BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Groter dan de club? Vaarwel!

Headliner: Feyenoord Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
Red
 Red - vrijdag 21 januari 2011 - 16:57   quote  deeplink  
Wij kenden m nog niet, die Bart de Vries, maar werden er door een trouwe lezer op gewezen en lazen zo dus dat MSN-columnist De Vries de spijker keihard bovenop zijn kop sloeg.

Goede wijn behoeft geen krans, dus hierbij 1-op1:

Vaarwel Leo Beenhakker

Leo Beenhakker verdwijnt van het Feyenoord-toneel. Hij is 68 jaar en heeft een aflopend contract. Bij geen enkel bedrijf zou zoiets groot nieuws zijn. Zelfs niet op intranet, behalve dan een berichtje waarin wordt bedankt voor bewezen diensten.

Zon plichtmatig bericht samenstellen zou in het geval van Leo lastig zijn. Wat moet je erin zetten? Bedankt dat je onze schuldenlast met zeven miljoen hebt vergroot door het aantrekken van spelers waar we niets aan hebben? Bedankt dat je continu publiekelijk hebt geklaagd dat er financieel niets mogelijk was terwijl je dat zei te weten toen je je contract tekende?

Maar het lukte Leo weer. Zijn aanstaande vertrek werd breaking news.

Dat Mario Been onverstandig bezig was door openlijk Leos zijde te kiezen, dat de communicatie binnen de directie zo dramatisch is dat zoiets onbenulligs kon escaleren, dat een orerende Leo zijn club verder in crisis bracht: het zal allemaal wel.

Op elk ander moment had ik het geboeid gevolgd, maar nu niet. Ik dacht aan Leo, die twee weken geleden zijn vlotte sportschoenen al had ingepakt voor de reis naar het Midden Oosten. Dat Coen Moulijn net was overleden en Leo de emotionele herdenkingsdienst bewust liet schieten, snapte ik niet. Uitgerekend de technisch directeur van Feyenoord, al decennia werkzaam in de voetballerij en generatiegenoot van by far de beste Feyenoorder aller tijden, had ik daar verwacht.

Leo was in de prettige warmte van Oman, waar hij een cappuccinootje dronk. Ik begreep het niet, maar dat is niet van belang. Die beslissing mag iedereen voor zichzelf nemen.

Hij zou eind volgende week van de Raad van Commissarissen te horen hebben gekregen dat hij eind van het seizoen kon vertrekken. Hij wachtte dat niet af en was hen voor. Het werd een mediashow.

Stel dat hij er een week mee had gewacht, een dag of drie voordat de beleidsbepalers het hem hadden medegedeeld. Dan had Feyenoord (nog) niet in diepere crisis verkeerd en had Leo de sportpaginas (nog) niet gedomineerd.

Dan was het nog één keer overal over Coen Moulijn gegaan deze week. De supporters hadden toe kunnen leven naar zaterdagavond, als hen vermoedelijk het mooiste eerbetoon uit de vaderlandse voetbalhistorie te wachten staat. Ter nagedachtenis aan de vriendelijkste vedette uit de voetballerij, de legendarische Coen.

Dat Leo Beenhakker zichzelf groter waant dan de club, verbaast waarschijnlijk niemand. Dat hij bewust de aandacht op zich vestigt in de week waarin het alleen maar over een overleden clubicoon zou mogen gaan, maakte iets heel duidelijk. Feyenoord heeft de juiste keuze gemaakt. Vaarwel Leo.

Bart de Vries
FR-Henk
 FR-Henk - vrijdag 21 januari 2011 - 16:58   quote  deeplink  
Zo is het.
FR-Han
 FR-Han - vrijdag 21 januari 2011 - 17:08   quote  deeplink  
dag leo!! zucht maar ergens anders!!!
hotjumper
 hotjumper - vrijdag 21 januari 2011 - 17:12   quote  deeplink  
Eens een Judas altijd een Judas, overigens geldt dit verhaal voor het hele bestuur!
Feyenoord till i die
 Feyenoord till i die - vrijdag 21 januari 2011 - 17:16   quote  deeplink  
DIRECTIE//JUDASSEN!!!
Red
 Red - vrijdag 21 januari 2011 - 17:22   quote  deeplink  
en als je als speler dan naar Oman mag voor trainingskamp, zorg je er op zijn minst voor dat je de eerste de beste wedstrijden laat zien dat het nut heeft gehad en dat je er voor gaat. Zoals woensdag is gebleken is het trainingskamp voor niks geweest.
Leon FR1908
 Leon FR1908 - vrijdag 21 januari 2011 - 18:25   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 21 januari 2011 - 17:22 schreef Red het volgende:
en als je als speler dan naar Oman mag voor trainingskamp, zorg je er op zijn minst voor dat je de eerste de beste wedstrijden laat zien dat het nut heeft gehad en dat je er voor gaat. Zoals woensdag is gebleken is het trainingskamp voor niks geweest.
+1
En als ik het verhaal leest vind ik het toch dubbel Red!!!
Ook de directie en RvC zijn schuldig door zich van de
domme te houden over hoe het ervoor stond met Beenhakkert...
Ze voelen zich allemaal groter dan het drama Moulijn..
Het was dan ook raar om te zien dat een V Praag en
een Aboutaleb goed omschreven hoe groot Coen is geweest..
De eer werd hooggehouden door 2 hele dikke 020ers en het legioen...

Morgen maar allemaal nog maar is onze best doen voor Coen Moulijn...

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 21 januari 2011 door Leon FR1908 --
sevillana
 sevillana - vrijdag 21 januari 2011 - 20:15   quote  deeplink  
eens met alles wat hierboven te lezen valt . . . . .
erik
 erik - vrijdag 21 januari 2011 - 20:16   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 21 januari 2011 - 20:15 schreef sevillana het volgende:
eens met alles wat hierboven te lezen valt . . . . .
precies
Red
 Red - vrijdag 21 januari 2011 - 20:45   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 21 januari 2011 - 18:25 schreef Leon FR1908 het volgende:

[..]

+1
En als ik het verhaal leest vind ik het toch dubbel Red!!!
Ook de directie en RvC zijn schuldig door zich van de
domme te houden over hoe het ervoor stond met Beenhakkert...
Ze voelen zich allemaal groter dan het drama Moulijn..
Het was dan ook raar om te zien dat een V Praag en
een Aboutaleb goed omschreven hoe groot Coen is geweest..
De eer werd hooggehouden door 2 hele dikke 020ers en het legioen...

Morgen maar allemaal nog maar is onze best doen voor Coen Moulijn...
Begin er langzaam aan lichtelijk para van te worden.
Stuk voor stuk ZEGGEN ze allemaal voor Feyenoord te zijn en in het belang van Feyenoord te handelen. Maar bijna iedereen is wel iets te verwijten.
Hierdoor ben ik bijna gedoemt om te denken dat het beter is om werkelijk de hele Kuip schoon te vegen en er nieuw bloed in te laten stromen met alleen mensen die ECHT ALLES voor ons Feyenoord willen doen.

Er zijn hier op het forum bepaalde mensen bij waarvan ik bijna zeker weet dat zij het beter zullen doen dan bepaalde bestuurs- en directieleden en ook beter dan de trainer. En wij weten dat zij dit zelfs voor niks willen doen, gratis, uit LIEFDE voor Feyenoord.
Ik snap dat het niet gratis is te doen omdat men ook in levensbehoefte moet voorzien maar als ik hier en daar bepaalde bedragen hoor mbt salarissen bij onze club word ik vrij misselijk, dat speelt ook nog mee.
Leon FR1908
 Leon FR1908 - vrijdag 21 januari 2011 - 21:02   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 21 januari 2011 - 20:45 schreef Red het volgende:

[..]

Begin er langzaam aan lichtelijk para van te worden.
Stuk voor stuk ZEGGEN ze allemaal voor Feyenoord te zijn en in het belang van Feyenoord te handelen. Maar bijna iedereen is wel iets te verwijten.
Hierdoor ben ik bijna gedoemt om te denken dat het beter is om werkelijk de hele Kuip schoon te vegen en er nieuw bloed in te laten stromen met alleen mensen die ECHT ALLES voor ons Feyenoord willen doen.

Er zijn hier op het forum bepaalde mensen bij waarvan ik bijna zeker weet dat zij het beter zullen doen dan bepaalde bestuurs- en directieleden en ook beter dan de trainer. En wij weten dat zij dit zelfs voor niks willen doen, gratis, uit LIEFDE voor Feyenoord.
Ik snap dat het niet gratis is te doen omdat men ook in levensbehoefte moet voorzien maar als ik hier en daar bepaalde bedragen hoor mbt salarissen bij onze club word ik vrij misselijk, dat speelt ook nog mee.
Dit is precies het gevoel wat mij de laatste week ook erg dwars is gaan zitten..
De dood van Coen en alles wat er daarna is gebeurd is bijna met geen pen te beschrijven..
De honden lusten er geen brood van...
Als er iemand is die ga zeggen dat we wat positiever moeten zijn dan zakt me broek af!!!
joszef-rulesz
 joszef-rulesz - vrijdag 21 januari 2011 - 21:05   quote  deeplink  
Ik voeg er gtraag nog even aan toe dat groter dan de club ook geldt voor spelers die het niet in zich hebben te VOETBALLEN voor mijn club, maar enkel hun ego strelen en denken aan lucratieve contracten en aanzien.
Maak een elftal van Feyenoorders, ze zijn er en ze willen... om de dertiende plek spelen zij sowieso ook, maar dan wel met passie en een rood-wit hart.
just-me
 just-me - vrijdag 21 januari 2011 - 21:16   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 21 januari 2011 - 16:57 schreef Red het volgende:
Wij kenden m nog niet, die Bart de Vries, maar werden er door een trouwe lezer op gewezen en lazen zo dus dat MSN-columnist De Vries de spijker keihard bovenop zijn kop sloeg.

Goede wijn behoeft geen krans, dus hierbij 1-op1:

Vaarwel Leo Beenhakker

Leo Beenhakker verdwijnt van het Feyenoord-toneel. Hij is 68 jaar en heeft een aflopend contract. Bij geen enkel bedrijf zou zoiets groot nieuws zijn. Zelfs niet op intranet, behalve dan een berichtje waarin wordt bedankt voor bewezen diensten.

Zon plichtmatig bericht samenstellen zou in het geval van Leo lastig zijn. Wat moet je erin zetten? Bedankt dat je onze schuldenlast met zeven miljoen hebt vergroot door het aantrekken van spelers waar we niets aan hebben? Bedankt dat je continu publiekelijk hebt geklaagd dat er financieel niets mogelijk was terwijl je dat zei te weten toen je je contract tekende?

Maar het lukte Leo weer. Zijn aanstaande vertrek werd breaking news.

Dat Mario Been onverstandig bezig was door openlijk Leos zijde te kiezen, dat de communicatie binnen de directie zo dramatisch is dat zoiets onbenulligs kon escaleren, dat een orerende Leo zijn club verder in crisis bracht: het zal allemaal wel.

Op elk ander moment had ik het geboeid gevolgd, maar nu niet. Ik dacht aan Leo, die twee weken geleden zijn vlotte sportschoenen al had ingepakt voor de reis naar het Midden Oosten. Dat Coen Moulijn net was overleden en Leo de emotionele herdenkingsdienst bewust liet schieten, snapte ik niet. Uitgerekend de technisch directeur van Feyenoord, al decennia werkzaam in de voetballerij en generatiegenoot van by far de beste Feyenoorder aller tijden, had ik daar verwacht.

Leo was in de prettige warmte van Oman, waar hij een cappuccinootje dronk. Ik begreep het niet, maar dat is niet van belang. Die beslissing mag iedereen voor zichzelf nemen.

Hij zou eind volgende week van de Raad van Commissarissen te horen hebben gekregen dat hij eind van het seizoen kon vertrekken. Hij wachtte dat niet af en was hen voor. Het werd een mediashow.

Stel dat hij er een week mee had gewacht, een dag of drie voordat de beleidsbepalers het hem hadden medegedeeld. Dan had Feyenoord (nog) niet in diepere crisis verkeerd en had Leo de sportpaginas (nog) niet gedomineerd.

Dan was het nog één keer overal over Coen Moulijn gegaan deze week. De supporters hadden toe kunnen leven naar zaterdagavond, als hen vermoedelijk het mooiste eerbetoon uit de vaderlandse voetbalhistorie te wachten staat. Ter nagedachtenis aan de vriendelijkste vedette uit de voetballerij, de legendarische Coen.

Dat Leo Beenhakker zichzelf groter waant dan de club, verbaast waarschijnlijk niemand. Dat hij bewust de aandacht op zich vestigt in de week waarin het alleen maar over een overleden clubicoon zou mogen gaan, maakte iets heel duidelijk. Feyenoord heeft de juiste keuze gemaakt. Vaarwel Leo.

Bart de Vries
Waanzinnig verwoord, hij voelt zichzelf zo groot, en hij is zo klein...
hotjumper
 hotjumper - vrijdag 21 januari 2011 - 21:19   quote  deeplink  
Mario en Gerard Meijer de enige Feyenoorders die nog in de Kuip werken......
Red
 Red - vrijdag 21 januari 2011 - 22:25   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 21 januari 2011 - 21:19 schreef hotjumper het volgende:
Mario en Gerard Meijer de enige Feyenoorders die nog in de Kuip werken......
en binnenkort "de kromme" ook erbij :)

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 21 januari 2011 door Red --
hotjumper
 hotjumper - vrijdag 21 januari 2011 - 22:25   quote  deeplink  
Jippie!
Leon FR1908
 Leon FR1908 - vrijdag 21 januari 2011 - 22:26   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 21 januari 2011 - 22:25 schreef hotjumper het volgende:
Jippie!
hahahahaha nee Jumper juist jij moet blij zijn dat hij misschien Leo aflost!!!
hotjumper
 hotjumper - vrijdag 21 januari 2011 - 22:30   quote  deeplink  
Nee was deze keer niet sarcastisch bedoeld. Ik ben echt blij dat er weer een echte Feyenoorder bij komt!
Red
 Red - vrijdag 21 januari 2011 - 22:32   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 21 januari 2011 - 22:30 schreef hotjumper het volgende:
Nee was deze keer niet sarcastisch bedoeld. Ik ben echt blij dat er weer een echte Feyenoorder bij komt!
hahaah dacht ook ff dat je weer ff sarcastisch was.

Lijkt me goede zet om Willem naar de kuip te halen, die kan echt boos worden op die gasten op het veld en ze nog heel wat leren.
Hij moet geen bestuursfunctie krijgen want dan word t weer een puinhoop.
hotjumper
 hotjumper - vrijdag 21 januari 2011 - 22:35   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 21 januari 2011 - 22:32 schreef Red het volgende:

[..]

hahaah dacht ook ff dat je weer ff sarcastisch was.

Lijkt me goede zet om Willem naar de kuip te halen, die kan echt boos worden op die gasten op het veld en ze nog heel wat leren.
Hij moet geen bestuursfunctie krijgen want dan word t weer een puinhoop.
Als die gasten al niet gemotiveerd raken door wat het overlijden van Coen heeft losgemaakt, dan lachen ze Willem gewoon uit!
Bosifyable
 Bosifyable - vrijdag 21 januari 2011 - 22:38   quote  deeplink  
Ben benieuwd hoe die gastjes reageren mocht Willem uit z'n slof schieten. Ze hebben geen enkel respect voor meerderen lijkt me. Salaris krijgen ze toch wel, ontslagen worden zullen ze (zomaar) niet..

Ondanks dat Biseswar in mijn ogen een goede kans maakte!
Rovert
 Rovert - vrijdag 21 januari 2011 - 22:41   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 21 januari 2011 - 18:25 schreef Leon FR1908 het volgende:

[..]
Het was dan ook raar om te zien dat een V Praag en
een Aboutaleb goed omschreven hoe groot Coen is geweest..
De eer werd hooggehouden door 2 hele dikke 020ers en het legioen...

Morgen maar allemaal nog maar is onze best doen voor Coen Moulijn...
Ik vond Van Praag en Aboutaleb eigenlijk niet zo bijzonder sterk. Abou kan wel zeggen dat de stad een zoon heeft verloren, maar wie is hij dan om dat te vinden? Het klonk plichtmatig. Van Praag had een normaal verhaal, maar niet heel bijzonder of gevoelig.
hotjumper
 hotjumper - vrijdag 21 januari 2011 - 22:44   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 21 januari 2011 - 22:41 schreef Rovert het volgende:

[..]

Ik vond Van Praag en Aboutaleb eigenlijk niet zo bijzonder sterk. Abou kan wel zeggen dat de stad een zoon heeft verloren, maar wie is hij dan om dat te vinden? Het klonk plichtmatig. Van Praag had een normaal verhaal, maar niet heel bijzonder of gevoelig.
Maar vergeleken met onze Gudde op de nieuwjaarsreceptie lijkt zelfs een dooie welbespraakt.
Red
 Red - vrijdag 21 januari 2011 - 22:44   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 21 januari 2011 - 22:35 schreef hotjumper het volgende:

[..]

Als die gasten al niet gemotiveerd raken door wat het overlijden van Coen heeft losgemaakt, dan lachen ze Willem gewoon uit!
Hoe Willem de laatste maanden(/jaren) praat over hoe hij die mannetjes onder hun kont zou schoppen en hoe ze zich moeten gedragen enz, is beter dan Mario's zoete inval. Mario is te lief en te emotioneel, Willem die zal ze duidelijk (kunnen) maken dat ze de tegenstander op moeten vreten, onder t gras moeten stampen en het Feyenoordgevoel PROBEREN over te brengen.
En wie dat niet meer kan/wil/accepteerd, moet maar naar een andere club op zoek.

Tijd om Feyenoord weer echt des Feyenoord's te laten spelen. Bloed, zweet en tranen, verliezen kan maar alleen als je je meer dan 100% hebt ingezet, knokken voor je club!
hotjumper
 hotjumper - vrijdag 21 januari 2011 - 22:46   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 21 januari 2011 - 22:44 schreef Red het volgende:

[..]

Hoe Willem de laatste maanden(/jaren) praat over hoe hij die mannetjes onder hun kont zou schoppen en hoe ze zich moeten gedragen enz, is beter dan Mario's zoete inval. Mario is te lief en te emotioneel, Willem die zal ze duidelijk (kunnen) maken dat ze de tegenstander op moeten vreten, onder t gras moeten stampen en het Feyenoordgevoel PROBEREN over te brengen.
En wie dat niet meer kan/wil/accepteerd, moet maar naar een andere club op zoek.

Tijd om Feyenoord weer echt des Feyenoord's te laten spelen. Bloed, zweet en tranen, verliezen kan maar alleen als je je meer dan 100% hebt ingezet, knokken voor je club!
Die gasten weten donders goed dat Feyenoord het zich niet kan permiteren spelers eruit te schoppen.
Red
 Red - vrijdag 21 januari 2011 - 22:52   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 21 januari 2011 - 22:46 schreef hotjumper het volgende:

[..]

Die gasten weten donders goed dat Feyenoord het zich niet kan permiteren spelers eruit te schoppen.
...denk dat je gelijk hebt.

De Feyenoord spelers die bij Excelsior gestalt zijn naar Feyenoord halen.
Dan hebben we er genoeg achter de hand.
Wie dan niet wil is zo opgetyft. Hopelijk gaan ze dan ook echt beter presteren.
(is niet echt een optie, snap ik maar moet iets verzinnen)
Leon FR1908
 Leon FR1908 - vrijdag 21 januari 2011 - 23:12   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 21 januari 2011 - 22:44 schreef hotjumper het volgende:

[..]

Maar vergeleken met onze Gudde op de nieuwjaarsreceptie lijkt zelfs een dooie welbespraakt.
dat bedoel ik!!
Stylzz
 Stylzz - zaterdag 22 januari 2011 - 11:36   quote  deeplink  
Ach, weet je t interesseert me eigenlijk geen zak meer.
Ik ga me rond Juli wel weer druk maken.
JanM
 JanM - zaterdag 22 januari 2011 - 11:37   quote  deeplink  
Leo wie?

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5970
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Groter dan de club? Vaarwel!









0.0054740