|
|
Per4manc
|
|
|
1e bod van tafel door Utrecht. Hoeveel zouden ze geboden hebben? Iemand een idee? |
|
|
|
|
rubie
|
|
|
Gewoon wisselspeler Arnautovic halen van het degraderende Werder. Snel, technisch en geen kabouter,wat wil je nog meer.En waarom geen Theo jansen halen van Twente: hele goede voorzet,pass en inzicht, je verzwakt de concurentie, hij kost geen drol en als ie niet te veel frieten eet kan ie nog 3a4 jaar mee. Lukaku zou de beste aankoop zijn, maar die zal wel niet haalbaar zijn.El HamKaasdewie moet gewoon weg en Dost halen. Die jongen heeft de lengte en de toekomst. Dus jansen (3milj.) + arnoutovic (5milj) + dost (4milj) - hamkaas (5milj)=maar 7 miljoen!!
Dat is tenminste beleid!! Dat geld heb je gewoon liggen uit championsleageinkomsten. Heb je voor van de zomer het geld van suares nog te besteden. |
|
|
|
|
Blade85
|
|
|
zie mertens en dost graag komen maar niet voor meer dan 10 miljoen samen 4 voor dost en 6 voor mertens lijkt me meer dan genoeg. Als ze meer willen zou je de afspraak kunnen maken dat er voor beide spelers een miljoen bij komt als je kampioen word...
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 30 januari 2011 door Blade85 -- |
|
|
|
|
Blade85
|
|
|
|
|
|
Hasjkoph
|
|
|
http://www.depers.nl/sport/541709/Utrecht-weigert-bod-Ajax.html
quote:FC Utrecht weigert eerste bod Ajax op Mertens Gepubliceerd: vandaag 11:17 Update: vandaag 11:31
Ajax wil zich voor dinsdag behalve met Bas Dost ook nog met Dries Mertens versterken. De Amsterdamse club ziet in de 23-jarige buitenspeler een geschikte opvolger van Luis Suarez, die naar Liverpool is vertrokken. Ajax heeft vrijdag een bod op de Belgische vleugelspits uitgebracht. ,,Maar dat hebben we afgewezen'', zegt technisch directeur Foeke Booy van FC Utrecht.
,,We staan niet te popelen om Dries te laten vertrekken'', vervolgt Booy. ,,De transfermarkt sluit maandag, maar we hebben Ajax een deadline gesteld. Mertens is een belangrijke speler voor ons. Die laten we dus niet zomaar vertrekken. Maar we hebben natuurlijk ook te maken met Dries zelf. Verder wil ik er nu niet al te veel over zeggen.''
Mertens is bezig met zijn tweede seizoen bij FC Utrecht. Hij speelde daarvoor bij AGOVV. Meerdere scouts van Ajax hebben de vleugelspeler destijds bekeken en afgetest. Ajax ontvangt maximaal 26,5 miljoen euro voor Suarez. De Amsterdamse club wil een deel van dat bedrag besteden aan Dost en Mertens. ,,Maar we zijn niet van plan om nu plotseling voor iedereen de hoofdprijs te betalen'', verklaarde algemeen directeur Rick van den Boog.
SC Heerenveen nam de 21-jarige Dost afgelopen zomer voor 3,5 miljoen euro over van Heracles. De centrumspits heeft een moeizame relatie met trainer Ron Jans en mag zich ook geen basisspeler bij de Friese club noemen. Hij wil zijn loopbaan dolgraag in Amsterdam vervolgen. Ajax en Heerenveen zijn in gesprek over een vertrek van Dost, maar hebben nog geen overeenstemming bereikt |
|
|
|
|
Per4manc
|
|
|
quote:Op zondag 30 januari 2011 - 11:30 schreef rubie het volgende:Gewoon wisselspeler Arnautovic halen van het degraderende Werder. Snel, technisch en geen kabouter,wat wil je nog meer.En waarom geen Theo jansen halen van Twente: hele goede voorzet,pass en inzicht, je verzwakt de concurentie, hij kost geen drol en als ie niet te veel frieten eet kan ie nog 3a4 jaar mee. Lukaku zou de beste aankoop zijn, maar die zal wel niet haalbaar zijn.El HamKaasdewie moet gewoon weg en Dost halen. Die jongen heeft de lengte en de toekomst. Dus jansen (3milj.) + arnoutovic (5milj) + dost (4milj) - hamkaas (5milj)=maar 7 miljoen!! Dat is tenminste beleid!! Dat geld heb je gewoon liggen uit championsleageinkomsten. Heb je voor van de zomer het geld van suares nog te besteden. Is dat beleid? Jansen zitten we niet op te wachten. Wij hebben Erikson. Denk ook niet dat Arnoutovic voor 5 te halen is. Qua mentaliteit past hij ook helemaal niet bij Ajax. Dost en Mertens voor maximaal 10 lijkt mij inderdaad voldoende. Maar dan alleen als El Hammi vertrekt. 5 is trouwens te weinig voor hem. 7 a 8 miljoen voor de topscoorder van Ajax. Dan geef je 3 miljoen uit en beide spelers verdienen samen minder dan El Hammi.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 30 januari 2011 door Per4manc -- |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: Dost mag denk ik max 4,5/5 kosten, en Mertens zal denk ik max 8/9 kosten..
En hier kan ik eerlijk gezegd ook wel mee leven, Dost ben ik absloluut nog niet van overtuigd, maar als JODUH en PIETJE het in hem zien zitten, ga ik daar in mee....
Mertens is juist een typische Ajax voetballer, met een goede actie, en veel overzicht, verdediged goed mee, en behoud vrijwel altijd zijn zijlijn, ik twijfel bij hem alleen aan zijn scorend vermogen... |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zondag 30 januari 2011 - 08:56 schreef Ajax_fan het volgende:Ik vind niet dat ze Mertens en Dost allebei moeten halen. Een van beide. We hebben namelijk Cvitanich en Mounir ook nog he. Ik neem aan dat ze MErtens voor de linkerflank willen. Willen ze Mounir dan toch kwijt? Ik zie persoonlijk liever Mertens dan Dost komen. Ik ben wel een fan van Mertens. Die wil ik al een tijdje graag in het Ajaxshirt zien. En aangezien Suarez ook op de flanken speelde lijkt het me logisch dat je dan ook een speler terughaalt die op de flanken speelt en niet nog een spits! Ik denk eerlijk gezegd, dat de Boer van Cvitanich wel af zou willen, en Mounir mag denk ik bij een goed bod ook wel weg...
Ik heb zo het idee, dat hij van de ego's afwil in de selectie, en Mounir zou niet in dat plaatje passen..
Kijk een terug naar de 90er jaren, geen ego's in de ploeg, geen spelers die vonden dat ze altijd moesten spelen. Zo speelde wisselden er ook altijd veel spelers van plek en waren daar vrijwel nooit rare geluiden over te horen... |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zondag 30 januari 2011 - 10:13 schreef BRW het volgende:Zou Ajax niet gewoon een bod hebben liggen van een club voor Mounir? Alleen wachten ze tot er een akkoord is met Dost en Beerens.. Als je deze twee spelers haalt vraag ik mij af waar Mounir dan in het plaatje voorkomt.. Mertens - Dost - Sulejmani, en dan El Hamdaoui als pinchhitter? Dat gaat meneertje niet leuk vinden! Dost ben ik niet helemaal zeker van. Bij Heracles is hij een doelpuntenmachine gebleken en bij Heerenveen ondanks dat hij vaak op de bank zit ook al weer een aantal doelpunten heeft gemaakt. Maar toch, heb ik mijn twijfels.. Mertens mag van mij zo door komen.. Heerlijke voetballer! Snelheid, voorzet, techniek, overzicht en hij kan zelf ook goals maken.. Dost als Pinchhitter... |
|
|
|
|
Per4manc
|
|
|
8/9 voor Mertens is echt te veel. Ik denk dat Ajax nooit meer dan 6/7 moet betalen voor een speler. Vraag mij ook of of Mertens dan zoveel meerwaarde heeft als Ebecilio.
3,5 voor Dost moet maximum zijn. Feyenoord kon hem er ook voor kopen. Hij leeft in conflict met Jans. Hem houden is kapitaal vernietiging voor Hveen. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: Ik denk dat ie gaat komen als ik dit zo lees, lees dat zinnetje maar eens "maar we hebben ook met dries te maken" maw, die heeft waarschijnlijk aangegeven naar Ajax te willen vertrekken... |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zondag 30 januari 2011 - 11:55 schreef Per4manc het volgende:8/9 voor Mertens is echt te veel. Ik denk dat Ajax nooit meer dan 6/7 moet betalen voor een speler. Vraag mij ook of of Mertens dan zoveel meerwaarde heeft als Ebecilio. 3,5 voor Dost moet maximum zijn. Feyenoord kon hem er ook voor kopen. Hij leeft in conflict met Jans. Hem houden is kapitaal vernietiging voor Hveen. Ebecilio moet echt geremd worden, denk dat de Boer hem ook niet kapot wil maken.... |
|
|
|
|
Per4manc
|
|
|
Ik zou het jammer vonden als Cvitanich weg gaat. Ik zag het wel zitten in die jongen. Topscoorder van Argentinie wordt je niet zomaar. Dat is misschien geen top-competitie, maar wel zeer verdedigend voetbal. In Mexico scoorde hij ook regelmatig. Mounir past inderdaad niet bij Ajax. Wel qua flair, maar niet qua mentaliteit. Zie de man ook maar zelden meeverdedigen. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Als Ajax er niet in slaagt om Mertens te halen, dan zou Tadic van Groningen ook een goede optie zijn, Zelfde soort voetballer, en doet het tot nu toe meer dan prima bij Groningen, speelde in de eerste wedstrijd dit seizoen, v/d Wiel ook helemaal zoek... |
|
|
|
|
AFCA!
|
|
|
Ik hoop echt niet dat Ajax wanhopig probeert nog iemand te vinden en vervolgens veel te veel voor Mertens betaald. Ze moeten deze jongen zeker niet halen voor meer dan 5 miljoen, ik vind ook niet dat Ajax hem nodig heeft.. overigens snap ik ook wel dat Utrecht gewoon de hoofdprijs vraagt. |
|
|
|
|
dege
|
|
|
quote:Op zondag 30 januari 2011 - 12:06 schreef AFCA! het volgende:Ik hoop echt niet dat Ajax wanhopig probeert nog iemand te vinden en vervolgens veel te veel voor Mertens betaald. Ze moeten deze jongen zeker niet halen voor meer dan 5 miljoen, ik vind ook niet dat Ajax hem nodig heeft.. overigens snap ik ook wel dat Utrecht gewoon de hoofdprijs vraagt. voor 5 miljoen zal Utrecht hem niet laten gaan, denk voor Mertens dat je toch een 7 a 8 komt neer aan het leggen, Dost voor een 5 denk ik. De clubs zien ajax al komen en schroeven dan meteen de prijs omhoog, zo gaat het al jaren. |
|
|
|
|
AFCA!
|
|
|
quote:Op zondag 30 januari 2011 - 12:12 schreef dege het volgende:[..] voor 5 miljoen zal Utrecht hem niet laten gaan, denk voor Mertens dat je toch een 7 a 8 komt neer aan het leggen, Dost voor een 5 denk ik. De clubs zien ajax al komen en schroeven dan meteen de prijs omhoog, zo gaat het al jaren. Ja ik weet het.. maar ik vind dat Mertens die prijs niet waard is en Ajax dus niet mee moet gaan in dit spelletje. |
|
|
|
|
Per4manc
|
|
|
quote:Op zondag 30 januari 2011 - 12:13 schreef AFCA! het volgende:[..] Ja ik weet het.. maar ik vind dat Mertens die prijs niet waard is en Ajax dus niet mee moet gaan in dit spelletje. Ik ben het met je eens, maar dat tekent tevens dat je geen spelers meer uit de NL-competitie kunt kopen. Alle clubs verhogen standaard de prijs wanneer Ajax informeert. |
|
|
|
|
AFCA!
|
|
|
quote:Op zondag 30 januari 2011 - 12:15 schreef Per4manc het volgende:[..] Ik ben het met je eens, maar dat tekent tevens dat je geen spelers meer uit de NL-competitie kunt kopen. Alle clubs verhogen standaard de prijs wanneer Ajax informeert. Hoe langer Ajax de hoofdprijs blijft betalen voor zulke spelers, hoe langer de clubs de prijzen bijven opschroeven. Nadat Ajax Sulejmani heeft gehaald voor 16 miljoen denken alle clubs absurd hoge bedragen te kunnen vragen. Als we eens stoppen met het betalen hiervan..
Dan moeten de scouts maar eens aan het werk om deze spelers te kopen voordat Utrecht, Grongingen of Heerenveen ermee vandoor gaan.. |
|
|
|
|
Per4manc
|
|
|
Waar! Als club is Ajax ook druk bezig om dat beleid te hervormen. Dat kost wel tijd. Vd Zee wegsturen is daar een goed voorbeeld van. Hij heeft echt maar weinig gebracht met z'n "fantastische" talenten netwerk.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 30 januari 2011 door Per4manc -- |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zondag 30 januari 2011 - 12:12 schreef dege het volgende:[..] voor 5 miljoen zal Utrecht hem niet laten gaan, denk voor Mertens dat je toch een 7 a 8 komt neer aan het leggen, Dost voor een 5 denk ik. De clubs zien ajax al komen en schroeven dan meteen de prijs omhoog, zo gaat het al jaren. Ik zou hier als Ajaz zijnde direct voor tekenen, bedenk namelijk ook dat ze beiden jong zijn, en als de Boer het echt in deze twee ziet zitten, dan gaat hij er dus ook vanuit, dat beide spelers uiteindelijk voor veel meer geld gaan vetrekken. |
|
|
|
|
Per4manc
|
|
|
Weet nog steeds niet wat het eerste bod was en of Mertens een clausule in zijn contract heeft. |
|
|
|
|
verbrande harry
|
|
|
quote:Op zondag 30 januari 2011 - 12:13 schreef AFCA! het volgende:[..] Ja ik weet het.. maar ik vind dat Mertens die prijs niet waard is en Ajax dus niet mee moet gaan in dit spelletje. als ajax deze spelers echt wil liggen ze dat bedrag echt wel op tafel... |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zondag 30 januari 2011 - 12:25 schreef Per4manc het volgende:Weet nog steeds niet wat het eerste bod was en of Mertens een clausule in zijn contract heeft. Geen clausule wat ik ervan heb begrepen....Maar als je de uitspraak van Utrecht hoort, dan denk ik wel degelijk dat hij gaat komen, anders zegt hij natuurlijk niet dingen als "maar we moeten ook bedenken wat Dries graag wil" In mijn ogen doe je zo'n uitspraak niet als hij niet weg wil.. |
|
|
|
|
dege
|
|
|
quote:Op zondag 30 januari 2011 - 12:24 schreef remco k het volgende:[..] Ik zou hier als Ajaz zijnde direct voor tekenen, bedenk namelijk ook dat ze beiden jong zijn, en als de Boer het echt in deze twee ziet zitten, dan gaat hij er dus ook vanuit, dat beide spelers uiteindelijk voor veel meer geld gaan vetrekken. het zal denk ik ook een kwestie van tijd zijn voordat we te horen krijgen dat beide spelers binnen zijn, ajax heeft haar zinnen gezet op in mijn ogen 2 talentvolle spelers en waarvan ik ook denk dat De Boer ze nog beter aan het voetballen krijgt, sta er niet gek van te kijken als vanavond 1 van de deals al rond is. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: Daar zou ook niks verkeerds aan zijn... Suarez gekocht voor 8 , verkocht voor 27. is 19 miljoen winst, als je daar 13 miljoen van investeert, is direct het salaris voor deze spelers voor hun contractduur betaald, en heeft Suarez hier gratis gevoetbald. Verkoop je deze speelrs ooit nog eens, dan is dat pure winst... |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zondag 30 januari 2011 - 12:28 schreef dege het volgende:[..] het zal denk ik ook een kwestie van tijd zijn voordat we te horen krijgen dat beide spelers binnen zijn, ajax heeft haar zinnen gezet op in mijn ogen 2 talentvolle spelers en waarvan ik ook denk dat De Boer ze nog beter aan het voetballen krijgt, sta er niet gek van te kijken als vanavond 1 van de deals al rond is. Ik ben benieuwd... |
|
|
|
|
dege
|
|
|
quote:Op zondag 30 januari 2011 - 12:28 schreef remco k het volgende:[..] Geen clausule wat ik ervan heb begrepen....Maar als je de uitspraak van Utrecht hoort, dan denk ik wel degelijk dat hij gaat komen, anders zegt hij natuurlijk niet dingen als "maar we moeten ook bedenken wat Dries graag wil" In mijn ogen doe je zo'n uitspraak niet als hij niet weg wil.. dat denk ik ook, denk dat Dries de overstap ook wil maken, dat haal je wel uit dat zinnetje |
|
|
|
|
verbrande harry
|
|
|
quote:Op zondag 30 januari 2011 - 12:32 schreef dege het volgende:[..] dat denk ik ook, denk dat Dries de overstap ook wil maken, dat haal je wel uit dat zinnetje toen hij nog bij agovv speelde gaf hij al aan graag naar ajax te willen maar het kwam er niet van toen kon ajax hem voor een paar knikkers halen,nu kan ajax de hoofdprijs betalen aaarggghhhhh.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 30 januari 2011 door verbrande harry -- |
|
|
|
|
Per4manc
|
|
|
We zien wel. Vind het een leuke speler, maar teveel geld. |
|
|
|
|
bird
|
|
|
mertens is een vriend van joden van mag ie komen |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
LATEN WE GEWOON NIKS KOPEN... |
|
|
|
|
afcadavid
|
|
|
ik lees net dat fc utrecht intresse heeft om wesley verhoek over te nemen van ado den haag...
1+1 = 2 Verhoek naar utrecht Mertens naar Ajax
ook heeft psv intresse in verhoek doordat Dzudszak naar lille in frankrijk kan |
|
|
|
|
Per4manc
|
|
|
quote:Op zondag 30 januari 2011 - 13:08 schreef afcadavid het volgende:ik lees net dat fc utrecht intresse heeft om wesley verhoek over te nemen van ado den haag... 1+1 = 2 Verhoek naar utrecht Mertens naar Ajax ook heeft psv intresse in verhoek doordat Dzudszak naar lille in frankrijk kan De carrousel begint te draaien. Friesland ook al op zoek naar een andere spits? |
|
|
|
|
AFCA!
|
|
|
|
|
|
afcadavid
|
|
|
neej sc is niet op zoek naar nieuwe spits |
|
|
|
|
dege
|
|
|
quote:Op zondag 30 januari 2011 - 12:36 schreef verbrande harry het volgende:[..] toen hij nog bij agovv speelde gaf hij al aan graag naar ajax te willen maar het kwam er niet van toen kon ajax hem voor een paar knikkers halen,nu kan ajax de hoofdprijs betalen aaarggghhhhh. helaas is dat erg vaak het geval, vandaar dat de scouting van ajax ook de schop opgaat, afgelopen jaren is daar weinig positiefs vandaan gekomen. Laten we hopen op betere jaren wat dat betreft. |
|
|
|
|
bird
|
|
|
als we geen versterking word dit seizoen helemaal niks meer ebicilio en ozbiliz kan je niet van verwachten dat ze er gelijk staan zulke gasten moet je rustig brenge mertens is er klaar voor en een directe versterking |
|
|
|
|
AFCA!
|
|
|
Liever dit seizoen niks dan weer de hoofdprijs betalen. Alsof Mertens ons kampioen gaat maken.. |
|
|
|
|
nummer10
|
|
|
quote:Op zondag 30 januari 2011 - 11:52 schreef remco k het volgende:[..] Ik denk eerlijk gezegd, dat de Boer van Cvitanich wel af zou willen, en Mounir mag denk ik bij een goed bod ook wel weg... Ik heb zo het idee, dat hij van de ego's afwil in de selectie, en Mounir zou niet in dat plaatje passen.. Kijk een terug naar de 90er jaren, geen ego's in de ploeg, geen spelers die vonden dat ze altijd moesten spelen. Zo speelde wisselden er ook altijd veel spelers van plek en waren daar vrijwel nooit rare geluiden over te horen... +1
denk ook dat de boer daarom deze mensen wil.. mertens en dost zullen ook genoegen nemen als ze een keer niet spelen of worden gewisseld.. Mounir heeft die mentaliteit neit echt en die had suarez ook niet.. dus ik dnek dat deboer liever een dost + mertens heeft dan een suarez en elham ook al is het puur door mentaliteit |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zondag 30 januari 2011 - 13:38 schreef AFCA! het volgende:Liever dit seizoen niks dan weer de hoofdprijs betalen. Alsof Mertens ons kampioen gaat maken.. Ik denk ook niet dat je hier naar moet kijken, d Boer wil iedere positie bezet hebben met een in principe basis waardige speler.
We hebben nu.
Steek == Vermeer Wiel == Anita Silva Alder == Ooijer Jan == Olequer Blind == ?? Anita De Zeeuw == Lindgren/Anita/Lodeiro Enoh == Lodeiro/Anita/Lindgren Eriksen == Loderio/de Jong Sulejmani == Ozbiliz/Lukoki De Jong == El Hamdaoui Ebecilio == El Hamdaoui
Voorin zijn dus de linksbuitenpositie en spits positie onzeker, en achterin is de linksback positie onderbezet.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zondag 30 januari 2011 - 13:43 schreef nummer10 het volgende:[..] +1 denk ook dat de boer daarom deze mensen wil.. mertens en dost zullen ook genoegen nemen als ze een keer niet spelen of worden gewisseld.. Mounir heeft die mentaliteit neit echt en die had suarez ook niet.. dus ik dnek dat deboer liever een dost + mertens heeft dan een suarez en elham ook al is het puur door mentaliteit Inderdaad, en eerlijk gezegd, heb ik dan ook het idee, dat de Boer het vertrek van Luis niet zo heel erg vind, hij heeft nu nog maar 1 ego over, Mounir... Mido en Luis zijn nu weg, en ik begin eigenlijk te denken dat het geen toeval is....
Misschien dat de Boer een prima verstandhouding had met Mouinir, en hem verteld heeft rustig te blijven omdat bovengenoemde spelers zouden vertrekken, Mounir is 26 en gaat niet 123 weg, de Boer zou ook nog maar zo eens met hem verder willen, dat zal denk ik vanmiddag wel duidelijk worden...
In positieve of negatieve zin, ik denk dat er veel van Mouinir afhangt of heeft gehangen, en danmet name zijn ego... |
|
|
|
|
AFCA!
|
|
|
Dat begrijp ik Remco k alleen ik denk dat we eens moeten stoppen met het halen van spelers uit de eredivisie voor veel te hoge bedragen.. dan maar geen Mertens.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Ik hoor Verhoek net zeggen, dat hij niet naar Utrecht wil, hij denkt namelijk dat hij hetzelfde niveau met Utrecht zou kunnen halen |
|
|
|
|
alibabba
|
|
|
quote: En als ze beide mislukken is Ajax weer gaar.... |
|
|
|
|
alibabba
|
|
|
quote:Op zondag 30 januari 2011 - 00:52 schreef PSVMocro het volgende:Mertens is een goede speler. De tijden dat clubs als Groningen, Heerenveen en Utrecht hun spelers zonder al te veel problemen aan de top van de eredivisie afstonden zijn wel voorbij. Ik ben dus benieuwd wat Utrecht voor Mertens moet hebben. Volgens mij heeft hij zijn contract net verlengd toch? Mertens vind ik een geweldige voetballer en hij zou perfect bij AJAX passen. Echter Ajax heeft destijds de kans gehad om hem binnen te halen voor nog geen miljoen, dus nu 9 miljoen betalen is van de zotte. Niet doen dus! |
|
|
|
|
alibabba
|
|
|
quote:Op zondag 30 januari 2011 - 12:30 schreef remco k het volgende:[..] Daar zou ook niks verkeerds aan zijn... Suarez gekocht voor 8 , verkocht voor 27. is 19 miljoen winst, als je daar 13 miljoen van investeert, is direct het salaris voor deze spelers voor hun contractduur betaald, en heeft Suarez hier gratis gevoetbald. Verkoop je deze speelrs ooit nog eens, dan is dat pure winst... We moeten niet vergeten dat Ajax de laatste 2 jaar verlies heeft gedraaid! |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: Inderdaad, dat klopt, maar we hebben nu ook weer extra geld verdiend met CL, en er zijn al een hoop grootverdieners de deur uit, ook met Urby en Suarez wordt er weer 3 miljoen+ bespaard, en niet te vergeten dat we komende zomer afscheid gaan nemen vaan heel veel spelers, Olequer is daarvan de topverdiener, er lopen dus veel contracten af, en eerlijk gezegd denk ik, dat Vertongen, Wiel en Steek zoiezo komende zomer vertrekken...
Beter start Ajax nu dus al met het aantrekken van spelers die ze zoiezo willen halen. Persoonlijk denk ik dat Ajax beter Tadic van Groningen kan halen i.p.v. Mertens. Is goedkoper en ik denk dat daar meer potentie in zit.
En er zal een centrale verdediger bij moeten komen als Vertongen verkast..
Ik ben van mening dat het geld van Ajax in de spelersgroep moet zitten, tenminste, als die spelersgroep onder de maat is, en momenteel vind ik dat die ver onder de maat is. Zodra de spelers groep compleet op peil is, kun je veel makkelijker een jeugdspeler inpassen, je kunt nu namelijk lang niet alles gaanverwachten van Ebecilio, Blind en Eriksen.. |
|
|
|
|
alibabba
|
|
|
quote:Op zondag 30 januari 2011 - 20:11 schreef remco k het volgende:[..] Inderdaad, dat klopt, maar we hebben nu ook weer extra geld verdiend met CL, en er zijn al een hoop grootverdieners de deur uit, ook met Urby en Suarez wordt er weer 3 miljoen+ bespaard, en niet te vergeten dat we komende zomer afscheid gaan nemen vaan heel veel spelers, Olequer is daarvan de topverdiener, er lopen dus veel contracten af, en eerlijk gezegd denk ik, dat Vertongen, Wiel en Steek zoiezo komende zomer vertrekken... Beter start Ajax nu dus al met het aantrekken van spelers die ze zoiezo willen halen. Persoonlijk denk ik dat Ajax beter Tadic van Groningen kan halen i.p.v. Mertens. Is goedkoper en ik denk dat daar meer potentie in zit. En er zal een centrale verdediger bij moeten komen als Vertongen verkast.. Ik ben van mening dat het geld van Ajax in de spelersgroep moet zitten, tenminste, als die spelersgroep onder de maat is, en momenteel vind ik dat die ver onder de maat is. Zodra de spelers groep compleet op peil is, kun je veel makkelijker een jeugdspeler inpassen, je kunt nu namelijk lang niet alles gaanverwachten van Ebecilio, Blind en Eriksen.. Ik ben het wel eens met je verhaal, maar ik vind eerst dat het achter de schermen goed moet zitten en ik heb het gevoel dat dat nog lang niet het geval is, waardoor de kans groot is dat spelers die gehaald worden mislukken. Als ze nu mislukken ben je weer ver van huis en dan vind ik dat je beter kan wachten tot Cruijff het helemaal op orde kan en MAG maken. Ik zeg mag, want ik ben nog steeds niet overtuigd dat ze hem de vrije hand geven! |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zondag 30 januari 2011 - 20:32 schreef alibabba het volgende:[..] Ik ben het wel eens met je verhaal, maar ik vind eerst dat het achter de schermen goed moet zitten en ik heb het gevoel dat dat nog lang niet het geval is, waardoor de kans groot is dat spelers die gehaald worden mislukken. Als ze nu mislukken ben je weer ver van huis en dan vind ik dat je beter kan wachten tot Cruijff het helemaal op orde kan en MAG maken. Ik zeg mag, want ik ben nog steeds niet overtuigd dat ze hem de vrije hand geven! Die vrije hand zal hij ook niet krijgen, maar via Keje gaat er wel een hoop veranderen, daar wordt zoals gezegd als het goed is in alle rust aan gewerkt, en volgend seizoen moet dat tip top in orde zijn... |
|
|
|