BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Cruijff moet de strijdbijl begraven, ik heb hem nooit geheven.....

Headliner: Ajax Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
remco k
 remco k - zaterdag 15 januari 2011 - 11:47   quote  deeplink  
Van Gaal: Cruijff moet strijdbijl begraven niet ik
Louis van Gaal zei afgelopen najaar in het tv-programma 'College Tour' dat de gebroeders Frank en Ronald de Boer als speler het dichtst bij hem stonden. Met hen ervoer hij als coach het sterkst een vader-zoonrelatie.
Nu Frank bij Ajax Martin Jol is opgevolgd als hoofdtrainer, volgt Van Gaal hem met grote interesse. Dat zegt hij in een exclusief interveiw in het AD.

,,Frank heeft de tijd genomen om het vak te leren. Dat vind ik heel goed. Eerder kreeg hij zijn diploma als één van de laatsten nog via de verkorte cursus voor ex-internationals. Dat vond ik niet goed. Maar daarna heeft hij het goed opgebouwd, steeds een ouder elftal genomen bij de jeugd. En nu wordt hij in het diepe gegooid, nou dat werd ik ook.''

,,Frank is 40 jaar, ik was destijds 39. Ik vind het hartstikke leuk, heb hem smsjes gestuurd wat ik normaal niet snel doe. 'Dat belooft wat', schreef ik, want hij is beter gestart dan ik destijds. Hij won met 0-2 bij AC Milan, ik met 0-1 bij Örebrö. De tweede wedstrijd verloor ik met Ajax, hij won 0-1 bij Vitesse. En daarna won-ie nóg eens. Toen ben ik gestopt met sms'en.''

De Boer zegt dat het geweldig zou zijn als u en Johan Cruijff de strijdbijl zouden begraven. In het belang van Ajax. Ziet u een opening?
Van Gaal: ,,Cruijff zou de strijdbijl moeten begraven, want ik heb die nog nooit geheven!''
alibabba
 alibabba - zaterdag 15 januari 2011 - 12:16   quote  deeplink  
Ik denk dat Frank de Boer wel een persoon is die Cruijff en v.Gaal nader tot mekaar kunnen brengen. Of het ook lukt is lastig, maar ik voel een opening tussen beide. De opening van v.Gaal richting Cruijff is denk ik groter dan andersom, omdat Cruijff éénzijdiger is dan v.Gaal. Ook denk ik dat Frank eerder de zijde zal gaan kiezen van v.Gaal, als het tussen v.Gaal en Cruijff echt niet gaat. Laten we in godsnaam hopen dat AJAX er in ieder geval beter van word!
verbrande harry
 verbrande harry - zaterdag 15 januari 2011 - 12:31   quote  deeplink  
ik ken niet het hele verhaal tussen deze twee maar waarom moet cruijff de hand reiken en niet hij...iemand?
joduh
 joduh - zaterdag 15 januari 2011 - 12:53   quote  deeplink  
trots?
remco k
 remco k - zaterdag 15 januari 2011 - 13:55   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 15 januari 2011 - 12:31 schreef verbrande harry het volgende:
ik ken niet het hele verhaal tussen deze twee maar waarom moet cruijff de hand reiken en niet hij...iemand?
Dat is niet wat hij zegt, hij zegt alleen dat hij in zijn optiek nooit een strijdbijl heeft opgepakt, en dat klopt ook gewoon, Cruijff heeft van Gaal diverse malen aangevallen in zijn tijd bij Ajax, maar zeker later bij Barcelona, andersom heeft van Gaal enkel zijn uitspspraken bekritiseerd, maar nooit heeft hij de persoon Cruijff aangevallen..
Rogier
 Rogier - zaterdag 15 januari 2011 - 13:59   quote  deeplink  
Gebed zonder einde, geen energie insteken. 2 mensen die TE trots zijn om iets terug te nemen / toe te geven.
remco k
 remco k - zaterdag 15 januari 2011 - 14:04   quote  deeplink  
Dat bepaal jij zonder ze te kennen, de Boer kent beide mannen erg goed, en zal wel weten waar hij mee bezig is,,
Rogier
 Rogier - zaterdag 15 januari 2011 - 14:16   quote  deeplink  
Kom op Remko...Cruyff en Van Gaal...zitten elkaar al lang dwars. Zie jij ze al met elkaar over voetbal praten en de een die het beter weet als de ander ? No way.
remco k
 remco k - zaterdag 15 januari 2011 - 14:28   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 15 januari 2011 - 14:16 schreef Rogier het volgende:
Kom op Remko...Cruyff en Van Gaal...zitten elkaar al lang dwars. Zie jij ze al met elkaar over voetbal praten en de een die het beter weet als de ander ? No way.
Ja, ik denk het wel...
Pietje
 Pietje - zaterdag 15 januari 2011 - 14:30   quote  deeplink  
Het is wel een mooi streven om te proberen die twee op één lijn te krijgen om iets moois voor Ajax te gaan betekenen, in wat voor vorm dan ook. Beiden hebben een ontzagwekkende ervaring en een weergaloze kijk op het Ajax-voetbal.
En toch denk ik dat Rogier hier gelijk heeft: Zowel Louis van Gaal als Johan Cruijff hebben een enorm opgezwollen ego. Geen van tweeën heb ik ooit horen zeggen dat een ander gelijk heeft. In mijn optiek zal dat dan ook niet gaan werken, dat wordt oorlog in de Ajax-keuken. Aan de andere kant: als je het niet probeert... Niet geschoten is altijd mis. En zeker, Frank de Boer kent beide heren maar al te goed. Wanneer Frank de Boer denkt dat het hem gaat lukken, wie zijn wij dan? Go Frank!! ;-)
dege
 dege - zaterdag 15 januari 2011 - 17:06   quote  deeplink  
denk ook niet dat de een tegen de ander moet zeggen je hebt gelijk. De visie wat zij hebben over voetbal is vrijwel gelijk, dus waarom gelijk krijgen.
Van Gaal zet nu wel op deze manier een deur open voor Cruiff, wat voor ons AJAX alleen maar positief zou zijn als die 2 bij elkaar komen, wat wil je eigenlijk nog meer.
Daarbij geef ik Remco gelijk dat De Boer beide personen erg goed kent en zeker wel weet waar hij mee bezig is, in het belang van AJAX.
Pietje
 Pietje - zaterdag 15 januari 2011 - 17:25   quote  deeplink  
Dat schreef ik ook al, dege, dat Frank de Boer beide mannen goed kent. En natuurlijk zou ik ook vreselijk blij zijn als zowel Johan als Louis hun kennis en ervaring willen aanwenden om Ajax nog beter te kunnen laten zijn. Ik vrees echter, dat hun beider ego's in de weg zullen zitten. Ik hoop dat ik me gigantisch vergis. De tijd zal het leren.
dege
 dege - zaterdag 15 januari 2011 - 17:52   quote  deeplink  
laten we het hopen dat je je vergist.
Mastercoen
 Mastercoen - zaterdag 15 januari 2011 - 19:24   quote  deeplink  
Volgens mij is er ooit hierover iets bekend gemaakt wat betrekking heeft in de prive sfeer, een etentje bij Johan thuis in Barcelona. Ik denk dat Johan niet eens weet waarom van Gaal boos is, overigens heb ik Johan zelf nog nooit iets over van Gaal horen zeggen
remco k
 remco k - zaterdag 15 januari 2011 - 19:26   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 15 januari 2011 - 19:24 schreef Mastercoen het volgende:
Volgens mij is er ooit hierover iets bekend gemaakt wat betrekking heeft in de prive sfeer, een etentje bij Johan thuis in Barcelona. Ik denk dat Johan niet eens weet waarom van Gaal boos is, overigens heb ik Johan zelf nog nooit iets over van Gaal horen zeggen
Moet je z'n oude spaanse collums eens terug lezen..
Oceanu
 Oceanu - zaterdag 15 januari 2011 - 21:46   quote  deeplink  
De reacties van Louis zijn volgens mij ook niet altijd even vriendelijk geweest. Ik blijf er bij dat dit niet gaat werken. Zoals al zoveel gezegd: te grote ego's. Ik vind ze allebei top, maar de reactie van Louis zegt voor mij al genoeg. Het ligt uiteraard totaal niet aan hem. Als Louis in de toekomst zou willen praten met Cruyff, had ie gezegd: Misschien bel ik hem een keer om te praten over onze club. Nu is het een opmerking als die van een kleuter: Ik word er op aangesproken, maar hij is begonnen !!
remco k
 remco k - zaterdag 15 januari 2011 - 22:03   quote  deeplink  
Ach, weet je wat het is, 80% van de uitspraken die verschijnen in de pers, zijn niet 100% wat er wordt gezegd, persoonlijk denk ik ook niet dat het goed komt tussen beide heren, maar ik luister maar weinig na wat er in de pers over wordt gezegd of geschreven. En als de Boer het idee heeft dat het wel goed kan komen tussen beide heren, dan moet hij zeker doen wat hij wilt toch...
FsideVak129
 FsideVak129 - zaterdag 15 januari 2011 - 22:09   quote  deeplink  
Hoe heet die reclame van die boter ook alweer?
FsideVak129
 FsideVak129 - zaterdag 15 januari 2011 - 22:14   quote  deeplink  
Met%20echte%20boter%20krijg%20je%20ze%20weer%20aan%20tafel.jpg
Oceanu
 Oceanu - zaterdag 15 januari 2011 - 22:34   quote  deeplink  
Hahaha, geweldig. Inzamelactie voor een palletje echte boter ??
joduh
 joduh - zondag 16 januari 2011 - 08:45   quote  deeplink  
hahah das een goeie man!!
alibabba
 alibabba - zondag 16 januari 2011 - 19:21   quote  deeplink  
alibabba
 alibabba - zondag 16 januari 2011 - 19:23   quote  deeplink  
En deze is ook mooi met Duits commentaar; Das kann nicht sein, es ist ein skandahl.....hahahaha...

remco k
 remco k - zondag 16 januari 2011 - 19:36   quote  deeplink  
Dat waren echt geweldige tijden mensen......

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5983
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Cruijff moet de strijdbijl begraven, ik heb hem nooit geheven.....

0.0077278