|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
Mooi toch al die sterren,gaan we sponseren op de onderkant van de kicksen want die gaan we het meeste zien,we lopen iedereen gek en de omhalen worden dubbel beloont |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
En als extra gaat Ajax met een keppeltje spelen met ieder een eigen sponser |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
Steek met Astra deuren Vertongen met Bison lijmen deZeeuw met zeeuws meisje suares met zensodine de jong met twinlife el ham met de echte slager mido met de kilo knaller |
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
aan een ieder die AJAX een warm hart toedraagt; de allerbeste wensen voor 2011 (maar uiteraard ook daarna). Ik neem nu alvast een slokje op de 30e landstitel die we in mei gaan vieren....... |
|
|
|
|
alibabba
|
|
|
quote:Op zaterdag 01 januari 2011 - 20:35 schreef Ronald 1960 het volgende:aan een ieder die AJAX een warm hart toedraagt; de allerbeste wensen voor 2011 (maar uiteraard ook daarna). Ik neem nu alvast een slokje op de 30e landstitel die we in mei gaan vieren....... Ik pak er ook nog eentje Ronald! Proost! |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: Nou, dan zal ik ook maar eens kijken of Hertog Jan nog in de kast staat... |
|
|
|
|
alibabba
|
|
|
quote: Ik zit nu aan een blik Alfa, maar drink meestal Brand bier en die gaan vanavond allemaal leeg:):). Zit al de hele dag naar het darts te kijken op Sport 1 en Eurosport. Barney Army he.. Hier een leuk filmpje over darts;
|
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zaterdag 01 januari 2011 - 21:18 schreef alibabba het volgende:[..] Ik zit nu aan een blik Alfa, maar drink meestal Brand bier en die gaan vanavond allemaal leeg:):). Zit al de hele dag naar het darts te kijken op Sport 1 en Eurosport. Barney Army he.. Hier een leuk filmpje over darts; [ filmpje ] Ik zit ook te kijken, dacht na de eerste set dat het wel goed zou komen, maar na de tweede weet ik heel zeker dat van Barneveld keihard richting z'n huisje kan gaan rijden.. |
|
|
|
|
alibabba
|
|
|
quote:Op zaterdag 01 januari 2011 - 21:19 schreef remco k het volgende:[..] Ik zit ook te kijken, dacht na de eerste set dat het wel goed zou komen, maar na de tweede weet ik heel zeker dat van Barneveld keihard richting z'n huisje kan gaan rijden.. Ik denk dat Barney het nog wel kan omdraaien, maar hij moet erin geloven.. |
|
|
|
|
alibabba
|
|
|
Barney werd weggevaagd door Anderson, die ik echt een geweldige darter en gozer vind. Barney is zijn killersmentalieit helemaal kwijt en moet zich beraden over zijn toekomst. Hij heeft last van suikerziekte, maar dan moet ie er alles aan doen om zoveel mogelijk fit te blijven. Hij is te lui en zo gaat zijn dartcarriere naar de klote... |
|
|
|
|
alibabba
|
|
|
Ben je trouwens een echte dartfan en speel je zelf ook darts Remco? |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op vrijdag 31 december 2010 - 17:16 schreef freakie het volgende:Ik ben wat aan het afdwalen:P:P Ik heb een beetje vakantie en ben met opleiding bezig.. En ga die nu afronden! Dus daar is een vakantie heel fijn voor:P Maar bedankt jongens jullie ook allemaal de besten wensen! Puur uit interesse: wat doe je voor opleiding? En wanneer ga je die afronden? Diploma's zijn echt gigantisch belangrijk! In ieder geval: heel veel succes! |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote:Op zaterdag 01 januari 2011 - 22:44 schreef Pietje het volgende:[..] Puur uit interesse: wat doe je voor opleiding? En wanneer ga je die afronden? Diploma's zijn echt gigantisch belangrijk! In ieder geval: heel veel succes! Diploma's meeste mensen kunnen het niet eens spellen of schrijven laat staan er een hebben en als ze er een hebben dan willen ze 3000 euro per maand verdienen.netto bedoel ik.geloof me piet ik werk al 30 jaar en ben 47 maar zo is het wel |
|
|
|
|
FsideVak129
|
|
|
Mannen... dat 2011 maar een geil jaar mag worden.
ik ga ff de stad in en op zoek naar een babe
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 01 januari 2011 door FsideVak129 -- |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
Eind van de maand loopt mijn contract af en kan weer een nieuwe baan gaan zoeken.hopen dat ik in welke functie dan ook minimaal 1500 netto kan verdienen |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote:Op zaterdag 01 januari 2011 - 23:28 schreef FsideVak129 het volgende:Mannen... dat 2011 maar een geil jaar mag worden. ik ga ff de stad in en op zoek naar een babe dat bedoel ik ieder zijn sores |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: Een echte dartsfan, ik kijk zo veel mogelijk wedstrijden, ik ga nooit ergens heen ofzo, en gooi zelf voor de lol een pijltje, maar inderdaad Barney moet echt over z'n toekomst gaan nadenken, het is een hele grote held, maar moet wel oppassen, dat dit beeld over hem niet gaat veranderen... |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zaterdag 01 januari 2011 - 23:30 schreef nemam-tiL het volgende:Eind van de maand loopt mijn contract af en kan weer een nieuwe baan gaan zoeken.hopen dat ik in welke functie dan ook minimaal 1500 netto kan verdienen Als ik kijk wat sommige jongens bij ons verdienen, dan moet je voor dat geld tegenwoordig aardig aan de bak hoor... Als ik het goed heb is dat zo'n 2300 Bruto in de maand?? |
|
|
|
|
alibabba
|
|
|
quote:Op zaterdag 01 januari 2011 - 23:42 schreef remco k het volgende:[..] Een echte dartsfan, ik kijk zo veel mogelijk wedstrijden, ik ga nooit ergens heen ofzo, en gooi zelf voor de lol een pijltje, maar inderdaad Barney moet echt over z'n toekomst gaan nadenken, het is een hele grote held, maar moet wel oppassen, dat dit beeld over hem niet gaat veranderen... Heb je de verloren pot van The Powerrrrrrrrrr ook gezien dus? Taylor is voor mij een darter die echt alles bezit wat er van het darts gevraagd word. Tegen Lewis op de Grand Slam en vandaag zie je zwaktes die Taylor normaal gesproken niet heeft, maar ik schrijf 'm nog niet af. Het zou heel normaal zijn, gezien zijn leeftijd, wanneer hij zijn suprematie zou verliezen. Ik heb zelf competitiedarts en toernooien gespeeld, maar omdat ik altijd vroeg op moet voor mijn werk, is dat voor het grootste gedeelte vervallen.
Barney is pas 43 en hij zweet als iemand van 60. Hij moet dingen gaan laten om weer het vereiste niveau te krijgen. Als hij nu niet wakker word geschud, zou het zomaar kunnen gebeuren dat we hem over een jaar of 5 niet meer op topniveau zien en dat zou ik erg sneu vinden. Heel veel mensen hebben kritiek op hem gehad in Nederland, maar ik heb altijd ontzettende waardering voor hem gehad. Hij heeft het darten in Nederland op de kaart gezet en als ik dan zie hoe hij hier werd verafschuwd.... SCHANDALIG.. |
|
|
|
|
verbrande harry
|
|
|
simpel Barney geveegd en Taylor geveegd,always look on the bright side of life tutututu...hehe |
|
|
|
|
Harm de Graaf
|
|
|
Iedereen een fantastisch 2011 gewenst! Hopelijk het jaar waarin Ajax die derde ster bij mag schrijen en anders in ieder geval het jaar waarin de fundamenten werden gelegd voor een derde ster. ;-)
Enne... lief zijn voor elkaar! |
|
|
|
|
alibabba
|
|
|
quote:Op zondag 02 januari 2011 - 00:13 schreef verbrande harry het volgende:simpel Barney geveegd en Taylor geveegd,always look on the bright side of life tutututu...hehe Taylor gooide vanavond een gemiddelde van 101.74 en dat noem ik geen vegen hoor verbrande harry:) |
|
|
|
|
verbrande harry
|
|
|
quote: joduuuuh,joduuuh...hehe |
|
|
|
|
alibabba
|
|
|
Ik steek er mijn handen niet voor in het vuur hoor, verbrande harry.... |
|
|
|
|
verbrande harry
|
|
|
quote: nee klopt maar wat jij wil...haha |
|
|
|
|
alibabba
|
|
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op zaterdag 01 januari 2011 - 23:21 schreef nemam-tiL het volgende:[..] Diploma's meeste mensen kunnen het niet eens spellen of schrijven laat staan er een hebben en als ze er een hebben dan willen ze 3000 euro per maand verdienen.netto bedoel ik.geloof me piet ik werk al 30 jaar en ben 47 maar zo is het wel Ik vond het wel erg belangrijk en ik ben gelukkig wel gestimuleerd door mijn ouders om te gaan studeren. Hoewel zij allebei al 37 jaar geleden (6 weken na elkaar) zijn overleden, ben ik hen nog steeds dankbaar. Het voltooien van mijn tweede universitaire studie hebben zij net niet mee mogen maken. Ik heb 37 jaar gewerkt als bankier en heb een meer dan goede baan gehad, waaronder 5 jaar Verenigde Staten. Ik heb altijd bijzonder goed verdiend, ik denk toch echt mede door mijn opleidingen. Dat stokje heb ik aan mijn kinderen doorgegeven: ook zij hebben beide gestudeerd. Mijn dochter is zelfs twee jaar geleden gepromoveerd aan de universiteit in Utrecht en werkt als doctor bij het Universitair Medisch Centrum in Utrecht als neuro-psycholoog. Zij is mij nu weer dankbaar voor het feit dat ik (en mijn vrouw natuurlijk) haar ook weer gestimuleerd heb, voor zo ver dat nodig was. Overigens geniet ik sinds 3 maanden van mijn vervroegde pensioen. Ik word volgende maand 62 jaar dus ik denk ook wel te weten hoe een en ander werkt. De jongeren om mij heen, destijds ook op mijn werk, probeer ik nog altijd aan het leren/studeren te krijgen. Je wordt er altijd beter van! |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zondag 02 januari 2011 - 00:57 schreef Pietje het volgende:[..] Ik vond het wel erg belangrijk en ik ben gelukkig wel gestimuleerd door mijn ouders om te gaan studeren. Hoewel zij allebei al 37 jaar geleden (6 weken na elkaar) zijn overleden, ben ik hen nog steeds dankbaar. Het voltooien van mijn tweede universitaire studie hebben zij net niet mee mogen maken. Ik heb 37 jaar gewerkt als bankier en heb een meer dan goede baan gehad, waaronder 5 jaar Verenigde Staten. Ik heb altijd bijzonder goed verdiend, ik denk toch echt mede door mijn opleidingen. Dat stokje heb ik aan mijn kinderen doorgegeven: ook zij hebben beide gestudeerd. Mijn dochter is zelfs twee jaar geleden gepromoveerd aan de universiteit in Utrecht en werkt als doctor bij het Universitair Medisch Centrum in Utrecht als neuro-psycholoog. Zij is mij nu weer dankbaar voor het feit dat ik (en mijn vrouw natuurlijk) haar ook weer gestimuleerd heb, voor zo ver dat nodig was. Overigens geniet ik sinds 3 maanden van mijn vervroegde pensioen. Ik word volgende maand 62 jaar dus ik denk ook wel te weten hoe een en ander werkt. De jongeren om mij heen, destijds ook op mijn werk, probeer ik nog altijd aan het leren/studeren te krijgen. Je wordt er altijd beter van! Ik ben het hier gedeeltelijk met je eens, maar het is absoluut niet zo, dat je zonder opleiding geen goede baan kan krijgen, je kan ook ergens onder aan een ladder beginnen, en je vanuit dat werk en je ervaring die je op de werkrvloer opdoet omhoogwerken. Dat kan natuurlijk niet bij ieder bedrijf omdat er aan sommige functies nu eenmaal wettelijke verplichtingen hangen, zo is mijn schoondochter nu een aantal jaren bezig met een rechtenstudie op de universiteit in Groningen, want advocaat kun je zonder opleiding nu eenmaal niet worden. En vergeet niet Pietje, men kan ook niet zonder de niet opgeleide mensen, want wie gaat anders dat dure huis van jou bouwen? Ik denk niet dat jou dochter dat voor je doet:-).
Mensen in de bouw, dienstverlende sector, Horeca en mensen in winkels, kunnen zich prima opwerken en kunnen vloermanager, uitvoerder, werkopnemer, afdelingschef, of zelfs vestigingsmanager worden, sterker nog, ik kan genoeg voorbeelden opnoemen, van mensen in de bouw, die uiteindelijk het bedrijf over hebben genoem waar ze jaren voor hebben gewerkt, en dat allemaal zonder een opleiding. En in mijn ogen zijn dat ook gewoon hele goede banen, met zeker een meer dan modaal inkomen.
Ik denk niet dat je het zo bedoelt hebt, maar het komt een klein beetje neerbuigend over richting de "werkende" man/vrouw van je Pietje. |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op zondag 02 januari 2011 - 11:47 schreef remco k het volgende:[..] Ik ben het hier gedeeltelijk met je eens, maar het is absoluut niet zo, dat je zonder opleiding geen goede baan kan krijgen, je kan ook ergens onder aan een ladder beginnen, en je vanuit dat werk en je ervaring die je op de werkrvloer opdoet omhoogwerken. Dat kan natuurlijk niet bij ieder bedrijf omdat er aan sommige functies nu eenmaal wettelijke verplichtingen hangen, zo is mijn schoondochter nu een aantal jaren bezig met een rechtenstudie op de universiteit in Groningen, want advocaat kun je zonder opleiding nu eenmaal niet worden. En vergeet niet Pietje, men kan ook niet zonder de niet opgeleide mensen, want wie gaat anders dat dure huis van jou bouwen? Ik denk niet dat jou dochter dat voor je doet:-). Mensen in de bouw, dienstverlende sector, Horeca en mensen in winkels, kunnen zich prima opwerken en kunnen vloermanager, uitvoerder, werkopnemer, afdelingschef, of zelfs vestigingsmanager worden, sterker nog, ik kan genoeg voorbeelden opnoemen, van mensen in de bouw, die uiteindelijk het bedrijf over hebben genoem waar ze jaren voor hebben gewerkt, en dat allemaal zonder een opleiding. En in mijn ogen zijn dat ook gewoon hele goede banen, met zeker een meer dan modaal inkomen. Ik denk niet dat je het zo bedoelt hebt, maar het komt een klein beetje neerbuigend over richting de "werkende" man/vrouw van je Pietje. Nee, zo is het zeker niet bedoeld, laat ik dat voorop stellen!!! En neerbuigend ben ik niet, nooit geweest ook. Mijn reactie kwam voort uit het feit, dat nemam-tiL stelde dat een diploma niet nodig is. Dat probeerde ik te weerleggen. Het kan nooit kwaad om wel een diploma te halen. Bijvoorbeeld wanneer je uitgekeken bent op je huidige werk en je een andere baan ambieert. Er wordt veel, wellicht té veel, naar dat papiertje gekeken. En natuurlijk realiseer ik mij dat ik een bofkont ben, dat ik kon en dat ik mocht studeren. En ook realiseer ik mij terdege dat er zat beroepsgroepen zijn waar dat diploma inderdaad niet vereist is, simpelweg omdat je je binnen een bedrijf omhoog werkt, zoals door jou terecht is geconstateerd. Wees er echter wel van overtuigd, dat dit niet in elk bedrijf tot de mogelijkheden behoort. Inderdaad, ook in de horeca e.d. is een diploma niet vereist. En toch blijf ik zeggen, dat je zonder diploma minder kansen hebt op een goed betalende baan. Of je moet simpelweg genoegen nemen met een lager salaris en met minder sociale zekerheden. Maar de discussie begon hier omdat ik aan freakie de vraag stelde aan wat voor opleiding hij bezig is. In dat soort zaken ben ik altijd geïnteresseerd.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 02 januari 2011 door Pietje -- |
|
|
|
|
Harm de Graaf
|
|
|
Mooie discussie dit. Ook ik ben vroeger gepushed om het uiterste uit mezelf te halen en dat heeft geresulteerd in een prima baan met een prima salaris. Maar salaris is slechts materialistisch. En ik weet dat het makkelijk is om te zeggen wanneer je zelf goed verdient, maar je bent pas echt rijk wanneer je gewoon de dingen doet die je leuk vindt en je niet het gevoel hebt dat je iets hoeft te bewijzen tegenover anderen.
Ik was gisteren bij de verjaardag van mijn vader en alle gesprekken draaiden alleen maar om status. Mijn broer had een nieuwe functie gekregen en was nu verantwoordelijk voor 200 mensen, mijn schoonzus zat er over te denken om haar M3 in te ruilen voor een Cayenne en mijn zwager had eveneens een nieuwe functie gekregen en was nu verantwoordelijk voor de aansturing van de juridische afdeling van de gemeente waar hij werkt. Deze gesprekken werden allemaal gevoed door mijn vader en mijn oom die het allemaal bijster interessant vonden. En uiteindelijk volgt ook altijd de vraag: "krijg je dan ook een nieuwe auto van de zaak"? Het is zo verschrikkelijk oppervlakkig en dan moet ik altijd terugdenken aan mijn ex schoonvader. Hij was buschauffeur, had het dus financieel niet ruim, maar hij had zoveel plezier in zijn werk en als hij vrij was dan was hij ook echt vrij (zonder stress en zonder zorgen)! Mijn schoonzus verdient bakken met geld, waarvan ze dan weer haar nieuwe Cayenne kan bekostigen, maar ze heeft nooit tijd om het geld te spenderen. Zulke mensen putten vaak hun eigenwaarde uit het feit dat ze veel verdienen, maar in werkelijkheid leven ze in een bijzonder klein wereldje en hebben ze weinig meer gesprekstof dan materialistische zaken. Ik vind het oppervlakkig en zielig, maar blijkbaar zit de wereld toch voor heel veel mensen zo in elkaar. Het zijn in ieder geval niet de waarden die ik mijn kinderen later wil meegeven.
@ Pietje: het is overigens totaal niet tegen jou gericht hoor. Ik vind dat je jezelf goed verwoordt en dat je ook wel een punt hebt. Het is gewoon in het algemeen mijn visie, zonder dat ik daarbij mensen persoonlijk wil aanspreken.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 02 januari 2011 door Harm de Graaf -- |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op zondag 02 januari 2011 - 12:29 schreef Harm de Graaf het volgende:Mooie discussie dit. Ook ik ben vroeger gepushed om het uiterste uit mezelf te halen en dat heeft geresulteerd in een prima baan met een prima salaris. Maar salaris is slechts materialistisch. En ik weet dat het makkelijk is om te zeggen wanneer je zelf goed verdient, maar je bent pas echt rijk wanneer je gewoon de dingen doet die je leuk vindt en je niet het gevoel hebt dat je iets hoeft te bewijzen tegenover anderen. Ik was gisteren bij de verjaardag van mijn vader en alle gesprekken draaiden alleen maar om status. Mijn broer had een nieuwe functie gekregen en was nu verantwoordelijk voor 200 mensen, mijn schoonzus zat er over te denken om haar M3 in te ruilen voor een Cayenne en mijn zwager had eveneens een nieuwe functie gekregen en was nu verantwoordelijk voor de aansturing van de juridische afdeling van de gemeente waar hij werkt. Deze gesprekken werden allemaal gevoed door mijn vader en mijn oom die het allemaal bijster interessant vonden. En uiteindelijk volgt ook altijd de vraag: "krijg je dan ook een nieuwe auto van de zaak"? Het is zo verschrikkelijk oppervlakkig en dan moet ik altijd terugdenken aan mijn ex schoonvader. Hij was buschauffeur, had het dus financieel niet ruim, maar hij had zoveel plezier in zijn werk en als hij vrij was dan was hij ook echt vrij (zonder stress en zonder zorgen)! Mijn schoonzus verdient bakken met geld, waarvan ze dan weer haar nieuwe Cayenne kan bekostigen, maar ze heeft nooit tijd om het geld te spenderen. Zulke mensen putten vaak hun eigenwaarde uit het feit dat ze veel verdienen, maar in werkelijkheid leven ze in een bijzonder klein wereldje en hebben ze weinig meer gesprekstof dan materialistische zaken. Ik vind het oppervlakkig en zielig, maar blijkbaar zit de wereld toch voor heel veel mensen zo in elkaar. Het zijn in ieder geval niet de waarden die ik mijn kinderen later wil meegeven. Hallo Harm! Pas nu zie ik dat ik jou niet op mijn "lijstje" had staan. Vergeten... Jij ook de beste wensen voor een in alle opzichten goed 2011. Wat jouw opmerkingen betreft, ben ik het helemaal met je eens wanneer het gaat om mensen die alleen maar (veel) geld en status nastreven. Dat soort mensen, daar heb ik geen goed woord voor over. Vandaar dat ik al vele, vele jaren naast mijn zeer drukke baan ook vrijwillerswerk deed en nu als gepensioneerde nog doe. Ook dat heb ik mijn beide kinderen meegegeven en dat hebben zij ook alletwee opgepakt. Mijn dochter doet vrijwilligerswerk bij Amnesty International en mijn zoon brengt zo nu en dan maaltijden voor ouderen rond. Nogmaals, ik ben het met je eens dat een diploma / bul niet alleen maar mag leiden tot luxe, status en rijkdom. Maar ook dat was in mijn eerste post ook zeker niet de bedoeling. Ik denk dat jullie mij hier beter kennen! |
|
|
|
|
Harm de Graaf
|
|
|
quote:Op zondag 02 januari 2011 - 12:38 schreef Pietje het volgende:[..] Hallo Harm! Pas nu zie ik dat ik jou niet op mijn "lijstje" had staan. Vergeten... Jij ook de beste wensen voor een in alle opzichten goed 2011. Wat jouw opmerkingen betreft, ben ik het helemaal met je eens wanneer het gaat om mensen die alleen maar (veel) geld en status nastreven. Dat soort mensen, daar heb ik geen goed woord voor over. Vandaar dat ik al vele, vele jaren naast mijn zeer drukke baan ook vrijwillerswerk deed en nu als gepensioneerde nog doe. Ook dat heb ik mijn beide kinderen meegegeven en dat hebben zij ook alletwee opgepakt. Mijn dochter doet vrijwilligerswerk bij Amnesty International en mijn zoon brengt zo nu en dan maaltijden voor ouderen rond. Nogmaals, ik ben het met je eens dat een diploma / bul niet alleen maar mag leiden tot luxe, status en rijkdom. Maar ook dat was in mijn eerste post ook zeker niet de bedoeling. Ik denk dat jullie mij hier beter kennen! Nogmaals (zie mijn edit op de eerdere post), ik bedoelde het niet persoonlijk naar jou toe. En ik doelde eigenlijk ook nog niet zozeer op vrijwilligerswerk. Het ging mij er gewoon om dat ik vind dat je geen slaaf zou moeten zijn van je wek en dat je je niet moet laten leiden door verwachtingen van je omgeving. Dat bewonder ik ook zo aan die excentrieke kunstenaars zoals bijv. een Herman Brood. Die ging volledig zijn eigen weg en trok zich helemaal niets aan van wat anderen van hem vonden. Dan ben je in mijn ogen een sterke persoonlijkheid! Dat blijkt bijvoorbeeld ook wel uit zijn dood, hij wilde het op zijn manier doen.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 02 januari 2011 door Harm de Graaf -- |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zondag 02 januari 2011 - 12:22 schreef Pietje het volgende:[..] Nee, zo is het zeker niet bedoeld, laat ik dat voorop stellen!!! En neerbuigend ben ik niet, nooit geweest ook. Mijn reactie kwam voort uit het feit, dat nemam-tiL stelde dat een diploma niet nodig is. Dat probeerde ik te weerleggen. Het kan nooit kwaad om wel een diploma te halen. Bijvoorbeeld wanneer je uitgekeken bent op je huidige werk en je een andere baan ambieert. Er wordt veel, wellicht té veel, naar dat papiertje gekeken. En natuurlijk realiseer ik mij dat ik een bofkont ben, dat ik kon en dat ik mocht studeren. En ook realiseer ik mij terdege dat er zat beroepsgroepen zijn waar dat diploma inderdaad niet vereist is, simpelweg omdat je je binnen een bedrijf omhoog werkt, zoals door jou terecht is geconstateerd. Wees er echter wel van overtuigd, dat dit niet in elk bedrijf tot de mogelijkheden behoort. Inderdaad, ook in de horeca e.d. is een diploma niet vereist. En toch blijf ik zeggen, dat je zonder diploma minder kansen hebt op een goed betalende baan. Of je moet simpelweg genoegen nemen met een lager salaris en met minder sociale zekerheden. Maar de discussie begon hier omdat ik aan freakie de vraag stelde aan wat voor opleiding hij bezig is. In dat soort zaken ben ik altijd geïnteresseerd. Gelukkig bedoel je het niet zo, zoals ik al zeik had ik dat ook niet verwacht, en nu ik de posts van de anderen zie, snap ik jou post ook beter:-).
Maar inderdaad, wat je zegt is verder gewoon waar... |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zondag 02 januari 2011 - 12:29 schreef Harm de Graaf het volgende:Mooie discussie dit. Ook ik ben vroeger gepushed om het uiterste uit mezelf te halen en dat heeft geresulteerd in een prima baan met een prima salaris. Maar salaris is slechts materialistisch. En ik weet dat het makkelijk is om te zeggen wanneer je zelf goed verdient, maar je bent pas echt rijk wanneer je gewoon de dingen doet die je leuk vindt en je niet het gevoel hebt dat je iets hoeft te bewijzen tegenover anderen. Ik was gisteren bij de verjaardag van mijn vader en alle gesprekken draaiden alleen maar om status. Mijn broer had een nieuwe functie gekregen en was nu verantwoordelijk voor 200 mensen, mijn schoonzus zat er over te denken om haar M3 in te ruilen voor een Cayenne en mijn zwager had eveneens een nieuwe functie gekregen en was nu verantwoordelijk voor de aansturing van de juridische afdeling van de gemeente waar hij werkt. Deze gesprekken werden allemaal gevoed door mijn vader en mijn oom die het allemaal bijster interessant vonden. En uiteindelijk volgt ook altijd de vraag: "krijg je dan ook een nieuwe auto van de zaak"? Het is zo verschrikkelijk oppervlakkig en dan moet ik altijd terugdenken aan mijn ex schoonvader. Hij was buschauffeur, had het dus financieel niet ruim, maar hij had zoveel plezier in zijn werk en als hij vrij was dan was hij ook echt vrij (zonder stress en zonder zorgen)! Mijn schoonzus verdient bakken met geld, waarvan ze dan weer haar nieuwe Cayenne kan bekostigen, maar ze heeft nooit tijd om het geld te spenderen. Zulke mensen putten vaak hun eigenwaarde uit het feit dat ze veel verdienen, maar in werkelijkheid leven ze in een bijzonder klein wereldje en hebben ze weinig meer gesprekstof dan materialistische zaken. Ik vind het oppervlakkig en zielig, maar blijkbaar zit de wereld toch voor heel veel mensen zo in elkaar. Het zijn in ieder geval niet de waarden die ik mijn kinderen later wil meegeven. @ Pietje: het is overigens totaal niet tegen jou gericht hoor. Ik vind dat je jezelf goed verwoordt en dat je ook wel een punt hebt. Het is gewoon in het algemeen mijn visie, zonder dat ik daarbij mensen persoonlijk wil aanspreken. 100% mee eens, ook ik heb een gedeelte van mijn fammillie die precies zo is, ik heb zelfs eens op het punt gestaan mijn banden met deze kant van de fammilie te verbreken, dit is namelijk wat ik op deze planeet het meest verafschuw.. Als je namelijk in de wereld gaat kijken naar de oorlogen, en dan specifiek naar de mensen die de oorlogen veroorzaken, dan zijn ze stuk voor stuk allemaal extreem status gericht, om over materiaalisme maar te zwijgen... |
|
|
|
|
nummer10
|
|
|
quote:Op vrijdag 31 december 2010 - 14:33 schreef remco k het volgende:De beste wensen aan alles en iedereen die Ajax een WARM HART TOEDRAGEN!!!. En in het speciaal voor een aantal vaste forumlieden hiero waaronder JODUH ( jaja je staat als eerste) Alibabba (zal vanavond heel wat dynamiet gaan afsteken met z'n 40 rovers) Pietje (veel succes met je eerste volledige jaar als gepensioneerde) AMSTERDAMMER113 (hoe konden we jou vergeten:-)) HAsjkop ( lekker jong en onbezonnen, wat een leventje zeg) F-side (hopelijk ga je komend jaar wat minder op "vakantie" kerel.) Nemam-Til ( hopend op wat meer geluk voor jou komend jaar) Altijd Prijs ( voor jou letterlijk veel geluk met je gezondheid, en niet te veel naar het blote vrouwen topic blijven gluren he:-)) Freaky (waar ben je toch kerel) En ik zal er nog wel een aantal vergeten, die ik wel mag, mijn excusses daarvoor, en een aantal hier ben ik express vergeten, jullie weten zelf wel wie dat zijn. MENSEN DE BESTE WENSEN!!! Ik hoop op een nieuw jaar met de Boer aan de leiding, Cruijff op de achtergrond alles regelend, en Ajax zelf prijzen winnend, Ik hoop echt met heel mijn hart op de derde ster, en denk ook dat het dit jaar gaat gebeuren, en heb zelfs een klein beetje vertrouwen in een goede afloop in de Europa League. hey lul de behanger en ik dan :D maar voor iedereen de beste wensen mensen !!!! was ff afwezig (vakantie) maar ben er weer !! :D |
|
|
|
|
nummer10
|
|
|
quote:Op zaterdag 01 januari 2011 - 23:44 schreef remco k het volgende:[..] Als ik kijk wat sommige jongens bij ons verdienen, dan moet je voor dat geld tegenwoordig aardig aan de bak hoor... Als ik het goed heb is dat zo'n 2300 Bruto in de maand?? nah nog niet eens.. rond de 2000 bruto... godzijdank verdien ik dat wel maar als ik dat dan vergelijk met de baan van mijn vrouw (in de overheid) dan is het wat ik verdien maar niks.. :x 40 uur wat ik werk hoeft zij maar 24 voor te werken.. slaat op niks eigenlijk..
maar goed dit jaar hoop ik door te ontwikkelen (andere functie en dan verdien ik ook weer meer.. ) maar genoeg gelul jaar is net begonnen en nog maar IEDEREEN DE BESTE WENSEN !!! |
|
|
|
|
joduh
|
|
|
ik ga nog een beetje extremer!!!hahahah,maar dat zijn jullie gewend van me.....ik zeg:een diploma is goed voor degene die niks kan,of niks in zich heeft.......... hahah sorry mannen!!!! |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zondag 02 januari 2011 - 13:04 schreef nummer10 het volgende:[..] hey lul de behanger en ik dan :D maar voor iedereen de beste wensen mensen !!!! was ff afwezig (vakantie) maar ben er weer !! :D Whahaha, natuurlijk hoor je er ook bij, ben je glad vergeten, mijn welgemeende excuses..... |
|
|
|
|
joduh
|
|
|
quote:Op zondag 02 januari 2011 - 13:09 schreef nummer10 het volgende:[..] nah nog niet eens.. rond de 2000 bruto... godzijdank verdien ik dat wel maar als ik dat dan vergelijk met de baan van mijn vrouw (in de overheid) dan is het wat ik verdien maar niks.. :x 40 uur wat ik werk hoeft zij maar 24 voor te werken.. slaat op niks eigenlijk.. maar goed dit jaar hoop ik door te ontwikkelen (andere functie en dan verdien ik ook weer meer.. ) maar genoeg gelul jaar is net begonnen en nog maar IEDEREEN DE BESTE WENSEN !!! hey nummer 10!ik heb je gemist man????beste wensen!!! |
|
|
|
|
joduh
|
|
|
quote: precies zoals jij zegt nummer 10!!het is niet normaal wat er in de overheidsbanen verdient wordt.......tsja.....geert??? hahah grappie pietje!!!!! |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zondag 02 januari 2011 - 13:09 schreef nummer10 het volgende:[..] nah nog niet eens.. rond de 2000 bruto... godzijdank verdien ik dat wel maar als ik dat dan vergelijk met de baan van mijn vrouw (in de overheid) dan is het wat ik verdien maar niks.. :x 40 uur wat ik werk hoeft zij maar 24 voor te werken.. slaat op niks eigenlijk.. maar goed dit jaar hoop ik door te ontwikkelen (andere functie en dan verdien ik ook weer meer.. ) maar genoeg gelul jaar is net begonnen en nog maar IEDEREEN DE BESTE WENSEN !!! Ik had het over 1500 netto, is ongeveer 2300 bruto. |
|
|
|
|
joduh
|
|
|
waar blijft die 800 dan???? |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: naar de overheid, hier wordt het vrouwtje van nummer 10 weer van betaald... Loonbelasting heet dat.. |
|
|
|
|
joduh
|
|
|
hahahah dat bedoelde ik!!!!!! |
|
|
|
|
nummer10
|
|
|
inderdaad remco... maak er wel eens grapjes over.. maar weet je wat het erge is.. zij moet ook weer loonbelasting betalen.. :D klopt geen fuck van eigenlijk mjah... :d |
|
|
|
|
joduh
|
|
|
en wie wordt er beter van??? |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zondag 02 januari 2011 - 13:41 schreef nummer10 het volgende:inderdaad remco... maak er wel eens grapjes over.. maar weet je wat het erge is.. zij moet ook weer loonbelasting betalen.. :D klopt geen fuck van eigenlijk mjah... :d Ach, we hebben het in NL niet slecht hoor, absoluut niet. Weet je wat het is. In bijvoorbeeld Engeland, betalt men maar 13?% loonbelasting, tegen minimaal 46?% bij ons, en ze verdienen ook nog eens veel meer... Je zou dus denken dat het daar veel beter is, maar alles is daar in verhouding ook veel duurder, een pakje Sigaretten, kost daar omgerekend bijna 12 Euro, Het ziekenfonds is daar veeeeeeel goedkoper in de maand, maar ieder bezoek aan een ziekenhuis, betaal je 25% zelf van, en als je weet dan een nachtje overblijven in het ziekenhuis, daar zo'n 1600Euro kost, dan weet je dat je daar ook 400 voor moet betalen.
Ach, het is allemaal redelijk gelijk, en wij hebben het in NL zelfs met een modaal inkomen gewoon veelbeter dan andere landen, en zelfs beter als een Spanje, Frankrijk.
Een goede vriend van mij zij ooit eens, "je kan pas klagen, nadat je beseft hoe goed het is" en zo is het maar net...
Ooit eens in Afrika of Zuid-Amerika op vakantie geweest?? |
|
|
|
|
nummer10
|
|
|
tis gewoon misgegaan met de euro man... :) hoor mij ma wel eens zeggen van verdorie 4.40 gulden voor een bloemkool terwijl het vroeger 2 gulden was.. alles is gewoon veel duurder geworden hier in NL.. en zins de euro zijn heel veel mensen in de problemen gekomen... voedselbanken die vollopen etc etc... dus ik hoop voor die mensen dat ze het in 2011 wat beter krijgen.. (maar ik betwijfel het) |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zondag 02 januari 2011 - 14:03 schreef nummer10 het volgende:tis gewoon misgegaan met de euro man... :) hoor mij ma wel eens zeggen van verdorie 4.40 gulden voor een bloemkool terwijl het vroeger 2 gulden was.. alles is gewoon veel duurder geworden hier in NL.. en zins de euro zijn heel veel mensen in de problemen gekomen... voedselbanken die vollopen etc etc... dus ik hoop voor die mensen dat ze het in 2011 wat beter krijgen.. (maar ik betwijfel het) Ik denk dat dit wel meevalt, men is destijds ook meer gaan verdienen.
reken een bruto salaris van 2300 euro maar eens door, dat is bijna 5060 Gulden. Zoveel mensen die dat verdienden destijds waren er niet hoor... |
|
|
|
|
verbrande harry
|
|
|
quote:Op zondag 02 januari 2011 - 00:14 schreef alibabba het volgende:[..] Taylor gooide vanavond een gemiddelde van 101.74 en dat noem ik geen vegen hoor verbrande harry:) ja klopt alleen Anderson won de wedstrijd(halve finale) en had een nog hoger gemiddelde,groot verschil pikkie van me |
|
|
|
|
|