|
|
RenatoBos
|
|
|
Opeens maak ik foto van de Kuip
AD-columnist zag gisteren heel veel blije mensen in de Kuip. 'Laat het dit jaar Feyenoord eens lukken!'
Gistermiddag kom ik aanrijden bij de Kuip, vanuit de richting Zuidplein. En net op het moment dat ik de parkeerplaats van het stadion wil opdraaien, loopt Erik, de vriend van mijn dochter, over het zebrapad voor mij. Een stukje verderop zie ik ook nog mijn dochter Alies zelf, met aan haar hand de kinderen van mijn zoon Gert, mijn kleinkinderen. Even later, na het parkeren, hangt Regi Blinker om mijn nek en kom ik ook Ben Wijnstekers tegen. En dat in een paar minuten, wat een toeval allemaal! Hoe kan zoiets?
Ja, dan ben ik een vreemde hoor. Dan weet ik zeker: Feyenoord gaat vandaag niet verliezen.
De eerste twintig minuten speelde Feyenoord tegen PSV dan ook direct heel goed. Het won alle duels. Op het veld straalden de spelers uit dat er in de Kuip op deze dag niets te halen was. Het tempo was hoog, Feyenoord zette overal druk. Vilhena en Kongolo waren de hele eerste helft de besten op het veld. De eerste goal van Feyenoord kwam voort uit een geweldige aanval. Feyenoord speelde in die fase het beste spel van het seizoen, ongeveer net zo als in de eerste helft uit bij AZ. Het had PSV in de tang.
Maar na een minuut of twintig gebeurde er iets raars: Feyenoord ging achteruit lopen. De spelers wisten dat PSV bij een achterstand zou gaan komen, maar daar hadden ze zich blijkbaar onvoldoende op ingesteld. Want het beste wat je dan kunt doen is: rustig blijven, goed om je heen kijken en dan PSV ondersteboven voetballen. Want als PSV opeens ongecontroleerd naar voren komt rennen, ontstaan grote ruimtes. Deze moet je dan benutten. Maar dat deed Feyenoord niet. Op een gegeven moment kwam het zelfs steeds een mannetje tekort op het middenveld. Achterin stonden drie verdedigers tegenover één spits: Luuk de Jong.
In de tweede helft bleef Feyenoord verkeerde keuzes maken. Er waren zoveel mogelijkheden om vaker te scoren, maar de ene na de andere uitbraak werd slecht uitgespeeld. Wanneer een ploeg met vier man uitbreekt dan moet het veld groot, breed dus, worden gehouden. Dan kun je goede keuzes maken en dwing je verdedigers naar je toe te komen. Maar de Feyenoorders bleven maar lopen met de bal en maakten zo het veld bij gevaarlijke counters juist klein.
Ik ben klaar met het gezeur over het niet meespelen van Kuyt. Het gaat niet om Kuyt. Het gaat om die schaal, die Kuyt, als aanvoerder, uiteindelijk op de Coolsingel omhoog mag houden. Positief vond ik het optreden van Bilal. Hij werkt zich drie slagen in de rondte en maakt minder fouten. Bart Nieuwkoop zat als vervanger van Karsdorp direct in de wedstrijd. Trainers zeggen altijd: 'als ik je nodig hebt, moet je er staan'. Hij stond er.
Het kampioenschap van Feyenoord komt nu steeds dichterbij. Laat het dit jaar Feyenoord eens lukken! Ik heb gisteren zoveel blije mensen gezien. Dat verlangen naar een titel is zo groot binnen de club. En dan die Kuip, hè. Die is leeg al zo geweldig. Ik ben overal op de wereld geweest, maar foto's heb ik nooit gemaakt. Maar toen ik gisteren die mooie Kuip van binnen zag, heb ik toch maar eens met mijn telefoon - hoe onhandig ik daarmee ook ben - drie, vier foto's gemaakt. Gek eigenlijk, hè? |
|
|
|
|
netsurfer
|
|
|
Mooie column van Willem, kreeg kippenvel op mijn armen. Willempie wordt nog sentimenteel op zijn oude dag. |
|
|
|
|
de bluffer
|
|
|
Dit is de echte Willem zo is hij |
|
|
|
|
de bluffer
|
|
|
Dit is de echte Willem zo is hij |
|
|
|
|
MMM
|
|
|
|
|
|
tomson
|
|
|
.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 05 maart 2017 door tomson -- |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
quote:Op maandag 27 februari 2017 - 08:44 schreef netsurfer het volgende:Mooie column van Willem, kreeg kippenvel op mijn armen. Willempie wordt nog sentimenteel op zijn oude dag. Zijn volgende zal niet mild zijn. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Van Hanegem: ''Lange maanden voor Feyenoord-aanhang''
Willem van Hanegem zag dat Feyenoord zondagmiddag opnieuw niet thuisgaf tegen een degradatiekandidaat. De wedstrijden tegen Roda JC en ADO Den Haag van dit kalenderjaar waren ook niet overtuigend, maar werden uiteindelijk wel gewonnen.
Dat gebeurde op het Kasteel niet. ''Dit is echt dé kans voor Feyenoord om eindelijk weer eens kampioen te worden, maar eigenlijk houden alle supporters al een tijdje rekening met het feit dat het ergens onderweg nog zal misgaan'', stelt De Kromme in het Algemeen Dagblad.
''Dit was het weekeinde waarin Feyenoord een reuzenstap naar de titel had kunnen zetten. Ajaks krijgt alleen nog een lastige uitwedstrijd in Eindhoven tegen PSV. Maar met het niveau van gisteren struikel je zomaar twee keer. Zeker als de logica op het veld ook opeens ontbreekt.''
Van Hanegem vond het opvallend dat Botteghin geen koppeltje was met Pogba, die de eerste goal binnenkopte. ''Dit moet een wake-upcall zijn voor Feyenoord. Is het dat niet, dan worden het nog twee heel lange maanden voor de trouwe, maar nu zo bloednerveuze aanhang van de club.'' |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
Dat laatste kan ik beamen . |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
|
|
|
ar
|
|
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Wel joh man, geniet er van.. |
|
|
|
|
ar
|
|
|
Nee man. Ik haat nervositeit. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Willem van Hanegem linkshalf van het Gouden Elftal
Willem van Hanegem is de beste linkshalf van zestig jaar eredivie. Het icoon van Feyenoord had concurrentie van Arnold Muhren, Wesley Sneijder, Philip Cocu en Edgar Davids. Van Hanegem heeft uiteindelijk de meeste stemmen ontvangen en is hierdoor opgenomen in het Gouden Elftal.
Het Gouden Elftal bestaat tot nu toe uit voormalig Feyenoorders Eddy Pieters Graafland, Ben Wijnstekers, Rinus Israël, Giovanni van Bronckhorst, Wim Jansen, Johan Cruijff en Willem van Hanegem. Frank Rijkaard is vooralsnog de enige niet-Feyenoorder.
Het is deze week mogelijk om op de beste trainer te stemmen. Ernst Happel, Leo Beenhakker, Rinus Michels, Louis van Gaal en Guus Hiddink zijn genomineerd. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
|
|
|
Gerard_FR
|
|
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
|
|
|
ar
|
|
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Van Hanegem: ''Jorgensen doet alles doordacht''
Willem van Hanegem is zeer te spreken over de prestaties van Nicolai Jorgensen in het gewonnen competitiduel met AZ. De Feyenoord-legende noemt de eerste goal exemplarisch voor de kwaliteiten van de Deense spits.
''Hij schiet nooit zomaar blind op doel. Het gaat altijd doordacht. Waar de keeper staat, waar hij zelf staat en waar zijn directe tegenstander; Jørgensen heeft het allemaal in de smiezen en handelt daar vervolgens naar. Mooi vind ik dat'', stelt De Kromme in het Algemeen Dagblad.
''Maar daarom begrijp ik er nog steeds niks van dat hij alleen in Nederland heeft gescoord. Dit was kennelijk pas de eerste hattrick uit zijn profcarrière. Dat blijft gek. En Jørgensen deed meer goede dingen, zoals die bal met zijn borst doortikken naar Kuyt. Dat moest echt met snelheid gebeuren, want Kuyt moest nog achter zijn man vandaan komen op dat moment.'' |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Feyenoord geeft dit niet meer weg
Columnist én Feyenoord-supporter Willem van Hanegem weet het nu zeker. 'De beslissing is gevallen.'
Toen deze krant vlak voor het einde van de winterstop een enquête hield over de vraag wie de landskampioen van Nederland wordt, vulde ik nog Ajaks in. Ik heb al die tijd gedacht dat Feyenoord echt beter zou moeten gaan voetballen om serieus aanspraak te maken op de titel. Maar na gisteren ben ik om.
Feyenoord geeft deze enorme voorsprong niet meer weg, de beslissing is gevallen. Waar blijf je dan met het argument dat Feyenoord beter zou moeten voetballen, hoor ik de mensen denken. Dat vind ik nog steeds hoor, maar in Nederland zijn er blijkbaar niet zoveel ploegen die matig voetbal afstraffen.
Neem Heerenveen gisteren tegen Feyenoord. Ik denk dat de koploper de slechtste eerste helft afwerkte in maanden. Heerenveen had met 3-0 voor kunnen staan, maar ze hebben Feyenoord gewoon in leven gelaten.
Na rust stond Feyenoord alsnog op. Dat was in mijn ogen vooral te danken aan Tonny Vilhena, die de ploeg bij de hand nam. Dan heb ik niet over zijn doelpunt, waar niets mis mee was natuurlijk. Maar hij schakelde als eerste naar een hogere versnelling. Hij was gewoon de beste speler op het veld.
Over de slechtste speler waren veel aanhangers van Feyenoord het volgens mij snel eens. Miquel Nelom kreeg bakken vol kritiek. Natuurlijk speelde hij niet geweldig, maar ik krijg al veel langer het idee dat deze jongen niet veel goed kan doen bij zijn eigen supporters. Dat vind ik vreemd. Nelom is een zelf opgeleide speler.
Bovendien iemand die ik nooit hoor zeuren, die bescheiden is en nooit nare trekjes vertoont. In Heerenveen lag de hele linkerkant voortdurend open, want Steven Berghuis had er voor de pauze op de voor hem vreemde plek van linkerspits volgens mij geen zin in. Dat maakte het lastig voor Nelom. Die strafschop tegen, dat kan natuurlijk gebeuren. Een handige speler als Reza, die met snelheid op je afkomt en dan ook nog eens een fraaie schaarbeweging eruit gooit, die kun je per ongeluk raken. |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
|
|
|
JanM
|
|
|
quote: Als zelfs Willem erin gaat geloven? Denk het niet!
020 heeft twee keer laten zien dat ze het niet kunnen opbrengen om volle bak te gaan en een wedstrijd te laten kantelen zoals Feyenoord in Heerenveen wel lukte. Het gat is nu 6 punten + beter doelsaldo, terwijl het eigenlijk maar 2 punten had 'moeten' zijn. Dan was de wedstrijd in hun betonbak cruciaal geweest en zouden ze bij winst dus zelfs de koppostitie hebben kunnen overnemen.
Nu moeten wij er twee verliezen en ook nog eens +12 doelsaldo verspelen in 7 wedstrijden en dan moet 020 alles winnen. Zie ik echt niet gebeuren. En omdat dat geloof er bij ons inmiddels ook is, verwacht ik zelfs dat we minimaal gelijkspelen (en waarschijnlijk zelfs winnen!) daar en dan is het helemaal over en uit! Dan wordt PiSVee zelfs tweede ;-P
KAMPIOENEN! |
|
|
|
|
tomson
|
|
|
quote:Op dinsdag 21 maart 2017 - 11:02 schreef JanM het volgende:[..] Als zelfs Willem erin gaat geloven? Denk het niet! 020 heeft twee keer laten zien dat ze het niet kunnen opbrengen om volle bak te gaan en een wedstrijd te laten kantelen zoals Feyenoord in Heerenveen wel lukte. Het gat is nu 6 punten + beter doelsaldo, terwijl het eigenlijk maar 2 punten had 'moeten' zijn. Dan was de wedstrijd in hun betonbak cruciaal geweest en zouden ze bij winst dus zelfs de koppostitie hebben kunnen overnemen. Nu moeten wij er twee verliezen en ook nog eens +12 doelsaldo verspelen in 7 wedstrijden en dan moet 020 alles winnen. Zie ik echt niet gebeuren. En omdat dat geloof er bij ons inmiddels ook is, verwacht ik zelfs dat we minimaal gelijkspelen (en waarschijnlijk zelfs winnen!) daar en dan is het helemaal over en uit! Dan wordt PiSVee zelfs tweede ;-P KAMPIOENEN! En toen moest je jezelf beheersen om niet met een dansje te beginnen... |
|
|
|
|
VVout
|
|
|
quote: ff zoeken hoor, waar was ie ook al weer....
|
|
|
|
|
van geil
|
|
|
quote:Op dinsdag 21 maart 2017 - 11:02 schreef JanM het volgende:[..] Als zelfs Willem erin gaat geloven? Denk het niet! 020 heeft twee keer laten zien dat ze het niet kunnen opbrengen om volle bak te gaan en een wedstrijd te laten kantelen zoals Feyenoord in Heerenveen wel lukte. Het gat is nu 6 punten + beter doelsaldo, terwijl het eigenlijk maar 2 punten had 'moeten' zijn. Dan was de wedstrijd in hun betonbak cruciaal geweest en zouden ze bij winst dus zelfs de koppostitie hebben kunnen overnemen. Nu moeten wij er twee verliezen en ook nog eens +12 doelsaldo verspelen in 7 wedstrijden en dan moet 020 alles winnen. Zie ik echt niet gebeuren. En omdat dat geloof er bij ons inmiddels ook is, verwacht ik zelfs dat we minimaal gelijkspelen (en waarschijnlijk zelfs winnen!) daar en dan is het helemaal over en uit! Dan wordt PiSVee zelfs tweede ;-P KAMPIOENEN! Mocht je met 3-0 verliezen dan is het maar plus 6. |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
Kortom, STRESS totdat het zeker is. |
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
Geen stress, maar wel nuchter blijven. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Van Hanegem miste 'ziel en zaligheid' bij Feyenoorders
Willem van Hanegem denkt dat de titelrace voor Feyenoord nu echt begonnen is. Het mentale aspect zal doorslaggevend zijn in de komende weken na de zware tik tegen Ajaks. Een tik die weinigen hadden zien aankomen, zo ook De Kromme in zijn wekelijkse column in het Algemeen Dagblad.
''Feyenoord heeft zich door Ajaks laten afbluffen'', oordeelt Van Hanegem, die geen goed woord over heeft over het optreden van scheids Björn Kuipers. ''De 1-0 van Ajaks was een presentje van de scheidsrechter, die ook de verdere wedstrijd in het nadeel van Feyenoord floot, onder meer bij het geven van kaarten. Ja, mensen zullen nu zeggen dat ik voor Feyenoord ben. Klopt, dat ben ik, maar ik ben ook eerlijk en na zo'n nederlaag ben ik echt niet in de ban van de treurnis.''
Te weinig spelers waren bij de les. ''En dan die Kramer! Kan iemand hem eens aan zijn verstand brengen dat hij bij een voorzet de bal moet zoeken, dat hij richting bal moet gaan? Nu zie ik hem steeds achter drie spelers wachten tot de bal toevallig bij hem komt, als een ouderwetse balletjes-afwachter. Ga het duel eens aan! Dit zijn de wedstrijden waarin je je ziel en zaligheid moet leggen. Dat besef miste ik bij veel Feyenoorders.'' |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Van Hanegem: ''Dat gevoel van angst snap ik niet''
Willem van Hanegem zag gisteren een angstig Feyenoord spelen op het kunstgras van PEC Zwolle. De koploper van de Eredivisie liet twee dure punten liggen. De Kromme snapt er helemaal niets van, zo schrijft hij in zijn column in het Algemeen Dagblad.
''Feyenoord staat al heel het seizoen bovenaan. Dan mag je toch verwachten dat de spelers dat ook in deze wedstrijd uitstralen? Ze moeten de komende weken wel dondersgoed beseffen dat ze écht geschiedenis kunnen schrijven. Voor de club, voor de supporters en ook voor zichzelf. Maar dat gevoel mis ik wel bij sommige spelers'', aldus Van Hanegem.
''Na die 2-2 moet je de boel toch helemaal afjagen? Bang voor de counter? Dat bedoel ik dus: dat gevoel van angst snap ik niet als je al heel het seizoen aan kop staat. Ik was trainer van Feyenoord toen we kampioen werden in 1993. Jongens als Fraser en De Wolf straalden echt uit: dit kampioenschap is van ons. Niet dat zij heel bewust met de buitenwereld bezig waren, maar er kroop iets onaantastbaars in de ploeg. Dat hoop ik de rest van de competitie ook te zien in het Feyenoord van nu.'' |
|
|
|
|
Els
|
|
|
Eigenlijk wel eens met Willem. |
|
|
|
|
Leon FR1908
|
|
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
Tegen o.a. Heerenveen en Twente lieten ze die bravoure weer wel zien. Mogelijk een combinatie van dit, met het leegraken van de krachten. Het voetbal van Feyenoord is daarop vooral op gebaseerd. Onverwacht blijkt de selectie dan te smal. |
|
|
|
|
Leon FR1908
|
|
|
quote:Op maandag 10 april 2017 - 09:20 schreef FR-Henk het volgende:Tegen o.a. Heerenveen en Twente lieten ze die bravoure weer wel zien. Mogelijk een combinatie van dit, met het leegraken van de krachten. Het voetbal van Feyenoord is daarop vooral op gebaseerd. Onverwacht blijkt de selectie dan te smal. De vrees heeft er het hele seizoen in gezeten dat Vilhena of El en of Jörgensen niet geblesseerd mogen raken. Er zijn eigenlijk nog meer positities desastreus |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
quote:Op maandag 10 april 2017 - 09:31 schreef Leon FR1908 het volgende:[..] De vrees heeft er het hele seizoen in gezeten dat Vilhena of El en of Jörgensen niet geblesseerd mogen raken. Er zijn eigenlijk nog meer positities desastreus Inderdaad dat blijkt nu maar al te goed. |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
quote:Op maandag 10 april 2017 - 09:31 schreef Leon FR1908 het volgende:[..] De vrees heeft er het hele seizoen in gezeten dat Vilhena of El en of Jörgensen niet geblesseerd mogen raken. Er zijn eigenlijk nog meer positities desastreus Vrijwel alle |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Denk het ook haast ja, behalve de keeperpositie dan.. |
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
Jones-Vermeer Karsdorp-Nieuwkoop Botteghin-van Beek vdH-Kongolo Woudenberg-Nelom El Ahmadi-Gustafson Vilhena-Vejinovic Toornstra-Kuijt Berghuis-Bilal Jorgensen-Kramer Elia......?
21 spelers waarvan gedacht (en verwacht) werd dat zij wel basiswaardig zouden zijn. Dat er dan een ander soort voetbal uitrolt waar een aantal (4) niet in mee kan, tsja... Van Kramer wisten we dat al. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Van Hanegem: ''Boëtius en Clasie terughalen''
Willem van Hanegem heeft veel vertrouwen in de laatste drie competitiewedstrijden van Feyenoord. Maar de legendarische middenvelder van weleer loopt nog niet in de polonaise. ''Voor euforie kan nog geen plaats zijn'', stelt De Kromme in het Algemeen Dagblad.
''Laat ik meteen duidelijk zijn: dat is iets heel anders dan jezelf veel kleiner maken dan nodig is'', verheldert Van Hanegem, die bij sommige supporters juist wanhoop en angst ziet. ''Je moet als sporter altijd bescheiden blijven en zeker nooit prijzen vieren als je ze helemaal nog niet binnen hebt. Maar de borst mag in Rotterdam best een beetje vooruit. Feyenoord staat verdorie al 31 wedstrijden bovenaan.''
Karim El Ahmadi is in ieder geval een voetballer die zo speelt. ''Nooit zeuren over kritiek, altijd de lat hoger leggen, niet piepen over de concurrentie, over budgetten en altijd weer een realistische kijk op wedstrijden. Ook hij weet dat hij tegen Ajaks en vooral PEC Zwolle zwak speelde. Maar wat ik van hem tegen FC Utrecht zag, maakte mij blij. El Ahmadi pakte Feyenoord beet en duwde de ploeg echt de goede kant op.''
De directie mag wel al vooruitkijken naar het volgende seizoen. ''Er moet echt een buitenspeler bij en dan zou ik denken aan Jean-Paul Boëtius, die bij Racing Genk laat zien dat hij nog altijd een speler is met bijzondere kwaliteiten. En ik riep al eerder in deze column dat het huren van Jordy Clasie een meesterzet zou zijn, al is dat misschien niet zo eenvoudig.'' |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Willem van Hanegem steekt de draak met de plannen van Jan Boskamp, die in de fontein op het Hofplein springt als Feyenoord de landstitel pakt. "Zo gestoord ben ik niet", zegt De Kromme. "Als Boskamp dat doet, spoelen alle supporters weg." |
|
|
|
|
de bluffer
|
|
|
quote:Op zondag 23 april 2017 - 21:17 schreef RenatoBos het volgende:Willem van Hanegem steekt de draak met de plannen van Jan Boskamp, die in de fontein op het Hofplein springt als Feyenoord de landstitel pakt. "Zo gestoord ben ik niet", zegt De Kromme. "Als Boskamp dat doet, spoelen alle supporters weg." Zeeeeeeeeeeer leuke opmerking van de Kromme mag ik wel lezen van hem kan Jan wel tegen
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 23 april 2017 door de bluffer -- |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Van Hanegem: ''Van Bronckhorst verdient echt een pluim''
Willem van Hanegem vindt dat Feyenoord de terechte kampioen wordt. De clublegende is dolblij voor iedereen die de Rotterdammers een warm hart toedraagt. ''Tenminste, als ze één van de laatste twee duels winnen, want dat moet wel gewoon eerst nog gebeuren'', bijft hij nog enigszins voorzichtig.
''Maar die kans is levensgroot. Dan is er eindelijk weer eens echt iets te vieren in Rotterdam, waar men zo lang op zo'n groot succes heeft moeten wachten. Dat maakt iets los en in Arnhem zag je daar al een voorproefje van. Dat zal op 7 mei bij het duel met Excelsior op Woudestein niet anders zijn'', schrijft Van Hanegem in zijn column in het Algemeen Dagblad. Hij licht enkele sleutelpersonen uit.
''Tonny Vilhena verdient een speciale vermelding in de kampioensboeken. Hij heeft een tragische periode in de privésfeer meegemaakt, maar hij is als voetballer alleen maar beter geworden. Giovanni van Bronckhorst verdient voor dit seizoen echt een pluim. Ook hij bleef rustig, zelfs in de periode dat het even de verkeerde kant op dreigde te gaan. Hij durfde het aan om Dirk Kuyt op de bank te zetten en dat is niet niks. Maar hij deed het, omdat hij wist dat het moest. Kuyt accepteerde het en dat is eveneens knap.'' |
|
|
|
|
netsurfer
|
|
|
Blijft leuk om hem positief over de club te horen. Als hij het is, dan weet je dat het echt goed gaat. :) |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
''Later kreeg ik door dat ze dat deden om Willem kapot te maken''
Peter Bosz is al niet meer zo populair in Rotterdam, maar daar doe voetbalanalist Johan Derksen een schepje bovenop. De analist van Voetbal Inside vertelt een anekdote over de huidige trainer van Ajaks in zijn tijd als speler van Feyenoord.
Peter Bosz was een vriend van Ted van Leeuwen'', begint Derksen. ''Willem van Hanegem was trainer van Feyenoord en Peter Bosz was speler. Bosz was eigenlijk al trainer toen hij speler was, die wist alles beter. Hij heeft toen bij zijn vriendje Ted van Leeuwen allemaal inside informatie over Willem verteld.
Over wat er allemaal niet goed was en over de sfeer van Feyenoord. Ted van Leeuwen heeft dat opgeschreven en dat was een hartstikke goed verhaal. Ik heb dat als hoofdredacteur door laten gaan en later kreeg ik door dat ze dat af hadden gesproken om Willem kapot te maken.''
Derksen zegt dat Van Hanegem nog steeds boos is op Bosz. ''Willem heeft dat Peter Bosz nooit vergeven. Willem was eindelijk wat hij wilde zijn, trainer van Feyenoord. Hij werd kampioen en hij had een aardig elftal. Bosz heeft hem genaaid en in iedere column zie je het terugkomen.''
(http://youtu.be/4TAT-irwx8Q) |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
''Gevoel van 'moeten' straalden ze dit jaar wel uit''
Feyenoord-icoon Willem van Hanegem is trots op de ploeg van Giovanni van Bronckhorst. De oud-trainer weet als geen ander hoe het is om kampioen te worden met Feyenoord.
In 1993 heeft Van Hanegem het voor elkaar gekregen om zijn toenmalige ploeg richting de Coolsingel te sturen met de kampioensschaal. “Ge-wel-dig dat Feyenoord kampioen wordt, en dat meen ik. Niet zo zeer voor mij. Ik word gefeliciteerd als ik mensen tegenkom op straat, maar ik heb er geen klote mee te maken”, geeft Van Hanegem aan tegenover de NOS.
Achttien jaar heeft het geduurd voor Feyenoord weer eens kampioen kan worden, volgens Van Hanegem heeft het lang genoeg geduurd. “Bij een grote club ga je meedoen om kampioen te worden. Ronald Koeman heeft het ook laten liggen. Die had minimaal één keer kampioen moeten worden in die drie jaar dat hij hier trainer was”, concludeert Van Hanegem met een kritische toon. “Ze straalden nooit het gevoel uit en dat zie je nu wel. Kijk bijvoorbeeld de wedstrijd in Heerenveen nog maar eens terug, dan zie je ineens weer dat gevoel van ‘we moeten’. Dat is dit jaar vaak het geval geweest.”
De komende periode zal er veel feest gevierd worden in Rotterdam, maar ‘De Kromme’ wil alvast vooruitblikken op het volgende seizoen. “Ze hebben spelers zat, maar het gaat erom of ze goed genoeg zijn. Ze moeten nog wel wat kwaliteit halen. Het is belangrijk dat ze Nicolai Jorgensen behouden. Keeper Brad Jones vind ik heel goed. En Karim El Ahmadi is heel belangrijk, een aanjager voor het team. Tonny Vilhena zou je eventueel kunnen houden, die heeft gelukkig zijn postbodetas aan de kant gegooid, want die was alleen maar ballen aan het brengen.” |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Van Hanegem: ''Waarom mag ik niet zeggen wat ik denk?''
Leo Beenhakker en Willem van Hanegem genieten van de voetbalgekte die is losgebarsten in Rotterdam door het aanstaande kampioenschap van Feyenoord. Beide heren verbazen zich dat ze nog steeds vastgeklampt worden op straat of op de golfbaan.
''Dat je in Rotterdam over straat loopt, en dat de ene na de andere fan wat naar je roept. 'Hé trainer! Wat wordt het zondag!? We gaan het potverdimme redden, hè!' En dan steek ik maar weer mijn duim omhoog, hè. 'Komt goed, jongens''', vertelt Beenhakker in het Algemeen Dagblad.
De directie is niet altijd even blij met de kritische oud-Feyenoorders. Van Hanegem: ''Ik moet daar altijd zo om lachen. Waarom zou ik niet mogen zeggen wat ik denk? Dat móet toch juist? Iets waar je veel om geeft, een club die je aan het hart gaat, daar ben je toch juist extra kritisch op? Als ze iemand willen die altijd braaf ja knikt, dan gaan ze maar naar Bennie Wijnstekers. Die is altijd positief.''
De vraag is of deze prijs een opmars is naar structureel succes. ''Ik vrees dat het niet structureel is'', stelt Beenhakker. ''Maar dat is in het gehele voetbal zo. Pak de elftalfoto's van twee jaar geleden er maar bij: daar staat haast niet één dezelfde speler meer op. Het is bijna niet meer mogelijk om een elftal bij elkaar te houden, elke zomer kan de situatie weer veranderen.'' |
|
|
|
|
tomson
|
|
|
|
|
|
De Bestlander
|
|
|
Sorry beste mensen, het is mijn eerste bericht. Maar ik vind Wilem van hanegem een ouwe zeur worden, snel boos, vaak negatief en niet altijd objectief. Hij zeg dat het zo is maar daar ben ik het niet altijd mee eens. |
|
|
|
|
de bluffer
|
|
|
quote:Op maandag 08 mei 2017 - 22:47 schreef De Bestlander het volgende:Sorry beste mensen, het is mijn eerste bericht. Maar ik vind Wilem van hanegem een ouwe zeur worden, snel boos, vaak negatief en niet altijd objectief. Hij zeg dat het zo is maar daar ben ik het niet altijd mee eens. En ik hoop ook het laatste bericht Willem, Co Adriaans, Aart ter Mors en Jan Boskamp (als hij niet bij RTL 7 zit) zijn de beste mensen die verstand van voetbal hebben daar blijf ik voor thuis als ze op TV zijn
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 08 mei 2017 door de bluffer -- |
|
|
|
|
MightyAce
|
|
|
quote:Op maandag 08 mei 2017 - 23:02 schreef de bluffer het volgende:[..] En ik hoop ook het laatste bericht Willem, Co Adriaans, Aart ter Mors en Jan Boskamp (als hij niet bij RTL 7 zit) zijn de beste mensen die verstand van voetbal hebben daar blijf ik voor thuis als ze op TV zijn Meneer Aart? |
|
|
|