BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Prima, zo'n fitnessruimte. Maar Gertjan had van Gerard Meijers rommelhok moeten afblijven

Headliner: Feyenoord Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
de flh
 de flh - donderdag 30 december 2010 - 02:03   quote  deeplink  
http://www.ad.nl/ad/nl/1429/Feyenoord/article/detail/559318/2010/12/29/Prima-zo-n-fitnessruimte-Maar-Gertjan-had-van-Gerard-Meijers-rommelhok-moeten-afblijven.dhtml

Prima, zo'n fitnessruimte. Maar Gertjan had van Gerard Meijers rommelhok moeten afblijven

In ons materiaalhok had je vroeger Ad en Nel. Een oer-Bredaas echtpaar dat de ballen met zoveel liefde oppompte, dat je vanzelf heel erg van ze ging houden. Nel pompte de ballen meestal op, Ad deed ze vakkundig in het netje. ,,Zo jongen. Breng je ze allemaal weer netjes terug?''

Ik kwam er graag, al was het maar vanwege het kleine bijkeukentje waar het koffiezetapparaat stond, op een wit gehaakt kleedje met lichtbruine vlekken. Terwijl Nel de ballen oppompte en Ad ze in het netje deed, keek ik daar meestal even naar de vergeelde vaantjes aan de muur, want die hingen altijd zo mooi een beetje scheef.

De ziel van een voetbalclub ligt in het materiaalhok. Gertjan Verbeek maakte ooit de cruciale fout door het rommelhokje van verzorger Gerard Meijer te laten sneuvelen voor een gelikte fitnessruimte, onderin De Kuip. Toen Meijer terugkwam van vakantie, zaten alle vaantjes, souvenirs en foto's in een grote doos gestopt. Weg heilig hoekje. Weg ziel.

Hoe hard het ook nodig was, zo'n grondige verbouwing, vanaf die dag voerde Gertjan een kansloos gevecht bij Feyenoord. De moord op het rommelhok; feitelijk begon daar alle ellende tussen de trainer en de club. Zonder het te beseffen vergreep Verbeek zich aan het kwetsbare cultuurgoed van Feyenoord. Prima, zo'n nieuwe fitnessruimte. Maar van de rommel blijf je af.

Deze week las ik het verhaal van Mink Verbaan, de materiaalman van Telstar. Dik vijfendertig jaar was Mink vrijwilliger op Schoonenberg, het cultstadionnetje in Velsen-Zuid, met dat fijne retroscorebord. Vijfendertig jaar ballen oppompen, vijfendertig jaar wasjes draaien, vijfendertig jaar shirtjes opvouwen, vijfendertig jaar schoenenpoetsen. Voor een grijpstuiver en een consumptiebon.

Vorige week zette Telstar hem op straat, want Mink bleek in illegaal vuurwerk te handelen. Op de parkeerplaats tegenover het stadion werd 'ie gesnapt, schijnt het, terwijl de dozen met strijkers van de ene kofferbak werden overgeladen in de andere. 65 kilo in totaal. Op heterdaad in het kwadraat, zeg maar.

Het verhaal wil dat Mink ook wat kleine hoeveelheden vuurwerk onder het stadion had opgeslagen. Tamelijk gevaarlijk dus - en nogal onverantwoordelijk. Voor hetzelfde geld vliegt heel Schoonenberg de lucht in, op een onbewaakt moment. Zo groot is dat stadionnetje nou ook weer niet. Maar toch.

Is er voor dit probleem geen betere oplossing te bedenken? Ik bedoel, een materiaalman is niet zomaar iemand, dunkt me. Een trainer vervang je achteloos voor een andere, de materiaalman niet.

Bij mijn amateurclubje deed Ad niet in vuurwerk, hij keek wel uit, maar toen op een dag alleen Nel er nog was, stierven wij allemaal een beetje. Onze club was nooit meer helemaal hetzelfde. Geef Mink Verbaan een taakstraf in een brandwondencentrum. Verban hem voor een paar maanden uit de dug-out. Laat hem op de blaren zitten. Maar stuur hem vooral niet weg, na vijfendertig jaar, want daar krijg je spijt van. (SJOERD MOSSOU)
29/12/10 10u49
de flh
 de flh - donderdag 30 december 2010 - 02:07   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 30 december 2010 - 02:03 schreef de flh het volgende:
Gertjan Verbeek maakte ooit de cruciale fout door het rommelhokje van verzorger Gerard Meijer te laten sneuvelen voor een gelikte fitnessruimte, onderin De Kuip. Toen Meijer terugkwam van vakantie, zaten alle vaantjes, souvenirs en foto's in een grote doos gestopt. Weg heilig hoekje. Weg ziel.

Hoe hard het ook nodig was, zo'n grondige verbouwing, vanaf die dag voerde Gertjan een kansloos gevecht bij Feyenoord. De moord op het rommelhok; feitelijk begon daar alle ellende tussen de trainer en de club. Zonder het te beseffen vergreep Verbeek zich aan het kwetsbare cultuurgoed van Feyenoord. Prima, zo'n nieuwe fitnessruimte. Maar van de rommel blijf je af.

Als dit waar is dan ga je er toch ff anders tegenaan kijken.. Dan is't gewoon een laffe honden-actie van Verbeek.. achter Meijer's rug om.
Els
 Els - donderdag 30 december 2010 - 08:01   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 30 december 2010 - 02:07 schreef de flh het volgende:

[..]

Als dit waar is dan ga je er toch ff anders tegenaan kijken.. Dan is't gewoon een laffe honden-actie van Verbeek.. achter Meijer's rug om.
Alleen dat van die grote doos klopt niet, het zat allemaal in vuilniszakken gepropt, en stond klaar om weggegooid te worden. Een paar spelers hebben het gezicht van Gerard Meijer gezien, toen hij terugkwam en de ravage zag, was voor hen een emotioneel breekpunt.
Stylzz
 Stylzz - donderdag 30 december 2010 - 08:32   quote  deeplink  
Dit was toch al bekend?
Els
 Els - donderdag 30 december 2010 - 10:55   quote  deeplink  
yep
FR-Henk
 FR-Henk - donderdag 30 december 2010 - 10:57   quote  deeplink  
Ja, maar het is van belang te blijven weten dat 1 zo'n lul niet de hele clubtraditie overboord mag gooien.
Trainers blijven passanten en moeten beperkte invloed houden.
Quiroz
 Quiroz - donderdag 30 december 2010 - 14:11   quote  deeplink  
Dit was idd al bekend, maar ik zou wellis willen weten hoe het nu is? Heeft Gerard die vlaantjes nog ergens hangen?
Milo
 Milo - donderdag 30 december 2010 - 14:18   quote  deeplink  
Dat is wel van hogerhand beslist.
Feijenoord1908
 Feijenoord1908 - donderdag 30 december 2010 - 15:00   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 30 december 2010 - 10:57 schreef FR-Henk het volgende:
Ja, maar het is van belang te blijven weten dat 1 zo'n lul niet de hele clubtraditie overboord mag gooien.
Trainers blijven passanten en moeten beperkte invloed houden.
verbeek wilde de club professionaliseren. helaas werd hij in alle geledingen tegengewerkt.
nu is het onder mario helemaal een amateuristisch zooitje

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 30 december 2010 door Feijenoord1908 --
Dubble O ms
 Dubble O ms - donderdag 30 december 2010 - 16:13   quote  deeplink  
Allemaal geneuzel. Over 10 jaar zitten we in een nieuw stadion. Moeten de vaantjes in de kuip blijven dan? Aan alles komt een eind; niets blijft bestaan behalve dat ene woord "Feyenoord"
hotjumper
 hotjumper - donderdag 30 december 2010 - 17:18   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 30 december 2010 - 16:13 schreef Dubble O ms het volgende:
Allemaal geneuzel. Over 10 jaar zitten we in een nieuw stadion. Moeten de vaantjes in de kuip blijven dan? Aan alles komt een eind; niets blijft bestaan behalve dat ene woord "Feyenoord"
Door die instelling gaat het voetbal naar de kloten.
G-child
 G-child - donderdag 30 december 2010 - 17:28   quote  deeplink  
Prachtig verhaal....
De club is zo groot als zijn geschiedenis, dit had niet gehoeven.
Droevig om non-verbaal een man te vertellen dat zijn geschiedenis daar eindigd.
Meijer//held
Quiroz
 Quiroz - donderdag 30 december 2010 - 17:55   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 30 december 2010 - 15:00 schreef Feijenoord1908 het volgende:

[..]

verbeek wilde de club professionaliseren. helaas werd hij in alle geledingen tegengewerkt.
nu is het onder mario helemaal een amateuristisch zooitje
tief jij nou een x op
Els
 Els - donderdag 30 december 2010 - 20:04   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 30 december 2010 - 15:00 schreef Feijenoord1908 het volgende:

[..]

verbeek wilde de club professionaliseren. helaas werd hij in alle geledingen tegengewerkt.
nu is het onder mario helemaal een amateuristisch zooitje
Ja hoor, daar hebben we de lokale dorpsgek weer.
FR-Henk
 FR-Henk - donderdag 30 december 2010 - 20:37   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 30 december 2010 - 15:00 schreef Feijenoord1908 het volgende:

[..]

verbeek wilde de club professionaliseren. helaas werd hij in alle geledingen tegengewerkt.
nu is het onder mario helemaal een amateuristisch zooitje
Net zoals het blêren van amateuristische algemeenheden. Meer heb je nog niet aan kunnen tonen op dit Forum.
hotjumper
 hotjumper - donderdag 30 december 2010 - 21:49   quote  deeplink  
Zal het toeval zijn dat met het vertrek van mijnheer Meijer de beleving bij de selectie verdwenen is?
Leon FR1908
 Leon FR1908 - donderdag 30 december 2010 - 22:11   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 30 december 2010 - 21:49 schreef hotjumper het volgende:
Zal het toeval zijn dat met het vertrek van mijnheer Meijer de beleving bij de selectie verdwenen is?
tja zou zomaar kunnen..
de flh
 de flh - vrijdag 31 december 2010 - 01:04   quote  deeplink  
ja zou kan je het ook zeggen.
Dace73
 Dace73 - vrijdag 31 december 2010 - 09:11   quote  deeplink  
Gewoon een standbeeld voor Meijer naast dat van Coentje
ZeikerT
 ZeikerT - vrijdag 31 december 2010 - 11:45   quote  deeplink  
Volgens mij is het niet anders voor meneer Meijer als de ruimte nodig is voor de selectie.
Het enige probleem is dan dat dit nooit eerder met meneer Meijer is besproken, maar dat alles klaar zou staan om weg gepleurT te worden is te idioot voor woorden. Ik vraag me alleen wel sterk af of Verbeek degene is die heeft bepaalt dat dit hok tegen de vlakte gaat.
hotjumper
 hotjumper - vrijdag 31 december 2010 - 11:51   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 31 december 2010 - 11:45 schreef ZeikerT het volgende:
Volgens mij is het niet anders voor meneer Meijer als de ruimte nodig is voor de selectie.
Het enige probleem is dan dat dit nooit eerder met meneer Meijer is besproken, maar dat alles klaar zou staan om weg gepleurT te worden is te idioot voor woorden. Ik vraag me alleen wel sterk af of Verbeek degene is die heeft bepaalt dat dit hok tegen de vlakte gaat.
Ja, maar de rest had hem natuurlijk wel gewoon op zijn muil moeten stompen toen ie er mee kwam!
de flh
 de flh - vrijdag 31 december 2010 - 14:38   quote  deeplink  
sociaal beperkt persoon, die alle vrijheid kreeg.
hotjumper
 hotjumper - vrijdag 31 december 2010 - 15:36   quote  deeplink  
Dat z'n boerderij nog steeds niet af is had voor het bestuur natuurlijk een teken aan de wand moeten zijn toen ie over verbouwen begon....
Quiroz
 Quiroz - zaterdag 01 januari 2011 - 07:45   quote  deeplink  
Hahaha, heb je dat stuk over m niet gelezen deze week in de VI, mafkees joh die gozer
hotjumper
 hotjumper - zaterdag 01 januari 2011 - 10:37   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 01 januari 2011 - 07:45 schreef Quiroz het volgende:
Hahaha, heb je dat stuk over m niet gelezen deze week in de VI, mafkees joh die gozer
Ik lees nooit vi
Els
 Els - zaterdag 01 januari 2011 - 13:46   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 01 januari 2011 - 07:45 schreef Quiroz het volgende:
Hahaha, heb je dat stuk over m niet gelezen deze week in de VI, mafkees joh die gozer
Wat is de strekking?
Feyenoord till i die
 Feyenoord till i die - zondag 02 januari 2011 - 09:40   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 30 december 2010 - 02:07 schreef de flh het volgende:

[..]

Als dit waar is dan ga je er toch ff anders tegenaan kijken.. Dan is't gewoon een laffe honden-actie van Verbeek.. achter Meijer's rug om.
Verbeek is een laffe hond!!

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3168
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Prima, zo'n fitnessruimte. Maar Gertjan had van Gerard Meijers rommelhok moeten afblijven









0.0059781