|
verbrande harry
|
|
|
John van 't Schip heeft nooit een klik gevoeld met voormalig Ajax-trainer Martin Jol. Ruim voor de winterstop van afgelopen seizoen vertrok de oud-aanvaller bij Ajax. Na het vertrek van Marco van Basten was hij eveneens assistent onder Jol, maar dat was geen onverdeeld succes. "Toen Marco wegging was het eind mei, dus moeilijk om ergens anders aan de slag te gaan", blikt Van 't Schip terug.
"Ik had nog een contract voor een jaar", vertelt de hoofdtrainer van Melbourne Hart in Voetbal International. "Ajax wilde me graag houden en Martin en ik hebben geprobeerd samen te werken, maar de klik was er gewoon niet. Hij had zijn eigen mensen meegenomen en kreeg mij min of meer opgedrongen door Ajax.
"Ik ben vanaf mijn elfde met een paar tussenpozen betrokken geweest bij de club," vervolgt Van 't Schip. "Maar ondanks mijn contract heb ik toen gezegd dat ik iets anders wilde." Inmiddels is de oud-international al enige tijd werkzaam in Australiƫ, waar hij onder meer Gerald Sibon en Rutger Worm onder zijn hoede heeft.
http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=133168 |
|
|