BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Selectie Feyenoord had achter baar van Coen moeten staan

Headliner: Feyenoord Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
KKL
 KKL - maandag 10 januari 2011 - 11:57   quote  deeplink  
Binnen de clubleiding van Feyenoord ontstond er afgelopen week irritatie over kritiek op het doorgaan van het trainingskamp in Oman.
Nu konden de spelers en Mario Been niet bij de uitvaart van Coen Moulijn zijn. Die afwezigheid deed pijn bij oer-Feyenoorders en eigenlijk ook wel bij de directie van de club. Maar ja, wat moesten ze?
Een trainingskamp is een noodzakelijk ritueel, zeker bij het Feyenoord van nu, dat tegen degradatie moet vechten in de tweede seizoenshelft.
Toch leert voortschrijdend inzicht dat je ook in een kwestie als deze buiten je eigen kaders moet durven denken. 'Out of the box', noemen ze dat ook wel.

Eigenlijk had de selectie van Feyenoord in zijn geheel achter de baar van Coen dwars door Rotterdam moeten rijden. Uren lang door rode wolken, langs massa's mensen en ondergedompeld in gezang.
De voetbalwereld aan de voeten van een zeer dierbaar icoon. ,,Een zoon van de stad'', zei de burgemeester nog.

De jongens hadden een nieuwe dimensie in hun club kunnen ontdekken. Ze hadden kunnen zien, horen en voelen hoe diep je in de harten van een massieve aanhang als die van Feyenoord kunt raken als je iets betekend hebt voor die club.
Het zou een lesje geweest zijn in aanhankelijkheid, in oude normen en waarden, ontsproten aan het voetbal van weleer vergeten door de grondleggers van 'modern football'.

De explosie van bijval leerde waar het voetbal staat, waar een man als Moulijn staat en waar Feyenoord staat. Het was een statement van een groot deel van de stad die intens veel van een club en zijn voetballers houdt.
Het ondergaan van deze achtbaan aan beelden en gevoelens had iedereen in de spelersbus op zijn plaats gezet.

Het zou de ultieme voorbereiding, sterker dan een kamp in de woestijn, geweest zijn op het restant van het huidige seizoen.
Na zo'n manifestatie speel je maanden lang het hart uit je lijf. Achteraf bezien dus.

En achteraf kijk je een koe in d'r kont, zou ook Coen Moulijn gezegd kunnen hebben.
craven
 craven - maandag 10 januari 2011 - 12:00   quote  deeplink  
eens....
JanM
 JanM - maandag 10 januari 2011 - 12:02   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 10 januari 2011 - 11:57 schreef KKL het volgende:
Binnen de clubleiding van Feyenoord ontstond er afgelopen week irritatie over kritiek op het doorgaan van het trainingskamp in Oman.
Nu konden de spelers en Mario Been niet bij de uitvaart van Coen Moulijn zijn. Die afwezigheid deed pijn bij oer-Feyenoorders en eigenlijk ook wel bij de directie van de club. Maar ja, wat moesten ze?
Een trainingskamp is een noodzakelijk ritueel, zeker bij het Feyenoord van nu, dat tegen degradatie moet vechten in de tweede seizoenshelft.
Toch leert voortschrijdend inzicht dat je ook in een kwestie als deze buiten je eigen kaders moet durven denken. 'Out of the box', noemen ze dat ook wel.

Eigenlijk had de selectie van Feyenoord in zijn geheel achter de baar van Coen dwars door Rotterdam moeten rijden. Uren lang door rode wolken, langs massa's mensen en ondergedompeld in gezang.
De voetbalwereld aan de voeten van een zeer dierbaar icoon. ,,Een zoon van de stad'', zei de burgemeester nog.

De jongens hadden een nieuwe dimensie in hun club kunnen ontdekken. Ze hadden kunnen zien, horen en voelen hoe diep je in de harten van een massieve aanhang als die van Feyenoord kunt raken als je iets betekend hebt voor die club.
Het zou een lesje geweest zijn in aanhankelijkheid, in oude normen en waarden, ontsproten aan het voetbal van weleer vergeten door de grondleggers van 'modern football'.

De explosie van bijval leerde waar het voetbal staat, waar een man als Moulijn staat en waar Feyenoord staat. Het was een statement van een groot deel van de stad die intens veel van een club en zijn voetballers houdt.
Het ondergaan van deze achtbaan aan beelden en gevoelens had iedereen in de spelersbus op zijn plaats gezet.

Het zou de ultieme voorbereiding, sterker dan een kamp in de woestijn, geweest zijn op het restant van het huidige seizoen.
Na zo'n manifestatie speel je maanden lang het hart uit je lijf. Achteraf bezien dus.

En achteraf kijk je een koe in d'r kont, zou ook Coen Moulijn gezegd kunnen hebben.
Amen!
detrapstaandervanvak
 detrapstaandervanvak - maandag 10 januari 2011 - 12:18   quote  deeplink  
mis het stukje naam wat in het oorspronkelijke bericht wel stond
Milo
 Milo - maandag 10 januari 2011 - 12:19   quote  deeplink  
eens
Stylzz
 Stylzz - maandag 10 januari 2011 - 12:24   quote  deeplink  
Ik snap de sentimenten wel, maar volgens mij was t ook in de geest van Coen dat Feyenoord gewoon door gaat...

"De jongens hadden een nieuwe dimensie in hun club kunnen ontdekken. Ze hadden kunnen zien, horen en voelen hoe diep je in de harten van een massieve aanhang als die van Feyenoord kunt raken als je iets betekend hebt voor die club.
Het zou een lesje geweest zijn in aanhankelijkheid, in oude normen en waarden, ontsproten aan het voetbal van weleer vergeten door de grondleggers van 'modern football'"

En dat had je er nooit mee bereikt, dat is een gepasseerd station.
Pietje1
 Pietje1 - maandag 10 januari 2011 - 12:24   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 10 januari 2011 - 12:19 schreef Milo het volgende:
eens
+1

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 10 januari 2011 door Pietje1 --
KKL
 KKL - maandag 10 januari 2011 - 14:37   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 10 januari 2011 - 12:24 schreef Stylzz het volgende:
Ik snap de sentimenten wel, maar volgens mij was t ook in de geest van Coen dat Feyenoord gewoon door gaat...

"De jongens hadden een nieuwe dimensie in hun club kunnen ontdekken. Ze hadden kunnen zien, horen en voelen hoe diep je in de harten van een massieve aanhang als die van Feyenoord kunt raken als je iets betekend hebt voor die club.
Het zou een lesje geweest zijn in aanhankelijkheid, in oude normen en waarden, ontsproten aan het voetbal van weleer vergeten door de grondleggers van 'modern football'"

En dat had je er nooit mee bereikt, dat is een gepasseerd station.
Denk je?

Is het al zover dat het die gasten niets meer doet?
Stylzz
 Stylzz - maandag 10 januari 2011 - 15:13   quote  deeplink  
Een paar wel, maar dat moet er al in zitten.

Ik ben bang dat dat de realiteit is..
Xapter
 Xapter - maandag 10 januari 2011 - 15:31   quote  deeplink  
vind het belachelijk dat ze niet gewoon 2 dagen later naar dat trainingskamp zijn gegaan..
zo veel moeite en geld had dat niet gekost..
Boudewijn
 Boudewijn - maandag 10 januari 2011 - 15:46   quote  deeplink  
Kun je voortaan wel een betere titel (of die van het origineel) kiezen, want "Zo is het en niet anders!!!!!" geeft de inhoud niet echt weer...
chrissie
 chrissie - maandag 10 januari 2011 - 15:48   quote  deeplink  
goed stuk! laten we er maar van uit gaan dat ze er toch nog een gedeelte van mee krijgen via film/foto materiaal en dat ze dan beseffen dat ze voor de mooiste club spelen!
FR-Henk
 FR-Henk - maandag 10 januari 2011 - 18:19   quote  deeplink  
't Zal allemaal wel. Kan me d'r niet druk om maken.
Leon FR1908
 Leon FR1908 - maandag 10 januari 2011 - 19:05   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 10 januari 2011 - 15:31 schreef Xapter het volgende:
vind het belachelijk dat ze niet gewoon 2 dagen later naar dat trainingskamp zijn gegaan..
zo veel moeite en geld had dat niet gekost..
Precies,wij kunnen niet bepalen of ze het wel of niet gewild hadden de selectie.
Het had wel goed voor ze geweest om het te aanschouwen..
Stylzz
 Stylzz - maandag 10 januari 2011 - 19:15   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 10 januari 2011 - 15:31 schreef Xapter het volgende:
vind het belachelijk dat ze niet gewoon 2 dagen later naar dat trainingskamp zijn gegaan..
zo veel moeite en geld had dat niet gekost..
T ging niet, blijkbaar gaat er niet elke dag een vlucht naar Oman.
sevillana
 sevillana - maandag 10 januari 2011 - 19:19   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 10 januari 2011 - 19:05 schreef Leon FR1908 het volgende:

[..]

Precies,wij kunnen niet bepalen of ze het wel of niet gewild hadden de selectie.
Het had wel goed voor ze geweest om het te aanschouwen..
Ben het grotendeels wel eens, het was naar mijn idee ook goed en respectvol geweest als de spelers er bij aanwezig waren geweest.
Grote vraag blijft echter hoe Coen Moulijn er zelf in had gestaan, misschien was zijn idee idd wel zo iets geweest van "doe niet zo achterlijk, gewoon gaan en je goed voorbereiden op de 2e seizoenshelft want hoe we er nu voor staan is niet best, dat kan beter. niets is groter dan dat eene woord . . . . . . . . . "
hotjumper
 hotjumper - maandag 10 januari 2011 - 20:16   quote  deeplink  
De harslag apparatuur lag natuurlijk al in oman, dus ze hadden het nooit gered om 5 kilometer achter de lijkwagen aan te lopen.
Leon FR1908
 Leon FR1908 - maandag 10 januari 2011 - 20:24   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 10 januari 2011 - 19:19 schreef sevillana het volgende:

[..]

Ben het grotendeels wel eens, het was naar mijn idee ook goed en respectvol geweest als de spelers er bij aanwezig waren geweest.
Grote vraag blijft echter hoe Coen Moulijn er zelf in had gestaan, misschien was zijn idee idd wel zo iets geweest van "doe niet zo achterlijk, gewoon gaan en je goed voorbereiden op de 2e seizoenshelft want hoe we er nu voor staan is niet best, dat kan beter. niets is groter dan dat eene woord . . . . . . . . . "
Ja zeker Sevi,vraag mij alleen af hoe ze de boodschap hebben gebracht bij Mevr Moulijn
dat de selectie eigenlijk verhinderd zou zijn op de dag van..
piet de paler
 piet de paler - maandag 10 januari 2011 - 20:25   quote  deeplink  
gedane zaken nemen geen keer.
Het mocht niet zo wezen
Leon FR1908
 Leon FR1908 - maandag 10 januari 2011 - 20:28   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 10 januari 2011 - 20:25 schreef piet de paler het volgende:
gedane zaken nemen geen keer.
Het mocht niet zo wezen
Dat is wel erg vaak bij Feyenoord .....
hotjumper
 hotjumper - maandag 10 januari 2011 - 20:30   quote  deeplink  
Denk dat de spelers weinig inspraak in deze hadden.....
Leon FR1908
 Leon FR1908 - maandag 10 januari 2011 - 20:32   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 10 januari 2011 - 20:30 schreef hotjumper het volgende:
Denk dat de spelers weinig inspraak in deze hadden.....
ik denk ook nul komma nul idd...
Xapter
 Xapter - maandag 10 januari 2011 - 20:50   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 10 januari 2011 - 19:19 schreef sevillana het volgende:

[..]

Ben het grotendeels wel eens, het was naar mijn idee ook goed en respectvol geweest als de spelers er bij aanwezig waren geweest.
Grote vraag blijft echter hoe Coen Moulijn er zelf in had gestaan, misschien was zijn idee idd wel zo iets geweest van "doe niet zo achterlijk, gewoon gaan en je goed voorbereiden op de 2e seizoenshelft want hoe we er nu voor staan is niet best, dat kan beter. niets is groter dan dat eene woord . . . . . . . . . "
Dat misschien wel, maar wat KKL al zei..
Zo'n dag meebeleven als selectie, dan begrijpen ze misschien eindelijk een keer hoe de supporters erover denken en hoe feyenoord bij hen leeft..
Dat merk ik momenteel nog niet op het veld terug.. inzet van een pak boter!
sevillana
 sevillana - maandag 10 januari 2011 - 20:52   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 10 januari 2011 - 20:50 schreef Xapter het volgende:

[..]

Dat misschien wel, maar wat KKL al zei..
Zo'n dag meebeleven als selectie, dan begrijpen ze misschien eindelijk een keer hoe de supporters erover denken en hoe feyenoord bij hen leeft..
Dat merk ik momenteel nog niet op het veld terug.. inzet van een pak boter!
wat jumper en leon al eerder hebben gezegd . . . .
Els
 Els - dinsdag 11 januari 2011 - 07:17   quote  deeplink  
De keuze om wel of niet bij de crematie te zijn, was niet de keuze van de selectie. Daarnaast zit respect ook niet in het wel of niet aanwezig zijn.
De meeste spelers komen uit de eigen jeugd, als ze dan nog niet doorhebben hoezeer de club leeft, dan steken ze dat ook niet in die 4 of 5 uur op.
KKL
 KKL - dinsdag 11 januari 2011 - 09:10   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 11 januari 2011 - 07:17 schreef Els het volgende:
De keuze om wel of niet bij de crematie te zijn, was niet de keuze van de selectie. Daarnaast zit respect ook niet in het wel of niet aanwezig zijn.
De meeste spelers komen uit de eigen jeugd, als ze dan nog niet doorhebben hoezeer de club leeft, dan steken ze dat ook niet in die 4 of 5 uur op.
Wat denk je Els?

Stel niet Coen was overleden maar bv Gudde of Bahia?

Had men dan ook gewoon afgereisd richting Oman?

Welke prioriteiten heeft men?
Ik weet het antwoord denk ik wel!

Wat mij ook ten zeerste bevreemd en heeft geirriteerd is dat men (de selectie met Vlaar als aanvoerder in het bijzonder) afgelopen dinsdagavond bij de herdenking van Coen op het voorplein, schitterde door niet aanwezig te zijn!
Niet erg slim aangezien je zodoende ook behoorlijk wat 'goodwill' van de supporters kan krijgen in deze periode.

Dat Gudde en Jacobs wel aanwezig waren maar wel 10 minuten te laat kwamen spreekt ook voorzich!

Het is dan eigenlijk niet zo vreemd dat een man als Gerard Meijer een HELD is!
Milo
 Milo - dinsdag 11 januari 2011 - 09:19   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 11 januari 2011 - 09:10 schreef KKL het volgende:

[..]

Wat denk je Els?

Stel niet Coen was overleden maar bv Gudde of Bahia?

Had men dan ook gewoon afgereisd richting Oman?

Welke prioriteiten heeft men?
Ik weet het antwoord denk ik wel!

Wat mij ook ten zeerste bevreemd en heeft geirriteerd is dat men (de selectie met Vlaar als aanvoerder in het bijzonder) afgelopen dinsdagavond bij de herdenking van Coen op het voorplein, schitterde door niet aanwezig te zijn!
Niet erg slim aangezien je zodoende ook behoorlijk wat 'goodwill' van de supporters kan krijgen in deze periode.

Dat Gudde en Jacobs wel aanwezig waren maar wel 10 minuten te laat kwamen spreekt ook voorzich!

Het is dan eigenlijk niet zo vreemd dat een man als Gerard Meijer een HELD is!
helemaal mee eens!!!!!!!
Ik hoop dat de slopert komt en die gassies ff aanpakt op de training en anders gaan we zelf even heen! ik ben bereidt om alles op het spel te zetten om die gasten wakker te krijgen!!!!! dan maar een sv voor het leven! stel KLOOTZAKKEN zijn het!!!!!!!
Pietje1
 Pietje1 - dinsdag 11 januari 2011 - 09:20   quote  deeplink  
Dat is altijd anders. Als een huidige werknemer overlijdt staat het even allemaal stil en was inderdaad de trip naar Oman gecancelled. Uiteraard alle respect voor Coen Moulijn, maar aangezien hij geen huidig selectie lid is of medewerker van Feyenoord in het algemeen zal de voortgang van het seizoen en alles daar omheen altijd voorrang krijgen.

De hele selectie is toch wel bij de herdenking geweest?
KKL
 KKL - dinsdag 11 januari 2011 - 09:26   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 11 januari 2011 - 09:20 schreef Pietje1 het volgende:
.

De hele selectie is toch wel bij de herdenking geweest?
Nee.

Ze zijn alleen na de training van dinsdag even 5 minuten naast het standbeeld gestaan.
Pietje1
 Pietje1 - dinsdag 11 januari 2011 - 09:41   quote  deeplink  
hmmm dat is wel slecht.
Feyenoord till i die
 Feyenoord till i die - dinsdag 11 januari 2011 - 10:59   quote  deeplink  
Ik vind dat dat hele trainingskamp afgeblazen had moeten worden als er voor de rest geen mogelijkheid was om er bij te zijn.
Of je nu tegen Barendrecht een oefenwedstrijd speelt of tegen het olympisch elftal van fucking Oman.
Maar ja, wie zijn wij???
Wij zijn toch maar supportertjes die niets voor de club over hebben???
Het beleid was kut, is kut en zal voorlopig kut blijven!!!
Feyenoord till i die
 Feyenoord till i die - dinsdag 11 januari 2011 - 10:59   quote  deeplink  
dubbele post!!

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 11 januari 2011 door Feyenoord till i die --

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3096
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Selectie Feyenoord had achter baar van Coen moeten staan









0.0067231