|
|
rob bie de bobbie
|
|
|
quote:Op zondag 30 januari 2011 - 21:54 schreef remco k het volgende:[..] Persoonlijk wel ja, Blind is een hele grote Ajacied, dat staat buiten kijf, maar ik ben toch echt van mening, en als ik hier rond lees velen met mij, dat Bergkamp van Basten en Cruijff van een hele andere orde zijn dan de rest van de genoemde spelers... In mijn optiek komen eerst die drie jongens, dan heel lang niks, en dan de rest van de godenzonen.. Ik maak een buiging want je hebt wel een beetje gelijk. Ik vind wel dat het grote namen zijn in de AJAX HISTORIE. Misschien geen godenzonen maar dat boeit niet. |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote:Op zondag 30 januari 2011 - 21:48 schreef rob bie de bobbie het volgende:[..] Die zijn ook leuk je moet wel een keuze maken. mag ik een top 12 maken dan staan ze er ook bij. je leverd er maar acht i dekeuze is makkelijk toch??? |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote:Op zondag 30 januari 2011 - 21:44 schreef rob bie de bobbie het volgende:Zonder problemen ga ik voor dit lijstje 1. Cruijff 2. papa D Blind 4. Litmanen 5. Kluivert 6. Sar 7. Rijkaard 8. Stefan Pettersson 10. Ibrahimovic |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zondag 30 januari 2011 - 21:57 schreef rob bie de bobbie het volgende:[..] Ik maak een buiging want je hebt wel een beetje gelijk. Ik vind wel dat het grote namen zijn in de AJAX HISTORIE. Misschien geen godenzonen maar dat boeit niet. Hey, wat jou mening is, is jou mening, ik was alleen benieuwd waarom deze twee helden niet in jou lijstje terugkwamen.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: Nee, volgens mij nooit voor aangemeld, en zo heet ik ook niet trouwens... |
|
|
|
|
rob bie de bobbie
|
|
|
quote:Op zondag 30 januari 2011 - 21:54 schreef remco k het volgende:[..] Persoonlijk wel ja, Blind is een hele grote Ajacied, dat staat buiten kijf, maar ik ben toch echt van mening, en als ik hier rond lees velen met mij, dat Bergkamp van Basten en Cruijff van een hele andere orde zijn dan de rest van de genoemde spelers... In mijn optiek komen eerst die drie jongens, dan heel lang niks, en dan de rest van de godenzonen.. Ik ga met je mee dat er een aantal godenzonen zijn maar de rest hoort wel bij een grote ajax historie. |
|
|
|
|
FsideVak129
|
|
|
Op 10, 10, 10, 10, 10...
Wij allen, zonder ons supporters was er geen Ajax. Zonder ons voetbalden ze nog steeds op een achteraf veldje met 2 hoopjes jassen als goal. Zonder ons was er geen podium om te mogen acteren. Geen beter publiek dan ons aller Ajax publiek. Originaliteit is onze natuur. Standvastigheid ons motto. Kritisch opdat de spelers weten dat ze mooi en goed moeten voetballen.
WIJ ZIJN AJAX!!! |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zondag 30 januari 2011 - 22:01 schreef FsideVak129 het volgende:Op 10, 10, 10, 10, 10... Wij allen, zonder ons supporters was er geen Ajax. Zonder ons voetbalden ze nog steeds op een achteraf veldje met 2 hoopjes jassen als goal. Zonder ons was er geen podium om te mogen acteren. Geen beter publiek dan ons aller Ajax publiek. Originaliteit is onze natuur. Standvastigheid ons motto. Kritisch opdat de spelers weten dat ze mooi en goed moeten voetballen. WIJ ZIJN AJAX!!! Whahahahahahahahahahaha, vraag me niet waarom, maar ik had al zo'n gevoel, dat jij zoiets zou posten... |
|
|
|
|
rob bie de bobbie
|
|
|
quote:Op zondag 30 januari 2011 - 21:54 schreef remco k het volgende:[..] Persoonlijk wel ja, Blind is een hele grote Ajacied, dat staat buiten kijf, maar ik ben toch echt van mening, en als ik hier rond lees velen met mij, dat Bergkamp van Basten en Cruijff van een hele andere orde zijn dan de rest van de genoemde spelers... In mijn optiek komen eerst die drie jongens, dan heel lang niks, en dan de rest van de godenzonen.. Maar na deze 3 komen toch wel een paar grote jongens ( geen godenzonen) met een mooi Ajax verleden |
|
|
|
|
FsideVak129
|
|
|
quote:Op zondag 30 januari 2011 - 21:55 schreef remco k het volgende:[..] je kan niet twee spelers op 9 zetten kerel, dan wil ik ook meer spelers, met gedeelde tweede en derde plekken....... Whahahahahahahaha.........valsspeler.. Op 9 staat eigenlijk onze jeugdopleiding ;) |
|
|
|
|
Hasjkoph
|
|
|
quote: Ok dan weet ik dat ook weer ;)
Het viel me toen op en dacht dat het eventueel jou zou kunnen zijn. Maar blijkbaar niet.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zondag 30 januari 2011 - 22:04 schreef Hasjkoph het volgende:[..] Ok dan weet ik dat ook weer ;) Het viel me toen op en dacht dat het eventueel jou zou kunnen zijn. Maar blijkbaar niet.. Nee sorry, als ik dat was geweest, had ik ook wel bovenaan gestaan toch???..................:-) Whahahahahahahaha |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: Jij maakt er wel een mooi feestje van vriend, ik weet in ieder geval wel wie er niet in onze top 100 staan..... HET BESTUR!!!!!!!!!!!!! |
|
|
|
|
Hasjkoph
|
|
|
quote:Op zondag 30 januari 2011 - 22:08 schreef remco k het volgende:[..] Nee sorry, als ik dat was geweest, had ik ook wel bovenaan gestaan toch???..................:-) Whahahahahahahaha Hahaha Tuurlijk! Naah, die gozer heeft maar 1x voorspeld ofzo en had 3x minder dan wat ik normaal per week voorspelde :P
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 30 januari 2011 door Hasjkoph -- |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zondag 30 januari 2011 - 22:09 schreef Hasjkoph het volgende:[..] Hahaha Tuurlijk! Naah, die gozer heeft maar 1x voorspeld ofzo en had 3x minder dan wat ik normaal per week voorspelde :P LOL.... Doe je het daar een beetje goed dan....??? |
|
|
|
|
Hasjkoph
|
|
|
quote: Nou ik zei net dat ik gestopt was. Maar ik deed het idd goed. Was nr 36 ofzo van de 1000 (of nog wel meer, geen idee). Maar ik vergat het een keertje en toen ben ik maar gelijk gestopt. Had er ook geen zin meer in.. |
|
|
|
|
FsideVak129
|
|
|
quote:Op zondag 30 januari 2011 - 22:09 schreef remco k het volgende:[..] Jij maakt er wel een mooi feestje van vriend, ik weet in ieder geval wel wie er niet in onze top 100 staan..... HET BESTUR!!!!!!!!!!!!! Nou, ik heb Michael van Praag en zijn vader erg hoog zitten. De familie van Praag op 11 |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zondag 30 januari 2011 - 22:14 schreef FsideVak129 het volgende:[..] Nou, ik heb Michael van Praag en zijn vader erg hoog zitten. De familie van Praag op 11 Alles van voor 1998 mag blijven, de rest moet maar weg.... |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zondag 30 januari 2011 - 22:13 schreef Hasjkoph het volgende:[..] Nou ik zei net dat ik gestopt was. Maar ik deed het idd goed. Was nr 36 ofzo van de 1000 (of nog wel meer, geen idee). Maar ik vergat het een keertje en toen ben ik maar gelijk gestopt. Had er ook geen zin meer in.. Is inderdaad niet verkeerd... |
|
|
|
|
C. Eriksen
|
|
|
Urzais Anastasiou Ogagaru jurgen Colin Viktor Sikora Luque Delorge Tom Soetaers Verhoeven Kuffour |
|
|
|
|
Hasjkoph
|
|
|
quote:Op zondag 30 januari 2011 - 22:16 schreef C. Eriksen het volgende:Urzais Anastasiou Ogagaru jurgen Colin Viktor Sikora Luque Delorge Tom Soetaers Verhoeven Kuffour Toppers waren dat zeg! Echt niet normaal hoeveel ze voor ons geweldige Ajax hebben betekend ;) |
|
|
|
|
C. Eriksen
|
|
|
quote:Op zondag 30 januari 2011 - 22:17 schreef Hasjkoph het volgende:[..] Toppers waren dat zeg! Echt niet normaal hoeveel ze voor ons geweldige Ajax hebben betekend ;) Haha en dan vergeet ik nog een paar toppers als:
Kennedy Roger Juanfran Hose Gabrich vierklau Richard Knopper Wielaert Sno Aborah |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote:Op zondag 30 januari 2011 - 00:21 schreef FsideVak129 het volgende:Mijn top 10 )Joduh )Ride )Remco )Pietje )Altijd prijs in de K )Alibabba )Nedam_tiL )Hashjkop )Guyt )thomASS )verbrande Harry In willekeurige volgorde. En als wisselspeler )PSVmocro Hahaha dan liever deze jongens |
|
|
|
|
FsideVak129
|
|
|
quote:Op zondag 30 januari 2011 - 22:17 schreef Hasjkoph het volgende:[..] Toppers waren dat zeg! Echt niet normaal hoeveel ze voor ons geweldige Ajax hebben betekend ;) Meer voor de belastingdienst :P |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: Houd je nog een beetje overzicht hiero, of lullen we te veel... |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote: Lang leve het lulle vooral doorgaan |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zondag 30 januari 2011 - 22:24 schreef C. Eriksen het volgende:[..] Haha en dan vergeet ik nog een paar toppers als: Kennedy Roger Juanfran Hose Gabrich vierklau Richard Knopper Wielaert Sno Aborah knopper was ene goede speler destijds voor Ajax... Veel blessures gehad... |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote: Cruijff/Litmanen boven aan |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: Had toch echt van Basten daar verwacht.... |
|
|
|
|
Eindhovense Ajaxfan
|
|
|
Ik ben van een andere generatie en daarom ziet mijn top tien er iets anders uit. 1)Sjaak Swart 2)Johan Cruyff 3)Wim Suurbier 4)Danny Blind 5)Piet Keizer 6)Marco van Basten 7)Dennis Bergkamp 8)Rinus Michels 9)Jari Litmanen 10)Ruud krol
Ik had er Frank en Ronald de Boer ook er graag bijgehad, helaas hebben ze toendertijd een akkefietje met AJAX gehad over een transfer naar Barcelona. Daardoor staan ze er niet bij. |
|
|
|
|
Ride
|
|
|
Ik kan geen top 10 maken... daarom maar het komplete elftal 1994/1995 dat de CL won. Voor mij persoonlijk het AJAX-moment van mijn leven.
1)Edwin van der Sar 2)Michael Reiziger 3)Danny Blind (c) 4)Frank Rijkaard 5)Frank de Boer 6)Clarence Seedorf (sub 54' Nwankwo Kanu) 7)Edgar Davids 8)Finidi George 9)Ronald de Boer 10)Jari Litmanen (sub 69' Patrick Kluivert) 11)Marc Overmars
12) Louis van Gaal.
|
|
|
|
|
joduh
|
|
|
mooi topik hoor!!!ik be n ook ff gaan denken man! isse moeilijk ...... Ik mis er bij heel veel,zoniet allemaal onze johnny!!!!! ik probeer het ff dan. meneer s.zwart absoluut op 1! meneer B.haarms meneer j.cruyff meneer l.van gaal marco van basten s.petterson j.litmanen j.heitinga r.vd vaart f.de boer
kut man,ik heb er al 10!!!!!! maak er gvd dan top 20 van hahahahahah |
|
|
|
|
Bertondebom
|
|
|
|
|
|
Bertondebom
|
|
|
|
|
|
ALTIJD PRIJS IN DE K
|
|
|
quote:Op zondag 30 januari 2011 - 21:44 schreef rob bie de bobbie het volgende:Zonder problemen ga ik voor dit lijstje 1. Cruijff 2. papa D Blind 4. Litmanen 5. Kluivert 6. Sar 7. Rijkaard 8. Stefan Pettersson 10. Ibrahimovic cheater! waar zijn nr. 3 en 9? |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op maandag 31 januari 2011 - 08:49 schreef joduh het volgende:mooi topik hoor!!!ik be n ook ff gaan denken man! isse moeilijk ...... Ik mis er bij heel veel,zoniet allemaal onze johnny!!!!! ik probeer het ff dan. meneer s.zwart absoluut op 1! meneer B.haarms meneer j.cruyff meneer l.van gaal marco van basten s.petterson j.litmanen j.heitinga r.vd vaart f.de boer kut man,ik heb er al 10!!!!!! maak er gvd dan top 20 van hahahahahah Ik mis bij jou dan toch echt weer Bergkamp.. |
|
|
|
|
Ride
|
|
|
Je kan er gewoon geen 10 maken... onmogelijke opgave zonder commentaar van een ander.
De één mist dan een Piet Keizer en de ander mist dan een Luis Suarez. Generatiekloven zijn ook aanwezig op dit forum
Zie ook de term "Ajacied aller tijden"
Als je dan geen Michels of v. Gaal er in zet dan ga je puur op de voetballers af die je kent en niet op de 2 trainers die ons de gouden periodes in de geschiedenis van Ajax gegeven hebben.
Of de oprichters van Ajax.. zonder hun niet onze clubnaam.
Daarom heb ik ook het elftal van 1995 erin gezet want ik kan geen top 10 maken. Cruijff is voor mij de allerbeste voetballer ter wereld... ooit. Dus die is de Ajacied aller tijden voor mij. |
|
|
|
|
1nummer14
|
|
|
1. Cruijff 2. Van Basten 3. Bergkamp 4. Litmanen 5. Van 't Schip 6. Rijkaard 7. Ronald de Boer 8. Neeskens 9. Johnny Rep 10. Rob Rensenbrink, de beste Ajacied die nooit voor Ajax speelde |
|
|
|
|
1nummer14
|
|
|
quote:Op dinsdag 01 februari 2011 - 13:25 schreef 1nummer14 het volgende:1. Cruijff 2. Van Basten 3. Bergkamp 4. Litmanen 5. Van 't Schip 6. Rijkaard 7. Ronald de Boer 8. Neeskens 9. Johnny Rep 10. Rob Rensenbrink, de beste Ajacied die nooit voor Ajax speelde vrijdag, 16 mei 2008, 16:02 Rensenbrink beste Anderlecht-speler allertijden De Nederlander Rob Rensenbrink is, in het teken van het 100-jarig bestaan van Anderlecht, verkozen tot de beste speler allertijden van paars-wit. Hij laat onze landgenoot Paul Van Himst achter zich.
Vooral het feit dat Rensenbrink, bij velen nog altijd bekend als het 'slangenmens', in de jaren zeventig een belangrijke rol speelde bij het behalen van twee Europa Cups II hebben de doorslag gegeven in de verkiezing. Hij speelde in totaal speelde 261 wedstrijden voor Anderlecht en scoorde daarin 141 doelpunten.
Rensenbrink is alvast aangenaam verrast met zijn overwinning in de verkiezing. "Dit is echt een enorme eer", aldus de Nederlander. "Zeker wanneer je voor een icoon als Van Himst eindigt." |
|
|
|