BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Nieuw stadion: Coen Moulijnstadion?

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Feyenoord Nieuws
PieterBos
 PieterBos - dinsdag 04 januari 2011 - 18:46   quote  deeplink  
De ultieme waarderingvoor hem denk ik.
Leon FR1908
 Leon FR1908 - dinsdag 04 januari 2011 - 18:54   quote  deeplink  
Kan niet anders,dit is de naam....Coen Moulijn stadion Rotterdam.
De Spot
 De Spot - dinsdag 04 januari 2011 - 19:01   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 04 januari 2011 - 18:54 schreef Leon FR1908 het volgende:
Kan niet anders,dit is de naam....Coen Moulijn stadion Rotterdam.
1000 % Eens!!!
opa
 opa - dinsdag 04 januari 2011 - 19:02   quote  deeplink  
Bert Konterman stadion Rotterdam is ook wel mooi
Els
 Els - dinsdag 04 januari 2011 - 19:11   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 04 januari 2011 - 19:02 schreef opa het volgende:
Bert Konterman stadion Rotterdam is ook wel mooi
Ongetwijfeld, maar ik vind het nu niet echt de tijd voor spitsvondigheden.
Trouwe hond
 Trouwe hond - dinsdag 04 januari 2011 - 19:16   quote  deeplink  
Stadion bouwen in de vorm van een schelp en dan het Shell stadium noemen, voor 5 miljoen per jaar. In het stadion de Coen Molijn Tribune.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 04 januari 2011 door Trouwe hond --
FR-Henk
 FR-Henk - dinsdag 04 januari 2011 - 19:20   quote  deeplink  
Dit vind ik nou een postume topic verneuken. Lees nou eens alleen de eerste 3 reacties!
hotjumper
 hotjumper - dinsdag 04 januari 2011 - 19:21   quote  deeplink  
Hij verdient het.
Els
 Els - dinsdag 04 januari 2011 - 19:22   quote  deeplink  
Tribune of stadion, ik vind beide een prima gedachte. Ook nummer 11 vrijhouden voor Coen.
FR-Henk
 FR-Henk - dinsdag 04 januari 2011 - 19:24   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 04 januari 2011 - 19:22 schreef Els het volgende:
Tribune of stadion, ik vind beide een prima gedachte. Ook nummer 11 vrijhouden voor Coen.
Die nr. 11...Zeker weten!
Trouwe hond
 Trouwe hond - dinsdag 04 januari 2011 - 19:28   quote  deeplink  
Nr. 11 eens!!!!!
PieterBos
 PieterBos - dinsdag 04 januari 2011 - 22:16   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 04 januari 2011 - 19:16 schreef Trouwe hond het volgende:
Stadion bouwen in de vorm van een schelp en dan het Shell stadium noemen, voor 5 miljoen per jaar. In het stadion de Coen Molijn Tribune.
Een tribune is te weinig voor DE clubheld (samen met Gerard Meijer).
Vak achter het doel (huidige vak S) naar Gerard Meijer noemen. Daar zitten zijn supporters (handdoekje)
Quiroz
 Quiroz - dinsdag 04 januari 2011 - 22:19   quote  deeplink  
Hoezo zijn supporters, in t gezinsvak gaan ze geen handdoekje meenemen nee, maar altijd dat gezeik dat Vak S het Legioen is
PieterBos
 PieterBos - dinsdag 04 januari 2011 - 22:27   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 04 januari 2011 - 22:19 schreef Quiroz het volgende:
Hoezo zijn supporters, in t gezinsvak gaan ze geen handdoekje meenemen nee, maar altijd dat gezeik dat Vak S het Legioen is
Hij zwaaide altijd bewust naar vak S (vandaar) daarmee zeg ik niet dat supporters uit het gezinsvak geen supporters zijn.
Vakkie Q
 Vakkie Q - dinsdag 04 januari 2011 - 22:28   quote  deeplink  
Een prima plan om de nieuwe kuip het Coen Moulijn stadion te noemen.
Maar als eerste zou het een mooi gebaar zijn om de zilveren bal (waar morgen voor gespeeld wordt) te hernoemen naar de Coen Moulijn cup.
Kijk dan ben je als Rotterdams onderonsje goed op weg.
Feyenoord till i die
 Feyenoord till i die - woensdag 05 januari 2011 - 08:55   quote  deeplink  
Nr.11, tribune, stadion, plein, straat, wijk, sportpark zijn wat mij betreft allemaal goed gekeurd!!

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 05 januari 2011 door Feyenoord till i die --
raket
 raket - woensdag 05 januari 2011 - 09:15   quote  deeplink  
Ik zou graag zien dat het gewoon Feyenoord stadion Rotterdam zou heten.Moulijn heeft al een mooi standbeeld.
Royaal
 Royaal - woensdag 05 januari 2011 - 09:36   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 05 januari 2011 - 09:15 schreef raket het volgende:
Ik zou graag zien dat het gewoon Feyenoord stadion Rotterdam zou heten.Moulijn heeft al een mooi standbeeld.
wanneer word je gelanceerd
Feyenoord till i die
 Feyenoord till i die - woensdag 05 januari 2011 - 11:29   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 05 januari 2011 - 09:15 schreef raket het volgende:
Ik zou graag zien dat het gewoon Feyenoord stadion Rotterdam zou heten.Moulijn heeft al een mooi standbeeld.
Ik zou graag zien dat je gelanceerd word en dat je dan ontploft door een lek in je brandstofsysteem ofzo!
Pietje1
 Pietje1 - woensdag 05 januari 2011 - 12:04   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 05 januari 2011 - 08:55 schreef Feyenoord till i die het volgende:
Nr.11, tribune, stadion, plein, straat, wijk, sportpark zijn wat mij betreft allemaal goed gekeurd!!
eens

quote:
Op woensdag 05 januari 2011 - 11:29 schreef Feyenoord till i die het volgende:

[..]

Ik zou graag zien dat je gelanceerd word en dat je dan ontploft door een lek in je brandstofsysteem ofzo!
en ook eens
sportdwaas
 sportdwaas - woensdag 05 januari 2011 - 12:11   quote  deeplink  
Stadion Feijenoord - Coen Moulijn plein 1
raket
 raket - woensdag 05 januari 2011 - 12:15   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 05 januari 2011 - 11:29 schreef Feyenoord till i die het volgende:

[..]

Ik zou graag zien dat je gelanceerd word en dat je dan ontploft door een lek in je brandstofsysteem ofzo!
Dom figuur.Je hebt oogkleppen op.Heel veel respect voor Coen moulijn.Maar een standbeeld voor de kuip is toch een geweldige eer.Vind het te gek worden als we alles naar Coen moulijn gaan vernoemen.Het toont geen respect naar de andere oud spelers die ook voor succesen hebben gezorgd voor deze club
FR-Henk
 FR-Henk - woensdag 05 januari 2011 - 12:40   quote  deeplink  
Elke club heeft een legende nodig waar zij vol trots op terug kan kijken en de club als geheel vertegenwoordigt.
Ik denk dat Coen Moulijn volledig beantwoordt aan wat Feyenoord vertegenwoordigt:
- volksvent
- begenadigd voetballer
- clubman in hart en nieren
- bescheiden en vriendelijk
- onbetwist
- en....in de harten van alle Feyenoorders
JanM
 JanM - woensdag 05 januari 2011 - 12:42   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 05 januari 2011 - 12:40 schreef FR-Henk het volgende:
Elke club heeft een legende nodig waar zij vol trots op terug kan kijken en de club als geheel vertegenwoordigt.
Ik denk dat Coen Moulijn volledig beantwoordt aan wat Feyenoord vertegenwoordigt:
- volksvent
- begenadigd voetballer
- clubman in hart en nieren
- bescheiden en vriendelijk
- onbetwist
- en....in de harten van alle Feyenoorders
EENS! En het nieuwe stadion naar hem vernoemen vind ik een prima idee!
Feyenoord till i die
 Feyenoord till i die - woensdag 05 januari 2011 - 15:15   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 05 januari 2011 - 12:15 schreef raket het volgende:

[..]

Dom figuur.Je hebt oogkleppen op.Heel veel respect voor Coen moulijn.Maar een standbeeld voor de kuip is toch een geweldige eer.Vind het te gek worden als we alles naar Coen moulijn gaan vernoemen.Het toont geen respect naar de andere oud spelers die ook voor succesen hebben gezorgd voor deze club
Dom figuur?? Wie denkt er nu dat hij een raket is??
FR-Henk
 FR-Henk - woensdag 05 januari 2011 - 15:27   quote  deeplink  
10-9-8-7-6-5-4-3-2-1..ZERO and LIFT OFF!!!!
JanM
 JanM - woensdag 05 januari 2011 - 15:28   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 05 januari 2011 - 12:15 schreef raket het volgende:

[..]

Vind het te gek worden als we alles naar Coen moulijn gaan vernoemen.
Hoezo? Voortaan:

- Coen Moulijn Brug i.p.v. Erasmus Brug
- Coen Moulijn Universiteit i.p.v. Erasmus Universiteit
- Sportpaleis Coen Moulijn i.p.v. AHOY
- Coen Moulijn Tunnel i.p.v. Maastunnel
- Coen Moulijn Mast i.p.v. Euromast
- Coen Moulijn Snelweg i.p.v. A16
- Diergaarde Coen Moulijn i.p.v. Blijdorp
- Miniatuurmuseum Coen Moulijn i.p.v. Madurodam
- Coen Moulijn Hof i.p.v. Binnenhof

moet ik doorgaan?
FR-Henk
 FR-Henk - woensdag 05 januari 2011 - 15:30   quote  deeplink  
Moesten we maar niet doen. Too much.
JanM
 JanM - woensdag 05 januari 2011 - 15:31   quote  deeplink  
Luchthaven Coen Moulijn i.p.v. Schiphol ook geen optie?
FR-Henk
 FR-Henk - woensdag 05 januari 2011 - 15:34   quote  deeplink  
Neuhhh...Stadion Coen Moulijn Rotterdam vind ik mooi, óf Coen's Kuip...Weet ik veel.
Arie.Klooster
 Arie.Klooster - woensdag 05 januari 2011 - 15:38   quote  deeplink  
Stadion moet gewoon De Kuip blijven. Het is prima als er iets waar traditie in zit of een gebouw of iets dergelijks naar Moulijn wordt vernoemd, maar om het stadion te nemen... nee, dat gaat net iets te ver..., maar waarom noemen ze een deel van het stadion niet bijvoorbeeld de Coen Moulijn-curve of zo? of in plaats van het Port of Rotterdam-tournooi het Coen Moelijn toernooi? Of laten ze elke vijf jaar op een mooie datum een Coen Moulijn memorial spelen tegen Celtic of zo?
El Aanmeldi
 El Aanmeldi - woensdag 05 januari 2011 - 15:49   quote  deeplink  
.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 25 september 2018 door El Aanmeldi --
Quiroz
 Quiroz - woensdag 05 januari 2011 - 16:05   quote  deeplink  
Coen Moulijn is de grootste Feyenoorder aller tijden. Dus ook al word alles naar hem vernoemd dan is dat terecht ondanks alle andere oudspelers. Als ik al die verhalen hoor en me bedenk dat er duizenden mensen voor Coen naar het stadion komen denk ik dat Coen groter dan de club was. Als enige..
sevillana
 sevillana - woensdag 05 januari 2011 - 17:26   quote  deeplink  
Ali Baba wil een mooie straat naar Coen vernoemen? . . . de Olympiaweg wijzigen in Moulijnweg of zo iets misschien?
bs
 bs - woensdag 05 januari 2011 - 20:27   quote  deeplink  
Coen moulijn stadion , we motten niet zo overdrijven met zn allen
Gewoon de kuip. feyenoord is groter dan welk icoon dan ook
Het is erg wat er gebeurt is maar hoort bij het leven...
Het standbeeld is mooi genoeg
GerardBruker
 GerardBruker - donderdag 06 januari 2011 - 00:11   quote  deeplink  
De roep om een Coen Moulijnstadion is groot. Alleen vandaag al 3548 aanmeldingen.
Zo iets kan niet meer genegeerd worden. We zijn gestart na een telefoontje van het AD, of we de actie weer wilden activeren die we al 1,5 geleden gestart zijn. Kijk zelf maar naar de reacties: http://coen-moulijn-stadion.hyves.nl/leden/
SCF-BABE-1908
 SCF-BABE-1908 - donderdag 06 januari 2011 - 01:58   quote  deeplink  
Ik vind het een moi idee m het nieuwe stadion naar Coen te vernoemen.....en die nr 11 moet vrij blijven. coen was (en is) het club icoon....en gezien het feit we toch al moeten wennen aan een nieuw stadion waarom dan niet een nieuwe naam en dat ter ere van Coen.
hotjumper
 hotjumper - donderdag 06 januari 2011 - 10:01   quote  deeplink  
Hier hebben ze al een tunnel naar hem genoemd.
Stylzz
 Stylzz - donderdag 06 januari 2011 - 12:03   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 06 januari 2011 - 10:01 schreef hotjumper het volgende:
Hier hebben ze al een tunnel naar hem genoemd.
ja ik mag er vaak lang naar kijken.
Leon FR1908
 Leon FR1908 - donderdag 06 januari 2011 - 14:03   quote  deeplink  
Coen Moulijn gaat de herinnering in als de grootste Feyenoorder aller tijden, maar zijn eerste liefde was Xerxes, de gerenommeerde club uit Rotterdam-Noord waar hij als tienjarige jongen begon. Daar, in de jeugd beleefde Moulijn naar eigen zeggen zijn mooiste voetbaljaren.

,,Ik heb Coen hij had er een hekel aan als mensen hem Coentje noemden eind november nog gesproken bij de opening van het nieuwe sportpark, zegt Bram Bos, het historisch geweten van Xerxes dat in 2001 fuseerde met DZB tot XerxesDZB. ,,Het was zoals altijd, als een Coen een paar wijntjes op had, kon hij heerlijk over vroeger praten.

Idool

Het sportpark is vernoemd naar Xerxaan Faas Wilkes, de grootste Rotterdamse voetballer aller tijden en het idool van Coen Moulijn. ,,Daarom wilde Coen ook bij Xerxes spelen, zegt Bos. ,,Dwars tegen de wens van zijn vader in, want dat was een Spartaan.

Rotterdam was jarenlang keurig verdeeld over vier clubs. Sparta in West. Feyenoord in Zuid. Excelsior in Oost en Xerxes in Noord. De laatste speelde in twee perioden betaald voetbal in de jaren vijftig en zestig, maar ging failliet onder andere omdat het gemeentebestuur drie clubs in de stad genoeg vond en Xerxes geen plek voor een eigen stadion bood.

Operatie

Moulijn debuteerde in 1954 als zestienjarige in het eerste van Xerxes. Zijn idool Wilkes was toen al naar Internazionale vertrokken. Het Vrije Volk schreef in die periode: ,,In de voorhoede is de jonge linksbuiten Moulijn toch wel een knaap met aanleg. Xerxes had destijds een overeenkomst met Sparta dat getalenteerde spelers naar Rotterdam-West overstapten. Bos: ,,Het kampioenselftal van Sparta uit 1959 bestond voor de helft uit Xerxanen.

Met de voorliefde van zijn vader in het achterhoofd leek een transfer van Moulijn naar Sparta een kwestie van tijd. Bos: ,,Coen raakte geblesseerd en moest een operatie ondergaan. Sparta twijfelde. De club vond de kosten van de operatie te duur en het risico te groot. Toen sloeg Feyenoord-voorzitter Cor Kieboom direct toe. De rest is geschiedenis.

Eerste liefde

Moulijn stopte in 1972 bij Feyenoord, maar liet zich een jaar later overhalen om Xerxes naar de hoofdklasse in het amateurvoetbal te loodsen. Bos kon Coen eindelijk in het mooie horizontaal gestreepte blauw-witte shirt zien voetballen. ,,Het werd geen succes, zegt Bos. ,,Coen was op. Hij kwam geen back meer voorbij. Na dertien wedstrijden zag iedereen in dat het beter was om definitief te stoppen.

Een eerste liefde vergeet je niet en dus kwam Moulijn nog regelmatig langs. Bos: ,,Xerxes blijft toch altijd mijn cluppie, zei hij dan. Terugkijkend op zijn carrière had hij het meest genoten van zijn tijd in de jeugd bij Xerxes. Voetbal in zijn puurste vorm, zonder de druk van een vol stadion.

Vergetelheid

De club eert zijn zoon met een boulevard op het sportpark: de Coen Moulijnbaan. In de Bloklandstraat waar Moulijn is geboren staat een herinneringsmuurtje. Voor De Kuip is een bronzen standbeeld geplaatst. Burgemeester Aboutaleb wil ook nog een straat of plein in Rotterdam naar hem vernoemen. Zoals de ontelbare dolgedraaide verdedigers zal ook de vergetelheid geen vat op Coen Moulijn krijgen.

Moet helemaal een mooie tijd zijn geweest met 4 clubs in de stad!!!

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 06 januari 2011 door Leon FR1908 --
Pietje1
 Pietje1 - donderdag 06 januari 2011 - 17:07   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 05 januari 2011 - 17:26 schreef sevillana het volgende:
Ali Baba wil een mooie straat naar Coen vernoemen? . . . de Olympiaweg wijzigen in Moulijnweg of zo iets misschien?
De Coensingel. Kunnen we voortaan daar huldigen op het bordes.
Quiroz
 Quiroz - donderdag 06 januari 2011 - 17:07   quote  deeplink  
Coen is meer dan Feyenoord. Van het geld dat ik krijg voor mijn Feyenoord-shirt met handtekeningen koop ik een Feyenoord shirt met de juiste maat én Coen Moulijn achterop... Rugnummer 1
Pietje1
 Pietje1 - donderdag 06 januari 2011 - 17:09   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 06 januari 2011 - 17:07 schreef Quiroz het volgende:
Coen is meer dan Feyenoord. Van het geld dat ik krijg voor mijn Feyenoord-shirt met handtekeningen koop ik een Feyenoord shirt met de juiste maat én Coen Moulijn achterop... Rugnummer 1
is die nou nog steeds niet verkocht?
Quiroz
 Quiroz - donderdag 06 januari 2011 - 17:24   quote  deeplink  
jawel
Quiroz
 Quiroz - donderdag 06 januari 2011 - 17:25   quote  deeplink  
Overigens sta ik niet achter dit plan. Ik ben eigenlijk wel voor een commerciële naam... In de volksmond kunnen we het misschien Coen Moulijn stadion noemen, maar ik vind dat we met onze tijd moeten meegaan, we kunnen niet blijven teren op het verleden. De straat die naar dit stadion leid zou mij een mooier plan lijken.
Ronnie W
 Ronnie W - donderdag 06 januari 2011 - 18:01   quote  deeplink  
Zou een mooi gebaar wezen van Feyenoord
FR-Henk
 FR-Henk - donderdag 06 januari 2011 - 18:26   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 06 januari 2011 - 10:01 schreef hotjumper het volgende:
Hier hebben ze al een tunnel naar hem genoemd.
Kolere tunnel, afgrijselijk goor, de naam onwaardig, meer een 020-gedrocht.
sevillana
 sevillana - donderdag 06 januari 2011 - 20:20   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 06 januari 2011 - 18:26 schreef FR-Henk het volgende:

[..]

Kolere tunnel, afgrijselijk goor, de naam onwaardig, meer een 020-gedrocht.
denk dat die tunnel naar Coen Dillen is vernoemd

http://nl.wikipedia.org/wiki/Coen_Dillen
FR-Henk
 FR-Henk - donderdag 06 januari 2011 - 21:23   quote  deeplink  
Dacht meer aan Coen Vertonghen. En anders Jan Pietersz. Coen.
Maximus
 Maximus - donderdag 06 januari 2011 - 21:32   quote  deeplink  
Ik denk isaac cohen..had cohen tunnel moeten zijn...

OT: Coen geboren in de Bloklandstraat? das grappig!

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 06 januari 2011 door Maximus --

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3097
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Nieuw stadion: Coen Moulijnstadion?









0.0101370