BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: RIP Coen Moulijn

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Feyenoord Nieuws
KKL
 KKL - woensdag 05 januari 2011 - 08:42   quote  deeplink  
600_photo.JPG

600_photo.jpg

album_large_289657.jpg

album_large_289637.jpg
Feyenoord till i die
 Feyenoord till i die - woensdag 05 januari 2011 - 08:46   quote  deeplink  
RESPECT!!!!

Meneer Moulijn u bent en blijft DE held van Feyenoord!!
MMM
 MMM - woensdag 05 januari 2011 - 09:20   quote  deeplink  
Schitterend!
Juantinho
 Juantinho - woensdag 05 januari 2011 - 10:34   quote  deeplink  
Een ICOON is heen gegaan en ik wil jullie (zonder haat,zonder rivaliteit) die Feyenoord, Coen Moulijn en het Nederlands voetbal een warm hart toedragen sterkte wensen met het verlies van deze voetballer.
Ik heb hem niet zien voetballen maar van wat ik al die jaren heb gehoord, is het een van Nederlands beste voetballers ooit en dat is een groot verlies voor allen.

Sterkte...

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 05 januari 2011 door Juantinho --
Milo
 Milo - woensdag 05 januari 2011 - 11:20   quote  deeplink  
Coentje bedankt, Coentje bedankt, Coentje, Coentje Coentje bedankt!!!!!!!!!!!!!!!!
Pietje1
 Pietje1 - woensdag 05 januari 2011 - 12:39   quote  deeplink  
Mooie herdenking bij het standbeeld. Dat zal de familie ook enorm goed doen. Echt super!!
JanM
 JanM - woensdag 05 januari 2011 - 12:41   quote  deeplink  
Prachtige plaatjes idd, vreselijk verlies! Sterkte allemaal!
Quiroz
 Quiroz - woensdag 05 januari 2011 - 16:37   quote  deeplink  
Coen Moulijn was een geweldenaar. Hij was een voetballer van wereldklasse, daar kan geen discussie over bestaan. Coen heeft aan de wieg gestaan van de grote successen van Feyenoord. Het oude Feyenoord had meer goede spelers, Frans Bouwmeester, Cor van der Gijp, maar Moulijn was de parel die er bovenuit stak.

Hij was zo'n verschrikkelijk goede speler, dat is bijna onvoorstelbaar. Als Coen Moulijn nu had gespeeld, dan had hij met de vingers in de neus meegekund. Hij was een speler geweest voor Barcelona.

Als medespeler was het fijn om zo'n voetballer voor je te hebben. Je kon bij Coen altijd de bal kwijt. Tegenstanders hadden angst voor hem, dat merkte je aan alles. Geweldig hoe hij altijd zijn tegenstander fopte door net te doen alsof hij zonder bal diepging, maar opeens een paar passen terug deed. Dan had hij net die drie meter ruimte om die gefrustreerde back nog even mooi te passeren. Geloof me, als je als verdediger elke keer in zo'n schijnbeweging trapt, dan vind je dat al snel een vervelende gozer.

Coen had altijd het gevoel dat juist ik hem geen echte wereldtop vond. Ik weet niet waarop hij dat gevoel baseerde, want ik vond hem een geweldenaar. Alleen zei ik dat niet elke dag. Ik heb niet lang met hem samen gespeeld, maar ik herinner me wel dat hij zich ergerde aan het handgebaartje dat ik steevast maakte als iemand in mijn ogen iets fout deed. Als ik dat bij Coen deed, kon hij dat niet goed hebben. Dan zei hij: 'Ik heb liever dat je op me scheldt, want dit zien alle mensen'.

Ik herinner me Coen ook als man met veel humor. Hij liep niet voorop in de polonaise en legde ook geen gebakjes in schoenen ofzo, maar hij had van die droge opmerkingen. Coen zat gewoon goed in elkaar. Toen ik bij Feyenoord kwam, was hij al wereldtop, maar hij gedroeg zich niet zo.

Ik heb Coen aan het begin van dit seizoen ontmoet bij Feyenoord, bij de wedstrijd in de voorbereiding tegen Mallorca. Daar liep hij op een gegeven moment voor me, en ik maakte nog een geintje met hem: loop eens een beetje door, vroeger was je wel wat sneller, weet ik nog.

Want wat was Coen snel. Als je me vraagt of ik als voetballer iets van hem geleerd, zeg ik: ik heb in elk geval niet zijn snelheid overgenomen. Sowieso waren we onvergelijkbaar. Maar ik zou hem ook niet kunnen vergelijken met een speler van deze tijd. Voetballers als Coen, die zie je niet meer. Coen is geen Lionel Messi, geen Arjen Robben. Helaas, zeg ik erbij, zijn de echte vleugelspelers er tegenwoordig niet meer.

Ik besef dat we nu in korte tijd twee clubiconen van Feyenoord zijn kwijtgeraakt. Na Fred Blankemeijer, die zijn hele leven voor Feyenoord heeft gewerkt, nu Coen Moulijn. Ik begrijp dat dit een moment is om bij hem stil te staan, dat doe ik ook. Maar wat vind ik het jammer dat we zulke sportmensen in Nederland niet veel vaker eren.

Je zou eens per jaar beelden moeten laten zien van grote voetballers zoals Coen. Zodat ook de jongeren van nu niet in archieven hoeven te duiken om te weten wie Coen Moulijn was. Over Feyenoord wordt altijd gesproken in termen van mouwen opstropen en werken, maar aan Coen Moulijn hebben we kunnen zien dat er in De Kuip ook gasten rondliepen die heel aardig konden ballen.

Hét moment van Coen Moulijn? Dat is moeilijk aan te geven, maar mijn persoonlijke moment is uit die historische wedstrijd tegen AC Milan. Coen passeerde zijn tegenstander Schnellinger en gaf de bal voor. Ik liep er tegenaan en kopte hem in. Voor mijn verdere loopbaan was dat belangrijk. Dat was het moment waarop mensen gingen zeggen: die Van Hanegem kan wel aardig voetballen. Maar dat was natuurlijk onzin, Coen gaf die bal perfect op maat en ik liep er alleen maar tegenaan. Die goal had ik aan hem te danken. (WILLEM VAN HANEGEM)
alibabba
 alibabba - woensdag 05 januari 2011 - 22:44   quote  deeplink  
alibabba
 alibabba - donderdag 06 januari 2011 - 00:03   quote  deeplink  
sevillana
 sevillana - zaterdag 08 januari 2011 - 19:07   quote  deeplink  
mooi afscheid en eerbetoon vanmiddag, koude rillingen en tranen, . . typisch iets voor "Rotterdam, echt wel"
hotjumper
 hotjumper - zaterdag 08 januari 2011 - 19:09   quote  deeplink  
Ook even via de kabel gekeken... Mooi afscheid!
D-010
 D-010 - zaterdag 08 januari 2011 - 19:13   quote  deeplink  
stond er tussen vanmiddag, vond het ge-wel-dig mooi!

RIP Coen, you'll always be a hero !
Feyenoord till i die
 Feyenoord till i die - zaterdag 08 januari 2011 - 19:21   quote  deeplink  
Een afscheid zoals u verdient heeft!!!

R.I.V. Mr. Moulijn
Wolfmen
 Wolfmen - zaterdag 08 januari 2011 - 19:45   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 08 januari 2011 - 19:13 schreef D-010 het volgende:
stond er tussen vanmiddag, vond het ge-wel-dig mooi!

RIP Coen, you'll always be a hero !
ook geweest ja.....
bijna niet te beschrijven en gewoon ook zo zonder draaiboek,dranghekken,stewards en weet ik het allemaal.
INDRUKWEKKEND
sevillana
 sevillana - zaterdag 08 januari 2011 - 19:48   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 08 januari 2011 - 19:45 schreef Wolfmen het volgende:

[..]

ook geweest ja.....
bijna niet te beschrijven en gewoon ook zo zonder draaiboek,dranghekken,stewards en weet ik het allemaal.
INDRUKWEKKEND
precies!
D-010
 D-010 - zaterdag 08 januari 2011 - 19:52   quote  deeplink  
zelfs de woorden van aboutaklep waren mooi (voor et eerst)
sevillana
 sevillana - zaterdag 08 januari 2011 - 19:54   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 08 januari 2011 - 19:52 schreef D-010 het volgende:
zelfs de woorden van aboutaklep waren mooi (voor et eerst)
mwa, . . . beetje 'n inkoppertje. ik vond Gerard het wel redelijk goed onder woorden brengen.
D-010
 D-010 - zaterdag 08 januari 2011 - 19:57   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 08 januari 2011 - 19:54 schreef sevillana het volgende:

[..]

mwa, . . . beetje 'n inkoppertje. ik vond Gerard het wel redelijk goed onder woorden brengen.
Dat wel! Mooiste vond ik het toch in de stad
Geboren in Rotterdam
 Geboren in Rotterdam - zaterdag 08 januari 2011 - 20:44   quote  deeplink  
Adieu Coen Moulijn

Ter gelegenheid van het afscheid van Coen Moulijn in 1972 met de wedstrijd tegen Uruguay, schreef Michel van der Plas het volgende lied, dat meegezongen kon worden op de wijs van Adieu monsieur le professeur. Wie daar toen aanwezig was zal het zich nog zeker herinneren. Eeen afscheidslied dat ook vandaag volgens mij van toepassings is.

Langzaam dringt het tot ons allen door,
het uur van afscheid komt nabij
dan zet hij hoog zijn laatste boogbal voor
en zachtjes klinkt het aan de lange zij;

Adieu o meester Coen Moulijn,
en welbedankt voor dat je gaat
voor al die dribbels langs de lijn,
die voorzetten precies op maat.
De hele Kuip zal armer zijn
wanneer van morgen af de bal
niet meer aan jouw voet kleven zal,
adieu, o Meester Coen Moulijn.

Hij loopt terug en voor de laatste maal
trekt hij zijn voetbalbroekje recht.
En dan weerklinkt het laatste fluitsignaal,
en Rotterdam beseft:
nu is het echt.

Adieu o meester Coen Moulijn,
en welbedankt voor dat je gaat
voor al die dribbels langs de lijn,
die voorzetten precies op maat.
De hele Kuip zal armer zijn,
wanneer van morgen af de bal
niet meer aan jouw voet kleven zal
Adieu, o meester Coen Moulijn.

Misschien wel een mooi lied om straks, met gouden letters op een marmeren plaat, bij de ingang van het nieuwe COEN MOULIJN STADION te plaatsen.
hotjumper
 hotjumper - zaterdag 08 januari 2011 - 20:51   quote  deeplink  
sevillana
 sevillana - zaterdag 08 januari 2011 - 21:31   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 08 januari 2011 - 19:57 schreef D-010 het volgende:

[..]

Dat wel! Mooiste vond ik het toch in de stad
eens, met name het even stil staan voor 't stadhuis was mooi
rv1992
 rv1992 - zaterdag 08 januari 2011 - 21:55   quote  deeplink  
Vanmiddag was weer te mooi voor woorden!
stond echt met tranen in mn ogen!
Deze liefde kan alleeen in onze stad!
Coen Moulijn Rust in Vrede!
sevillana
 sevillana - zaterdag 08 januari 2011 - 21:57   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 08 januari 2011 - 21:55 schreef rv1992 het volgende:
Vanmiddag was weer te mooi voor woorden!
stond echt met tranen in mn ogen!
Deze liefde kan alleeen in onze stad!
Coen Moulijn Rust in Vrede!
amen
Leon FR1908
 Leon FR1908 - zaterdag 08 januari 2011 - 22:01   quote  deeplink  
Ik sluit mij hier bij aan...
Els
 Els - zaterdag 08 januari 2011 - 22:41   quote  deeplink  
Was indrukwekkend. Hoop dat het voor de nabestaanden een beetje steun is geweest.
sevillana
 sevillana - zaterdag 08 januari 2011 - 22:43   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 08 januari 2011 - 22:41 schreef Els het volgende:
Was indrukwekkend. Hoop dat het voor de nabestaanden een beetje steun is geweest.
http://www.feyenoord.nl/pages/newsdetail/S1/10010000037754-999-10010000000003.aspx
Billie1963
 Billie1963 - zaterdag 08 januari 2011 - 23:28   quote  deeplink  
Respect voor de wijze waarop Rotterdam en Het Legioen vandaag afscheid hebben genomen van hun held en legende Coen Moulijn. Indrukwekkend. Lee vertolkte You'll never walk alone. Een andere(mijn)held en legende én Feyenoord suppporter wijlen Willie Batenburg zingt We'll meet again. R.I.P Coen Moulijn

http://www.facebook.com/pages/Willie-Batenburg/168685043154802
JanM
 JanM - zondag 09 januari 2011 - 00:40   quote  deeplink  
Rust zacht!

Moulijn///ALLERGROOTSTEFEYENOORDHELDOOIT!

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5966
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: RIP Coen Moulijn

0.0087311