BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: De Boer spreekt duidelijke Ajax taal...

Headliner: Ajax Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
remco k
 remco k - zaterdag 15 januari 2011 - 11:48   quote  deeplink  
Het schitterende punt dat Frank de Boer zwevend door de Turkse lucht tijdens het partijtje voettennis maakte, vergrootte het ontzag van zijn spelers. Toch stond de adembenemende actie vooral symbool voor de indrukwekkende actieve carrière van de 112-voudige international en niet voor zijn nieuwe rol als trainer. In Belek spreekt De Boer klare Ajax-taal, zonder omhaal van woorden. Het elftal zit nu op zestig procent van het Ajax-voetbal dat me voor ogen staat, zei de coach. Ik denk dat het nog twee maanden duurt voordat ik echt rustig op de bank zit.
AjaxF-side.NL
De Boer sprak in het Cornelia Diamond Hotel van een voortreffelijke trainingsweek. "Qua organisatie, weer, veld en intensiteit. De spelers geven duidelijk aan te geloven in de huidige aanpak. En we gaan met zn allen één kant op. Het enthousiasme en fanatisme waren groot. Dat wordt versterkt doordat de spelers resultaat zien. Ze worden sterker en het positiespel gaat elke dag vooruit.

Het verschil met zijn aantreden, is al enorm. "De jongens hadden nauwelijks vertrouwen in hun eigen spel. Ze waren apathisch, gelaten, kozen eigenlijk altijd voor veiligheid en dat was on-Ajax. Er werd zonder initiatief van achteruit gespeeld, waardoor ze na een lange bal hoopten op een bevlieging van de spitsen. Normaal is dat je laatste redmiddel, als de tegenstander zo veel druk zet, dat je niet anders kunt. Dan is het lekker als er op de training vier van de vier lange ballen tot balverlies lijden. Dan beseffen ze dat ik gelijk heb. Overigens betekent dat niet dat Jol volgens hem ongelijk had. "Hij had een andere filosofie, maar was succesvol.

Saamhorigheid
Saamhorigheid wordt het toverwoord. En een situatie dat een hoofdcoach (Jol) niet met zijn A1-trainer (De Boer) praat, is volgens laatstgenoemde in de toekomst ondenkbaar. "Hij had meer interesse kunnen tonen. De A1 is onze levensader. Dat ik meer binding heb met de jeugd is logisch, omdat ik er al vijf jaar rondloop en daar zelf ben opgeleid als speler. Maar we willen nu structureel overleggen. Elke maand zullen we evalueren welke jongens een stimulans verdienen en wie een pas op de plaats moet maken.

Ofschoon Ajax volgens De Boer nog niet is waar het hoort te zijn en de Amsterdammers met feyenoord thuis, FC Utrecht uit, Telstar/NAC thuis (beker) en NAC uit een zwaar programma wacht, ziet hij niet op tegen de herstart van de competitie. "Waarom? Bij AC Milan en thuis van AZ win je ook niet zo maar even. Als we de weg die we zijn ingeslagen met zn allen goed oppakken, vind ik dat we voor het kampioenschap moeten gaan.
remco k
 remco k - zaterdag 15 januari 2011 - 11:49   quote  deeplink  
Urby Emanuelson wil graag weg bij Ajax, maar krijgt van Frank de Boer te horen dat de voorkeur van de technische staf ligt bij een langer verblijf in Amsterdam. De linkerverdediger gaf eerder dit seizoen aan te willen vertrekken; het contract van de 24-jarige back loopt na dit seizoen af en hij is toe aan een nieuwe uitdaging. De Boer hoopt dat Emanuelson zich alsnog bedenkt.
AjaxF-side.NL
Ik denk dat Bert van Marwijk iets meer naar de defensieve kwaliteiten keek. Als linkervleugelverdediger wil ik een linkspoot hebben. Een rechtsbenige gaat altijd terug naar de drukte, laat De Boer zaterdag weten aan De Telegraaf. Ik heb Urby aangegeven dat ik het goed zou vinden als hij zijn aflopende contract verlengt, maar ik heb nog geen antwoord gehad en zal hem eens op zijn schouder tikken. Wij moeten ook verder.

Sinds zijn debuut in het seizoen 2004/05 speelde Emanuelson meer dan 170 competitieduels voor Ajax. Na Maarten Stekelenburg is hij momenteel de meest ervaren speler in de selectie. In het buitenland doet zijn naam de rondte bij verschillende clubs, maar vooralsnog werd geen vereniging echt concreet. Wel bevestigde Emanuelson zelf dat VfL Wolfsburg hem op de korrel heeft. Maar er zijn nog wel meer clubs zeer geïnteresseerd. Ik denk daar verder niet echt over na. Heb ook nog niemand gesproken van Wolfsburg. Ik neem voorlopig geen beslissing.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 15 januari 2011 door remco k --
verbrande harry
 verbrande harry - zaterdag 15 januari 2011 - 11:50   quote  deeplink  
jemig telepathie whahahahaha
remco k
 remco k - zaterdag 15 januari 2011 - 11:50   quote  deeplink  
"Suarez staat open voor grote club"
Ajax-trainer Frank de Boer heeft tijdens het trainingskamp in Turkije een goed gesprek gehad met zijn spitsen. Met voormalig aanvoerder Luis Suarez voerde de oefenmeester een uitgebreid gesprek.

"Om te vragen hoe hij zijn toekomst ziet", zegt De Boer in gesprek met De Telegraaf. "Luis is heel erg tevreden hoe het nu gaat, trainde soms weer op een ongelooflijk hoog niveau en wil in principe graag blijven. Maar als er een grote club komt, staat hij daarvoor open."

In gesprek met Mounir El Hamdaoui kreeg de Marokkaan de complimenten van De Boer. "Het is heel jammer dat hij een ontstoken kniepees kreeg. Maar Mounir heeft zich echt heel positief opgesteld", aldus de Ajax-trainer, die de aanvaller tegen Vitesse als linksbuiten had op willen stellen. "En tegen Galatasaray had ik hem als spits geprobeerd. Dat zijn ook de twee posities waarop ik hem 'zie'."

"Dat Mounir geen echte Ajax-spits is, vind ik onzin", zo vervolgt De Boer zijn verhaal. "Hij mag best veel bewegen. Als er maar een goede afstemming is met de nummer tien en de buitenspelers. Wanneer een speler het goed doet, heeft hij in een wedstrijd twee minuten de bal in zijn bezit. Het gaat erom wat hij de andere 88 minuten doet."
alibabba
 alibabba - zaterdag 15 januari 2011 - 12:06   quote  deeplink  
Ik heb het inderdaad allemaal gelezen en ik krijg bij alle teksten een positief gevoel. Mijn gevoel over AJAX laat me niet gauw in de steek en ik denk dat we echt weer op de goede weg zijn. De lijn met Johan Cruijff moet voortdurend aanwezig zijn, want met de Boer en JC varen we 100% de juiste koers!
remco k
 remco k - zaterdag 15 januari 2011 - 13:29   quote  deeplink  
Je hebt helemaal gelijk Ali, zo denk ik er exact over...Hopen dat deze koers ons de derde ster dit seizoen al oplevert
remco k
 remco k - zaterdag 15 januari 2011 - 13:46   quote  deeplink  
Frank de Boer stelt zich beschikbaar om als bemiddelaar te fungeren tussen Louis van Gaal en Johan Cruijff. De coach van Bayern München en de legendarische nummer veertien leven op gespannen voet met elkaar en lijken zelf geen toenadering te zoeken. De Boer is daar echter wel voorstander van; hij heeft een prima relatie met beiden en vindt het doodzonde dat de twee gebrouilleerd zijn.

Ze hebben een fantastische voetbalvisie en kunnen goud waard zijn voor de club. Ik heb met beiden een goede band, zal nooit partij kiezen en wil best een actieve rol spelen in de bemiddeling. Ik hoor en lees dat het heel moeilijk zal zijn. Maar als er een kleine opening is tussen Johan en Louis, duik ik er wel in, laat De Boer zaterdag weten aan De Telegraaf.

De Boer gelooft dat een betere band tussen Cruijff en Van Gaal belangrijk is. Ze hangen hetzelfde aanvallende voetbal aan, ze houden van Ajax en allebei zijn ze behoorlijk eigenwijs. Het zou geweldig zijn als deze twee grootheden de strijdbijl begraven. In het belang van Ajax. Ik zie het als volgt: ik ben mezelf en wil Ajax zijn gezicht teruggeven. Zo simpel is het eigenlijk. Van Gaal zei zaterdag tegen het Algemeen Dagblad dat hij niet van plan is Cruijff op te zoeken om weer tot verzoening te komen. Cruijff zou de strijdbijl moeten begraven, want ik heb die nog nooit geheven!, aldus de coach.
alibabba
 alibabba - zaterdag 15 januari 2011 - 13:48   quote  deeplink  
Ik wordt enorm blij als Frank zo praat man!
remco k
 remco k - zaterdag 15 januari 2011 - 13:48   quote  deeplink  
Frank de Boer gaat mogelijk snel om tafel met Marco van Basten. De Boer is benieuwd hoe Van Basten zijn periode bij Ajax heeft beleefd. Dat zegt De Boer in een interview met Voetbal International: 'Een half jaar geleden wilde ik al graag met hem praten, maar door de drukte rond het WK kwam het er niet van. Ik ben benieuwd hoe hij alles ervaren heeft, wat hij achteraf gezien anders had willen doen. Dat lijkt me hartstikke interessant. Wat mij betreft gaat dat gesprek absoluut een keer plaatsvinden.'
AjaxF-side.NL
De Boer geeft in hetzelfde interview aan dat hij geen hoofdtrainer was geworden als hij net als Van Basten en Jol de hele technische portefeuille had gekregen: 'Absoluut niet. Dan had ik veel te veel op mijn bordje gekregen. Ik zie mezelf als voetbaltrainer, niet als een soort technisch directeur.
FsideVak129
 FsideVak129 - zaterdag 15 januari 2011 - 23:49   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 15 januari 2011 - 13:48 schreef alibabba het volgende:
Komen verdomd zinnige teksten uit die man.
joduh
 joduh - zondag 16 januari 2011 - 08:43   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 15 januari 2011 - 23:49 schreef FsideVak129 het volgende:

[..]

Komen verdomd zinnige teksten uit die man.
uit jou ook hoor man!!!!
joduh
 joduh - zondag 16 januari 2011 - 08:43   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 15 januari 2011 - 13:48 schreef alibabba het volgende:
En ik wordt enorm blij als alibabba zo praat man!
remco k
 remco k - zondag 16 januari 2011 - 13:00   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 16 januari 2011 - 08:43 schreef joduh het volgende:

[..]

En ik wordt enorm blij als alibabba zo praat man!
Ik wordt heel blij dat Joduh zo praat man
ALTIJD PRIJS IN DE K
 ALTIJD PRIJS IN DE K - zondag 16 januari 2011 - 13:50   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 16 januari 2011 - 13:00 schreef remco k het volgende:

[..]

Ik wordt heel blij dat Joduh zo praat man
En ik wordt enorm blij als remco k zo praat man!
Hasjkoph
 Hasjkoph - zondag 16 januari 2011 - 14:24   quote  deeplink  
En ik wordt heel blij als jullie hier mee ophouden ;-)))
joduh
 joduh - zondag 16 januari 2011 - 16:34   quote  deeplink  
dan zijn we allemaal blij man!
Hasjkoph
 Hasjkoph - zondag 16 januari 2011 - 16:38   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 16 januari 2011 - 16:34 schreef joduh het volgende:
dan zijn we allemaal blij man!
Mooi toch! ;)
joduh
 joduh - zondag 16 januari 2011 - 16:39   quote  deeplink  
yepperdepep
FsideVak129
 FsideVak129 - zondag 16 januari 2011 - 17:31   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 16 januari 2011 - 08:43 schreef joduh het volgende:

[..]

uit jou ook hoor man!!!!
God de tering, ik hoef niet makkelijker te poepen hoor...
ALTIJD PRIJS IN DE K
 ALTIJD PRIJS IN DE K - zondag 16 januari 2011 - 18:50   quote  deeplink  
Ik ben blij!
remco k
 remco k - zondag 16 januari 2011 - 19:38   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 16 januari 2011 - 18:50 schreef ALTIJD PRIJS IN DE K het volgende:
Ik ben blij!
Als jij blij bent, ben ik ook blij man............
alibabba
 alibabba - zondag 16 januari 2011 - 19:56   quote  deeplink  
Ik wordt al blij door het woord blij man!
ALTIJD PRIJS IN DE K
 ALTIJD PRIJS IN DE K - zondag 16 januari 2011 - 21:13   quote  deeplink  
Blij toe! goeie spits is dat heb ik gehoord! ene ruiz zei dat ooit!
freakie
 freakie - zondag 16 januari 2011 - 21:23   quote  deeplink  
Go wat ben ik blij>>
alibabba
 alibabba - zondag 16 januari 2011 - 21:33   quote  deeplink  
Ik ben daar blij om.
remco k
 remco k - zondag 16 januari 2011 - 21:40   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 16 januari 2011 - 21:33 schreef alibabba het volgende:
Ik ben daar blij om.
Ik wordt heel blij als ik weer naar dit barcelona zit te kijken... HEEL BLIJ
Ronald 1960
 Ronald 1960 - maandag 17 januari 2011 - 00:20   quote  deeplink  
oh wat zijn wij allen blij
freakie
 freakie - maandag 17 januari 2011 - 10:54   quote  deeplink  
Jaaaaaaa ik ben blij omdat jullie blij zijn en ik daar blij van word en jullie daar ook blij van worden...
Ride
 Ride - maandag 17 januari 2011 - 11:33   quote  deeplink  
Voor alle blije... rodekaart.gif
freakie
 freakie - maandag 17 januari 2011 - 11:36   quote  deeplink  
Aaaaaahh daar word ik blij van:D
Hasjkoph
 Hasjkoph - maandag 17 januari 2011 - 13:47   quote  deeplink  
Haha ik krijg hem niet! XD Niemand is nl opgehouden. LOL
ALTIJD PRIJS IN DE K
 ALTIJD PRIJS IN DE K - maandag 17 januari 2011 - 17:17   quote  deeplink  
Ik ben zelfs blij met een rode kaart blijt...of ehh Ride

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5112
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: De Boer spreekt duidelijke Ajax taal...

0.0091180