|
|
Headliner |
|
|
|
Dit topic is geplaatst via het volgende nieuwsbericht:
Ajax contracteert Henri Toivomaki (Officiële Ajax Clubsite)
|
|
|
|
|
Dit topic is een vervolg op het topic: Ajax contracteert Henri Toivomaki |
|
|
|
thomASS
|
|
|
Ajax heeft Henri Toivomaki (19) gecontracteerd. De Finse jeugdinternational tekent een contract tot en met 30 juni 2013, met een optie voor nog eens twee seizoenen. Toivomaki werd op 21 februari 1991 geboren in Hyvinkää in Finland. Hij is afkomstig van FC Lahti en is Fins jeugdinternational. De verdediger was eerder dit seizoen reeds op proef in Amsterdam. Hij voegt zich in eerste instantie bij de selectie van Jong Ajax.
,,Mijn snelheid is een van mijn pluspunten. Daarnaast behoort ook de passing tot een van mijn betere kwaliteiten., aldus de verdediger, die naar eigen zeggen als rechtsback het beste uit de voeten kan.
Toivomaki had de afgelopen periode een handig contactpersoon in Finland. Jari Litmanen praatte de nieuwe Ajacied uitgebreid bij over de club. ,,Vorig seizoen was ik bij FC Lahti teamgenoot van Litmanen. Uiteraard was het voor mij heel handig om zon contact te hebben. Als er iemand in Finland is die veel van Ajax weet, dan is het Jari wel. Litmanen vertelde Toivomaki veel over Ajax. ,,Hij vertelde me dat Ajax voor jonge spelers een geweldige club is. Juist omdat jonge talenten er de kans krijgen zich te ontwikkelen. Er zit echt een idee achter. |
|
|
|
|
joduh
|
|
|
|
|
|
AFCAKAMPEN
|
|
|
Dat wachten we af of dat mooi is. Hij zal vd Wiel moeten vervangen op den duur. Dan moet je wel van goede huize komen. |
|
|
|
|
Ajax_fan
|
|
|
quote:Op maandag 03 januari 2011 - 18:29 schreef AFCAKAMPEN het volgende:Dat wachten we af of dat mooi is. Hij zal vd Wiel moeten vervangen op den duur. Dan moet je wel van goede huize komen. Van goede huize komen?? Ach kom op man. Vd Wiel doet aanvallend leuk mee maar verdedigend is ie echt geen topper. Die jongen denkt veel te aanvallend. Is vaak veel te laat en laat zich als een mietje voorbijlopen. Het lijkt leuk omdat het aanvallend wel wat oplevert. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op maandag 03 januari 2011 - 18:38 schreef Ajax_fan het volgende:[..] Van goede huize komen?? Ach kom op man. Vd Wiel doet aanvallend leuk mee maar verdedigend is ie echt geen topper. Die jongen denkt veel te aanvallend. Is vaak veel te laat en laat zich als een mietje voorbijlopen. Het lijkt leuk omdat het aanvallend wel wat oplevert. dat zal de reden zijn dat hij vrijwel onpasseerbaar was op het WK, vaste keus is bij het tweede elftal van de wereld, en gevolgd wordt door verschillende topclubs... |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
netjes gaat steeds beter met ajax, althans dat gevoel heb ik wel |
|
|
|
|
joduh
|
|
|
|
|
|
willem0625
|
|
|
Mogelijk een topper voor volgend seizoen??, ben erg blij met belangstelling voor el hamdaoui, ik erger mij de laatste weken kapot aan hem, strik erom en bedankt voor je 11 doelpunten,8 miljoen vangen?? en op zoek naar een speler die zich voor 150% inzet voor ajax. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
weetje willem ik ben het niet helemaal met je eens! mounir el hamdaoui is een prima spits, ik heb alleen altijd aangegeven dat hij niet in het systeem past waarin ajax steeds wilt spelen op het moment! bovendien is er een machtstrijd met suarez over wie de beste is en dat komt het team niet ten goede! hij heeft zich echt wel ingezet en dat een speler ziek is kan! sterker nog dat hij mentaal niet in staat is om te spelen snap ik ook nog wel, want el hamdaoui is een speler die in de eredivisie altijd moet spelen vanwege zn behoorlijke kwaliteiten, alleen hij past niet in ons systeem en daarom is het beter dat hij weggaat |
|
|
|
|
amsterdammer113
|
|
|
Kan die Toivomaki niet gelijk Litmanen aan het handje meenemen. Kan Jari deze jongen begeleiden en direct een elftal onder zijn hoede nemen.
Ik wil Litmanen terug in Amsterdam!!!! |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
amsterdammer, ik denk dat litmanen nog wel terug komt, aangeizne er mensen met een ajax hart komen! komt wel goed zie alleen graag nog een ander bestuur maargoed, in welke functie zou je litmanen willen?? zo te zien aan spelerbegeleider ofzo? |
|
|
|
|
amsterdammer113
|
|
|
quote:Op maandag 03 januari 2011 - 20:00 schreef Luis_suarez_19 het volgende:amsterdammer, ik denk dat litmanen nog wel terug komt, aangeizne er mensen met een ajax hart komen! komt wel goed zie alleen graag nog een ander bestuur maargoed, in welke functie zou je litmanen willen?? zo te zien aan spelerbegeleider ofzo? Elftaltrainer en misschien wel de aanvallende middenvelders onder handen nemen. En deze nieuwe jongen een beetje wegwijs maken.
Ik wil Litmanen terug in Amsterdam!!! |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
ja van mij mag die! en geloof me dat wil die ook echt wel! |
|
|
|
|
joduh
|
|
|
toivomaki? ja doe maar met sambal...... |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
|
|
|
nummer10
|
|
|
quote:Op maandag 03 januari 2011 - 19:00 schreef remco k het volgende:[..] dat zal de reden zijn dat hij vrijwel onpasseerbaar was op het WK, vaste keus is bij het tweede elftal van de wereld, en gevolgd wordt door verschillende topclubs... tjah en toch vind ik hem verdedigend echt niet goed... :x zelfs aanvallend vind ik hem niet zo bijzonder.. vind hem bovendien tever van zijn man af verdedigen.. let maar gewoon is op.. hij is niet gepasseerd dat klopt.. omdat hij ver van zijn man afloopt en gewoon een voorzet laat komen.. |
|
|
|
|
joduh
|
|
|
ik vind hem het 5e wiel aan de wagen man...... |
|
|
|
|
alibabba
|
|
|
quote:Op maandag 03 januari 2011 - 19:58 schreef amsterdammer113 het volgende:Kan die Toivomaki niet gelijk Litmanen aan het handje meenemen. Kan Jari deze jongen begeleiden en direct een elftal onder zijn hoede nemen. Ik wil Litmanen terug in Amsterdam!!!! JARI LITMANEN/////////HELD |
|
|
|
|
alibabba
|
|
|
Welkom bij de mooiste club van de wereld Henri! En Joduh is weer humoristisch vandaag....:):) |
|
|
|
|
joduh
|
|
|
quote:Op maandag 03 januari 2011 - 22:14 schreef alibabba het volgende:Welkom bij de mooiste club van de wereld Henri! En Joduh is weer humoristisch vandaag....:):) sorry |
|
|
|
|
alibabba
|
|
|
|
|
|
joduh
|
|
|
ik heb weinigs zinnigs te vertellen vandaag man.,....vind het beetje komkommertijd he? |
|
|
|
|
Oceanu
|
|
|
Litmanen moet gewoon hersteltrainer worden. Heeft ervaring zat, haha. Hij is wel de enige die de trainingen van Bobby terug kan laten komen. |
|
|
|
|
FsideVak129
|
|
|
Geen idee wie die Fin is ... Jullie? |
|
|
|
|
ALTIJD PRIJS IN DE K
|
|
|
quote: PFFFFFFFFF ik flikker van mn stoel van het lachen ouwe!! :D
HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA................
ff ademen........
HAHAHAHAHAHAHAHAHahaahaha |
|
|
|