BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Ommekeer nabij? Alleen als tikkie terug wordt afgeschaft

Headliner: Feyenoord Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
sportdwaas
 sportdwaas - woensdag 26 januari 2011 - 12:47   quote  deeplink  


Ik ben niet rouwig om het vertrek van Beenhakker. Het gaat bij Don Leo altijd om hemzelf terwijl hij het tegendeel beweert. Hij is er niet in geslaagd als Technisch Directeur goedkoop en goed talent te vinden, spelers tegen goede prijzen te verkopen en contracten van jeugdspelers te verlengen. Zijn mediavertoningen zorgen voor weinig vertrouwen bij de spelersgroep en zijn niet collegiaal te noemen.

In de voetballerij kan echter alles en dat weet de ouwe vos Beenhakker maar al te goed. Met veel inside information over de contractsituaties bij Feyenoord kan hij zijn voordeel doen de komende maanden.

Bij Feyenoord blijken de sentimenten duur te zijn en het lijkt goed als er echt eens een frisse wind gaat waaien door de Kuip waarbij het beter lijkt clubiconen een plaatsje op het ereterras te geven dan in de technische staf of dagelijks bestuur.

Sportief gezien staat de club er slechter voor dan in januari 2009 toen Bosz en GJ Verbeek 1na een spelersrevolte vertrokken. De spelersgroep, zo jong als de leden hiervan zijn, maakt een gedesillusioneerde en vermoeide indruk. Het team weet op het veld nauwelijks kansen af te dwingen en ballen veroveren lijkt ook niemand te lukken. Naar nu blijkt wilde El Ahmadi in de zomervakantie al weg. Vandaar dat labbekakkerige spel dus.

Ook Vlaar, Bahia, Wijnaldum, Bruins, Fer en Biseswar maken niet de indruk langer bij Feyenoord te willen blijven. Dit is voor de club en de trainer dus een serieus probleem en het lijkt erop dat Been al na Excelsior-Feyenoord (3-2) vroeg in het seizoen de greep op de selectie kwijt is geraakt door de schuld bij de spelers te leggen.

Been is ook besluiteloos gebleken ten aanzien van zijn keepers en dat maakt die jongens er niet zekerder op. Die keepers zijn, inclusief van Dijk, zeker talentvol maar als er in de aanval geen doelpunten worden gemaakt kan het kleinste foutje achterin fataal zijn. Mulder ging vorige week bij 2 van de 3 tegendoelpunten in de fout maar hij verrichte ook enkele knappe reddingen. De keepers krijgen ook per wedstrijd 100 terugspeelballen te verwerken waarbij ze dus defacto de spelopbouw verzorgen met vuurpijlen naar voren.

Been zal moeten ophouden met te roepen dat Europees voetbal haalbaar is en zal vanaf nu zijn team knokkend het veld in moeten laten gaan zonder al teveel tactische opdrachten. Er zal met risico gespeeld moeten worden in uit- en thuiswedstrijden. Ze zullen dan ongetwijfeld af en toe de boot in gaan maar ook af en toe een goede uitslag neer zetten.

Het lijkt erop dat Been na de oorwassing in Eindhoven elke wedstrijd bang is voor een nieuwe afgang die op zijn resumé komt te staan. Als dat zo is kan hij beter de eer nu aan zichzelf houden en het roer overdragen aan een ander omdat het de club anders onherroepelijk afstevent op degradatie. Zover hoeft het niet te komen als ze ophouden met die 100 terugspeelballen per wedstrijd op de keeper.

Gezien het feit dat sommigen liever vertrekken hier een opstelling voor de wedstrijd tegen Twente:

Mulder
Swerts, de Vrij, Indi Martins, de Cler
Mokotjo, van Haaren, Simon, Leerdam
van Beukering, Cabral

bank:
Biseswar
Vlaar
Bahia
Castaignos
Lumb
Miyachi

Verder pleit ik voor een vertrek van Vlemmings, Bas van Noortwijk en P. Lodewijks en de komst van Kees van Wonderen en JP van Gastel als (assistent-)trainers.

www.sportdwaas.blogspot.com
El Jardinero
 El Jardinero - woensdag 26 januari 2011 - 12:50   quote  deeplink  
fijn voor je!
El Aanmeldi
 El Aanmeldi - woensdag 26 januari 2011 - 13:00   quote  deeplink  
.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 25 september 2018 door El Aanmeldi --
sportdwaas
 sportdwaas - woensdag 26 januari 2011 - 13:00   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 26 januari 2011 - 13:00 schreef El Aanmeldi het volgende:
waarom moet lodewijks weg?
lijkt alleen reservekeepers op te kunnen leiden
El Aanmeldi
 El Aanmeldi - woensdag 26 januari 2011 - 13:03   quote  deeplink  
.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 25 september 2018 door El Aanmeldi --
sportdwaas
 sportdwaas - woensdag 26 januari 2011 - 13:06   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 26 januari 2011 - 13:03 schreef El Aanmeldi het volgende:
maar hij is zelf ook reservekeeper, dus dat klopt wel.
de keepers zijn getalenteerd maar stralen niet echt iets uit. Die hoge bal die erin ging van de Graafschap, Mulder stond als aan de grond genageld. Het staat nulnul spring omhoog om de bal te pakken te stompen of ransel hem je doel uit. Onder Doesburg en Hiele zou dat niet gebeuren volgens mij
Collin
 Collin - woensdag 26 januari 2011 - 13:10   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 26 januari 2011 - 13:06 schreef sportdwaas het volgende:

[..]

de keepers zijn getalenteerd maar stralen niet echt iets uit. Die hoge bal die erin ging van de Graafschap, Mulder stond als aan de grond genageld. Het staat nulnul spring omhoog om de bal te pakken te stompen of ransel hem je doel uit. Onder Doesburg en Hiele zou dat niet gebeuren volgens mij
wat zou je der van vinden als wijnaldum die bal gewoon normaal weg zou werken, maar nee hij laat zich aftroeven. In de rug nog wel. Schande op dit nivo
sportdwaas
 sportdwaas - woensdag 26 januari 2011 - 13:12   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 26 januari 2011 - 13:10 schreef Collin het volgende:

[..]

wat zou je der van vinden als wijnaldum die bal gewoon normaal weg zou werken, maar nee hij laat zich aftroeven. In de rug nog wel. Schande op dit nivo
Hoe kan het nou zijn dat Wijnaldum zo'n lange vent moet dekken? Gebrek aan organisatie. En die bal was niet onhoudbaar
Collin
 Collin - woensdag 26 januari 2011 - 13:14   quote  deeplink  
en been is niet besluiteloos wat keepers betreft. steeds is er 1 of 2 geblesseerd. en iedereen heb talent bij Feyenoord. Maar ja, talent alleen is niet genoeg. De wil om te winnen. de over mijn lijk mentaliteit. niet vluchten naar andere clubs als het te moeilijk word allemaal.Heb je godverredomme niks aan. ben blij dat die T...s Marrokaan is opgerot. Nu luc nog als ie zo graag wil en dat geld voor iedereen.
Stylzz
 Stylzz - woensdag 26 januari 2011 - 13:15   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 26 januari 2011 - 13:12 schreef sportdwaas het volgende:

[..]

En die bal was niet onhoudbaar
haaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaahahahaha

kansloos
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - woensdag 26 januari 2011 - 15:59   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 26 januari 2011 - 13:12 schreef sportdwaas het volgende:

[..]

Hoe kan het nou zijn dat Wijnaldum zo'n lange vent moet dekken? Gebrek aan organisatie. En die bal was niet onhoudbaar
Ja ik heb dat doelpunt nu weer een aantal keer teruggekeken en waar ik eerst dacht dat ie onhoudbaar was krijg ik nu wel de indruk dat Mulder wellicht, met een snelle reactie, de bal uit de hoek had kunnen houden, maar ik vond het zeker geen fout van Mulder. Die vrije trap was goed genomen en er was nauwelijks kans om hem weg te stompen voordat iemand er tegenaan zou kunnen lopen.

Wijnaldum is inderdaad niet iemand die je bij zo'n vent zou verwachting als dekking, maar ik neem aan dat onze beste koppers (Vlaar, De Vrij etc) hun beste koppers aan het dekken waren, waarna er nog een paar overbleven want heel veel goede koppers hebben we niet. Het is geen schande dat Wijnaldum het kopduel verloor, maar hij had het zijn tegenstander wel moeilijker moeten maken. Hij had geen contact met die broekhof (wat belangrijk is om hem bijvoorbeeld uit evenwicht te kunnen brengen of hem te beletten goed te springen), omdat Gini een stap te ver naar voren stond, waarschijnlijk omdat hij de bal te lang aan het volgen was.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 26 januari 2011 door T-FeYeN00rD --
FR-Henk
 FR-Henk - woensdag 26 januari 2011 - 17:39   quote  deeplink  
Wat doet die Wijnaldum ondertussen nog wel goed? O, fuck, tuurlijk...rappen.
Vnny
 Vnny - woensdag 26 januari 2011 - 18:16   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 26 januari 2011 - 17:39 schreef FR-Henk het volgende:
Wat doet die Wijnaldum ondertussen nog wel goed? O, fuck, tuurlijk...rappen.
hoho en twitteren!
FR-Han
 FR-Han - woensdag 26 januari 2011 - 18:17   quote  deeplink  
ik vind dit een beetje een apparte topic
Leon FR1908
 Leon FR1908 - woensdag 26 januari 2011 - 18:18   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 26 januari 2011 - 13:06 schreef sportdwaas het volgende:

[..]

de keepers zijn getalenteerd maar stralen niet echt iets uit. Die hoge bal die erin ging van de Graafschap, Mulder stond als aan de grond genageld. Het staat nulnul spring omhoog om de bal te pakken te stompen of ransel hem je doel uit. Onder Doesburg en Hiele zou dat niet gebeuren volgens mij
ed de goeij had de juiste uitstraling ,ligt nog vers op me netvlies!!
Vnny
 Vnny - woensdag 26 januari 2011 - 18:20   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 26 januari 2011 - 18:17 schreef obiku010 het volgende:
ik vind dit een beetje een apparte topic
waarom, toch gewoon typisch sportdwaas?
FR-Han
 FR-Han - woensdag 26 januari 2011 - 18:21   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 26 januari 2011 - 18:18 schreef Leon FR1908 het volgende:

[..]

ed de goeij had de juiste uitstraling ,ligt nog vers op me netvlies!!
idd. met hem kon je nog eens een goed gesprek houden ook. ed was een echte party animal in de groep. dat weet ik nog goed!
Leon FR1908
 Leon FR1908 - woensdag 26 januari 2011 - 18:23   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 26 januari 2011 - 18:21 schreef obiku010 het volgende:

[..]

idd. met hem kon je nog eens een goed gesprek houden ook. ed was een echte party animal in de groep. dat weet ik nog goed!
alles naar voren ....incl de tandjes...
sevillana
 sevillana - woensdag 26 januari 2011 - 18:57   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 26 januari 2011 - 18:18 schreef Leon FR1908 het volgende:

[..]

ed de goeij had de juiste uitstraling ,ligt nog vers op me netvlies!!
Dudek! . . . m.u.v. de 1e helft van z'n 1e seizoen dan, maar daarna ijzersterk
Leon FR1908
 Leon FR1908 - woensdag 26 januari 2011 - 19:47   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 26 januari 2011 - 18:57 schreef sevillana het volgende:

[..]

Dudek! . . . m.u.v. de 1e helft van z'n 1e seizoen dan, maar daarna ijzersterk
Jazeker Sevi ,Dudek was zeker ijzersterk....

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3145
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Ommekeer nabij? Alleen als tikkie terug wordt afgeschaft









0.0048270