BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: 'Ajax en Manchester City kloppen via tussenpersoon bij Arnesen aan'

Headliner: Ajax Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
Hasjkoph
 Hasjkoph - vrijdag 31 december 2010 - 17:47   quote  deeplink  
quote:
'Ajax en Manchester City kloppen via tussenpersoon bij Arnesen aan'

Vrijdag, 31 december 2010 om 17:08
Ajax en Manchester City uit Engeland hebben onlangs zich via een tussenpersoon bij Frank Arnesen gemeld, zo schrijven diverse Deense media vrijdag. De vermeende belangstelling komt niet als een verrassing. Arnesen liet eerder al weten dat hij aan zijn laatste maanden bij zijn werkgever Chelsea bezig is.

Arnesen is op Stamford Bridge werkzaam als sportief directeur. "Als mijn contract straks voorbij is, wil ik een nieuwe uitdaging oppakken", zei de Deen een maand geleden. "Het gaat me dan niet om de grootte van de club, maar om de interessante kant van de baan. Een terugkeer naar Nederland behoort tot de mogelijkheden." In het verleden had hij al een bestuurlijke functie bij PSV.
Volgens Deense media kan Arnesen bij Ajax en Manchester City een soortgelijke functie als bij Chelsea vervullen. Bruce Buck, voorzitter van de Londenaren, zegt dat Arnesen geweldig werk heeft verricht voor zijn club. "Dat wij nu één van de beste jeugdopleidingen hebben, is aan hem te danken", gaf Buck aan. "Het zegt veel over de dingen die hij hier heeft gedaan."

http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=133279
Doen?
remco k
 remco k - vrijdag 31 december 2010 - 17:48   quote  deeplink  
200% zeker doen..
E-J
 E-J - vrijdag 31 december 2010 - 17:49   quote  deeplink  
Denk het wel!?

Wat doet een sportief directeur eigenlijk?
remco k
 remco k - vrijdag 31 december 2010 - 17:50   quote  deeplink  
Ander woord voor technisch directeur daar denk ik...
Hasjkoph
 Hasjkoph - vrijdag 31 december 2010 - 17:51   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 31 december 2010 - 17:48 schreef remco k het volgende:
200% zeker doen..
Mooi,,

Tussenpersoon? Wie zou dat zijn?
E-J
 E-J - vrijdag 31 december 2010 - 17:52   quote  deeplink  
Als hij zoveel lovende woorden vanuit Chelsea krijgt wil ik hem wel als technisch directeur zien bij Ajax.
Hopelijk word het wat....
verbrande harry
 verbrande harry - vrijdag 31 december 2010 - 18:16   quote  deeplink  
quote,"Dat wij nu één van de beste jeugdopleidingen hebben, is aan hem te danken", gaf Buck aan. "Het zegt veel over de dingen die hij hier heeft gedaan."

was dit niet de man die europa afreisde om jongen spelers(13,14,15 jaar) te scouten en/of te contracteren,en dan praten ze over "een van de beste jeugdopleidingen"

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 31 december 2010 door verbrande harry --
remco k
 remco k - vrijdag 31 december 2010 - 18:38   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 31 december 2010 - 18:16 schreef verbrande harry het volgende:
quote,"Dat wij nu één van de beste jeugdopleidingen hebben, is aan hem te danken", gaf Buck aan. "Het zegt veel over de dingen die hij hier heeft gedaan."

was dit niet de man die europa afreisde om jongen spelers(13,14,15 jaar) te scouten en/of te contracteren,en dan praten ze over "een van de beste jeugdopleidingen"
Ze scouten inderdaad jonge jongens van over de hele wereld, en ja ik baal er ook van als er een jonge speler weggaat waar Ajax al aardig wat tijd in gestoken heeft, maar zolang het niet illegaal is, kan je daar niks tegen doen.

Overigens zit er wel een verschil tussen opleiding en jeugdscouting..
ajax21
 ajax21 - vrijdag 31 december 2010 - 18:58   quote  deeplink  
ik zou zeggen doen!
tuurlijk het is leuk om op je eigen opgeleide spelers te rekenen, maar als je op jonge leeftijd al een heel groot talent tegenkomt, kun je hem beter op die leeftijd al contracteren?
kun je hem van jongs af aan gelijk het ajax-systeem aan leren.
remco k
 remco k - vrijdag 31 december 2010 - 19:03   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 31 december 2010 - 18:58 schreef ajax21 het volgende:
ik zou zeggen doen!
tuurlijk het is leuk om op je eigen opgeleide spelers te rekenen, maar als je op jonge leeftijd al een heel groot talent tegenkomt, kun je hem beter op die leeftijd al contracteren?
kun je hem van jongs af aan gelijk het ajax-systeem aan leren.
Inderdaad, hoe denkt men dat Barcelona aan Messi is gekomen...
verbrande harry
 verbrande harry - vrijdag 31 december 2010 - 19:12   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 31 december 2010 - 18:38 schreef remco k het volgende:

[..]

Ze scouten inderdaad jonge jongens van over de hele wereld, en ja ik baal er ook van als er een jonge speler weggaat waar Ajax al aardig wat tijd in gestoken heeft, maar zolang het niet illegaal is, kan je daar niks tegen doen.

Overigens zit er wel een verschil tussen opleiding en jeugdscouting..
ik ga voor geen arnesen...helaas
joduh
 joduh - vrijdag 31 december 2010 - 19:33   quote  deeplink  
en ik weet het niet man.....pfffff,lerby ook maar halen dan?
verbrande harry
 verbrande harry - vrijdag 31 december 2010 - 19:35   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 31 december 2010 - 19:33 schreef joduh het volgende:
en ik weet het niet man.....pfffff,lerby ook maar halen dan?
ja ik heb me twijfels man jij ook ...haha
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - vrijdag 31 december 2010 - 19:57   quote  deeplink  
niet er bij halen,hooguit als scout
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - vrijdag 31 december 2010 - 20:02   quote  deeplink  
over scouts gesproken waar is die Bruins Slots eigenlijk,was dat ook niet een maatje van Cruyff??
remco k
 remco k - zaterdag 01 januari 2011 - 13:54   quote  deeplink  
Die was inderdaad jarenlang de assistent van Cruijff, maar ik denk dat ie wacht totdat Koeman weer ergens aan de slag kan... Misschien zou dat wel een goede assistent zijn van de Boer trouwens, de man heeft echt veel vertsnad van tactische zaken..
verbrande harry
 verbrande harry - zaterdag 01 januari 2011 - 13:58   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 31 december 2010 - 20:02 schreef nemam-tiL het volgende:
over scouts gesproken waar is die Bruins Slots eigenlijk,was dat ook niet een maatje van Cruyff??
scout ik dacht dat hij analist was,dus tegenstander bekijken en raporteren aan de trainer.
remco k
 remco k - zaterdag 01 januari 2011 - 14:00   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 01 januari 2011 - 13:58 schreef verbrande harry het volgende:

[..]

scout ik dacht dat hij analist was,dus tegenstander bekijken en raporteren aan de trainer.
Onder Koeman de laatste periode bij AZ was hij inderdaad analist, maar verder altijd assistent geweest, en als ik mij niet vergis, is hij nog heel even hoofdtrainer gewees in 85 ofzo??? bij Ajax, en een even hoofd scouting geweest, maar dat laatste weet ik niet helemaal zeker...
alibabba
 alibabba - zaterdag 01 januari 2011 - 18:50   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 01 januari 2011 - 14:00 schreef remco k het volgende:

[..]

Onder Koeman de laatste periode bij AZ was hij inderdaad analist, maar verder altijd assistent geweest, en als ik mij niet vergis, is hij nog heel even hoofdtrainer gewees in 85 ofzo??? bij Ajax, en een even hoofd scouting geweest, maar dat laatste weet ik niet helemaal zeker...
In 1982 kreeg Tonny Bruins Slot zijn eerste contract bij Ajax als hoofd jeugdopleidingen. Op 7 mei 1985, de dag na het ontslag van trainer Aad de Mos, kreeg hij de leiding over Ajax 1 en loodste de ploeg naar het kampioenschap. In de 5 wedstrijden onder Bruins Slot boekte Ajax 3 zeges (waaronder een 3-2 overwinning op Feyenoord), speelde 1 keer gelijk en verloor 1 keer.

Tonny Bruins Slot was tussen 1985 en 1996 de rechterhand van Johan Cruijff. Eerst drie jaar als assistent bij Ajax (met als hoogtepunten de Europa Cup 2 in 1987 en eindzeges in 1986 en 1987 in de KNVB beker), vervolgens acht jaar in dezelfde rol bij Barcelona. Samen met Cruijff beleefde Bruins Slot grote nationale en internationale successen. Vier keer op rij (van 1991 tot en met 1994) werd Barcelona landskampioen, één keer won het de Spaanse beker (1990) en drie keer de Spaanse Super Cup (1991, 1992, 1995), terwijl ook de Europa Cup 1 (1992), de Europa Cup 2 (1989) en de Europese Super Cup (1993) in Barcelonese handen vielen.

In 1996 keerde Tonny Bruins Slot terug naar Nederland. Als manager international scouting vierde hij in 1997 het landskampioenschap met PSV en in de twee daarop volgende jaren de zege in de Johan Cruijff Schaal.

Ajax haalde Tonny Bruins Slot in 1999 terug naar Amsterdam als coach van Ajax 2. In de aanloop naar EURO 2000 werd hij toegevoegd aan de staf van bondscoach Frank Rijkaard voor wie hij met een team van onder anderen Ruud Krol, de huidige assistent trainer van Ajax, en voormalig Ajax-keeper Stanley Menzo wedstrijdanalyses verzorgde.

Bruins Slot hield zich in 2001'2002 vooral bezig met het structureren van Germinal Beerschot Antwerpen, de Belgische eersteklasser waarin Ajax een meerderheidsbelang had. Bovendien stond hij Haarlem terzijde met raad en daad.

Daarna was/is hij de rechterhand van trainer Ronald Koeman en werkte in dienst van Koeman bij de clubs Ajax, Benfica, PSV en Valencia. Op 17 mei 2009 werd bekend dat hij wederom Koeman zou volgen naar zijn nieuwe club, AZ uit Alkmaar. Hij was verantwoordelijk voor de analyse van de tegenstander. Op 5 december van datzelfde jaar werd hij samen met hoofdtrainer Ronald Koeman ontslagen na tegenvallende prestaties.

Bruins Slot vond het in 2002 een eer Ronald Koeman bij AJAX de helpende hand te mogen bieden. "Ik ga er helemaal voor. Ik kies honderd procent voor die man. Ik hoop dat ik voor Ronald Koeman kan zijn wat ik ook voor Johan Cruijff en Frank Rijkaard ben geweest. De rol die ik bij het eerste elftal van Ajax krijg, is mij op het lijf geschreven."
larsamsterdam
 larsamsterdam - zaterdag 01 januari 2011 - 19:02   quote  deeplink  
hoeveel eigen opgeleiden spelers lopen er nu rond bj chelsea. Ze kopen daar toch alleen maar. Lijkt me meer een psv man dan iemand voor ajax
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - zaterdag 01 januari 2011 - 19:13   quote  deeplink  
T...ring ali schud je dit allemaal uit je mouw,respect man
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - zaterdag 01 januari 2011 - 19:14   quote  deeplink  
Maar waar is hij dan?? TBS ??
alibabba
 alibabba - zaterdag 01 januari 2011 - 19:27   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 01 januari 2011 - 19:13 schreef nemam-tiL het volgende:
T...ring ali schud je dit allemaal uit je mouw,respect man
Ik was erg nieuwsgierig en ga het dan gelijk uitzoeken Nemam. Op den duur kom je op een site waar alles opstaat wat je wil weten. Kwestie van kopieren en aanpassen hoor...;-)
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - zaterdag 01 januari 2011 - 19:33   quote  deeplink  
Oke maar waar is die vent dan,volgens mij is hij erg goed
alibabba
 alibabba - zaterdag 01 januari 2011 - 19:46   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 01 januari 2011 - 19:33 schreef nemam-tiL het volgende:
Oke maar waar is die vent dan,volgens mij is hij erg goed
Hij werkt nu niet bij een voetbalclub, maar heeft op het WK nog analyserend werk gedaan voor de Telegraaf. Hij heeft iets meer dan een jaar geleden een operatie moeten ondergaan. Zie dit stuk; http://www.ad.nl/ad/nl/1016/Nederlands-voetbal/article/detail/455592/2010/01/09/Bruins-Slot-na-bevriezingstherapie-Ik-sta-voor-alles-open.dhtml
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - zaterdag 01 januari 2011 - 19:50   quote  deeplink  
ok dank je ali
remco k
 remco k - zaterdag 01 januari 2011 - 19:56   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 01 januari 2011 - 18:50 schreef alibabba het volgende:

[..]

In 1982 kreeg Tonny Bruins Slot zijn eerste contract bij Ajax als hoofd jeugdopleidingen. Op 7 mei 1985, de dag na het ontslag van trainer Aad de Mos, kreeg hij de leiding over Ajax 1 en loodste de ploeg naar het kampioenschap. In de 5 wedstrijden onder Bruins Slot boekte Ajax 3 zeges (waaronder een 3-2 overwinning op Feyenoord), speelde 1 keer gelijk en verloor 1 keer.

Tonny Bruins Slot was tussen 1985 en 1996 de rechterhand van Johan Cruijff. Eerst drie jaar als assistent bij Ajax (met als hoogtepunten de Europa Cup 2 in 1987 en eindzeges in 1986 en 1987 in de KNVB beker), vervolgens acht jaar in dezelfde rol bij Barcelona. Samen met Cruijff beleefde Bruins Slot grote nationale en internationale successen. Vier keer op rij (van 1991 tot en met 1994) werd Barcelona landskampioen, één keer won het de Spaanse beker (1990) en drie keer de Spaanse Super Cup (1991, 1992, 1995), terwijl ook de Europa Cup 1 (1992), de Europa Cup 2 (1989) en de Europese Super Cup (1993) in Barcelonese handen vielen.

In 1996 keerde Tonny Bruins Slot terug naar Nederland. Als manager international scouting vierde hij in 1997 het landskampioenschap met PSV en in de twee daarop volgende jaren de zege in de Johan Cruijff Schaal.

Ajax haalde Tonny Bruins Slot in 1999 terug naar Amsterdam als coach van Ajax 2. In de aanloop naar EURO 2000 werd hij toegevoegd aan de staf van bondscoach Frank Rijkaard voor wie hij met een team van onder anderen Ruud Krol, de huidige assistent trainer van Ajax, en voormalig Ajax-keeper Stanley Menzo wedstrijdanalyses verzorgde.

Bruins Slot hield zich in 2001'2002 vooral bezig met het structureren van Germinal Beerschot Antwerpen, de Belgische eersteklasser waarin Ajax een meerderheidsbelang had. Bovendien stond hij Haarlem terzijde met raad en daad.

Daarna was/is hij de rechterhand van trainer Ronald Koeman en werkte in dienst van Koeman bij de clubs Ajax, Benfica, PSV en Valencia. Op 17 mei 2009 werd bekend dat hij wederom Koeman zou volgen naar zijn nieuwe club, AZ uit Alkmaar. Hij was verantwoordelijk voor de analyse van de tegenstander. Op 5 december van datzelfde jaar werd hij samen met hoofdtrainer Ronald Koeman ontslagen na tegenvallende prestaties.

Bruins Slot vond het in 2002 een eer Ronald Koeman bij AJAX de helpende hand te mogen bieden. "Ik ga er helemaal voor. Ik kies honderd procent voor die man. Ik hoop dat ik voor Ronald Koeman kan zijn wat ik ook voor Johan Cruijff en Frank Rijkaard ben geweest. De rol die ik bij het eerste elftal van Ajax krijg, is mij op het lijf geschreven."
Zat ik toch redelijk goed of niet, en dat allemaal uit het kale hoofdje...
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - zaterdag 01 januari 2011 - 20:01   quote  deeplink  
skinhead ??
alibabba
 alibabba - zaterdag 01 januari 2011 - 20:04   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 01 januari 2011 - 19:56 schreef remco k het volgende:

[..]

Zat ik toch redelijk goed of niet, en dat allemaal uit het kale hoofdje...
Ben jij ook kaal? Een vos verliest wel zijn haren, maar niet zijn streken! Overigens zou ik het toejuichen wanneer Arnesen boven de Boer gaat werken. Wanneer Cruijff, Arnesen en de Boer samen alles bespreken, komt het helemaal goed.
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - zaterdag 01 januari 2011 - 20:05   quote  deeplink  
Cruijf niet ali,hij stuurt heel even en haakt af
remco k
 remco k - zaterdag 01 januari 2011 - 20:26   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 01 januari 2011 - 20:05 schreef nemam-tiL het volgende:
Cruijf niet ali,hij stuurt heel even en haakt af
Hij haakt niet af, dat heeft hij bij bij Barcelona ook niet gedaan, hij blijft gewoon adviseren. en zet de lijnen uit, het is natuurlijk wel aan de verantwoordelijken om de juiste lijn te blijven volgen.
remco k
 remco k - zaterdag 01 januari 2011 - 20:26   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 01 januari 2011 - 20:01 schreef nemam-tiL het volgende:
skinhead ??
Nee, gewoon kaal...
remco k
 remco k - zaterdag 01 januari 2011 - 20:29   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 01 januari 2011 - 20:04 schreef alibabba het volgende:

[..]

Ben jij ook kaal? Een vos verliest wel zijn haren, maar niet zijn streken! Overigens zou ik het toejuichen wanneer Arnesen boven de Boer gaat werken. Wanneer Cruijff, Arnesen en de Boer samen alles bespreken, komt het helemaal goed.
M'n streken zal ik nooit verliezen, Whahaha, zelfs op m'n sterfbed zal ik iedereen nog de gek aansteken..
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - zaterdag 01 januari 2011 - 20:37   quote  deeplink  
Ach Remco ben 47 en het gaat bij mij ook uitdunnen,Cruijf praat en Jaap schrijft dat weet jij ook, Cruijff stapt echt niet in mag hij niet van Danny en dat wil hij ook niet.Opporren en later in een mooie biografie zeggen"kijk heb ik ook aan meegedraan"De Boer is nu in beeld en ik benijd hem niet.Vindt wel goed dat Johan de boel wakkerschut
alibabba
 alibabba - zaterdag 01 januari 2011 - 21:02   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 01 januari 2011 - 20:29 schreef remco k het volgende:

[..]

M'n streken zal ik nooit verliezen, Whahaha, zelfs op m'n sterfbed zal ik iedereen nog de gek aansteken..
Zo hoort het Remco!
remco k
 remco k - zaterdag 01 januari 2011 - 21:03   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 01 januari 2011 - 20:37 schreef nemam-tiL het volgende:
Ach Remco ben 47 en het gaat bij mij ook uitdunnen,Cruijf praat en Jaap schrijft dat weet jij ook, Cruijff stapt echt niet in mag hij niet van Danny en dat wil hij ook niet.Opporren en later in een mooie biografie zeggen"kijk heb ik ook aan meegedraan"De Boer is nu in beeld en ik benijd hem niet.Vindt wel goed dat Johan de boel wakkerschut
Ik denk toch dat je nu de rol van Cruijff bij de wederopstanding van Ajax onderschat, die drie wedstrijden heeft hij niks mee te maken, maar ze gaan wel het plan uitvoeren zoals hij dat heeft geschreven en bedacht, dat is wel iets meer dan zomaar iets roepen vind ik,,
Per4manc
 Per4manc - zondag 02 januari 2011 - 12:58   quote  deeplink  
technisch directeur leek mij een baan voor Danny Blind!?
remco k
 remco k - zondag 02 januari 2011 - 13:25   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 02 januari 2011 - 12:58 schreef Per4manc het volgende:
technisch directeur leek mij een baan voor Danny Blind!?
AUB niet, daar is de man naar mijn mening niet geschikt voor, ik denk dat hij bij de selectie moet blijven, niet voor niets is zijn bijnaam scholletje (zwemt met alle winden mee) hierdoor is hij de juiste schijf tussen selectie en staf, laat hem maar de persoon zijn, die af en toe een hand over de schouder gooit, een beetje praat met de spelers, er achter komt als er wat probleemjes zijn blablabla..
alibabba
 alibabba - zondag 02 januari 2011 - 17:10   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 02 januari 2011 - 13:25 schreef remco k het volgende:

[..]

AUB niet, daar is de man naar mijn mening niet geschikt voor, ik denk dat hij bij de selectie moet blijven, niet voor niets is zijn bijnaam scholletje (zwemt met alle winden mee) hierdoor is hij de juiste schijf tussen selectie en staf, laat hem maar de persoon zijn, die af en toe een hand over de schouder gooit, een beetje praat met de spelers, er achter komt als er wat probleemjes zijn blablabla..
Ik ben het helemaal met je eens. Blind zie ik ook in die rol, maar hij zou wellicht ook trainer van de A1 kunnen worden. Wat hij ook kan doen is een soort rol in de Jeugdopleiding van AJAX. Een rol waarin hij alles in de gaten houdt wat aangaat de Jeugd, van de F-jes tot de A en waarin hij een constante lijn houd met Johan Cruijff.
remco k
 remco k - zondag 02 januari 2011 - 17:20   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 02 januari 2011 - 17:10 schreef alibabba het volgende:

[..]

Ik ben het helemaal met je eens. Blind zie ik ook in die rol, maar hij zou wellicht ook trainer van de A1 kunnen worden. Wat hij ook kan doen is een soort rol in de Jeugdopleiding van AJAX. Een rol waarin hij alles in de gaten houdt wat aangaat de Jeugd, van de F-jes tot de A en waarin hij een constante lijn houd met Johan Cruijff.
Zou inderdaad prima kunnen, het gaat mij erom, dat je niet zomaar iemand op een positie plaatst, maar dat mensen gebruikt moeten worden, voor de posities waar ze goed in zijn...
alibabba
 alibabba - zondag 02 januari 2011 - 17:23   quote  deeplink  
Precies man!
remco k
 remco k - zondag 02 januari 2011 - 17:40   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 02 januari 2011 - 17:23 schreef alibabba het volgende:
Precies man!
OK man...........:-)

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5999
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: 'Ajax en Manchester City kloppen via tussenpersoon bij Arnesen aan'

0.0093770