|
|
|
remco k
|
|
|
Als het aan Miralem Sulejmani ligt wordt 2011 zijn jaar. De Serviër is bezig aan zijn derde seizoen in Amsterdam en heeft onder de nieuwe trainer Frank de Boer een nieuwe impuls gekregen. De 21-jarige aanvaller staat bovendien op de drempel van een mooi jubileum. Zijn honderdste officiële wedstrijd voor Ajax lonkt. De slotminuten van de laatste training op weg naar Ajax - Feyenoord worden door Sulejmani op nuttige wijze ingevuld. Onder het oog van de meester probeert hij een reeks vrijetrappen om de kunstmuur heen te schieten. Dat de gele plastic poppen natuurlijk niet te vergelijken zijn met een echte muur vol bewegende mensen, beseft Sulejmani zich uiteraard. Maar, zo stelt de Serviër, met Frank de Boer als coach wil hij dergelijke leermomenten met beide handen aangrijpen. ,,Oefenen en nog eens oefenen. Daar gaat het om. En het is natuurlijk helemaal geweldig als je dat samen met iemand als Frank de Boer mag doen. Hij weet als geen ander hoe je een goede vrijetrap moet nemen.
Het goede humeur straalt van Sulejmani af. De aanvaller, die vorige maand zijn 21e verjaardag vierde, heeft op het oog duidelijk een positieve impuls van De Boer gekregen. ,,We hebben veel met elkaar gesproken in Turkije. Het trainingskamp heeft me goed gedaan. Ik voel me heel fit en heb een goed gevoel aan de gesprekken met De Boer overgehouden. Hij heeft me onder meer verteld wat hij van me verwacht en hoe we dat kunnen bereiken. Wat we precies besproken hebben blijft tussen ons, maar ik ben in ieder geval helemaal klaar voor de tweede seizoenshelft.
,,De Boer corrigeert me vaak. Hij zit er dicht op. Zon aanpak werkt goed bij een jonge speler als ik."
Sinds hij in de zomer van 2008 de overstap van sc Heerenveen naar Ajax maakte verliep de ontwikkeling van het supertalent met pieken en dalen. Bij vlagen toonde hij in het shirt van Ajax de kwikzilverachtige acties die eerder ook in Friesland maakte. Daarnaast waren er ook veel tegenvallers, onder meer toen hij onder de vorige trainer Martin Jol tijdelijk op het tweede plan belandde. Die tijd lijkt hij nu achter zich gelaten te hebben. Sinds Frank de Boer begin december de taken van Jol overnam, ziet Sulejmani zijn voetballeven weer zonnig in. ,,De Boer corrigeert me heel vaak. Hij zit er dicht op. Zon aanpak werkt goed bij een jonge speler als ik. Juist door continu te zeggen wat wel en niet goed gaat, leer ik heel veel. Het geeft me vertrouwen en richting om het beter te doen.
In de afgelopen tweeënhalf jaar speelde Sulejmani inmiddels 95 officiële duels voor Ajax. Een plaats in de fotogalerij in De Club van 100 lonkt precies halverwege zijn contractperiode. Als hij tot aan de uitwedstrijd tegen Roda JC alles speelt, viert hij op 13 februari in Kerkrade een klein feestje. ,,Het is een mooi aantal en ik hoop dat er nog veel wedstrijden voor Ajax bijkomen, klinkt het gemotiveerd. Voor wat betreft het aantal doelpunten staat de teller van Micky sinds 2008 op vijftien. ,,Mijn mooiste treffer is zonder twijfel die tegen Willem II tijdens mijn debuutwedstrijd. Want wat is er nu mooier dan scoren tijdens je debuutwedstrijd?
Het antwoord op zijn eigen vraag volgt overigens al snel. ,,Scoren tegen Feyenoord. Ja, dat is wellicht nóg mooier dan een doelpunt bij je debuut. Dat is misschien wel het ultieme doelpunt dat je als Ajax-speler kunt maken. Het is me tot nu nog niet gelukt, dus daar ligt een mooie uitdaging. Ik weet hoe belangrijk de wedstrijden tegen Feyenoord zijn voor onze supporters. En voor mij als speler van Ajax natuurlijk ook. Ik hou van deze club. Het voelt als mijn thuis. Als ik de fans een plezier kan doen door tegen Feyenoord te scoren doe ik dat graag. Voor een speler is het heel belangrijk dat de fans hem steunen. Dat geldt voor een ervaren speler als my friend Marko Pantelic, maar ook voor mij als jonge speler. Door te scoren kan je iets teruggeven aan de supporters.
Tekst: Ajax.nl Foto's: Ajax.nl/Louis van de Vuurst |
|
|
|
|
joduh
|
|
|
|
|
|
FsideVak129
|
|
|
Gaat gebeuren ook, 2x zelfs |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: Niet te positief he joduh??? Hahaha, stel je voor dat je eens zou glimlachen..... |
|
|
|
|
alibabba
|
|
|
Sulejmani heeft een doel voor ogen, maar hij moet meer willen! Alles geven voor AJAX om te slagen bij de mooiste club van de wereld! Hij moet alles opzij zetten om dat doel te bereiken! |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op dinsdag 18 januari 2011 - 21:04 schreef alibabba het volgende:Sulejmani heeft een doel voor ogen, maar hij moet meer willen! Alles geven voor AJAX om te slagen bij de mooiste club van de wereld! Hij moet alles opzij zetten om dat doel te bereiken! dat doet hij ook, ik denk ook niet dat het tegenwoordig nog omgelijk is, om niet voor de volle 100% achter de sport te staan, zeker niet als je bij Ajax speelt. |
|
|
|
|
joduh
|
|
|
toch loopt ie alsof ie zijn kleerhanger nog in zijn shirt heeft man........ |
|
|
|
|
cvita
|
|
|
Mickey komt morgen helemaal los ! |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: Is ook zo, eigenlijk is hij niet zo heel breed....:-) |
|
|
|
|
FsideVak129
|
|
|
quote: Hahahahahahaha, wat dacht je van Ooijer. |
|
|
|
|
ALTIJD PRIJS IN DE K
|
|
|
quote: Daar denk ik altijd van dat ie zn kleerhanger aan het opvreten is..... :P |
|
|
|
|
eSCee
|
|
|
Hoe vaak heb ik van Sulejmani intervieuws gezien waarbij hij zecht dat hij nu toch echt in vorm begint te komen. Ik denk al de 6e keer.
Ik hoop dat hij scoort morgen. helemaal voor mezelf, want ik wil goals zien morgen.
Ben net als remco nooit gerust op een overwinning tegen feyenoord.
sulejmani..ik hoop dat je eens meerdere wedstrijden achter elkaar het laat zien...
Ben ook bang dat komend half jaar zijn laatste strohalm is |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Ik kijk nooit naar de kwaliteit van spelers in oefenwedstrijden, dat zegt me niet zo veel. En als je dan kijkt naar Sulajmani in de afgelopen 8 wedstrijden, dan vond ik hem vrijwel iedere wedstrijd bij de beste van het veld horen, tegen Milan speelde hij de hele wedstrijd goed, tegen Vitesse een goede 70 minuten, en tegen AZ ook een goede wedstrijd.
Snap eerlijk niet gezegd, waarom men hem nu weer een beetke bekritiseert |
|
|
|
|
|