|
|
Eide
|
|
|
Ebecilio: Ik kan die Swerts wel hebben
AMSTERDAM - Ajacied Lorenzo Ebecilio had zich eind december zó verheugd op de Klassieker, zijn eerste. ,,Ik baalde enorm dat het duel werd afgekeurd. Ik zou namelijk spelen, maar ik wist ook dat dat een paar weken later anders zou kunnen zijn", aldus de linkeraanvaller die vanavond tegen Feyenoord in de basis staat, omdat Luis Suárez - eerste keus op de linkerflank - nog altijd geschorst is. Zijn tegenstander vanavond is een bekende: Gill Swerts, net aangetrokken door Feyenoord. Anderhalve maand geleden stonden ze tegenover elkaar, Ebecilio namens Jong Ajax, de Belgische rechtsback toen nog in dienst van Jong AZ.
,,Hij zal me nog wel kennen", zo grinnikt Ebecilio. ,,We wonnen met 4-2 en ik scoorde in die wedstrijd twee keer. We hadden nog een klein akkefietje. Ik maakte een tackle op de bal, maar kwam eigenlijk te hard in. Dat was zeker een gele kaart waard ja, al gaf de scheidsrechter niks."
Swerts reageerde onmiddellijk op de tackle. ,,Hij trok me naar de grond. Toen we opstonden, bleef hij me intimiderend aankijken. Ik had hem op dat moment wel op kunnen eten, maar ik bleef rustig. Ik zie de duels met vertrouwen tegemoet. Ik weet dat ik 'm kan hebben."
http://www.ad.nl/ad/nl/1441/Ajax/article/detail/563821/2011/01/19/Ebecilio-Ik-kan-die-Swerts-wel-hebben.dhtml
De jongen maakt leuke actie, speelt goed en dit soort opmerkingen kan ik ook wel waarderen! Blijvertje denk ik z :) |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
Heerlijk die Amsterdamse bluf. Ach is het wel bluf want hij draaide ook Marcellis helemaal dol en die schat ik wel wat hoger in dan Swerts |
|
|
|
|
nummer10
|
|
|
amsterdamse bluf.. denk dat swerts nu al denk van mmmm word een lastig avondje !! |
|
|
|
|
nummer10
|
|
|
quote:Op woensdag 19 januari 2011 - 12:16 schreef Brandje het volgende:Heerlijk die Amsterdamse bluf. Ach is het wel bluf want hij draaide ook Marcellis helemaal dol en die schat ik wel wat hoger in dan Swerts inderdaad.. word genieten vanaaf !! |
|
|
|
|
Ride
|
|
|
|
|
|
Benno
|
|
|
Ouderwetse branie, zoals het hoort bij ajax! Wordt leuk vanavond!!! |
|
|
|
|
Harm de Graaf
|
|
|
Grandioze teksten! Lorenzo is een ECHTE ajacied! |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Inderdaad, zo hoort het, zelfs tegen tegenstanders waar winj de underdog zullen zijn (europa) gewoon een grote smoel, en als het een keer niet lukt, dan pak je hem gewoon de volgend ekeer toch... |
|
|
|
|
ALTIJD PRIJS IN DE K
|
|
|
quote:Op donderdag 20 januari 2011 - 10:20 schreef nummer10 het volgende:[..] was niet eens geel.. en tjah kerel ik voel de frustratie.. gewoon WEG GETIKT.. en dan ook nog 2 jonge debutanten die jullie vaste waardes swerts en decler gewoon voorschutzetten.. +200!!!!!! |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
|
|
|
remco k
|
|
|
|
|
|
ALTIJD PRIJS IN DE K
|
|
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: Nummer 10 is 1 +200 = 201 + mij = 232..
Nu ik hier zo naar kijk, lijk ik net die gappert die bij Vitesse zo aan het rekenen was met die punten.....
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 21 januari 2011 door remco k -- |
|
|
|
|
ALTIJD PRIJS IN DE K
|
|
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: Ja die slome ja..... |
|
|
|
|
ALTIJD PRIJS IN DE K
|
|
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: Wel een rare vogel.... |
|
|
|
|
Ajax_fan
|
|
|
Toch vreemd dat ie zegt dat ie hem kan hebben maar ondertussen in de wedstrijd maar 1 a 2 keer aandurven om een passeeractie te maken. Verder alleen maar balletjes terug of naar binnen en voorzetten( die vervolgens nooit aankwamen). Leuk hoor dat gebluf maar dan moet je in de wedstrijd ook de guts hebben om vaker dan 1 a 2 keer de actie te maken tegen een Swerts. Ik heb een goed gevoel bij deze jongen maar hij moet meer laten zien dan wat ie nu doet. Nu is het steeds 1 geweldige actie waarbij hij zn tegenstander laat staan en verder zie je hem dat de hele wedstrijd niet meer doen. Durf wat meer! |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op vrijdag 21 januari 2011 - 13:33 schreef Ajax_fan het volgende:Toch vreemd dat ie zegt dat ie hem kan hebben maar ondertussen in de wedstrijd maar 1 a 2 keer aandurven om een passeeractie te maken. Verder alleen maar balletjes terug of naar binnen en voorzetten( die vervolgens nooit aankwamen). Leuk hoor dat gebluf maar dan moet je in de wedstrijd ook de guts hebben om vaker dan 1 a 2 keer de actie te maken tegen een Swerts. Ik heb een goed gevoel bij deze jongen maar hij moet meer laten zien dan wat ie nu doet. Nu is het steeds 1 geweldige actie waarbij hij zn tegenstander laat staan en verder zie je hem dat de hele wedstrijd niet meer doen. Durf wat meer! Speelt er net man, die jongen moet wenne, geef hem wat tijd.. |
|
|
|
|
Ajax_fan
|
|
|
quote: Ja natuurlijk, das ook normaal. Maar meteen al dat soort woorden. Je speelt tegen Swerts. Laat jezelf dan ook zien. Amsterdamse bluf willen we niet alleen buiten het veld maar ook op het veld zien maar het lijkt wel alsof hij niet durft. Die Lukoki die dartelde meteen al alle kanten op en was niet bang. Ebecilio heeft 1 briljante actie en daarna zie je hem alleen maar balletjes terug tikken of naar binnen draaien en voorzetten zonder zn man voorbij te gaan. Tegen spelers als Swerts heb je de kans jezelf te laten zien. Gewoon alle remmen los. Dat mag bij jongens van die leeftijd.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 21 januari 2011 door Ajax_fan -- |
|
|
|
|
dege
|
|
|
inderdaad, geef hem wat tijd, dat word een leuke voetballer om naar te kijken. Geef hem de vrijheid op de linkerflank en eindelijk zal AJAX dan weer eens een fatsoenlijke linksbuiten gaan krijgen, hij is nog jong man, verlengen dat soort jongens en ook een bizarre afkoopsom in hun contracten zetten. Zo doet Barca dat ook |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op vrijdag 21 januari 2011 - 13:47 schreef Ajax_fan het volgende:[..] Ja natuurlijk, das ook normaal. Maar meteen al dat soort woorden. Je speelt tegen Swerts. Laat jezelf dan ook zien. Amsterdamse bluf willen we niet alleen buiten het veld maar ook op het veld zien maar het lijkt wel alsof hij niet durft. Die Lukoki die dartelde meteen al alle kanten op en was niet bang. Ebecilio heeft 1 briljante actie en daarna zie je hem alleen maar balletjes terug tikken of alle Beckham de bal voorzetten zonder zn man voorbij te gaan. Tegen spelers als Swerts heb je de kans jezelf te laten zien. Gewoon alle remmen los. Dat mag bij jongens van die leeftijd. al met al heeft hij Swerts gewoon zoek gespeeld, de kracht van Swerts is mede het opkomen, en dat is niet 1 keer gebeurt, hij is er een keer of 4 langsgegaan, en een aantal combinaties binnendoor, met Blind buitenom gingen heel goed. Ik vind dat gewoon heel erg goed van zo'n jonge kerel bij een klassieker.. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Het was gewoon geen goede pot, sterker nog, het leek wel een oefenpotje tegen een Jupiler club. Het tempo lag heel erg laag en er was voor Ajax geen enkele reden om het tempo omhoog te gooien, want zelfs in dit trainingstempo was feyenoord volkomen onmachtig om de bal ook maar 10 seconden in de ploeg te houden. Neemt niet weg dat behoudens Siem, Demy en Daley het gewoon een zwakke pot was.
Die gele kaart voor Lorenzo is wel logisch. Tuurlijk raakt hij Swerts niet en speelt die de stervende zwaan, maar als je zo inkomt dan weet je dat een kaart zo gegeven is met wat toneelspel. Gewoon niet slim van Lorenzo.
Ik vond Daley de tweede helft zeer positief opvallen, durfde op te komen en had een aantal leuke acties.
En feyenoord... tja, leedvermaak is zelfs niet meer van toepassing... een goede middenmoter is zelf een overschatting van dit feyenoord. Dit feyenoord hoort gewoon in het rechterrijtje, en dan moet men zich in rotterdam gewoon diep, diep gaan schamen en voorlopig maar even nederig zijn totdat men daar eens orde op zaken heeft. Ik zie feyenoord graag weer terug aan de top, Ajax feyenoord hoort een wereldpot te zijn, DE klassieker, niet een veredeld training potje.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 21 januari 2011 door Eide -- |
|
|
|
|
dege
|
|
|
dat het geen goede pot was lag meer aan feyenoord dan aan ajax, feyenoord was maar met een ding bezig en dat was de schade beperkt houden. feyenoord was gewoon nog erger als drama, ongelooflijk hoe zo'n club zo ver kan afzakken |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Om een goede pot voetbal te spelen, zul je een goed etegenstander moeten treffen, Feyenoord was van amateuristisch niveau tegen ajax, en dan kan je niet verwachten dat Ajax een CL waardige prestatie neerlegt |
|
|
|
|
bully
|
|
|
quote:Op vrijdag 21 januari 2011 - 13:47 schreef Ajax_fan het volgende:[..] Ja natuurlijk, das ook normaal. Maar meteen al dat soort woorden. Je speelt tegen Swerts. Laat jezelf dan ook zien. Amsterdamse bluf willen we niet alleen buiten het veld maar ook op het veld zien maar het lijkt wel alsof hij niet durft. Die Lukoki die dartelde meteen al alle kanten op en was niet bang. Ebecilio heeft 1 briljante actie en daarna zie je hem alleen maar balletjes terug tikken of naar binnen draaien en voorzetten zonder zn man voorbij te gaan. Tegen spelers als Swerts heb je de kans jezelf te laten zien. Gewoon alle remmen los. Dat mag bij jongens van die leeftijd. heb hem toch meerdere keren swerts voorbij zien lopen dus echt niet 1 briljante actie. of je moet alleen de samenvatting hebben gezien? hij was wel wat ongelukkig met zijn voorzetten maar wat verwacht je van zo`n jongen. hij zit er pas net bij. en wat remco al zei ook heeft hij swerts zo onder druk gehouden dat die niet kon opkomen. |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op vrijdag 21 januari 2011 - 13:47 schreef Ajax_fan het volgende:[..] Ja natuurlijk, das ook normaal. Maar meteen al dat soort woorden. Je speelt tegen Swerts. Laat jezelf dan ook zien. Amsterdamse bluf willen we niet alleen buiten het veld maar ook op het veld zien maar het lijkt wel alsof hij niet durft. Die Lukoki die dartelde meteen al alle kanten op en was niet bang. Ebecilio heeft 1 briljante actie en daarna zie je hem alleen maar balletjes terug tikken of naar binnen draaien en voorzetten zonder zn man voorbij te gaan. Tegen spelers als Swerts heb je de kans jezelf te laten zien. Gewoon alle remmen los. Dat mag bij jongens van die leeftijd. Nou... ik heb Lorenzo toch echt meerdere goeie acties zien maken, hoor! Met een hoop bluf en branie en met regelmaat liet hij Swerts zijn hielen zien. Overigens prachtig om te zien, zo'n jonge hond! Bovendien vond ik Swerts afgelopen woensdag een onwaarschijnlijke matennaaier zoals hij Lorenzo een gele kaart bezorgde. Echt niet te geloven!
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 21 januari 2011 door Pietje -- |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
De Cler krijgt in kleedkamer excuses Lukoki Lukoki heeft direct na de Klassieker Ajax - Feyenoord (2-0) zijn excuses aangeboden aan Tim de Cler. De A1-speler dolde achter de achterlijn tot vermaak van de fans de verdediger van Feyenoord.
"De actie was impulsief en niet bedoeld om de Feyenoorder te vernederen", zei de talentvolle speler achteraf. Vrijdag bood ook trainer Frank de Boer zijn excuses aan.
Hahaha, Eigenlijk maakt dit de vernedering nog groter, dan dat ie al was..... |
|
|
|
|
Sicko
|
|
|
@remco k raar om te zeggen, ik ben ergens toch blij dat Urby zondag ook niet mee kan doen krijgt Daley tenminste een eerlijke kans om zich te bewijzen, ik bedoel tegen de kakkies had zelfs Atouba in een rolstoel geen problemen gehad met Swerts. |
|
|
|
|
ALTIJD PRIJS IN DE K
|
|
|
quote:Op vrijdag 21 januari 2011 - 13:33 schreef Ajax_fan het volgende:Toch vreemd dat ie zegt dat ie hem kan hebben maar ondertussen in de wedstrijd maar 1 a 2 keer aandurven om een passeeractie te maken. Verder alleen maar balletjes terug of naar binnen en voorzetten( die vervolgens nooit aankwamen). Leuk hoor dat gebluf maar dan moet je in de wedstrijd ook de guts hebben om vaker dan 1 a 2 keer de actie te maken tegen een Swerts. Ik heb een goed gevoel bij deze jongen maar hij moet meer laten zien dan wat ie nu doet. Nu is het steeds 1 geweldige actie waarbij hij zn tegenstander laat staan en verder zie je hem dat de hele wedstrijd niet meer doen. Durf wat meer! Ik ben het echt totaal niet met je eens!
Heb je niet gezien dat swerts 0 keer zelf kon aanvallen? Heb je de passeerbewegingen van Ebecilio niet gezien, waarmee swerts het bos in kon? Heb je meerdere hakjes en scharen van Ebecilio niet gezien? Heb je gezien dat swerts 90 minuten bezig was met de rechtsachterpositie te bewaken?
Nee hoor, meer dan lof voor deze jonge Ajaxparel!!
Echt klasse gespeeld die jongen en swerts moet/mag zich schamen, normaal komt ie mee op en geeft een paar voorzetten per wedstrijd, dat is 0 nul zero o x gebeurd! |
|
|
|
|
alibabba
|
|
|
quote:Op vrijdag 21 januari 2011 - 13:16 schreef remco k het volgende:[..] Nummer 10 is 1 +200 = 201 + mij = 232.. Nu ik hier zo naar kijk, lijk ik net die gappert die bij Vitesse zo aan het rekenen was met die punten..... |
|
|
|
|
alibabba
|
|
|
quote:Op vrijdag 21 januari 2011 - 14:13 schreef Eide het volgende:Het was gewoon geen goede pot, sterker nog, het leek wel een oefenpotje tegen een Jupiler club. Het tempo lag heel erg laag en er was voor Ajax geen enkele reden om het tempo omhoog te gooien, want zelfs in dit trainingstempo was feyenoord volkomen onmachtig om de bal ook maar 10 seconden in de ploeg te houden. Neemt niet weg dat behoudens Siem, Demy en Daley het gewoon een zwakke pot was. Die gele kaart voor Lorenzo is wel logisch. Tuurlijk raakt hij Swerts niet en speelt die de stervende zwaan, maar als je zo inkomt dan weet je dat een kaart zo gegeven is met wat toneelspel. Gewoon niet slim van Lorenzo. Ik vond Daley de tweede helft zeer positief opvallen, durfde op te komen en had een aantal leuke acties. En feyenoord... tja, leedvermaak is zelfs niet meer van toepassing... een goede middenmoter is zelf een overschatting van dit feyenoord. Dit feyenoord hoort gewoon in het rechterrijtje, en dan moet men zich in rotterdam gewoon diep, diep gaan schamen en voorlopig maar even nederig zijn totdat men daar eens orde op zaken heeft. Ik zie feyenoord graag weer terug aan de top, Ajax feyenoord hoort een wereldpot te zijn, DE klassieker, niet een veredeld training potje. Wat AJAX liet zien in de 1e helft was bij vlagen goed. Het combinatiespel bij vlagen was weer ouderwets en dat heb ik al jaren niet meer gezien. Feyenoord is bezaaid met angst en Been is daar een voorloper van, iets wat hij bij Excelsior en Feyenoord niet had. V.Hanegem zou nu de ideale man zijn, maar daar zijn te weinig mensen bij Feyenoord van overtuigd. Wie niet luisteren wil, moet maar voelen... |
|
|
|
|
Hasjkoph
|
|
|
quote: Deze had ik al gezien ;) GENIAAL XD |
|
|
|