|
|
|
Hasjkoph
|
|
|
quote:Ajax kan deze zomer flink gaan besparen op het salarishuis. De club laat weten dat het dertien spelers onder de loep gaat nemen. Ajax heeft deze zomer maar liefst 13 contracten die aflopen. Dat is 20% van het totale spelersbestand, meldt RTL Z. De club is dan ook positief gestemd over het naar beneden brengen van de salarishuishouding. Ajax liet aan RTL Z weten dat er op dit moment zo'n 64 spelers onder contract staan. Algemeen directeur Rik van den Boog heeft reeds aangegeven dat de kosten van deze spelers omlaag moeten. Het snijden in het salaris bij een contractverlenging is de ideale mogelijkheid is daarvoor. De club gaat niet in op individuele gevallen, maar bevestigt dat er gesprekken gepland staan met 13 spelers. "De talentvolle blijven, andere die niet bevallen wordt geen nieuw contract aangeboden. Ajax en Frank de Boer kijken naar spelers die kunnen blijven", aldus een woordvoerder. De Amsterdammers melden dat de betreffende spelers bij elkaar een fors bedrag verdienen en slechts een deel een nieuw contract zal krijgen. De dertien spelers met een aflopen contract zijn: Urby Emanuelson (vertrekt), André Ooijer, Teemu Tainio, Hyun Yun Suk, Oleguer, Marvin Zeegelaar, Mitchell Donald, Roly Bonevacia, Thimothée Atouba, Florian Jozefzoon, Evander Sno, RobWielaert (verhuurd), Darko Bodul (verhuurd). http://www.goal.com/nl/news/213/eredivisie/2011/01/13/2304047/ajax-gaat-snijden-in-salarissen-13-spelers-onder-de-loep Van mij mogen Bonevacia, Jozefzoon, Suk en Donald (die gaat dan verhuurd worden) blijven. Ooijer is twijfelgeval, misschien ook laten blijven. De rest mag weg. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Alles eruit behalve Jozefzoon, Donald, Bonevacia, en misschien inderdaad ook Suk, al heb ik geen idee hoe die het momenteel doet, en of de Boer misschien wel/niet in hem een rol ziet weggelegd voor de toekomst.. |
|
|
|
|
joey
|
|
|
Blijven: - Jozefzoon - Suk - Donald - Bonevacia -Ooijer
Weg:
- Sno - Wielleart - Ema - Teemo - Oleguer - Atouba - Bodul - Zeegelaar (Zonde.. Vond ik altijd wel een goede speler.. Maar heeft zich nooit verder kunnen ontwikkelen en nooit goed genoeg geworden voor het 1e)
Zo Opruiming mag van mij wel starten ja!! Jeetje... |
|
|
|
|
bla bla bla
|
|
|
Joey wat mij opvalt is dat er maar een verdediger mag blijven en dat is Ooijer die al 35 + is , ik zal zeggen ondanks dat hij best duur is olequer laten blijven. Voor de rest ben ik het wel eens met je lijstje |
|
|
|
|
joey
|
|
|
Nee ik zie liever ooijer dan Oleguer..
Van ooijer kunnen de jonkies leren... hij speelt nog een goed potje mee.. En hij spreek gewoon normaal nederlands wat de jonkies ook kunnen verstaan.. + ik gun het Oijer meer dan oleguer..XD haha |
|
|
|
|
Afcarius
|
|
|
Joey en Remco k
Waarom moet Donald blijven? |
|
|
|
|
Dev
|
|
|
Wat er ook gebeurt. Volgend jaar moet er in ieder geval een fatsoenlijk team staan met minimaal drie keepers, negen verdedigers, zeven middenvelders en zeven aanvallers, dus minimaal 26 spelers EN daarnaast moet er in Jong ajax in iedere linie minimaal 1 speler rondloper die als de tijd rijp is of als het moet volgend jaar in de eerste kan invallen. Als Ajax echt weer ouderwets grootst wil spelen, in Nederland maar ook europees, dan denk ik niet dat AJAx het zich kan veroorloven om met een kleinere elftal te werken.
Neem nou eens de spelers in het lijstje van "dertien"en de spelers die nu al meer dan in een jaar in de geruchtenstromen worden genoemd ( suarez, vertonghen, stekelenburg, vd wiel) en de spelers waarvan je eigenlijk weet dat die hun beste tijd bij ajax hebben gehad ( silva, cvitanich en ook in dit rijtje lodeiro eeeennn el hammie).
Met een beetje pech zijn al deze spelers straks op een of andere manier vertrokken voor het begin van het volgend seizoen. Gaat volgend jaar dan weer een "tussenjaar" worden???? Het is allemaal leuk en wel dat Ajax zijn contract spelers ( ik dacht ergens te lezen dat dat er een stuk of 60 zijn) wil verkleinen, maar ik ga er toch van uit dat het eerste elftal toch nog altijd op volle oorlogssterkte blijft!! |
|
|
|
|
chukkie76
|
|
|
quote:Op donderdag 13 januari 2011 - 23:43 schreef joey het volgende:Blijven: - Jozefzoon - Suk - Donald - Bonevacia -Ooijer Weg: - Sno - Wielleart - Ema - Teemo - Oleguer - Atouba - Bodul - Zeegelaar (Zonde.. Vond ik altijd wel een goede speler.. Maar heeft zich nooit verder kunnen ontwikkelen en nooit goed genoeg geworden voor het 1e) Zo Opruiming mag van mij wel starten ja!! Jeetje... Jozefzoon, komt die niet terug van een blessure? Geef nog een kans inderdaad. Laat hem de strijd aangaan met Ebicilio. Maar geen lang contract.
Suk heeft me nooit echt kunnen overtuigen, veel inzet maar verder, ik zeg laat maar gaan...
Donald en Bonevacia zou ik tussen kiezen. Donald loopt al even mee, maar het komt er niet uit. Ik zou voor Bonevacia gaan.
Ooier kunnen we die niet opnemen in de technische opnemen?
De rest mag weg van mij ook. Meer of minder van waarde geweest, maar niet meer nodig denk ik. Zeker niet in het nieuwe beleid. |
|
|
|
|
Ride
|
|
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: Hij heeft door problemen in de fammilie, de afgelopen 2 jaar niet kunnen imponeren, als je daar op zou baseren dat hij niet goed genoeg zou zijn, dan ben ik dat met je eens. Maar in de tijd onder van Basten, heb ik hem op het middenveld echt heel goed zien spelen, ik zie er een vleugje Frank Rijkaard in terug. En aangezien onder Jol de jeugd geen kans kreeg, ben ik heel benieuwd of de Boer hem wel goed genoeg zal vinden. Ik denk namelijk dat als hij zichzelf weer is, en gewoon gaat voetballen, dat hij heel erg goed zou kunnen worden.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op vrijdag 14 januari 2011 - 01:17 schreef Dev het volgende:Wat er ook gebeurt. Volgend jaar moet er in ieder geval een fatsoenlijk team staan met minimaal drie keepers, negen verdedigers, zeven middenvelders en zeven aanvallers, dus minimaal 26 spelers EN daarnaast moet er in Jong ajax in iedere linie minimaal 1 speler rondloper die als de tijd rijp is of als het moet volgend jaar in de eerste kan invallen. Als Ajax echt weer ouderwets grootst wil spelen, in Nederland maar ook europees, dan denk ik niet dat AJAx het zich kan veroorloven om met een kleinere elftal te werken. Neem nou eens de spelers in het lijstje van "dertien"en de spelers die nu al meer dan in een jaar in de geruchtenstromen worden genoemd ( suarez, vertonghen, stekelenburg, vd wiel) en de spelers waarvan je eigenlijk weet dat die hun beste tijd bij ajax hebben gehad ( silva, cvitanich en ook in dit rijtje lodeiro eeeennn el hammie). Met een beetje pech zijn al deze spelers straks op een of andere manier vertrokken voor het begin van het volgend seizoen. Gaat volgend jaar dan weer een "tussenjaar" worden???? Het is allemaal leuk en wel dat Ajax zijn contract spelers ( ik dacht ergens te lezen dat dat er een stuk of 60 zijn) wil verkleinen, maar ik ga er toch van uit dat het eerste elftal toch nog altijd op volle oorlogssterkte blijft!! De Boer wil werken met 22 selectie spelers, als daar wat weg zal valln, wil hij een speler vanuit jong Ajax of de A 1 overhevelen... |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op vrijdag 14 januari 2011 - 01:17 schreef Dev het volgende:Wat er ook gebeurt. Volgend jaar moet er in ieder geval een fatsoenlijk team staan met minimaal drie keepers, negen verdedigers, zeven middenvelders en zeven aanvallers, dus minimaal 26 spelers EN daarnaast moet er in Jong ajax in iedere linie minimaal 1 speler rondloper die als de tijd rijp is of als het moet volgend jaar in de eerste kan invallen. Als Ajax echt weer ouderwets grootst wil spelen, in Nederland maar ook europees, dan denk ik niet dat AJAx het zich kan veroorloven om met een kleinere elftal te werken. Neem nou eens de spelers in het lijstje van "dertien"en de spelers die nu al meer dan in een jaar in de geruchtenstromen worden genoemd ( suarez, vertonghen, stekelenburg, vd wiel) en de spelers waarvan je eigenlijk weet dat die hun beste tijd bij ajax hebben gehad ( silva, cvitanich en ook in dit rijtje lodeiro eeeennn el hammie). Met een beetje pech zijn al deze spelers straks op een of andere manier vertrokken voor het begin van het volgend seizoen. Gaat volgend jaar dan weer een "tussenjaar" worden???? Het is allemaal leuk en wel dat Ajax zijn contract spelers ( ik dacht ergens te lezen dat dat er een stuk of 60 zijn) wil verkleinen, maar ik ga er toch van uit dat het eerste elftal toch nog altijd op volle oorlogssterkte blijft!! Overigens slaat de naam Lodeiro helemaal nergens op in je post. |
|
|
|
|
joduh
|
|
|
gewoon allemaal weg man.... |
|
|
|
|
chukkie76
|
|
|
quote: Waarom niet Remco? Mag hij misschien een eigen mening hebben? Laten we eerlijk zijn, Lodeiro heeft niemand nog laten zien beter te zijn dan jeugdspelers die nu weer (meer) kansen gaan krijgen. |
|
|
|
|
Johnnyafca
|
|
|
quote:Op vrijdag 14 januari 2011 - 17:56 schreef chukkie76 het volgende:[..] Waarom niet Remco? Mag hij misschien een eigen mening hebben? Laten we eerlijk zijn, Lodeiro heeft niemand nog laten zien beter te zijn dan jeugdspelers die nu weer (meer) kansen gaan krijgen. In mijn ogen heeft hij dat wel degelijk laten zien, bij Jong Ajax is hij altijd de beste man van het veld, speelt in nationale elftal van Uruguay en heeft zelfs wat minuten gemaakt op het WK. |
|
|
|
|
BRW
|
|
|
Dit zijn de spelers van wie de contracten aflopen! Maar je moet niet vergeten dat er mogelijk een aantal spelers met doorlopende contract gaan vertrekken.. Stekelenburg, Suarez, Vertonghen, van der Wiel.. Uiteraard zal hier dan een behoorlijk bedrag voor binnenkomen maar Ajax zou wel vast moeten gaan nadenken over de alternatieven.. Vermeer zal hoogstwaarschijnlijk eerste keeper worden.. Houden we Verhoeven als 2de keeper? Wat mij betreft niet.. Ik volg Tyton de laatste tijd een beetje en dat is volgens mij een zeer interessante keeper! Misschien als eerste keeper maar zeker als tweede keeper..
Ik heb in ieder geval ontzettend veel zin in de tweede competitie helft en ik hoop (en ik heb een goed gevoel daarover) dat we die 3de ster binnen hebben straks.. En na het seizoen ga ik met smart zitten wachten op wat komen gaat! De mogelijk hervorming binnen Ajax en alle mogelijke transfers die gaan plaatsvinden.. Heerlijk! |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op vrijdag 14 januari 2011 - 17:56 schreef chukkie76 het volgende:[..] Waarom niet Remco? Mag hij misschien een eigen mening hebben? Laten we eerlijk zijn, Lodeiro heeft niemand nog laten zien beter te zijn dan jeugdspelers die nu weer (meer) kansen gaan krijgen. Jou misschien niet, maar mij wel, de minuten dat hij in Ajax 1 heeft gespeeld maakte hij op mij een betere indruk, dan heel veel andere spelers de laatste tijd die op linkshalf hebben gespeeld. En het is ook helemaal nergens gezegd, dat spelers uit eigen jeugd voorrang krijgen boven andere spelers die bij de selectie zitten. |
|
|
|
|
BRW
|
|
|
http://www.ajaxf-side.nl/shownews.asp?id=15084
Levert een transfer van Pienaar Ajax nog geld op? Dan kan Ajax komende dagen mogelijk weer een bedrag bijschrijven..
Robbie Keane van Tottenham wordt mogelijk verkocht aan Birmingham. Nu maar hopen dat Tottenham niet plotseling toch bij Suarez aan gaat kloppen! |
|
|
|
|
AFCAKAMPEN
|
|
|
zal maar een heel klein bedrag zijn dan want zijn contract duurt nog maar een half jaar |
|
|
|
|
alibabba
|
|
|
In mijn ogen moeten Donald en Bonevacia behouden worden voor AJAX. In hun zie ik perspectieven om te slagen bij de mooiste club van de wereld. Daarbij zou ik me zeer sterk maken voor de komst van Seedorf! |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zaterdag 15 januari 2011 - 11:44 schreef alibabba het volgende:In mijn ogen moeten Donald en Bonevacia behouden worden voor AJAX. In hun zie ik perspectieven om te slagen bij de mooiste club van de wereld. Daarbij zou ik me zeer sterk maken voor de komst van Seedorf! Waar zou je Seedorf willen zien spelen dan?? Ik denk dat je mede bedoelt door zijn ervaring, en dat ben ik met je eens, maar ik zie geen positie in het veld, die hij zo even zal overnemen... |
|
|
|
|
alibabba
|
|
|
quote:Op zaterdag 15 januari 2011 - 11:57 schreef remco k het volgende:[..] Waar zou je Seedorf willen zien spelen dan?? Ik denk dat je mede bedoelt door zijn ervaring, en dat ben ik met je eens, maar ik zie geen positie in het veld, die hij zo even zal overnemen... Inderdaad zijn ervaring, maar ik zou Seedorf altijd voorrang geven t.o.v. de Zeeuw. Niet dat ik de Zeeuw een slechte voetballer vind, maar Seedorf is in alles beter... |
|
|
|
|
joduh
|
|
|
|
|
|
|