|
|
craven
|
|
|
|
|
|
FsideVak129
|
|
|
Held van mijn Opa, rust in vrede. Mooie beelden van vroeger passeren mijn geheugen. |
|
|
|
|
KKL
|
|
|
|
|
|
Hans Schoovers
|
|
|
Ik ben hier kapot van...fantastische voorzet en een groot hart...altijd bescheiden..geen woorden maar daden , trouw aan de club tot 't laatste uur..de allergrootste Feijenoorder is niet meer..ik zal 'm nooit vergeten |
|
|
|
|
de kromme2
|
|
|
Heel spijtig. Veel te vroeg heengegaan. Mede namens mijn zoon Coen.
Vaarwel Coen Moulijn ! |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
vreselijk nieuws! wel mooi is dat ik op zo'n jonge leeftijd dat praat met oudere mensen en ze hebben het altijd over moulijn, dat is wel mooi!
helaas mag deze held het leven niet meer voortzetten!
ik wens als een ajax supporter (die geen enkele hekel aan feyenoord heeft) de familie van coen heel veel sterkte toe
en uiteraard ook alle feyenoord supporters heel veel sterke met het overlijden van jullie clubicoon!
ik hoop dat hij nog een waardig afscheid krijgt , maar daar ben ik niet zon bang voor
heel veel sterkte!!! |
|
|
|
|
C4W
|
|
|
|
|
|
Quiroz
|
|
|
Heb hem nooit zien spelen, ken hem alleen van beelden, maar toch zit ik hier met tranen in mijn ogen...
R.I.P. Coen Moulijn
|
|
|
|
|
Quiroz
|
|
|
Coen Moulijn. Alleen zijn naam al klinkt en leest als een gedicht. Poëzie met kalk op de flanken, ontstaan op het harde gras van de Kuip uit de vorige eeuw. Coen danste er als linksbuiten overheen, keer op keer, springend over uitgestoken stalen neuzen in prehistorische voetbalschoenen.
Coen was een publieksspeler, zo moeten we hem in de eerste plaats eren en herinneren. Eentje voor wie je naar het stadion ging. Zoals Robben, Van Persie en Beckham later en nog steeds nieuw publiek vonden voor hun clubs. Iconen met de aantrekkingskracht van een strakke videoclip.
Laten we anders beginnen. Want dit verhaal heeft jonge lezers nodig. Coen Moulijn was een soort Arjen Robben, of Robin van Persie, uiteraard. David Beckham mag ook, maar dan aan de rechterkant van het speelveld. In Coens leven schitterden, twitterden en glitterden voetballers nog niet zo heftig.
De voetballer Coen was nog veel meer dan Johan Cruijff of Willem van Hanegem een dinosaurus. Alsof er geen filmbeelden van hem bestonden. Bijna opgegaan in het niets. Flarden in een collectief geheugen. In de Kuip ooit overhoop geschopt door spelers van Real Madrid. Feyenoorders gingen kwijlend van woede op jacht naar de daders. 'Heren, heren nou toch', zei de tv-verslaggever. Mijn moeder riep me uit mijn bed zodat ik het tumult rond Coen zelf kon zien.
Gelukkig publiceerde uitgeverij De Buitenspelers (!) in 2009 een stevig boek over het leven van Moulijn. Schaf het aan als je wil weten hoe zijn leven eruit zag. Tragisch en vrolijk, lief en leed delend meestal ook met Feyenoord, tussen de paskamers van zijn kledingzaak.
Coen was een publieksspeler, zo moeten we hem in de eerste plaats eren en herinneren. Eentje voor wie je naar het stadion ging. Zoals Robben, Van Persie en Beckham later en nog steeds nieuw publiek vonden voor hun clubs. Iconen met de aantrekkingskracht van een strakke videoclip. Zij flitsen al zonder dat er een editor op de beelden van hun rushes en acties wordt losgelaten. Zo flitste Coen ook. Nu is Coen dood, het is niet anders. En dus mag je, als je aan hem wil blijven denken, een samenvatting van zijn leven snijden. Voor mij zal hij altijd de man blijven die hordes jonge fans naar stadions trok.
Daar dacht ik aan toen ik op 2 januari een sms kreeg van een trouwe Feyenoorder; geen hooligan, wel harde kern. ,,Jaar slecht begonnen. Coen Moulijn gisteren getroffen door herseninfarct. Ziekenhuis. Status onbekend.''
Ik stuurde terug: ,,Da's zwaar kloten.''
Paar uur later: ,,Deels verlamd. Aanspreekbaar. Uitvalverschijnselen. Ernst onbekend. Arme man.'' Ik weer: ..Veel meegemaakt ook.''
Reactie: ,,Nier naar zijn zoon. Helaas recent overleden. Niet alles is mooi in het leven. Geniet van geluk, gezondheid en je naasten.''
Ik tik het sms'je hier uit om in een paar woorden te illustreren hoe Feyenoorders tijdens de feestdagen het dreigend verlies van een boegbeeld ondergaan. Ajacieden, Utrechters en Twentenaren zullen het niet anders doen, trouwens. Intens en zichtbaar rouwen om het verscheiden van een bekend iemand heeft zich in de afgelopen tien, twintig jaar een plaats verworven in onze nationale gebruiken. Het zal om Moulijn niet anders gaan.
Voetbalfans zeggen altijd dat niemand groter is dan de (hun) club. Bij Coen ligt dat toch anders. Wat mij betreft, was Moulijn in zijn topdagen veel groter dan Feyenoord. Hij bond een ander publiek aan zich, dat misschien wel minder had met de club en meer met de stilist op links. Daarom moet ik bij dit afscheid ook denken aan een jongen als Robben, groter dan Groningen, Londen en München. Ooit was Coen ook zo jong en veelbelovend als toen de huidige elite startte. En ooit ging je dus voor hem naar het stadion. Het zag er allemaal een stuk lulliger uit, met van die wijde broeken, plompe schoenen en slecht zittende shirts. Maar de fijnzinnige performances van de linksbuiten lieten zich niet verdoezelen door een vormeloze outfit. Hij draaide zijn tegenstanders dol met pirouettes waarbij de hoekvlag het enig houvast was voor welke rechtsback dan ook. En behalve die paar Madrilenen van destijds, kon niemand kwaad op hem worden. De fonkeling in de dribbels van Moulijn bond iedere liefhebber aan hem, waar dan ook.
Het zal in 1965 of 1966 geweest zijn, dat hele hordes jonge mannen op een zondagmiddag bij ons door de straat trokken. Geen idee wat er aan de hand was. Moulijn speelt vandaag in de stad, zei mijn vader. Moulijn! Tegen onze club. Dat wilde ik zien. Als 9-jarige, korte broek, met drie kwartjes in de hand in de verkeerde rij. Na lang wachten eindelijk aan de beurt, hoefde niet te betalen van de man die er stond om kaartjes te scheuren. Mijn plek wist ik al wel; bij de cornervlag waarvan ik wist dat Moulijn er drie kwartier lang zou opduiken.
Ik stond tussen Feyenoorders. Rotterdamse viswijven sloegen elkaar met paraplu's op het hoofd, geen idee waarom. Ik bleef geconcentreerd op de acties van Moulijn, voor altijd gewonnen voor het onnavolgbare in een buitenspeler.
Over Moulijn valt veel na te praten, te rouwen, te mijmeren. Hij bleek genoeg te hebben meegemaakt voor een boek zo dik als dat over Johan Cruijff en Willem van Hanegem. Een standbeeld kreeg hij. Voor mij blijft het een herinnering aan een frêle man die me deed vergeten dat ik een clubsupporter was, ik ging ineens van voetbal houden.
Het soort voetbal dat nu nog jongens én meisjes naar stadions trekt; spelen voor de lol, kijken naar Robben, dromen van Beckham, bijgepraat over Coen Moulijn. (CHRIS VAN NIJNATTEN) |
|
|
|
|
boyan19
|
|
|
laten we ook morgen onze medeleven betogen en niet wachten tot de eerste thuiswedstrijd om meneer moulijn te herdenken dus voor de gene die er morgen bij zijn
print deze uit en hou hem omhoog tijdens de minuut stilte
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 04 januari 2011 door boyan19 -- |
|
|
|
|
Quiroz
|
|
|
Ajax heeft met schrik kennis genomen van het overlijden van ras-Feyenoorder Coen Moulijn. De clubleiding van Ajax heeft middels een brief aan de directie van Feyenoord zijn medeleven betuigd. Uiteraard zal door Ajax ook in de richting van de nabestaanden van Moulijn passend worden gereageerd op zijn overlijden. Moulijn werd 73 jaar en speelde bijna 500 officiële wedstrijden voor de Rotterdamse club.
Ajax betreurt het verlies en wenst de nabestaanden veel sterkte toe.
Tekst: Ajax.nl
Respect |
|
|
|
|
Quiroz
|
|
|
En geen respect voor de Feyenoord die op de dag dat Coen begraven word eventjes 3 ton op gaat halen in Turkije! |
|
|
|
|
T-FeYeN00rD
|
|
|
quote:Op dinsdag 04 januari 2011 - 14:08 schreef Quiroz het volgende:En geen respect voor de Feyenoord die op de dag dat Coen begraven word eventjes 3 ton op gaat halen in Turkije! ja, ik zou graag zien dat de Feyenoord selectie & Been die dag hun respect betuigen. Mocht het nou echt een hoop geld schelen, dan nog kan Been de boel wel een keer overlaten aan zijn assistenten.
Rust in vrede Coen. Feyenoorder voor altijd. |
|
|
|
|
Quiroz
|
|
|
Tekenend voor dit Feyenoord.. |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
Feyenoord overweegt om later af te reizen naar het trainingskamp Oman, zodat de selectie en trainersstaf de uitvaart van de Coen Moulijn kunnen bijwonen. Dat heeft Mario Been dinsdag voorafgaand aan de training van Feyenoord laten weten.
De trainer van Feyenoord liet weten dat Feyenoord alles in het werk stelt om het trainingskamp uit te stellen, maar of het mogelijk is hangt af van de beschikbare vluchten richting Oman.
Feyenoord zou normaal gesproken op 7 januari vertrekken naar het Arabische schiereiland om daar een week te verblijven. |
|
|
|
|
Quiroz
|
|
|
quote:Op dinsdag 04 januari 2011 - 14:35 schreef Stylzz het volgende:Feyenoord overweegt om later af te reizen naar het trainingskamp Oman, zodat de selectie en trainersstaf de uitvaart van de Coen Moulijn kunnen bijwonen. Dat heeft Mario Been dinsdag voorafgaand aan de training van Feyenoord laten weten. De trainer van Feyenoord liet weten dat Feyenoord alles in het werk stelt om het trainingskamp uit te stellen, maar of het mogelijk is hangt af van de beschikbare vluchten richting Oman. Feyenoord zou normaal gesproken op 7 januari vertrekken naar het Arabische schiereiland om daar een week te verblijven. Ik las net in het AD dat er geen verdere vluchten voor zijn. Dan is er maar één oplossing: Niet gaan. Coen is z'n hele leven Feyenoord trouw gebleven, heeft nooit het grote geld verdiend, en als je dan brutaal 3 ton aan oliegeld op gaat halen moet je schamen! |
|
|
|
|
Anti-020
|
|
|
|
|
|
ICE187CCC
|
|
|
Voor mij een man uit mythes, beelden en verhalen uit de oude doos van m'n opa.
Niet een Feyenoorder, maar DE Feyenoorder is niet meer onder ons. Met meneer Moulijn, is een stukje Feyenoord gestroven.
Sterkte voor Fammilie, vrienden en iedereen die het Nederlandse voetbal en Feyenoord in het bijzonder een warm hart toedraagt.
Ook namens mijn pa |
|
|
|
|
Annelies Hengstmenge
|
|
|
Ik word hier stil van. Ik heb nog toen ik 6 jaar oud was ( nu 47 jr ) met hem gevoetbald toen Coen de heropening van het medisch kinder dagverblijf in kralingen deed.
Rust zacht Coen. |
|
|
|
|
MrChriz
|
|
|
|
|
|
Quiroz
|
|
|
quote:Op dinsdag 04 januari 2011 - 14:43 schreef ICE187CCC het volgende:Voor mij een man uit mythes, beelden en verhalen uit de oude doos van m'n opa. Niet een Feyenoorder, maar DE Feyenoorder is niet meer onder ons. Met meneer Moulijn, is een stukje Feyenoord gestroven. Sterkte voor Fammilie, vrienden en iedereen die het Nederlandse voetbal en Feyenoord in het bijzonder een warm hart toedraagt. Ook namens mijn pa Mooi onder woorden gebracht! |
|
|
|
|
hotjumper
|
|
|
Rust in Vrede mijnheer Moulijn!
Weer een harde klap voor de Feyenoord familie! |
|
|
|
|
MikeF
|
|
|
Geweldige man met een reuze feyenoord hart! Het blijft vreemd om het telkens weer terug te horen en te zien. Deze man verdient eigenlijk een afscheid in de kuip met heel veel publiek! R.I.P. Coen wij zullen altijd aan je blijven denken! |
|
|
|
|
nelis37
|
|
|
Ik heb een Ajax hart, maar ook een voetbal hart. En namens beide zeg ik R.I.P Coen Moulijn
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 04 januari 2011 door nelis37 -- |
|
|
|
|
Maximus
|
|
|
|
|
|
piet
|
|
|
1937 - 2011 RIV Coen! YNWA!! |
|
|
|
|
Afcabz
|
|
|
Rust in vrede en ik hoop bij Gods gratie dat Feyenoord die training dan maar afkapt deze man was er altijd voor Feyenoord ,andersom steun betuigen is een must Been kom op ! |
|
|
|
|
Medi..
|
|
|
Bij deze wil ik Feyenoord, de fans, staff, iedereen die zich bij feyenoord betrokken voelt en natuurlijk de nabestaanden heel veel sterkte toewensen met dit pijnlijk verlies. Ik weet het, onze rivaliteit is groot, maar dit gun je niemand.
Veel sterkte iedereen!
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 04 januari 2011 door Medi.. -- |
|
|
|
|
Roy15
|
|
|
R.I.P. Coen de eeuwige held Moulijn |
|
|
|
|
hotjumper
|
|
|
Selectie heeft haar respect betoont bij het beeld van Coen Moulijn. |
|
|
|
|
Leon FR1908
|
|
|
Old soldiers never die!!!!!!
Coen Moulijn voor altijd....
Rust in vrede meneer Moulijn! |
|
|
|
|
ar
|
|
|
|
|
|
Red
|
|
|
04 januari 2011 Ajax heeft met schrik kennis genomen van het overlijden van ras-Feyenoorder Coen Moulijn. De clubleiding van Ajax heeft middels een brief aan de directie van Feyenoord zijn medeleven betuigd. Uiteraard zal door Ajax ook in de richting van de nabestaanden van Moulijn passend worden gereageerd op zijn overlijden. Moulijn werd 73 jaar en speelde bijna 500 officiële wedstrijden voor de Rotterdamse club.
Ajax betreurt het verlies en wenst de nabestaanden veel sterkte toe.
Tekst: Ajax.nl
Veel sterkte voor onze Feyenoord-vrienden 04 januari 2011 12:00 Coen Moulijn (archiefbeeld, 2007). Met droefenis heeft PSV gereageerd op het overlijden van Coen Moulijn (73), clubicoon van Feyenoord. Een magistrale linksbuiten, een fenomeen. Helaas is hij ons te vroeg ontvallen, aldus voorzitter Ron Verkerk van de Vereniging PSV. Een begrip in de voetballerij. We wensen onze Feyenoord-vrienden dan ook veel sterkte met dit grote verlies.
Zij mogen trots zijn Moulijn overleed in de nacht van maandag op dinsdag even na middernacht op 73-jarige leeftijd aan de gevolgen van een herseninfarct. Het icoon van Feyenoord speelde in de jaren vijftig, zestig en zeventig bij Feyenoord en Oranje (38x). Hij won met de Rotterdammers als eerste Nederlandse club de Europa Cup 1 en enkele maanden later ook de wereldbeker. Hij behoort tot de inboedel van het Nederlandse topvoetbal. Een oer-Feyenoorder die ons te vroeg is ontvallen. Hij was een magistrale linksbuiten en een fenomeen, aldus Ron Verkerk dinsdag. Feyenoord wordt hard getroffen, doordat zo kort na het overlijden van cultuurbewaker Fred Blankemeijer in november nu ook Moulijn er niet meer is. We wensen onze Feyenoord-vrienden veel sterkte met dit grote verlies. Zij mogen trots zijn dat zon grote voetballer onderdeel uitmaakte van hun familie.
© PSV NV
Doet me goed om te lezen dat ook onze rivalen Coen respecteren en waarderen.
RIP COEN MOULIJN! 1937 - 2011 Mister Feyenoord We gaan je missen Coen!
Er is een condoleance register aangemaakt: COEN MOULIJN
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 04 januari 2011 door Red -- |
|
|
|
|
LaSpliff
|
|
|
Tranen in mijn ogen... Een legende van ons heengegaan... R.I.P. Coen |
|
|
|
|
sevillana
|
|
|
heb ook nog wat moeite om dit verlies onder ogen te zien, . . met het overlijden van Coen Moulijn is opnieuw een stuk Feyenoord historie verloren gegaan. rust in vrede Coen, en nog enorm bedankt voor al die mooie voetbal momenten die je ons geschonken hebt tijdens je actieve carriere. |
|
|
|
|
De Spot
|
|
|
Coen rust zacht samen met je zoon Raymond!!
Familie veel sterkte!! |
|
|
|
|
dennie
|
|
|
R.I.P Coen Moulijn
voor degene voor wie het voor zijn tijd was (waaronder ik) een kleine biografie.
De klein van stuk zijnde Moulijn debuteerde op zijn zeventiende voor de Rotterdamse club Xerxes, waar hij Faas Wilkes in zijn jeugd zag voetballen. In de zomer van 1955 kocht stadgenoot Feyenoord de dribbelaar voor een destijds groot bedrag van 28.000 gulden. De wedstrijd thuis tegen MVV op 18 september 1955 was zijn eerste wedstrijd in het rood-witte tenue. Hij stond bekend om zijn spectaculaire en vaak onnavolgbare acties op de flanken, maar liet het verdedigen over aan zijn vriend Cor Veldhoen. In de latere jaren was hij samen met Ove Kindvall de publiekslieveling bij de voetbalclub uit Rotterdam. In 1970 won hij met Feyenoord, als eerste Nederlandse club, de finale van de Europacup I ten koste van het Schotse Celtic, enkele maanden later gevolgd met het veroveren van de wereldbeker door Estudiantes de la Plata te verslaan. In totaal kwam Moulijn 487 keer uit in het eerste elftal van Feyenoord, waarmee hij de clublijst aanvoert. Begin jaren zestig informeerde FC Barcelona of Moulijn eventueel te koop was, maar Feyenoord weigerde hem te laten gaan en legde hem gelijk voor acht seizoen vast. Nog tijdens zijn actieve voetbalcarrière begon hij in 1961 een dames- en herenmodezaak aan de Langenhorst in Rotterdam. Moulijn groeide op in de Bloklandstraat in het Oude Noorden van Rotterdam. Het muurtje waar hij in zijn jeugd eindeloos tegenaan had gevoetbald, was befaamd maar viel in de jaren zeventig ten prooi aan de stadsvernieuwing. In 1990 is elders in dezelfde straat een speelplaats voorzien van een nep-"muur van Coen Moulijn", ontworpen door de kunstenaar Hans Citroen. In oktober 2009 verscheen een biografie over Moulijn. Ook werd een levensgroot standbeeld dat Tom Waakop Reijers maakte van de Rotterdamse volksheld opgesteld op het voorplein van De Kuip (het Stadion Feijenoord). Coen Moulijn werd op nieuwjaarsdag 2011 getroffen door een herseninfarct[2] en overleed drie dagen later op 73-jarige leeftijd aan de gevolgen daarvan. Hij was ridder in de Orde van Oranje-Nassau.
wikipedia.nl
Held voor ALTIJD Rust in Vrede
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 04 januari 2011 door dennie -- |
|
|
|
|
Leon FR1908
|
|
|
Ik mag niet meer posten op jullie kant van het fora, ik wou hierbij even alle Feyenoorders heel veel sterkte toewensen op deze voetbalhistorische zwarte dag... een HELD tijdens zijn leven, een LEGENDE nu meneer Moulijn is heengegaan...
Sterkte RemkoK
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 04 januari 2011 door Leon FR1908 -- |
|
|
|
|
robocop
|
|
|
een super feyenoorder is heen gegaan coentje we zullen je nooit vergeten |
|
|
|
|
alibabba
|
|
|
Een groot voetballer en mens is helaas van ons heengegaan. COEN MOULIJN///////HELD
COEN R.I.P.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 04 januari 2011 door alibabba -- |
|
|
|
|
Klaas Poel
|
|
|
Wat een vreselijk bericht,ik kwam voorheen nog veel bij Coen om kleding te brengen en altijd een vriendelijk woord en een sigaar. Wij wensen de naaste familie heel veel sterkte toe. |
|
|
|
|
Vakkie Q
|
|
|
Coen rust in vrede wij Feyenoorders en alle VOETBAL liefhebbers zullen je missen. Veel sterkte gewenst voor alle nabestaanden. En allemaal Coen eren tijdens Feyenoord-Graafschap in zijn en onze kuip! |
|
|
|
|
piet de paler
|
|
|
Tja bij zijn overlijden dacht ik terug aan de tijd dat ik met mn oude pa naar Feyenoord ging.Blikken toeter een worst (in de rust een illegaal verkochte koetjesreep) En iedereen was lyrisch over Coentje.Ik zag toen nog niet de grootsheid van deze voetballer.Maar ik hoop dat mn Pa met zn idool boven kan praten. Bedankt Coen sterkte fam Moulijn. |
|
|
|
|
Vakkie Q
|
|
|
Coen jij was mijn jeugdheld en de held van mijn inmiddels overleden vader. Vaak heb ik jou zien spelen in onze kuip en heb altijd genoten van jou dribbels. Later hebben wij jou de bijnaam Dr. Dribbel gegeven omdat je onnavolgbaar was. De legendarische gevechten met oa.Theo van den Burgh en Dick Advocaat blijven in mijn gedachten. Coen het verlies is zwaar maar onherroepelijk dus rust nu maar in vrede en hopelijk kom je nog eens kijken in de kuip. ook alle strerkte gewenst voor vrienden familie en andere nabestaanden. Coen we zullen jou missen |
|
|
|
|
paco
|
|
|
rust zacht coen deep respect ....ALWAYS |
|
|
|
|
MrChriz
|
|
|
Ben vanuit Culemborg toch maar even richting Kuip gereden en ben blij dat ik het heb gedaan. Mooi eerbetoon, respect :) |
|
|
|
|
wasbeer73
|
|
|
Ik als jongen van 37 jaar heb nooit de grootste successen van feyenoord mogen beleven, maar ik vind het altijd fascinerend om de verhalen van mijn vader te horen, en in die verhalen kwamen ook de verrichtingen van Coen Moulijn voor. Een groot feyenoorder is niet meer.
Ik wens familie en nabestaanden veel sterkte en kracht toe.
Daarnaast wil ik de webiste van http://ajax1.nl/content/ter-nagedachtenis-coen-moulijn en de reacties die worden gegeven een heel groot compliment geven. Zeer respectvol. Zo zouden we met elkaar om moeten gaan. |
|
|
|
|
Quiroz
|
|
|
Mooi van Ajax1.nl inderdaad
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 04 januari 2011 door Quiroz -- |
|
|
|
|
Peetjuhhh
|
|
|
R.I.P. Dribbelkoning Ik zal je nooit vergeten Rotterdam Huilt... |
|
|
|
|
zzzzzzzzzzzz
|
|
|
was vanavond van 19.30 uur tot 20.50 bij de kuip samen met mijn vrouw vanuit wamel naar rotterdam gereden.
En wat een saamhorigheid toch iedere keer weer bij feyenoord, met duizend man onze Coen herdacht op gepaste en waardige wijze.
grote klasse alle mensen. was indrukwekkend en typisch feyenoord.
tot zaterdag |
|
|
|