|
|
verbrande harry
|
|
|
Frank de Boer is momenteel in het Turkse Belek hard aan het werk om de Ajaxselectie klaar te stomen voor de tweede seizoenshelft. Na de winterstop wil De Boer de strijd aangaan om de landstitel. De trainer is er klaar voor. "Ajax is groot geworden dankzij gedurfd en dominant combinatiespel. Dat hebben we te lang niet meer gezien en daar moeten we naar terug."
Talent centraal
De Boer heeft dus een duidelijk doel voor ogen. Hij doet zijn uitspraken in een groot interview met VI. Daarin gaat hij ook in op de jeugd van Ajax, de aanvaring met Mounir El Hamdaoui, zijn selectiebeleid, het talent van Christian Eriksen en de verstandhouding tussen Johan Cruijff en Louis van Gaal. Wij pikken er enkele passages voor u uit.
Jol had in zijn periode als trainer nauwelijks contact met de jeugdtrainers van Ajax. De Boer: "Een vreemde situatie bij een club als Ajax, waar zelfopgeleid talent centraal hoort te staan. Zelf ga ik dat anders doen. Ik zal nauw contact onderhouden met onze jeugdtrainers."
"Ik werk het liefst met 22 spelers," vertelt De Boer over zijn selectie, die ondertussen vorm begint te krijgen. "Daarmee voorkom je dat een groep spelers er een beetje naast bungelt. Iedereen in de selectie moet het gevoel hebben dat hij dicht tegen een basisplaats aan zit."
"Vooral richting jonge spelers vind ik dat belangrijk. Ik wil onze talenten hoop en perspectief bieden. De doorstroming van jongens als Lorenzo Ebecilio en Araz Özbiliz heeft een enorm positief effect gehad op de sfeer bij Jong Ajax. Omdat ze zien dat het loont om het beste uit jezelf naar boven te halen."
"Dat perspectief is een tijdje weggeweest," vervolgt de trainer. "Onder meer door bepaalde aankopen. Dat heeft demotiverend gewerkt voor veel jeugdspelers. Terwijl dát juist de jongens zijn van wie Ajax het moet hebben."
Nog zo'n talent is Christian Eriksen. De Boer is lovend over de Deen. "Als je hem goed gebruikt, is hij een van de beste spelers van Nederland. Nu al. Ik vind hem een typische Barcelonaspeler. Maar ze zullen nog even moeten wachten daar. Eerst willen we bij Ajax volop van hem genieten."
Ten slotte gaat de trainer in op de relatie tussen Van Gaal en Cruijff, met wie hij beiden een goede band heeft. "Dat Johan en Louis elkaar niet liggen is doodzonde. Ze hangen hetzelfde aanvallende voetbal aan. Het zou geweldig zijn als deze twee grootheden de strijdbijl begraven. In het belang van Ajax."
http://www.ajaxlife.nl/nieuws/detail/7415 |
|
|
|
|
verbrande harry
|
|
|
helamaal mee eens als hij deze twee op een lijn krijgt is het een wereldkoppeltje.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 12 januari 2011 door verbrande harry -- |
|
|
|
|
dege
|
|
|
quote: dat denk ik ook en als ajax dan van gaal kan aanstellen als TD met Cruiff als adviseur erbij, wat wil je dan nog meer. Zou voor AJAX en het NL voetbal heel goed zijn. |
|
|
|
|
Ride
|
|
|
quote:Op woensdag 12 januari 2011 - 12:39 schreef dege het volgende:[..] dat denk ik ook en als ajax dan van gaal kan aanstellen als TD met Cruiff als adviseur erbij, wat wil je dan nog meer. Zou voor AJAX en het NL voetbal heel goed zijn. Te bizar om over na te denken eerlijk gezegd... |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Ik denk dat je niet eens in functies moet spreken. Maar als beide mensen het met elkaar zouden kunnen worden, en de strijdbijl kunnen begraven, dan zou dat fantastisch nieuws zijn.. |
|
|
|