|
|
|
|
Dit topic is een vervolg op het topic: Wat een verassing.... |
|
|
|
joey
|
|
|
http://www.ajaxf-side.nl/shownews.asp?id=15413
Ajax wil miljoenen uitgeven voor Bas Dost en Dries Mertens, maar er kan beter eerst wat geld naar de scoutingsstaf.
De scouting van Ajax heeft de greep op de realiteit volkomen verloren. Onlangs moesten op een van de scoutingsbijeenkomsten de speurneuzen allemaal hun schaduwelftal bekendmaken. De technische leiding wilde weten wie zij op het oog hadden als opvolger voor Luis Suárez. Een van de scouts kwam met twee namen: Edin Dzeko en Marouane Chamakh.
Sommigen dachten dat het een grap was, maar hij was bloedserieus. Wat hij blijkbaar niet wist: aan Dzeko hing een prijskaartje van 35 miljoen dat is wat Manchester City een paar weken geleden betaalde en Chamakh speelde al bij Arsenal. |
|
|
|
|
Ikke_tik
|
|
|
Ga spruitjes plukken, Boeve!
Wat een lullo is dat toch... mislukkeling. |
|
|
|
|
joey
|
|
|
Het is te erg voor woorden.. Maar het is helaas zo.. Ajax moet de aankomende tijd beter gaan scouten en beter leren luisteren naar mensen DIE ER WEL VERSTAND VAN HEBBEN!
Desnoods flikker je alle scouts eruit en vervang je ze door ex-ajaxcieden die ajax een handje willen helpen.. Zoals bijv. Litmanen die ons aan een Fins talent heeft geholpen. DIT MOET VAKER!
Volgens mij kun je de scouting van ajax nog beter laten vervangen door ons allen hiero! Zelf dan zal er beter scouting resuktaat komen! |
|
|
|
|
Ikke_tik
|
|
|
Ga slapen man... in een Ajax pyama. |
|
|
|
|
joey
|
|
|
quote: Dus jij vind niet dat het beter moet!? |
|
|
|
|
sandman
|
|
|
andere scouts, zou ik zeggen, het beleid is niks... |
|
|
|
|
joey
|
|
|
quote: Mislukkeling.. prima.. Maar hij had gelijk en ajax had toen toch wel ff kenne kijken naar bas dost op dat moment.. |
|
|
|
|
Ikke_tik
|
|
|
Iedere voetballer speelt ooit een topwedstrijd... als je die allemaal moet gaan halen wordt het best druk.
Kom op, 't wordt tijd dat de eigen spitsen eens door komen. Mooi moment nu.
Buiten dat, waarom hebben we Mounir gehaald? Om hem naar de bank te sturen voor een reservespeler van Heerenveen? |
|
|
|
|
PSVMocro
|
|
|
Scouten ze door naar Sport1 te kijken? |
|
|
|
|
chukkie76
|
|
|
quote: Mislukking? Boeve maakte melding van een groot talent, maar Ajax doet er niets mee. Net als het verhaal John v.d. Brom!
Leer eens lezen voordat je mensen ten onrechte veroordeeld!
Ik denk dat Ajax goed handeld! Laat clubs maar zien dat we niet ten koste van alles toehappen!
Ik geloof nog wel in de kracht van deze selectie! |
|
|
|
|
bird
|
|
|
dat is tochb al jaren het probleem kijk naar groningen met toen suarez ne weer matavz bij heerenveen lopen ook altijd wel leuke spelers en bij ajax moeten we de hoofdprijs betalen we zijn altijd te laat |
|
|
|
|
chukkie76
|
|
|
quote:Op dinsdag 01 februari 2011 - 08:25 schreef bird het volgende:dat is tochb al jaren het probleem kijk naar groningen met toen suarez ne weer matavz bij heerenveen lopen ook altijd wel leuke spelers en bij ajax moeten we de hoofdprijs betalen we zijn altijd te laat Bij die clubs kunnen ze zich ontwikkelen zonder druk... Bij ons moeten ze er meteen staan en worden ze uitgefloten als ze twee ballen niet raken!
Kijk naar Ebicilio.... Oh wat was iedereen blij wat een talent. Hij twee keer wat minder en mensen beginnen al weer te klagen!
Het nieuwe beleid van Ajax is prima, maar wij moeten misschien ook eens wat meer geduld hebben en geven! |
|
|
|
|
riveco
|
|
|
Allemaal achteraf gelul, hoeveel keer heeft hij iemand gemeld waar je nooit meer van hebt gehoord? juist als jij het ene keer goed hebt van de tien luisteren ze ook niet naar jou hoor. Er wordt hier altijd gesproken over te veel miskopen? En steeds hoeft er maar een naam te vallen en roept er weer iemand halen die man. Haha dan hadden we van de 100 aanbiedingen 90 TE DURE miskopen gehad. Laat ze lekker weer als vroeger eigen jeugt opleiden en dan komt die 3e ster een jaar later maar wel met voetbal waar wij allen van houden. Vergeet ook niet dat een nieuwe speler ook weer aan het systeem moet wennen en er dus ook niet gelijk staat. Petje af bestuur eindelijk gaan we kijken wat iemand waard is voor wat hij extra brengt in het half jaar. En ja ook ik vind het zonde van Suares maar ja vele zijn hem voor gegaan, wij zijn nou eenmaal ook dat AJAX. |
|
|
|
|
C. Eriksen
|
|
|
Weet je wat ik niet snap?
Ajax geeft 16 miljoen uit aan Mickey Sulejmani! En dan willen ze geen 8 miljoen voor mertens geven, en 6 miljoen voor Bas Dost. 8 miljoen + 6 miljoen = 14 miljoen dat is nog minder als Mickey Suljemani. |
|
|
|
|
alibabba
|
|
|
quote:Op dinsdag 01 februari 2011 - 00:10 schreef joey het volgende:Het is te erg voor woorden.. Maar het is helaas zo.. Ajax moet de aankomende tijd beter gaan scouten en beter leren luisteren naar mensen DIE ER WEL VERSTAND VAN HEBBEN! Desnoods flikker je alle scouts eruit en vervang je ze door ex-ajaxcieden die ajax een handje willen helpen.. Zoals bijv. Litmanen die ons aan een Fins talent heeft geholpen. DIT MOET VAKER! Volgens mij kun je de scouting van ajax nog beter laten vervangen door ons allen hiero! Zelf dan zal er beter scouting resuktaat komen! Er zit gewoon teveel rotzooi op een hoop daar. Ik heb gehoord dat Ajax 43 scouts in dienst heeft, maar zij kunnen toch nooit tot een éénsgezinde oplossing komen? Hoe dom kun je zijn zeg? Ik weet zeker als ze mij als enige scout namen, dat ik kwam met spelers die voor weinig geld meekunnen in AJAX 1. Ik zou dat voor 60.000 euro per jaar doen! Hetgeen wat ze nu kwijt zijn voor 43 druiloren, wil ik nog geeneens weten, want ik zou een hartaanval krijgen! |
|
|
|
|
bully
|
|
|
heel makkelijk gezegt achteraf dat je hem aanbood. maar we moeten ook niet vergeten dat ajax nou eenmaal niet elk talent kan pakken. en dat het voor zo`n speler bij clubs als heracles enz makelijker is zichzelf te ontwikkelen dan bij ajax. want hier staat er altijd druk op. dus wie zegt dat als je die spelers had gehaalt ze net zo goed waren geworden. |
|
|
|
|
Twan
|
|
|
Gewoon wanbeleid, en dat is al jaren zo! Ik hoop dat Cruijff binnenkort hard gaat ingrijpen want schijnbaar is dit toch echt nodig. De nodige mensen eruit wieberen en mensen binnen halen die kennis hebben op het gebied van scouting. Een goede technische directeur zou ook niet misstaan bij Ajax. Dat er gisteren geen spits is gekomen is een heel duidelijk voorbeeld dacht ik? Waarom ga je in godsnaam op 1 paard wedden in plaats van 3? |
|
|
|
|
sjasphere
|
|
|
het ergste was, het verhaal mertens/chadli ik volg de jupiler league niet heel goed, maar mij was al wel opgevallen dat die jongens fantastisch kunnen voetballen, en voor 1 miljoen kun je zo'n gok toch wel wagen ? Maar ik ben ook wel blij dat ze niet belachelijk veel geld uitgeven hebben voor Dost, ik denk ook dat Castillion een completere speler gaat worden |
|
|
|
|
Twan
|
|
|
Dat is dus het hele probleem bij Ajax. Clubs als Twente zijn er als de kippen bij om zulke spelers te kopen. Ajax wordt pas een x wakker als zo'n speler bij een subtopper in de eredivisie speelt. En dan vragen ze er veel geld voor, niet meer dan logisch! VdBoog had het ook over enkele troeven in het buitenland. Op Gudjohnson na heb er verder niks meer over gelezen. Cruijff zal er goed aan doen om oa VdBoog er eens uit te knikkeren en een TD aanstellen. |
|
|
|
|
verbrande harry
|
|
|
als je een goede scouting had gehad waren we niet eens uitgekomen bij dost en/of mertens. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op dinsdag 01 februari 2011 - 16:23 schreef verbrande harry het volgende:als je een goede scouting had gehad waren we niet eens uitgekomen bij dost en/of mertens. Weet ik niet, het kan zijn, dat Dost al tijden gescout is en datzelfde geld voor Mertens, misschien zien zij dingen in het voordeel voor Ajax, waar wij geen zicht op hebben...
Ik denk wel, dat Ajax in staat moet zijn, om dit soort talenten zelf op te leiden, en niet moet hoeven kopen.. |
|
|
|
|
C. Eriksen
|
|
|
quote:Op dinsdag 01 februari 2011 - 18:27 schreef remco k het volgende:[..] Weet ik niet, het kan zijn, dat Dost al tijden gescout is en datzelfde geld voor Mertens, misschien zien zij dingen in het voordeel voor Ajax, waar wij geen zicht op hebben... Ik denk wel, dat Ajax in staat moet zijn, om dit soort talenten zelf op te leiden, en niet moet hoeven kopen.. Toen Dost nog als broekie bij fc emmen speelde, toen had Peter Boeve ajax al getipt. Maar tevergeefs............ |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op dinsdag 01 februari 2011 - 19:31 schreef C. Eriksen het volgende:[..] Toen Dost nog als broekie bij fc emmen speelde, toen had Peter Boeve ajax al getipt. Maar tevergeefs............ Ja dus.... |
|
|
|
|
C. Eriksen
|
|
|
quote: We hadden het erover, dat je zo'n speler moet scouten. En toen hij net bij emmen kwam, werd ajax al getipt, maar request op het aanbod |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op dinsdag 01 februari 2011 - 19:55 schreef C. Eriksen het volgende:[..] We hadden het erover, dat je zo'n speler moet scouten. En toen hij net bij emmen kwam, werd ajax al getipt, maar request op het aanbod Ja dus.... |
|
|
|
|
C. Eriksen
|
|
|
quote: Dus ajax had hem allang kunnen hebben! En ff vraagje ben jij leraar ofzeuw? |
|
|
|
|
alibabba
|
|
|
De Cup met de grote oren.... |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: Nee gewoon geniaal.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: Haha ja, was dat maar weer eens waar.. |
|
|
|
|
C. Eriksen
|
|
|
quote: Ow okey, ja en dan moet je 2x hetzelfde vragen! |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: Misschien maakte ik je wel een punt, maar snapte je het weer eens niet.. |
|
|
|
|
morkanne
|
|
|
Ajax moet weer eens gaan inversteren in de jeugdopleiding. Ik bedoel dus niet spelers van 16 jaar ophalen bij andere clubs maar zelf jonge spelers opleiden! Vertongen, Alderweireld zijn opgeleid bij Germinal Beeerschot Antwerp en Ebecilio is opgeleid bij AZ. |
|
|
|
|
C. Eriksen
|
|
|
quote:Op dinsdag 01 februari 2011 - 20:56 schreef morkanne het volgende:Ajax moet weer eens gaan inversteren in de jeugdopleiding. Ik bedoel dus niet spelers van 16 jaar ophalen bij andere clubs maar zelf jonge spelers opleiden! Vertongen, Alderweireld zijn opgeleid bij Germinal Beeerschot Antwerp en Ebecilio is opgeleid bij AZ. Ja moeten ze mij ophalen :p |
|
|
|
|
joduh
|
|
|
ik denk van de sar terughalen....die heeft pas oren man..... |
|
|
|
|
Afcarius
|
|
|
quote:Op dinsdag 01 februari 2011 - 20:56 schreef morkanne het volgende:Ajax moet weer eens gaan inversteren in de jeugdopleiding. Ik bedoel dus niet spelers van 16 jaar ophalen bij andere clubs maar zelf jonge spelers opleiden! Vertongen, Alderweireld zijn opgeleid bij Germinal Beeerschot Antwerp en Ebecilio is opgeleid bij AZ. oo dus vertonghen alderweireld en ebecilio zijn niet goed wou je zeggen? en Eriksen is ook niet goed? Stekelenburg ook niet want die is ook niet bij ajax begonnen en ook niet echt door ajax opgeleid? nee zijn niet goed. Laat ze lekker spelers van 16 halen als die goed zijn, kom nou. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op dinsdag 01 februari 2011 - 20:56 schreef morkanne het volgende:Ajax moet weer eens gaan inversteren in de jeugdopleiding. Ik bedoel dus niet spelers van 16 jaar ophalen bij andere clubs maar zelf jonge spelers opleiden! Vertongen, Alderweireld zijn opgeleid bij Germinal Beeerschot Antwerp en Ebecilio is opgeleid bij AZ. Maar spelers als Vertongen, Alder en Vermaelen zijn niet verkeerd gescout vind ik, ook dat is goed beleid geweest, ben wel met je eens dat het ook in NL in de jeugd wat beter moet... |
|
|
|
|
sandman
|
|
|
quote:Op dinsdag 01 februari 2011 - 21:47 schreef remco k het volgende:[..] Maar spelers als Vertongen, Alder en Vermaelen zijn niet verkeerd gescout vind ik, ook dat is goed beleid geweest, ben wel met je eens dat het ook in NL in de jeugd wat beter moet... ik ben het met je eens! |
|
|
|
|
sandman
|
|
|
scoutingbeleid moet overhoop. dat is persoonlijk mijn mening |
|
|
|
|
sandman
|
|
|
quote:Op dinsdag 01 februari 2011 - 16:23 schreef verbrande harry het volgende:als je een goede scouting had gehad waren we niet eens uitgekomen bij dost en/of mertens. ook hier eens
ik snap het gewoon totaaaaal niet dat Groningen Heerenveen, en in mindere mate Twente goede talenten voor paar centen zie halen, en ajax daar later weer miljoenen voor moet neer leggen
suarez - 500,000? kon eerst naar ajax, niet gedaan destijds dzudszak - te licht bevonden! mertens - destijds te licht bevonden, en nu moeten ze meer dan 8 milj neerleggen
hoe zit dat met dat (Scouting)beleid bij ajax
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 01 februari 2011 door sandman -- |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: Misschien eens opletten dan, daar zijn ze al mee bezig...
En als de Boer Mertens en Dost wel goed vind, dan moeten we dat steunen, is mijn optiek |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op dinsdag 01 februari 2011 - 22:11 schreef sandman het volgende:[..] ook hier eens ik snap het gewoon totaaaaal niet dat Groningen Heerenveen, en in mindere mate Twente goede talenten voor paar centen zie halen, en ajax daar later weer miljoenen voor moet neer leggen suarez - 500,000? kon eerst naar ajax, niet gedaan destijds dzudszak - te licht bevonden! mertens - destijds te licht bevonden, en nu moeten ze meer dan 8 milj neerleggen hoe zit dat met dat (Scouting)beleid bij ajax Suarez hoort hier niet tussen, die is direct gescout door groningen, en niet door Ajax... |
|
|
|
|
sandman
|
|
|
quote: oke dan heb ik dat verkeerd gelezen. maar er zijn vast en zeker zo nog wel meer voorbeelden te geven |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op dinsdag 01 februari 2011 - 23:11 schreef sandman het volgende:[..] oke dan heb ik dat verkeerd gelezen. maar er zijn vast en zeker zo nog wel meer voorbeelden te geven Oja, dat zeker, maar er zijn ook genoeg voorbeelden, die we voor veel geld hebben verkocht.. Suarez, Huntelaar, Zlatan... |
|
|
|
|
ALTIJD PRIJS IN DE K
|
|
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
quote:Op dinsdag 01 februari 2011 - 00:08 schreef joey het volgende:http://www.ajaxf-side.nl/shownews.asp?id=15413Ajax wil miljoenen uitgeven voor Bas Dost en Dries Mertens, maar er kan beter eerst wat geld naar de scoutingsstaf. De scouting van Ajax heeft de greep op de realiteit volkomen verloren. Onlangs moesten op een van de scoutingsbijeenkomsten de speurneuzen allemaal hun schaduwelftal bekendmaken. De technische leiding wilde weten wie zij op het oog hadden als opvolger voor Luis Suárez. Een van de scouts kwam met twee namen: Edin Dzeko en Marouane Chamakh. Sommigen dachten dat het een grap was, maar hij was bloedserieus. Wat hij blijkbaar niet wist: aan Dzeko hing een prijskaartje van 35 miljoen dat is wat Manchester City een paar weken geleden betaalde en Chamakh speelde al bij Arsenal. Vreemd verhaal want Ajax had een aantal jaar terug al belangstelling voor Dzeko. Die ging op bijna richting Ajax want was bankzitter bij Wolfsburg. Maar hij begon ineens te draaien en Wolfsburg werd kampioen. Dus ik geloof er weinig van |
|
|
|