BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Hoe ver ziet men Ajax komen in de 3 lopende competities???????

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Pietje
 Pietje - vrijdag 21 januari 2011 - 23:23   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 21 januari 2011 - 22:36 schreef Ronald 1960 het volgende:
Mannen, schei toch uit met dat ge-oh over Feyenoordt (voltooid verleden tijd). Ik denk dat de amateurs van die gasten veel meer tegenstand hadden geboden, dan dat bij elkaar geraapte zooitje wat woensdagavond tegenover ons AJAX op het veld stond!!!

en toch is het jammer, want Feyenoord en AJAX hebben wel het Nederlandse voetbal op de kaart gezet en er is niets mooier (in het voetbal) dan wat voorheen de enige echte klassieker die ons land heeft gehad weer terug zou komen.

dit moest ik toch even kwijt
Dat klopt zeker, Ronald! Zoals jij en de meeste anderen hier wel weten, heb ik voor mijn werk destijds de hele wereld afgereisd, echt naar alle werelddelen. Overal waar ik kwam wist men dat ik voetbalfan ben en dan met name Ajax-supporter. Het grappige is dat men direct over Ajax en Feyenoord begon en diverse spelers opnoemden. Echt nooit had men het over PSV en dat terwijl PSV toch de laatste 10 jaar zo'n beetje ons vlaggenschip in Europa is geweest. Het leuke was, dat ik in alle werelddelen mee ben genomen naar voetbalwedstrijden. Twee ervaringen vergeet ik werkelijk nooit meer: Een wedstrijd in Brazilië tussen de twee grootste topteams daar was zonder meer sensationeel. Wat een sfeer in dat stadion! En er was geen rottigheid te bekennen. Een andere indrukwekkende ervaring was in Spanje: El Clasico, Real Madrid - Barcelona in Madrid. Daar werd Madrid op een onwaarschijnlijke wijze ingemaakt (6-2) door rivaal Barcelona. Ik kreeg kippenvel, toen Real Madrid-fans na afloop een staande ovatie gaven aan de spelers van Barcelona. Kun jij je voorstellen dat zo iets in Nederland gebeurt?
remco k
 remco k - vrijdag 21 januari 2011 - 23:38   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 21 januari 2011 - 23:12 schreef sevillana het volgende:

[..]

vind ik ook een beetje zwak excuus om (nog) steeds maar over de leeftijd te blijven praten. als je goed genoeg bent moet je het gewoon op 't veld laten zien, maar die jonge gasten zijn veel te veel met allerlei bijzaken bezig zoals kleur van de schoenen, I-pods en ga zo nog maar ff door
Dat geldt bij Ajax ook, kijk maar naar Sulejmani enzo....

Maar ik denk echt dat Been ongeschkt is als trainer van Feyenoord. Ik kan me namelijk geen enkele speler bedenken, die daadwerkelijk beter geworden is onder Been
Ronald 1960
 Ronald 1960 - zaterdag 22 januari 2011 - 00:37   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 21 januari 2011 - 23:23 schreef Pietje het volgende:

[..]

Dat klopt zeker, Ronald! Zoals jij en de meeste anderen hier wel weten, heb ik voor mijn werk destijds de hele wereld afgereisd, echt naar alle werelddelen. Overal waar ik kwam wist men dat ik voetbalfan ben en dan met name Ajax-supporter. Het grappige is dat men direct over Ajax en Feyenoord begon en diverse spelers opnoemden. Echt nooit had men het over PSV en dat terwijl PSV toch de laatste 10 jaar zo'n beetje ons vlaggenschip in Europa is geweest. Het leuke was, dat ik in alle werelddelen mee ben genomen naar voetbalwedstrijden. Twee ervaringen vergeet ik werkelijk nooit meer: Een wedstrijd in Brazilië tussen de twee grootste topteams daar was zonder meer sensationeel. Wat een sfeer in dat stadion! En er was geen rottigheid te bekennen. Een andere indrukwekkende ervaring was in Spanje: El Clasico, Real Madrid - Barcelona in Madrid. Daar werd Madrid op een onwaarschijnlijke wijze ingemaakt (6-2) door rivaal Barcelona. Ik kreeg kippenvel, toen Real Madrid-fans na afloop een staande ovatie gaven aan de spelers van Barcelona. Kun jij je voorstellen dat zo iets in Nederland gebeurt?
Ik heb die ervaringen nooit gehad zoals jij verteld, maar als je tv kijkt en ze vragen in het buitenland iets over voetbal, dan noemen ze eerst AJAX, dan een tijdje niets en dan Feyenoord. Daarna weten ze geen andere Nederlandse topclub te noemen. en wat je dan vertled over die wedstrijden in Brazil en Spain, zo zou het altijd moeten zijn. Natuurlijk is het leuk als je je grootste rivaal zo af en toe vernederd, maar het is nu zo "gewoon". Ik zou veel liever zien dat psv in de problemen zit dan Feyenoord. Ik hoop toch op een nel herstel van onze enige echte klassieker!!!

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 22 januari 2011 door Ronald 1960 --
Pietje
 Pietje - zaterdag 22 januari 2011 - 00:58   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 22 januari 2011 - 00:37 schreef Ronald 1960 het volgende:

[..]

Ik heb die ervaringen nooit gehad zoals jij verteld, maar als je tv kijkt en ze vragen in het buitenland iets over voetbal, dan noemen ze eerst AJAX, dan een tijdje niets en dan Feyenoord. Daarna weten ze geen andere Nederlandse topclub te noemen. en wat je dan vertled over die wedstrijden in Brazil en Spain, zo zou het altijd moeten zijn. Natuurlijk is het leuk als je je grootste rivaal zo af en toe vernederd, maar het is nu zo "gewoon". Ik zou veel liever zien dat psv in de problemen zit dan Feyenoord. Ik hoop toch op een nel herstel van onze enige echte klassieker!!!
Zo... ben jij ook nog op? Ik ga zo mijn mand in (met de bolle kant naar boven ;-)), maar wil toch nog eventjes reageren. Zeker, niets is mooier dan je "vijand" vernederen, daar is het uiteindelijk toch je "vijand" voor. Aan de andere kant is respect (afdwingen) ook mooi en dat heb ik dus in Spanje mogen meemaken. Echt kippenvel.
Toen ik nog een klein ventje was (ik ben geboren in 1949...) werd ik door mijn vader, bij leven een echte Ajax-fan, meegenomen naar Ajax. Eén van de eerste wedstrijden die ik zag was Ajax-Feyenoord en wel in een tijd dus dat alle supporters van Ajax en Feyenoord gewoon door elkaar in één vak zaten. Hele gezinnen met (kleine) kinderen. Ik kan mij nog goed herinneren dat dat oergezellig was, zonder een wanklank. Tja... ik realiseer mij uiteraard terdege dat hopen op een terugkeer van die tijd een utopie is. Maar leuk was het wel om elkaars concurrent te zijn, maar met een ongelooflijk wederzijds respect.
Tja, door zo te mijmeren blijkt toch dat ik oud word ;-)
Slaap lekker en tot de volgende keer op het forum!

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 22 januari 2011 door Pietje --
Hasjkoph
 Hasjkoph - zaterdag 22 januari 2011 - 09:56   quote  deeplink  
Dit was ook zo 2 jaar geleden tegen Fiorentina, dat was ook echt geweldig om te zien dat Fiorentina, hoewel ze verloren hadden, nog bij de uitgang gingen staan en iedereen nog felicteerde.
verbrande harry
 verbrande harry - zaterdag 22 januari 2011 - 10:01   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 21 januari 2011 - 23:12 schreef sevillana het volgende:

[..]

vind ik ook een beetje zwak excuus om (nog) steeds maar over de leeftijd te blijven praten. als je goed genoeg bent moet je het gewoon op 't veld laten zien, maar die jonge gasten zijn veel te veel met allerlei bijzaken bezig zoals kleur van de schoenen, I-pods en ga zo nog maar ff door
of gewoon jacqueline...
alibabba
 alibabba - zaterdag 22 januari 2011 - 19:30   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 21 januari 2011 - 22:29 schreef sevillana het volgende:

[..]

neem maar van mij aan dat het legioen zeker niet blij is met de huidige gang van zaken en dat we het graag allemaal anders zouden willen zien, maar wij kunnen er helaas weinig of niets aan veranderen.
Opperen voor Willem v.Hanegem!
sevillana
 sevillana - zondag 23 januari 2011 - 14:51   quote  deeplink  
en nu? . . . hoe ver?
ThomasAjacied
 ThomasAjacied - zondag 23 januari 2011 - 15:09   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 23 januari 2011 - 14:51 schreef sevillana het volgende:
en nu? . . . hoe ver?
Jullie heb tenminste al geen beker meer.
Jullie spelen geen Europees voetbal en dat blijft zo de komende 10 jaar.:D
En Kampioen tja, Jupiler league misschien ooit.
sevillana
 sevillana - zondag 23 januari 2011 - 15:51   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 23 januari 2011 - 15:09 schreef ThomasAjacied het volgende:

[..]

Jullie heb tenminste al geen beker meer.
Jullie spelen geen Europees voetbal en dat blijft zo de komende 10 jaar.:D
En Kampioen tja, Jupiler league misschien ooit.
dat beseffen we al geruime tijd, 't is een kwestie van opnieuw bouwen.
vraag is echter wanneer bij jullie dat besef door dringt?
ThomasAjacied
 ThomasAjacied - zondag 23 januari 2011 - 16:22   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 23 januari 2011 - 15:51 schreef sevillana het volgende:

[..]

Whahahahahaha,
waar willen jullie dan mee bouwen?
Als je simpelweg geen stenen hebt?
Zo moeten jullie dat zien, je kan ook niet schrijven zonder schrijfgerei.
Oceanu
 Oceanu - zondag 23 januari 2011 - 17:13   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 23 januari 2011 - 16:22 schreef ThomasAjacied het volgende:

[..]

Whahahahahaha,
waar willen jullie dan mee bouwen?
Als je simpelweg geen stenen hebt?
Zo moeten jullie dat zien, je kan ook niet schrijven zonder schrijfgerei.
+ 10 !!! Da's altijd wel toepasselijk op die club, een 10. ALhoewel, maakt ook niet uit welk getal er genoemd wordt.
joduh
 joduh - zondag 23 januari 2011 - 19:56   quote  deeplink  
minder ver dan gisteren in ieder geval man...
Gegroet
 Gegroet - zondag 23 januari 2011 - 20:08   quote  deeplink  
Competitie: 3e
Beker: 2e
EL: kwart finale
PSVMocro
 PSVMocro - zondag 23 januari 2011 - 21:13   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 21 januari 2011 - 23:23 schreef Pietje het volgende:

[..]

Dan ben je toch echt 'foute' mensen tegengekomen... haha :P Ik ben (nog) niet in Azië geweest, maar wel in Brazilië, Mexico en Australië en daar kennen ze PSV wel...of het nu via Hiddink of Romario, Ronaldo, Van Nistelrooij, etc. was. Ajax kwam ook ter sprake en dan hadden ze het vaak over Cruijff, Van Basten en Bergkamp. Wellicht dat jouw zakenrelaties op leeftijd waren en de geschiedenis van het voetbal in Nederland bewust hebben meegemaakt. De jongeren die ik sprak hadden dat in ieder geval niet. Jij hebt wel mooie wedstrijden meegemaakt. In het weekend dat ik jaren geleden in Madrid was, speelden ze tegen Celta de Vigo en zat ik bijna op het dak van Bernabeu. Ik kon de spelers niet eens zien...haha...dat krijg je als een vriend zegt makkelijk aan kaarten te kunnen komen.

En nee, zoiets zal nooit in Nederland gebeuren. Terwijl je het eerder hier zou verwachten waar mensen het imago hebben nuchter te zijn en de Spanjaarden over het algemeen juist heel emotioneel reageren.
Pietje
 Pietje - zondag 23 januari 2011 - 21:37   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 23 januari 2011 - 21:13 schreef PSVMocro het volgende:

[..]

Dan ben je toch echt 'foute' mensen tegengekomen... haha :P Ik ben (nog) niet in Azië geweest, maar wel in Brazilië, Mexico en Australië en daar kennen ze PSV wel...of het nu via Hiddink of Romario, Ronaldo, Van Nistelrooij, etc. was. Ajax kwam ook ter sprake en dan hadden ze het vaak over Cruijff, Van Basten en Bergkamp. Wellicht dat jouw zakenrelaties op leeftijd waren en de geschiedenis van het voetbal in Nederland bewust hebben meegemaakt. De jongeren die ik sprak hadden dat in ieder geval niet. Jij hebt wel mooie wedstrijden meegemaakt. In het weekend dat ik jaren geleden in Madrid was, speelden ze tegen Celta de Vigo en zat ik bijna op het dak van Bernabeu. Ik kon de spelers niet eens zien...haha...dat krijg je als een vriend zegt makkelijk aan kaarten te kunnen komen.

En nee, zoiets zal nooit in Nederland gebeuren. Terwijl je het eerder hier zou verwachten waar mensen het imago hebben nuchter te zijn en de Spanjaarden over het algemeen juist heel emotioneel reageren.
Hahaha! Nee hoor, ik ben zeker niet de verkeerde mensen tegen gekomen. En ik schreef niet, dat die mensen daar PSV niet kenden. Zij begonnen alleen zelf over Ajax en Feyenoord. (Cruijff en van Hanegem, etc.) Nooit over PSV. En die Spanjaarden, inderdaad die zijn enorm emotioneel maar hebben op de een of andere manier altijd wel respect voor de tegenstander. Een enorme rivaliteit tegen haat aan, maar geen BLINDE haat. Die blinde haat komt bijvoorbeeld wel voor in Schotland tussen de supporters van Glasgow Rangers en Celtic. Niet normaal!
Hahahaha, op het dak geen spelers kunnen zien. Toch de verkeerde vrienden? ;-)
verbrande harry
 verbrande harry - maandag 24 januari 2011 - 10:07   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 23 januari 2011 - 15:51 schreef sevillana het volgende:

[..]

bouwen waar mee,geen cente makke,dikke schuld...hou op sukkeltje

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 24 januari 2011 door verbrande harry --
$-Smurf-$
 $-Smurf-$ - maandag 24 januari 2011 - 10:15   quote  deeplink  
ze degeraderen in de eredivisie, daarna bereiken ze de finale van de knvb beker tegen fc reeuwijk en die verliezen ze. vervolgens eindigen ze 18e in de Jupiler league en word het een amateurclub
verbrande harry
 verbrande harry - maandag 24 januari 2011 - 10:28   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 24 januari 2011 - 10:15 schreef $-Smurf-$ het volgende:
ze degeraderen in de eredivisie, daarna bereiken ze de finale van de knvb beker tegen fc reeuwijk en die verliezen ze. vervolgens eindigen ze 18e in de Jupiler league en word het een amateurclub
nee dat laten we aan jullie kakkerlakken over...
Hasjkoph
 Hasjkoph - maandag 24 januari 2011 - 10:30   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 24 januari 2011 - 10:15 schreef $-Smurf-$ het volgende:
Haha, je bent grappig :P
Wil je alsjeblieft terug naar je eigen forum...

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5976
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Hoe ver ziet men Ajax komen in de 3 lopende competities???????

0.0071220