|
|
Ride
|
|
|
Zondag draaien we de rollen om...
De wedstrijd-historie NAC - AJAX
Ajax speelde in haar historie maar liefst 91 duels tegen NAC Breda. Daarvan won Ajax er 66 (72,5%) en gingen er 12 (13,2%) verloren. 13 (14,3%) Duels eindigden in een gelijk spel. Ajax scoorde in totaal 224 keer, een gemiddelde van 2,46 goals per wedstrijd. NAC Breda stelde daar 79 doelpunten tegenover, gemiddeld 0,87 per wedstrijd.
Thuis zou Ajax volgens het driepuntensysteem gemiddeld 2,5 punten gehaald hebben en uit 2,2. Er kan dus worden gesteld dat er sprake is van een 'thuisvoordeel'.
De grootste thuisoverwinning van Ajax dateert van 1968-1969: 8-1. In 1955-1956 leed Ajax met 0-2 haar grootste thuisnederlaag tegen NAC Breda. Uit werd de grootste triomf gevierd in 1978-1979, toen Ajax won met 1-7. In 1996-1997, 1972-1973, 1962-1963 ging Ajax onderuit met 2-0 in een uitwedstrijd bij NAC Breda, een record.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 28 januari 2011 door Ride -- |
|
|
|
|
C. Eriksen
|
|
|
|
|
|
amsterdammer113
|
|
|
Ik ben nooit zo gek op de wedstrijd in Breda. Ajax heeft het daar altijd vrij moeilijk. Dit seizoen wist NAC in eigen huis ook PSV en Twente te verslaan, dus betekent het dat die gasten toch iets extra's geven tijdens hun thuiswedstrijden.
Ajax moet deze wedstrijd niet te gemakkelijk nemen en daar ligt nog wel eens het probleem bij ons Amsterdammers. Gewoon 90 minuten lang 100% geven en je niet denken aan de bekerwedstrijd van gisteren. |
|
|
|
|
C. Eriksen
|
|
|
quote:Op vrijdag 28 januari 2011 - 13:25 schreef amsterdammer113 het volgende:Ik ben nooit zo gek op de wedstrijd in Breda. Ajax heeft het daar altijd vrij moeilijk. Dit seizoen wist NAC in eigen huis ook PSV en Twente te verslaan, dus betekent het dat die gasten toch iets extra's geven tijdens hun thuiswedstrijden. Ajax moet deze wedstrijd niet te gemakkelijk nemen en daar ligt nog wel eens het probleem bij ons Amsterdammers. Gewoon 90 minuten lang 100% geven en je niet denken aan de bekerwedstrijd van gisteren. Je weet van tevoren natuurlijk al. Dat nac niet zo ingehouden gaat voetballen als gisteren. Dus ik denk dat het een knotsgekke wedstrijd kan gaan worden, maar wel un mooie. |
|
|
|
|
Ride
|
|
|
quote:Op vrijdag 28 januari 2011 - 13:25 schreef amsterdammer113 het volgende:Ik ben nooit zo gek op de wedstrijd in Breda. Ajax heeft het daar altijd vrij moeilijk. Dit seizoen wist NAC in eigen huis ook PSV en Twente te verslaan, dus betekent het dat die gasten toch iets extra's geven tijdens hun thuiswedstrijden. Ajax moet deze wedstrijd niet te gemakkelijk nemen en daar ligt nog wel eens het probleem bij ons Amsterdammers. Gewoon 90 minuten lang 100% geven en je niet denken aan de bekerwedstrijd van gisteren. Precies de reden dat we morgen zondag moeten winnen om de inhaalrace nog gestalte te geven.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 28 januari 2011 door Ride -- |
|
|
|
|
Guyt
|
|
|
quote: Zondag hoor Ride. Hihi. |
|
|
|
|
Ride
|
|
|
quote: Oeps.. aangepast ;) |
|
|
|
|
dege
|
|
|
Tegen Utrecht wisten ze ook dat ze zich de borst nat konden maken, ook dat is zoals we weten tegen gevallen, maar men zegt wel eens, een gewaarschuwd mens telt voor 2. NAC uit is altijd lastig, ze hebben dit seizoen geloof nog geen enkele wedstrijd verloren van een topploeg, zegt genoeg denk ik. |
|
|
|
|
FsideVak129
|
|
|
1-4
We doen het gewoon nog een keer |
|
|
|
|
Robin-am*dam
|
|
|
|
|
|
verbrande harry
|
|
|
word zwaar en we hebben suarez terug 1-2 |
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
quote: nog ff afwachten hey, morgen weten we veel meer :-) |
|
|
|
|
verbrande harry
|
|
|
quote: nee neee neeeee neeeeeee neeeeeeeee neeeeeeeeeeeeee neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee...arghhhhh |
|
|
|
|
dege
|
|
|
quote: je denkt er een beetje te makkelijk over, NAC zal revange willen voor gisteren en zullen erop vliegen, als AJAX al met een kleine overwinning naar huis komt ben ik al tevreden |
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
quote:Op vrijdag 28 januari 2011 - 14:59 schreef verbrande harry het volgende:[..] nee neee neeeee neeeeeee neeeeeeeee neeeeeeeeeeeeee neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee...arghhhhh ik zou ook willen dat het anders was, maar helaas, we moeten nog even aaaaaaaaaaaarrrrrrrggggghhhh :-)
je hebt gelijk! |
|
|
|
|
joduh
|
|
|
|
|
|
FsideVak129
|
|
|
quote: Joduh is back, Yeah !!! |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote: Ho even... ik speel nog niet mee!!! |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Jawel Pietje, je bent opgenomen in de selectie, heet altijd prijs je niet gebeld??? |
|
|
|
|
ajacied
|
|
|
|
|
|
remco k
|
|
|
|
|
|
joduh
|
|
|
quote: hahahah is ie weerrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr, |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote: Eh nee, nog niet. Maar ik kan het even niet opbrengen op dit moment. Bovendien heb ik last van een griepje, een keelontstekinkje en heb ik last van mijn knietje ;-) Komt je zeker wel bekend voor, hè? Hahahaha |
|
|
|
|
nummer10
|
|
|
misschien wil Elham nu wel in 1 keer omdat suarez weg is.. je weet natuurlijk niet wat er zich afspeelde tussen die 2... |
|
|
|
|
amsterdammer113
|
|
|
quote:Op vrijdag 28 januari 2011 - 20:31 schreef Pietje het volgende:[..] Eh nee, nog niet. Maar ik kan het even niet opbrengen op dit moment. Bovendien heb ik last van een griepje, een keelontstekinkje en heb ik last van mijn knietje ;-) Komt je zeker wel bekend voor, hè? Hahahaha Hey kom op, we hebben al 1 zo'n speler in onze selectie met zo'n kut-instelling. Ik verwacht je daarom morgenochtend om 6 uur op kantoor voor een medische keuring. En niet op het allerlaatste moment afbellen, want ik kom je persoonlijk naast je vrouw vandaan halen. En met die pijntjes die je op dit moment hebt kun jij makkelijk spelen. ;-) |
|
|
|
|
C. Eriksen
|
|
|
quote:Op vrijdag 28 januari 2011 - 20:33 schreef nummer10 het volgende:misschien wil Elham nu wel in 1 keer omdat suarez weg is.. je weet natuurlijk niet wat er zich afspeelde tussen die 2... Wat als el hammie weg gaat, vnaaf ofzow. Hoe moet ajax dat opvangen dan? Ik geloof er niet in? maar het kan.......plotseling he? |
|
|
|
|
amsterdammer113
|
|
|
quote:Op vrijdag 28 januari 2011 - 20:51 schreef C. Eriksen het volgende:[..] Wat als el hammie weg gaat, vnaaf ofzow. Hoe moet ajax dat opvangen dan? Ik geloof er niet in? maar het kan.......plotseling he? Kan het niet toevallig, plotseling dan he, dat die computer van jouw een virus binnenkrijgt?? Wat kan jij dom reageren. Echt er komt totaal niets zinnigs uit bij jouw. |
|
|
|
|
C. Eriksen
|
|
|
quote:Op vrijdag 28 januari 2011 - 20:54 schreef amsterdammer113 het volgende:[..] Kan het niet toevallig, plotseling dan he, dat die computer van jouw een virus binnenkrijgt?? Wat kan jij dom reageren. Echt er komt totaal niets zinnigs uit bij jouw. Sorry man!! Btw, ik doe het niet via een computer. :D |
|
|
|
|
amsterdammer113
|
|
|
quote: Ow laat dan die Nokia-telefoon van je ontploffen. Reageer zinnig en doe af en toe mee met een lolletje, maar kap met die onnozele, niets toevoegende bijdrages. Misschien kom je daarmee verder op dit forum. |
|
|
|
|
Wonderdokter
|
|
|
Na wat ik gister van NAC gezien heb moeten ze haast wel beter presteren zondag, vlugge goal zal ons echter in het zadel helpen aangezien NAC welgeteld 2 kansen heeft gehad in 90 minuten voetbal |
|
|
|
|
C. Eriksen
|
|
|
quote:Op vrijdag 28 januari 2011 - 21:01 schreef amsterdammer113 het volgende:[..] Ow laat dan die Nokia-telefoon van je ontploffen. Reageer zinnig en doe af en toe mee met een lolletje, maar kap met die onnozele, niets toevoegende bijdrages. Misschien kom je daarmee verder op dit forum. Hahaha, ik ken geen nokia's jonguh. Kheb anders wel wat beter spul. Maar okey ik ga mun best doen. :p |
|
|
|
|
amsterdammer113
|
|
|
quote:Op vrijdag 28 januari 2011 - 21:02 schreef C. Eriksen het volgende:[..] Hahaha, ik ken geen nokia's jonguh. Kheb anders wel wat beter spul. Maar okey ik ga mun best doen. :p Jezus doe je niet beter voor man. En volgens mij had je ook al een keer belooft je normaal te gedragen, maar heb daar weinig van teruggezien. Dus als je nu eens begint met zinnige en toevoegende reacties komt het misschien nog eens goed. |
|
|
|
|
C. Eriksen
|
|
|
Sorry hoor? Maar ik doe me egt niet beter voor....ik vertel jou alleen de waarheid. En als je dat niet gelooft ja, dan doe je dat tog lekker niet. Maak je mij niet kou of warmer van. Maar okey, ik zal het proberen. Maar blijf wel mijn mening vertellen. wat je ook denkt |
|
|
|
|
amsterdammer113
|
|
|
quote:Op vrijdag 28 januari 2011 - 21:07 schreef C. Eriksen het volgende:Sorry hoor? Maar ik doe me egt niet beter voor....ik vertel jou alleen de waarheid. En als je dat niet gelooft ja, dan doe je dat tog lekker niet. Maak je mij niet kou of warmer van. Maar okey, ik zal het proberen. Maar blijf wel mijn mening vertellen. wat je ook denkt Meningen zijn ok en helemaal perfect, als ze maar goed onderbouwd zijn en strekken met het niveau en beleid wat Ajax nastreeft. Dus geen dingen roepen waarvan je weet dat dit toch nooit zal gebeuren. |
|
|
|
|
FsideVak129
|
|
|
quote:Op vrijdag 28 januari 2011 - 20:51 schreef C. Eriksen het volgende:[..] Wat als el hammie weg gaat, vnaaf ofzow. Hoe moet ajax dat opvangen dan? Ik geloof er niet in? maar het kan.......plotseling he? Kunnen we missen als kiespijn. Voor minimaal 7 miljoen mag hij met een trap onder zijn hol weg...
@algemeen:
Dit seizoen is al verloren door de 2 thuiswedstrijden die we verloren van Ado en Utreg.
Ik zie ons geen titel meer halen. Kan je mee eens zijn of niet maar wederom een inhaalslag is teveel van het goede voor deze jonge ploeg. Sinds Koeman hebben we elke keer max 2 jaar een trainer gehad die elke keer moest opbouwen en een doel had om binnen die 2 jaar kampioen te worden. Laten we nu geduld hebben met Frank en de komende 4 jaar opbouwen en strijden. De beker is het hoogst haalbare dit seizoen en daarna zullen er weer vele verkocht worden. Steek, Vertonghen, Wiel, Eriksen, Suljemani, Enoh, Aldewereld, etc zijn allemaal potentiele transfers.
Mochten we kampioen worden dan ben ik de eerste die hier nederig buigt maar die kans is ongeveer 15%. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op vrijdag 28 januari 2011 - 20:31 schreef Pietje het volgende:[..] Eh nee, nog niet. Maar ik kan het even niet opbrengen op dit moment. Bovendien heb ik last van een griepje, een keelontstekinkje en heb ik last van mijn knietje ;-) Komt je zeker wel bekend voor, hè? Hahahaha Ooooooowwwww, je speelt liever niet met Suarez???? Maak je niet druk man, die heb ik voor een leuk bedrag gedropt in Liverpool. Je kan weer rustig spelen kerel.. |
|
|
|
|
C. Eriksen
|
|
|
quote:Op vrijdag 28 januari 2011 - 21:15 schreef FsideVak129 het volgende:[..] Kunnen we missen als kiespijn. Voor minimaal 7 miljoen mag hij met een trap onder zijn hol weg... @algemeen: Dit seizoen is al verloren door de 2 thuiswedstrijden die we verloren van Ado en Utreg. Ik zie ons geen titel meer halen. Kan je mee eens zijn of niet maar wederom een inhaalslag is teveel van het goede voor deze jonge ploeg. Sinds Koeman hebben we elke keer max 2 jaar een trainer gehad die elke keer moest opbouwen en een doel had om binnen die 2 jaar kampioen te worden. Laten we nu geduld hebben met Frank en de komende 4 jaar opbouwen en strijden. De beker is het hoogst haalbare dit seizoen en daarna zullen er weer vele verkocht worden. Steek, Vertonghen, Wiel, Eriksen, Suljemani, Enoh, Aldewereld, etc zijn allemaal potentiele transfers. Mochten we kampioen worden dan ben ik de eerste die hier nederig buigt maar die kans is ongeveer 15%. Net alsof we zonder suarez egt super slecht voetballen. En dan kunnen we nog beter, of had je met suarez ook al geen vertrouwen in het kapioenschap! He kom op man beetje vertrouwen in je ploegie he? |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op vrijdag 28 januari 2011 - 20:35 schreef amsterdammer113 het volgende:[..] Hey kom op, we hebben al 1 zo'n speler in onze selectie met zo'n kut-instelling. Ik verwacht je daarom morgenochtend om 6 uur op kantoor voor een medische keuring. En niet op het allerlaatste moment afbellen, want ik kom je persoonlijk naast je vrouw vandaan halen. En met die pijntjes die je op dit moment hebt kun jij makkelijk spelen. ;-) Whahaha. Oh... nou schiet het ook nog in m'n rug ... hahahaha |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op vrijdag 28 januari 2011 - 21:22 schreef remco k het volgende:[..] Ooooooowwwww, je speelt liever niet met Suarez???? Maak je niet druk man, die heb ik voor een leuk bedrag gedropt in Liverpool. Je kan weer rustig spelen kerel.. Hahahaha |
|
|
|
|
FsideVak129
|
|
|
quote:Op vrijdag 28 januari 2011 - 21:23 schreef C. Eriksen het volgende:[..] Net alsof we zonder suarez egt super slecht voetballen. En dan kunnen we nog beter, of had je met suarez ook al geen vertrouwen in het kapioenschap! He kom op man beetje vertrouwen in je ploegie he? Je slaat het stuk over dat we 6 onnodige punten achter staan. PSV thuis kan gelijk worden.. oh wacht.. het zijn eigenlijk 8 punten want NEC gelijk thuis is ook onnodig
6 punten die we verloren door slap samenhangend spel. Ik heb het zelf gezien uit mijn vakkie en ben zo boos geworden dat ik nu niet mag komen.
Het is gewoon niet normaal als je zo makkelijk punten verliest. al hadden we gelijk gespeeld. Dan was de achterstand 2 punten minder. NEC hadden we moeten winnen. Waren het 4 punten minder oftewel gelijk. Nu inhalen en nog uit tegen PSV? Kom je heel misschien op gelijke hoogte als je de laatste thuiswedstrijd tegen Twente wint en dan... heb je te weinig doelpunten. Zoals wel vaker de afgelopen 7 jaar. Vorig jaar hadden we er meer dan 100 en dat was niet genoeg door de klote 0-0 tegen Sparta thuis.
Ik ben al heel lang Ajacied en zal ook Ajacied blijven tot aan mijn dood. Daardoor kan ik ook realistisch zijn en reeel gezien is dit seizoen verloren. Mag iedereen nog valse hoop hebben maar zo masochistisch ben ik niet. Vorig seizoen na de winterstop al mijn energie wederom gestoken in het supporten van Ajax en dat was net niet genoeg. Nu ook weer in de CL... gvd de uitwedstrijd tegen Auxerre. Als ik er aan terugdenk word ik weer razend. Ik kan heel slecht tegen slappe hap spel. Je verdient gvd miljoenen per jaar, enige wat je er voor moet doen is met hart en ziel spelen en dat heb ik wederom bij sommige van de spelers weer teveel gemist. Zie zo'n El Hammie die zich nu al totaal onmogelijk gemaakt heeft. Al zal die gozer vanaf zondag alle wedstrijden voor ons winnen, het zal niet genoeg zijn. Alsof PSV en Twente nog zo veel punten gaan laten liggen, die gaan winnen of gelijkspelen. Met of zonder hulp van die KNVB-homofielen. |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op vrijdag 28 januari 2011 - 21:38 schreef FsideVak129 het volgende:[..] Je slaat het stuk over dat we 6 onnodige punten achter staan. PSV thuis kan gelijk worden.. oh wacht.. het zijn eigenlijk 8 punten want NEC gelijk thuis is ook onnodig 6 punten die we verloren door slap samenhangend spel. Ik heb het zelf gezien uit mijn vakkie en ben zo boos geworden dat ik nu niet mag komen. Het is gewoon niet normaal als je zo makkelijk punten verliest. al hadden we gelijk gespeeld. Dan was de achterstand 2 punten minder. NEC hadden we moeten winnen. Waren het 4 punten minder oftewel gelijk. Nu inhalen en nog uit tegen PSV? Kom je heel misschien op gelijke hoogte als je de laatste thuiswedstrijd tegen Twente wint en dan... heb je te weinig doelpunten. Zoals wel vaker de afgelopen 7 jaar. Vorig jaar hadden we er meer dan 100 en dat was niet genoeg door de klote 0-0 tegen Sparta thuis. Ik ben al heel lang Ajacied en zal ook Ajacied blijven tot aan mijn dood. Daardoor kan ik ook realistisch zijn en reeel gezien is dit seizoen verloren. Mag iedereen nog valse hoop hebben maar zo masochistisch ben ik niet. Vorig seizoen na de winterstop al mijn energie wederom gestoken in het supporten van Ajax en dat was net niet genoeg. Nu ook weer in de CL... gvd de uitwedstrijd tegen Auxerre. Als ik er aan terugdenk word ik weer razend. Ik kan heel slecht tegen slappe hap spel. Je verdient gvd miljoenen per jaar, enige wat je er voor moet doen is met hart en ziel spelen en dat heb ik wederom bij sommige van de spelers weer teveel gemist. Zie zo'n El Hammie die zich nu al totaal onmogelijk gemaakt heeft. Al zal die gozer vanaf zondag alle wedstrijden voor ons winnen, het zal niet genoeg zijn. Alsof PSV en Twente nog zo veel punten gaan laten liggen, die gaan winnen of gelijkspelen. Met of zonder hulp van die KNVB-homofielen. Mooi geschreven, Fside. Recht uit je hart! Die wedstrijden die jij noemde... al die nodeloos verloren wedstrijden en dus verloren punten. Man, ik was toen toch ook zo verschrikkelijk kwaad en teleurgesteld. Het chagrijn in mijn lijf, dat zal ik echt nooit meer vergeten. Je hebt hartstikke gelijk!!!! |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op vrijdag 28 januari 2011 - 21:38 schreef FsideVak129 het volgende:[..] Je slaat het stuk over dat we 6 onnodige punten achter staan. PSV thuis kan gelijk worden.. oh wacht.. het zijn eigenlijk 8 punten want NEC gelijk thuis is ook onnodig 6 punten die we verloren door slap samenhangend spel. Ik heb het zelf gezien uit mijn vakkie en ben zo boos geworden dat ik nu niet mag komen. Het is gewoon niet normaal als je zo makkelijk punten verliest. al hadden we gelijk gespeeld. Dan was de achterstand 2 punten minder. NEC hadden we moeten winnen. Waren het 4 punten minder oftewel gelijk. Nu inhalen en nog uit tegen PSV? Kom je heel misschien op gelijke hoogte als je de laatste thuiswedstrijd tegen Twente wint en dan... heb je te weinig doelpunten. Zoals wel vaker de afgelopen 7 jaar. Vorig jaar hadden we er meer dan 100 en dat was niet genoeg door de klote 0-0 tegen Sparta thuis. Ik ben al heel lang Ajacied en zal ook Ajacied blijven tot aan mijn dood. Daardoor kan ik ook realistisch zijn en reeel gezien is dit seizoen verloren. Mag iedereen nog valse hoop hebben maar zo masochistisch ben ik niet. Vorig seizoen na de winterstop al mijn energie wederom gestoken in het supporten van Ajax en dat was net niet genoeg. Nu ook weer in de CL... gvd de uitwedstrijd tegen Auxerre. Als ik er aan terugdenk word ik weer razend. Ik kan heel slecht tegen slappe hap spel. Je verdient gvd miljoenen per jaar, enige wat je er voor moet doen is met hart en ziel spelen en dat heb ik wederom bij sommige van de spelers weer teveel gemist. Zie zo'n El Hammie die zich nu al totaal onmogelijk gemaakt heeft. Al zal die gozer vanaf zondag alle wedstrijden voor ons winnen, het zal niet genoeg zijn. Alsof PSV en Twente nog zo veel punten gaan laten liggen, die gaan winnen of gelijkspelen. Met of zonder hulp van die KNVB-homofielen. AMEN.. |
|
|
|
|
joduh
|
|
|
quote:Op vrijdag 28 januari 2011 - 21:38 schreef FsideVak129 het volgende:[..] Je slaat het stuk over dat we 6 onnodige punten achter staan. PSV thuis kan gelijk worden.. oh wacht.. het zijn eigenlijk 8 punten want NEC gelijk thuis is ook onnodig 6 punten die we verloren door slap samenhangend spel. Ik heb het zelf gezien uit mijn vakkie en ben zo boos geworden dat ik nu niet mag komen. Het is gewoon niet normaal als je zo makkelijk punten verliest. al hadden we gelijk gespeeld. Dan was de achterstand 2 punten minder. NEC hadden we moeten winnen. Waren het 4 punten minder oftewel gelijk. Nu inhalen en nog uit tegen PSV? Kom je heel misschien op gelijke hoogte als je de laatste thuiswedstrijd tegen Twente wint en dan... heb je te weinig doelpunten. Zoals wel vaker de afgelopen 7 jaar. Vorig jaar hadden we er meer dan 100 en dat was niet genoeg door de klote 0-0 tegen Sparta thuis. Ik ben al heel lang Ajacied en zal ook Ajacied blijven tot aan mijn dood. Daardoor kan ik ook realistisch zijn en reeel gezien is dit seizoen verloren. Mag iedereen nog valse hoop hebben maar zo masochistisch ben ik niet. Vorig seizoen na de winterstop al mijn energie wederom gestoken in het supporten van Ajax en dat was net niet genoeg. Nu ook weer in de CL... gvd de uitwedstrijd tegen Auxerre. Als ik er aan terugdenk word ik weer razend. Ik kan heel slecht tegen slappe hap spel. Je verdient gvd miljoenen per jaar, enige wat je er voor moet doen is met hart en ziel spelen en dat heb ik wederom bij sommige van de spelers weer teveel gemist. Zie zo'n El Hammie die zich nu al totaal onmogelijk gemaakt heeft. Al zal die gozer vanaf zondag alle wedstrijden voor ons winnen, het zal niet genoeg zijn. Alsof PSV en Twente nog zo veel punten gaan laten liggen, die gaan winnen of gelijkspelen. Met of zonder hulp van die KNVB-homofielen. [/quote en zo is het gvd helemaal f/side!!!!!!!el hammie is geen ajacied en wordt het echt ook nooit!!!!!!!amen ja en mooi gesproken jongen |
|
|
|
|
alibabba
|
|
|
Ajax neemt het vanmiddag wederom op tegen Nac Breda. Afgelopen donderdag wisten de Amsterdammers al met 4-1 te winnen van de Brabanders voor de KNVB Beker, maar nu moet de ploeg van Frank de Boer op bezoek in Breda. Een wedstrijd waarbij Ajax het altijd lastig heeft en De Boer het nu definitief zonder Luis Suárez moet gaan stellen. De wedstrijd van vanmiddag wordt gespeeld in het Rat Verlegh Stadion en de aftrap wordt genomen om 14.30 uur. Bas Nijhuis is aangewezen als leidsman. De historie in Breda voor de competitie laat zien dat het vandaag de 44e clash betreft in Breda. Van de 43 potjes wist AJAX er toch 29 te winnen, speelde het 8x gelijk en won Nac er 6. 89-40 zijn de doelcijfers in het voordeel van Onze prachtige club.
Een 2-5 was er te noteren op 06-02-1972 met Ajax goals van Piet Keizer, Wim Suurbier, Gerrie Muhren en 2x Dick v.Dijk ( R.I.P.). AJAX werd dat seizoen kampioen met 8 punten voorsprong op Feyenoord en dat in een 2 puntensysteem:). Bovendien pakte Ajax toen de dubbel, want in de Kuip werd Den Haag destijds in de finale verslagen met 3-2.
In de allereerste wedstrijd van het seizoen 78'79 boekte Ajax de grootste overwinning ooit op Nac in Breda. De Brabanders werden met 1-7 vernederd. Ray Clarke ( een Engelsman die toen zijn eerste competitiewedstrijd voor Ajax speelde, 1 seizoen speelde bij Ons en daarin 26 competitietreffers scoorde ), bracht al in de 1e minuut de score op 0-1. Frank Arnesen nam die dag 3 treffers voor zijn rekening. Tscheu la Ling, Soren Lerby en Dick Schoenaker hadden ook hun aandeel in de monsterscore.
Op 24-09-1995 won AJAX met minimaal verschil ( 0-1 ), door het enige doelpunt van Patrick Kluivert in de 63e minuut. Patrick Kluivert, geniale spits;
Nikos Machlas was de matchwinner in het kampioensseizoen 01'02. Machlas word toch altijd gezien als een miskoop, maar hij heeft ontzettend veel belangrijke doelpunten gemaakt voor Ajax en ik was/ben het dus niet eens met die conclusie.
In dit filmpje ziet u nog 3 mooie overwinningen van AJAX in Breda;
Tijdens de persconferentie was Luis Suárez het belangrijkste onderwerp van gesprek. Op dat moment was het nog niet zeker dat de Uruguayaan zou vertrekken naar Liverpool. Inmiddels is de transfer een feit en denkt De Boer dat andere spelers op zullen staan, bijvoorbeeld Miralem Sulejmani. "Ik zie een stijgende lijn", zegt hij over de Serviër. "Maar voor mijn gevoel kan hij nog meer brengen. Ik zag hem donderdagavond tegen Nac een sprint trekken. Toen vroeg ik hem in de rust of hij soms op de brommer was gekomen en of hij niet vijf van die sprints in een wedstrijd kon doen in plaats van één. Hij moet beter beseffen wat hij kan en die kwaliteiten beter benutten. Hij heeft een goed schot, een versnelling en overzicht. We kunnen nog veel plezier aan hem beleven. We werken wel aan de mindere punten, maar met wedstrijden op woensdag en zondag is dat lastig", aldus de oefenmeester. Ik ben het volledig eens met Frank en verder verwacht ik dat AJAX vanmiddag in deze opstelling speelt: Stekelenburg; Van der Wiel, Alderweireld, Vertonghen, Blind; De Zeeuw (Anita), Eriksen, Enoh; Sulejmani, De Jong en Ebecilio.
Is mijn voorspelling van 1-2 een juiste? |
|
|
|
|
AFCA!
|
|
|
Gaat El Hamdaoui het vandaag weer eens laten zien? |
|
|
|
|
Hasjkoph
|
|
|
Gewonnen/Gelijk/Verloren/Doelpunten voor/Doelpunten tegen NAC Breda 6 8 29 40 89 Ajax 29 8 6 89 40 Eerste ontmoeting zondag 20 Januari 1957 1-1
Laaste 5 ontmoetingen zondag 18 December 2005 0-2 (0-1) zondag 27 Augustus 2006 1-2 (0-0) zondag 24 Februari 2008 2-3 (0-1) zondag 22 Maart 2009 0-3 (0-1) zondag 17 Januari 2010 1-1 (1-1)
Laatste winst NAC Breda zondag 21 September 2003 4-2 (1-0) Laatste winst Ajax zondag 22 Maart 2009 0-3 (0-1) Laatste gelijkspel zondag 17 Januari 2010 1-1 (1-1)
grootste winst NAC Breda zondag 21 September 2003 4-2 (1-0) grootste winst Ajax zaterdag 26 Augustus 1978 1-7
Meeste doelpunten zaterdag 26 Augustus 1978 1-7
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 30 januari 2011 door Hasjkoph -- |
|
|
|
|
Guyt
|
|
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Alibabba mijn vriend, weer een heel mooi stukje Ajax historie beschreven, ik kijk er iedere week weer naar uit.
Ik ga echt niet mee in je voor spelling, want ik denk/hoop dat het 1-3 gaat worden, hoe dan ook, als we maar winnen is vandaag het motto, gebeurt dat namelijk niet, krijg je meteen alles over je heen wat betreft het verkopen van Suarez.. |
|
|
|
|
Hasjkoph
|
|
|
quote:Op zondag 30 januari 2011 - 12:26 schreef remco k het volgende:Alibabba mijn vriend, weer een heel mooi stukje Ajax historie beschreven, ik kijk er iedere week weer naar uit. Ik ga echt niet mee in je voor spelling, want ik denk/hoop dat het 1-3 gaat worden, hoe dan ook, als we maar winnen is vandaag het motto, gebeurt dat namelijk niet, krijg je meteen alles over je heen wat betreft het verkopen van Suarez.. Eens! |
|
|
|
|
thomASS
|
|
|
|
|