|
|
remco k
|
|
|
Ajax gaat de 45-jarige Gery Vink aanstellen als trainer van het beloftenteam. Hij vervangt Albert van der Dussen, die een half jaar geleden op voorspraak van de vorige maand opgestapte Martin Jol werd binnengehaald.
Waarschijnlijk zal ook de assistent van Van der Dussen, Bryan Roy, moeten wijken. Ajax voert gesprekken met oud-speler Wim Jonk om Vink te gaan assisteren bij Jong Ajax.
Voor Van der Dussen en Roy worden nieuwe functies gezocht. Vink kwam in de zomer van 2006 naar Ajax en trainde sindsdien de A2-junioren. Daarvoor was hij werkzaam in de jeugdopleidingen van PSV en Vitesse.
Afgelopen zomer was Vink al in beeld om de naar FC Groningen vertrokken Pieter Huistra op te volgen bij Jong Ajax, maar toen koos de clubleiding voor Van der Dussen. Jonk is sinds november 2007 werkzaam in de Amsterdamse jeugdopleiding als individuele trainer.
Het is de bedoeling dat het nieuwe duo meteen na de winterstop aan de slag gaat bij het beloftenteam.
Gery Wink is wat ik begrijp iemand die 21/2 jaar geleden al naar voren werd geschoven door Cruijff, toen slechts de A2 is gaan trainen, dus denk ik dat dit mede op advies van Johan is..
Revolutie deel 2 |
|
|
|
|
alibabba
|
|
|
Gery Vink ken ik helemaal niet, dus ik kan er niet over oordelen. Ik dacht dat Brayan Roy de hoofdtrainer van het beloftenteam was en vd.Dussen assistent? Ik heb wel altijd gezegd dat ik Roy ideaal zou vinden als spitsentrainer en niet als hoofdcoach. Ik zou het geweldig vinden als AJAX zijn oren echt naar JC laat hangen en het begint er dan toch aardig op te lijken... |
|
|
|
|
Oceanu
|
|
|
Het lijkt er wel op. Tenminste, op deze manier is het voor de hand liggend dat vd Dussen ook weg gaat. Wat ik niet zo goed snap, is dat Roy ook het veld moet ruimen. Is toch echt wel een Ajacied. Of is hij een van de trainers die Cruyff niet capabel genoeg acht ?? |
|
|
|
|
alibabba
|
|
|
Roy lijkt mij ook geen hoofdtrainer. Over vd.Dussen heb ik al vaker klachten gehoord, maar dat wil niet zoveel zeggen. Voor Roy en vd.Dussen worden nieuwe functies gezocht, dus wellicht dat Roy spitsentrainer word en daar is hij uitermate geschikt voor. |
|
|
|
|
ajax21
|
|
|
Ik heb gery vink gekend. Hij heeft nog bij FC Wageningen gespeeld. en later hier bij t.e.c. in tiel. is hierna jeugdtrainer geweest bij vitesse en psv geloof ik en heeft in die tijd dubbelop gewerkt, met ook een jeugdelftal bij T.e.c. zou verder niet weten wat zijn trainers-kwaliteiten zijn. |
|
|
|
|
alibabba
|
|
|
Klopt het mensen dat Jol ook de opstelling maakte bij Jong Ajax en dat vd.Dussen en Roy de assistentie hadden? Ik dacht dat Roy de hoofdcoach was, omdat hij altijd de interviews deed bij Ajax Tv. |
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
Klopt Alibaba. heb ik gehoord van iemand die heel dicht bij jong AJAX staat en naast mij zit met scc (2e ring) en met Europese wedstrijden meestal ergens op de 1e ring zit |
|
|
|
|
alibabba
|
|
|
|
|
|
alibabba
|
|
|
Bovendien heb ik Robin Pronk heel hoog zitten als trainer. |
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
Over Robin Pronk heb ik ook positieve geluiden gehoord. Is er trouwene een bloed band met Tonny Pronk? Ik weet het eerlijk gezegd niet... (schaam schaam) |
|
|
|
|
alibabba
|
|
|
quote:Op zondag 02 januari 2011 - 21:38 schreef Ronald 1960 het volgende:Over Robin Pronk heb ik ook positieve geluiden gehoord. Is er trouwene een bloed band met Tonny Pronk? Ik weet het eerlijk gezegd niet... (schaam schaam) Robin Pronk is de zoon van Ton(ny) Pronk ja! |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zondag 02 januari 2011 - 19:52 schreef Oceanu het volgende:Het lijkt er wel op. Tenminste, op deze manier is het voor de hand liggend dat vd Dussen ook weg gaat. Wat ik niet zo goed snap, is dat Roy ook het veld moet ruimen. Is toch echt wel een Ajacied. Of is hij een van de trainers die Cruyff niet capabel genoeg acht ?? Dat denk ik wel, en hij doet het ook niet goed bovendien, laat ook Roy maar beginnen bij de D tjes ofzo. |
|
|
|
|
verbrande harry
|
|
|
|
|
|
remco k
|
|
|
|
|
|
superfan
|
|
|
Ajax heeft nu eens niet op naam een coach aangesteld maar op kwaliteit.Gery vink is een toptrainer met een ontzettende bezetenheid voor het voetbalvak. een topper !!! |
|
|
|
|
joduh
|
|
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: Kort maar duidelijk vandaag kerel...... |
|
|
|
|
joduh
|
|
|
quote: hahah wil wel wat typen ,maar eigenlijk vind ik het allemaal niet zo erg boeiend man.....;-) ach,het is rustige tijd en is wel ok........ maar lees alles wel ff..... fijne avond man |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
goed hoor! johan ajacied in hart en nieren! |
|
|
|
|
alibabba
|
|
|
quote:Op maandag 03 januari 2011 - 17:46 schreef superfan het volgende:Ajax heeft nu eens niet op naam een coach aangesteld maar op kwaliteit.Gery vink is een toptrainer met een ontzettende bezetenheid voor het voetbalvak. een topper !!! Laten we hopen dat je gelijk krijgt superfan! |
|
|
|