|
|
remco k
|
|
|
Het trainingskamp nadert langzaam zijn einde. Zaterdag spelen de Ajacieden een oefenwedstrijd tegen Galatasaray. Zondag keren zij weer huiswaarts. Frank de Boer is tevreden. "Ik zie al veel progressie," vertelt de trainer tevreden. "Tegen Hamburg vond ik het al een stuk beter. Ik denk dat we er nog beter in kunnen worden, maar het is een proces. Tijdens de wedstrijd zullen ze daar ook weer in groeien", vertelt hij tegenover AjaxTV. De tweede seizoenshelft wil Ajax de strijd om het kampioenschap aangaan.
"Ik ben zeer tevreden," vertelt De Boer over wat hij tot nu toe heeft gezien tijdens de trainingen. "Maar niet alleen ik. Ook de medische staf en de technische staf. We zien eigenlijk alleen maar blije gezichten." Wat wil de trainer, naast de blije gezichten, nog meer zien? "De punten die we ook willen zien in wedstrijden," antwoordt De Boer. "Bijvoorbeeld de omschakeling, het balbezit en de opbouw. Al die aspecten die in de wedstrijd ook voorkomen."
Hoop energie De trainingen vergen een hoop energie van de spelers, maar uiteindelijk juist minder denkt De Boer."Als je de bal snel verovert heb je meer balbezit dan de tegenstander en dan loopt de tegenstander achter jou aan. Daar moeten we naar toe. Maar het is een andere intensiteit. Je lichaam moet daar even de tijd voor krijgen. Door de trainingen zal dat denk ik snel veranderen."
De Boer ziet een belangrijke taak weggelegd voor de volledige selectie. "Normaal gesproken is het wel het doel om met een vaste basiself te gaan spelen. Maar daarnaast moeten ook de jongens die er tegenaan hikken het gevoel krijgen dat ze er klaar voor zijn." "Zij moeten continu de druk hoog houden op de basiself. Als er een beroep op ze wordt gedaan, moeten ze er ook staan. Zij moeten het de trainers verschrikkelijk moeilijk maken om te kiezen. Dat is de ideale situatie."
Geen versterkingen Volgens De Boer gaat Ajax geen versterkingen meer halen. Of de selectie intact blijft, weet hij niet. "Er kan van alles gebeuren. Er kan zomaar iemand een raar bedrag geven voor Suarez of Vertonghen bijvoorbeeld. Dan wordt het een moeilijk verhaal vrees ik. Maar ik wil er niemand bij. Met deze groep kunnen wij kampioen worden." |
|
|
|
|
AFCAKAMPEN
|
|
|
kaartje anderlecht AFC AJAX, 56 euro is dit nog normaal denken die belgen soms dat ze madrid of barca zijn? |
|
|
|
|
chukkie76
|
|
|
Denk het wel... Een van hun spelers denkt ook echt dat ze een kanshebber zijn voor de EL |
|
|
|
|
Johnnyafca
|
|
|
quote:Op vrijdag 14 januari 2011 - 17:05 schreef AFCAKAMPEN het volgende:kaartje anderlecht AFC AJAX, 56 euro is dit nog normaal denken die belgen soms dat ze madrid of barca zijn? Voor anderlecht Ajax, of voor Ajax Anderlecht, want vond de kaartjes Voor Ajax Anderlecht ook aan de hoge kant, meer CL waardig. |
|
|
|
|
AFCAKAMPEN
|
|
|
Anderlecht - Ajax is 56 euro voor thuis was die 23 in mijn vak dan. ziekelijk zijn die belgen |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Snap niet helemaal wat dit met het topic te maken heeft???? |
|
|
|
|
AFCAKAMPEN
|
|
|
maak er dan maar een ander topic van |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
|
|
|
tommie77
|
|
|
als er wat van de huidigge selectie weg gaan toch wel? |
|
|
|
|
AFCAKAMPEN
|
|
|
|
|
|
nummer10
|
|
|
deboer is goed bezig... :) en AFCAKAMPEN.. de wijzen komen dus niet uit het oosten ? :D (kom zelf uit almelo hoor ;) ) |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: Topic starten rechts boven in je scherm |
|
|
|
|
Robin-am*dam
|
|
|
Obama zou zeggen; yes we can! :p |
|
|
|
|
AFCAKAMPEN
|
|
|
haha zeker wel maar soms moeten de wijzen ook een beetje op weg geholpen worden. |
|
|
|