BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Zijn jullie ook zo blij als het 1 februari is...

Headliner: Ajax Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
verbrande harry
 verbrande harry - vrijdag 28 januari 2011 - 11:06   quote  deeplink  
Over een paar dagen is het zover. De ene persoon is opgelucht, de ander is helemaal niet blij. Je kan niet van te voren aanvoelen hoe je je deze dag gaat voelen. Het kan zelfs zijn dat één minuut voor het begin van deze dag, je stemming volledig om kan slaan. De eerste februari is een dag, waarop de vlag vrolijk wappert of halfstok hangt. Eén februari 2011, wordt de dag dat wij weten hoe de selectie tot het einde van het seizoen eruit ziet. Als er een speler vertrok, is één februari de dag waarop we weten of Ajax een vervanger heeft gehaald. Onbewust kijken we allemaal uit naar 1 februari!

Inmiddels is iedereen de geruchten rondom Luis Suarez meer dan zat. Suarez naar Liverpool, Suarez in belangstelling Tottenham, Transfer Suarez naar Liverpool ketst af Liverpool houdt hoop op Suarez en ga zo maar door. Ajax is in deze ook niet normaal bezig. 25 miljoen voor de Uruguayaan, die dit seizoen nog niet eens geweldig wist te presteren. De Uruguayaan die Otman Bakkal even in zn schouder beet. Ja, ik haal dit maar weer even aan, want ook dit soort dingen zorgen voor een lagere marktwaarde.

De geschiedenis lijkt zich te herhalen. Suarez zit met zijn hoofd al bij een andere club (aantal jaar terug was dat Ajax, toen hij nog bij Groningen speelde) en zal aandringen een vertrek. Niet alleen op deze manier, maar ook op een andere manier lijkt de geschiedenis zich voor de zoveelste keer te herhalen. Geen enkele Ajacied zal verbaasd zijn als onze vorige aanvoerder op 31 januari, rond een uur of elf in de avond, vertrekt naar Engeland. Nadat onder andere Sneijder en Ibrahimovic dat ook deden rond 31 augustus, ondanks dat ze allemaal zeiden: Ik blijf bij Ajax.

Verbaasd zal ik niet zijn, verdrietig wel. Nog niet eens verdrietig omdat Suarez vertrekt, maar doordat het beleid weer faalt. Weer een speler op de laatste transferdag weg. En weer staat er geen degelijke opvolger klaar. Gelukkig horen we flirts van onder andere Eidur Gudjohnsen, maar kan hij Ajax dan redden? De uitspraak van Frank de Boer was ook niet handig: Na de 29ste, komt er elke dag vijf miljoen bij. Stel dat Cristiano Ronaldo opeens zijn knieband scheurt? De voorzitter van Real Madrid zal in alle paniek een bedrag van 35 miljoen voor Suarez niet erg vinden.

Emanuelson vertrok direct naar AC Milan zodat hij alvast kon wennen aan de ploeg. Nu Edwin van der Sar gaat stoppen, kunnen we wellicht verwachten dat Maarten Stekelenburg dat ook gaat doen. Gregory van der Wiel staat in de belangstelling van Manchester United, Arsenal, Chelsea, Barcelona en ga zo maar door. Ondanks dat hij nog vijf jaar in zijn contract heeft staan, zou Ajax gek zijn als ze de gehoorde twintig miljoen van FC Barcelona weigeren.

Als Suarez vertrekt, moet er een vervanger komen. Nadat bekend werd dat Dost, Van Wolfswinkel en Eidur Gudjohnsen op de shortlist staan, blijkt ook Sercan Yildirim van Bursaspor op deze lijst te staan. Deze twintigjarige spits zou zes miljoen euro moeten kosten. Het is duidelijk dat dit niet gaat gebeuren. Ajax zou al wel bezig zijn met een vervanger voor Suarez. Erg goed en belangrijk natuurlijk, maar zal die speler Luis Suarez kunnen vergeten? Het is te betwijfelen..

Er van uitgaande dat de vervanger van Suarez geen overbodige speler bij zijn team is, zal ook dat team niet blij zijn. Ook hun supporters zijn bang voor 31 januari. Stel je voor dat Sercan Yildirim op de laatste transferdag vertrekt uit Turkije. Deze twintigjarige spits scoort momenteel alle belangrijke doelpunten voor de huidige nummer twee. Het is voor Bursaspor dan te hopen dat ze nog een alternatief achter de hand hebben.

Eén februari is een dag met heel veel gezichten. De ene partij is blij dat ze toch die ene topspeler hebben kunnen strikken. De andere partij is verdrietig, omdat ze geen vervanger hebben kunnen vinden. Elk jaar heb je genoeg clubs die dat hebben. Of het nou Ajax, een Europese topclub of een Schotse vijfde klasser betreft. Voor de meeste Ajacieden is het hopen dat het snel één februari is. Voor mij in ieder geval wel!

http://ajax1.nl/archief/1-februari/#more-2174
verbrande harry
 verbrande harry - vrijdag 28 januari 2011 - 11:37   quote  deeplink  
zo focking snel mogelijk...
remco k
 remco k - vrijdag 28 januari 2011 - 11:39   quote  deeplink  
Yep, begin er nu inderdaad moe van te worden...
verbrande harry
 verbrande harry - vrijdag 28 januari 2011 - 11:53   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 28 januari 2011 - 11:39 schreef remco k het volgende:
Yep, begin er nu inderdaad moe van te worden...
het houdt me echt bezig...
Benno
 Benno - vrijdag 28 januari 2011 - 11:56   quote  deeplink  
Pfff zou wel een hoop onrust schelen. Wordt ook gek van al die geruchten. Je weet dat de helft niet waar is en toch triggert het
verbrande harry
 verbrande harry - vrijdag 28 januari 2011 - 12:00   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 28 januari 2011 - 11:56 schreef Benno het volgende:
Pfff zou wel een hoop onrust schelen. Wordt ook gek van al die geruchten. Je weet dat de helft niet waar is en toch triggert het
ja je weet dat meer dan de helft gelul is....maar toch
Benno
 Benno - vrijdag 28 januari 2011 - 12:04   quote  deeplink  
Haha waar rook is is een nieuw topic luidt het spreekwoord toch?
verbrande harry
 verbrande harry - vrijdag 28 januari 2011 - 12:18   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 28 januari 2011 - 12:04 schreef Benno het volgende:
Haha waar rook is is een nieuw topic luidt het spreekwoord toch?
als jij wil...
joduh
 joduh - vrijdag 28 januari 2011 - 12:45   quote  deeplink  
nee,want dan moet de hypotheek weer betaald worden man.....
remco k
 remco k - vrijdag 28 januari 2011 - 13:02   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 28 januari 2011 - 12:45 schreef joduh het volgende:
nee,want dan moet de hypotheek weer betaald worden man.....
is bij mij de tweede van de maand...
amsterdammer113
 amsterdammer113 - vrijdag 28 januari 2011 - 13:20   quote  deeplink  
Nee eigenlijk niet, dat betekent namelijk dat ik weer de nachtdienst inga. Hahaha

Maar als Ajacied bezien wel. Eindelijk van al dat klotegezeik af en tijd om weer echt alleen met het voetbal bezig te zijn.
verbrande harry
 verbrande harry - vrijdag 28 januari 2011 - 14:35   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 28 januari 2011 - 13:20 schreef amsterdammer113 het volgende:
Nee eigenlijk niet, dat betekent namelijk dat ik weer de nachtdienst inga. Hahaha

Maar als Ajacied bezien wel. Eindelijk van al dat klotegezeik af en tijd om weer echt alleen met het voetbal bezig te zijn.
ja precies ik denk dat de spelers hier ook wel eens last van zuden kunnen hebben,ok mag niet maar het zijn ook maar mensen.
Pietje
 Pietje - vrijdag 28 januari 2011 - 16:44   quote  deeplink  
Liever vandaag dan morgen...!
joduh
 joduh - vrijdag 28 januari 2011 - 17:27   quote  deeplink  
jaja jij bent zeker met pensioen?? ;-)
Pietje
 Pietje - vrijdag 28 januari 2011 - 17:59   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 28 januari 2011 - 17:27 schreef joduh het volgende:
jaja jij bent zeker met pensioen?? ;-)
Whahaha. Hoe weet jij dat?? ;-)
joduh
 joduh - vrijdag 28 januari 2011 - 18:16   quote  deeplink  
hahah gokje.......weet je wat het verschil is tussen een zondag en een maandag als je met pensioen bent pietje?
Pietje
 Pietje - vrijdag 28 januari 2011 - 18:25   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 28 januari 2011 - 18:16 schreef joduh het volgende:
hahah gokje.......weet je wat het verschil is tussen een zondag en een maandag als je met pensioen bent pietje?
Zeker, joduh. Zondag speelt Ajax (meestal) en maandag niet. Hahahahaha. Geintje.
Nou, eerlijk gezegd verveel ik me niet. Ik heb zat te doen. Allemaal dingen waarvoor ik vroeger nooit of weinig tijd had. Vrijwilligers werk bij de Voedselbank deed ik al in mijn spaarzame vrije tijd, maar dat werk heb ik nu wat uitgebreid. Politiek actief (je weet wel, die partij die jij ook zo goed vindt ;-)). Verder assisteer ik bij de Dikke van Dale en help ik een vriend die vele jaren geleden voor zichzelf begonnen is met zijn administratie en kredieten. Ook zijn mijn vrouw en ik een keer in de week oppas bij/voor onze kleindochter. En ja, natuurlijk, ook besteed ik tijd aan dit prachtige forum met mijn Ajax-vrienden :-))
joduh
 joduh - vrijdag 28 januari 2011 - 18:31   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 28 januari 2011 - 18:25 schreef Pietje het volgende:

[..]

Zeker, joduh. Zondag speelt Ajax (meestal) en maandag niet. Hahahahaha. Geintje.
Nou, eerlijk gezegd verveel ik me niet. Ik heb zat te doen. Allemaal dingen waarvoor ik vroeger nooit of weinig tijd had. Vrijwilligers werk bij de Voedselbank deed ik al in mijn spaarzame vrije tijd, maar dat werk heb ik nu wat uitgebreid. Politiek actief (je weet wel, die partij die jij ook zo goed vindt ;-)). Verder assisteer ik bij de Dikke van Dale en help ik een vriend die vele jaren geleden voor zichzelf begonnen is met zijn administratie en kredieten. Ook zijn mijn vrouw en ik een keer in de week oppas bij/voor onze kleindochter. En ja, natuurlijk, ook besteed ik tijd aan dit prachtige forum met mijn Ajax-vrienden :-))
hahahah je bent goed bezig pietje!!!!maar je blijft een grapjas man! voedselbank is zwaar ok wat je doet!het politieke gedeelt kan je wel minderen want dan heb je meer tijd voor hiero(bij jje vrienden!!'Ook belangrijk natuurlijk man.die dikke van dale is ook al dik genoeg dus mag ook minnder......en vrienden moet je altijd helpen ,dus ook ok!!!en je kleindochter is het aller belangrijkste dus ook zwaar ok!!!!!!dus eigenlijk doe je 80 % goed man!!!!!! hahahah en ht verschil tussen een zondag en een maandag als je met pensioen bent is dus!!!!!juist pietje.geen verschil!!!!!! hahahah
Hasjkoph
 Hasjkoph - vrijdag 28 januari 2011 - 18:34   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 28 januari 2011 - 18:31 schreef joduh het volgende:

[..]

hahahah je bent goed bezig pietje!!!!maar je blijft een grapjas man! voedselbank is zwaar ok wat je doet!het politieke gedeelt kan je wel minderen want dan heb je meer tijd voor hiero(bij jje vrienden!!'Ook belangrijk natuurlijk man.die dikke van dale is ook al dik genoeg dus mag ook minnder......en vrienden moet je altijd helpen ,dus ook ok!!!en je kleindochter is het aller belangrijkste dus ook zwaar ok!!!!!!dus eigenlijk doe je 80 % goed man!!!!!! hahahah en ht verschil tussen een zondag en een maandag als je met pensioen bent is dus!!!!!juist pietje.geen verschil!!!!!! hahahah
Samengevat: Pietje is zwaar ok ;)

Heb je ook al niks met dikke woordenboeken?? :P
Wat vindt je wel leuk? Op Ajax, mooie vrouwen en bier na?? ;))

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 28 januari 2011 door Hasjkoph --
Pietje
 Pietje - vrijdag 28 januari 2011 - 18:36   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 28 januari 2011 - 18:31 schreef joduh het volgende:

[..]

Hahahaha, nou vooruit dan, joduh alle dagen zijn feest :-) !!!!!
Afcarius
 Afcarius - vrijdag 28 januari 2011 - 19:32   quote  deeplink  
Zouden er nog meer ajacieden weggaan voor dinsdag?
remco k
 remco k - vrijdag 28 januari 2011 - 19:33   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 28 januari 2011 - 19:32 schreef Afcarius het volgende:
Zouden er nog meer ajacieden weggaan voor dinsdag?
Vraag me niet waarom, maar ben er wel bang voor..
gabri
 gabri - vrijdag 28 januari 2011 - 19:41   quote  deeplink  
maakt toch niet uit ajax verkoopt net zijn kans om kampioen te worden dus van mij mogen ze er nog verkopen .dit zal altijd zo blijven waarom ik nog naar het stadion ga weet ik niet .Ajax raakt altijd zijn goede spelers kwijt en wij maar naar het stadion gaan. Wintertransfers afschaffen k.....ker zooi
Pietje
 Pietje - vrijdag 28 januari 2011 - 20:00   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 28 januari 2011 - 19:33 schreef remco k het volgende:

[..]

Vraag me niet waarom, maar ben er wel bang voor..
Ik zeker ook, Remco. Het zal mij niet verbazen wanneer Maarten Stekelenburg en Gregory van der Wiel ook zo'n beetje hun laatste wedstrijd voor Ajax hebben gespeeld :-((
remco k
 remco k - vrijdag 28 januari 2011 - 20:02   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 28 januari 2011 - 20:00 schreef Pietje het volgende:

[..]

Ik zeker ook, Remco. Het zal mij niet verbazen wanneer Maarten Stekelenburg en Gregory van der Wiel ook zo'n beetje hun laatste wedstrijd voor Ajax hebben gespeeld :-((
Ik hoop het toch zekers niet..

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3164
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Zijn jullie ook zo blij als het 1 februari is...

0.0072181