BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Wat een gezeur en gezever allemaal

Headliner: Ajax Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
Wim
 Wim - maandag 17 januari 2011 - 19:11   quote  deeplink  
Ben blij dat ik zelf geen trainer ben, alhoewel die maken er soms ook een potje van met al hun eisen vrienden kliekjes en familie clans die mee willen snabbelen.
Maar let wel, ik wil niet generaliseren er zijn veel gunstige uitzonderingen.
Bovenstaande opmerking staat nog los van het feit, dat heel veel trainers oud voetballers zijn, die al lang hun schaapjes op het droge hebben.
Dus om knikkers of financiël gewin gaat het niet in hoofdzaak, veeleerder om eerzucht of ambitie,of verslaving aan je vak.

Want met een gemiddelde kleuterklas heb je heel wat minder te stellen, dan met een professioneel voetbal elftal:
-De één wil weg maar kan niet
-Een andere voetballer vind het bestuur of de trainer minkukels
-De volgende sluit niets uit, maar blijft misschien
-De andere blijft alleen als aan salaris wensen/eisen wordt voldaan
-Weer een andere wacht op aanbod grote topclub
-Dan een voetballer voelt zich miskend en ondergewaardeerd
-Een voetballer uit een ander continent heeft zo'n heimwee, of de rest v/d familie, incl. opa en oma en een bevriend voormalig collega/speler uit het vaderland, op kosten v/d nieuwe club, niet over kunnen komen naar hier.
-Tenslotte hebben we een voetballer die ... miljoen per jaar verdient, éénmaal niet opgesteld en prompt 6 weken buikpijn, niet in staat tot spelen.

Heren Heren wat een metaliteit, je ondergraaft en ondermijnt je eigen métier.

Ieder bovenmodaal volleybalteam,hockeyteam,handbalteam speelt jaren op hoog niveau met dezelfde spelersgroep of spelerskern.
Bij veel voetballers is het continue kattegejank, gelukkig zijn ze niet allemaal zo, met name de spelers van scandinavische origine ontrekken zich voor een groot deel aan dit fenomeen, aan die categorie moeten we ons dan maar spiegelen en optrekken.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 17 januari 2011 door Wim --
Rogier
 Rogier - maandag 17 januari 2011 - 19:19   quote  deeplink  
Daarom doen ex-leraren het zo goed Wim ! Van Gaal en Co Adriaanse bijvoorbeeld. Maar volgens mij ook Foppe en Gert-jan verbeek ? Die konden kleuterklassen in een goed elftal vormen. En bij Ajax kan iedere transferperiode de beste speler verkocht worden. Wen er maar aan.

Vanaf het moment dat iemand als Sneijder na zijn persconferentie er alsnog vandoor ging wist ik dat clubliefde echt helemaal niks meer voorstelt. Ook omdat wordt voorgehouden door alle media en iedereen dat het hier zo slecht is, terwijl dat echt wel meevalt. Hier zit vaak nog een idee achter het voetbal...de meeste clubs in Engeland rammen hem nog steeds naar voren.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 17 januari 2011 door Rogier --

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5940
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Wat een gezeur en gezever allemaal

0.0088980