|
|
|
|
Dit topic is een vervolg op het topic: KAMPIOEN OF NIET! |
|
|
|
Ride
|
|
|
Ik zie hier vele spreken van het mislopen van de 3e ster omdat we Drost of Mertens of Gudjohnson of wie dan ook niet gekocht hebben.
Volgens mij hebben we de kans op de 3e ster al verloren toen we thuis van 070 en 030 verloren. Het gelijkspel tegen 024 deed ons ook niet goed.
Zoals ik hier op het forum ook al ergens las zijn dat 8 punten die we nu goed hadden kunnen gebruiken.
Met die 8 punten hadden we dus gewoon bovenaan gestaan en in eigen hand gehad.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 01 februari 2011 door Ride -- |
|
|
|
|
Sphinx
|
|
|
Tuurlijk ligt het niet aan een winteraankoop. Maar het is wel makkelijker geweest als er 1 a 2 bij waren gekomen heb je meer mensen op een positie. En nu zit je gewoon krap omdat suarez emanuelson en bodul weg zijn.
Twente en psv die verliezen ook nog wel punten genoeg die zijn ook niet denderend aan het voetballen alleen vies geluk om te scoren in de laatste sec van de wedstrijd terwijl psv 2 rode kaarten nodig had om te kunnen winnen van Willem II :)
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 01 februari 2011 door Sphinx -- |
|
|
|
|
nummer10
|
|
|
ze hadden suarez NIET moeten laten gaan.. Liverpool heeft het slim gespeeld en ajax dom.. liverpool wist dat torres zou gaan voor VEEL geld.. en hebben met suarez hun gewenste opvolger voor een appel en een ei gekocht.... |
|
|
|
|
Ride
|
|
|
Wat is een appel en een ei? Ik vind 9 mil - 26.5 mil een mooie winst.. dat maak ik hier op het bedrijf niet.
En Suarez had geen leven meer gehad in de Eredivisie. Alle scheidsrechters hadden nog kritischer naar hem gekeken na dat bijtincident. Hij was dan gewoon loslopend wild geweest waar alle verdedigers van Nederland vrij op hadden mogen trappen. Nee, ik heb geen vertrouwen in de KNVB en het scheidsrechterskorps (heet niet voor niks korps) en hun neutraliteit. De rest van de nederlandse eredivisieclub-aanhangers mogen het best KNJB noemen maar wij weten beter. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Met de verkoop van Suarez, zijn alle titelaspiraties weg. niet door het niet aantrekken van een vervanger.. |
|
|
|
|
PS25
|
|
|
Ik ben nog steeds van mening dat Ajax er goed aan heeft gedaan om Suarez te verkopen. Ze zullen nu allemaal een stap harder moeten werken en zijn minder afhankelijk geworden van 1 speler. Een speler erbij had prettig geweest, maar niet tegen elke prijs. Ik kan wel begrip opbrengen voor het gevoerde beleid, dus geen paniekaankopen meer of uitgaven doen op basis van te verwachten inkomsten. Financieel weer gezond worden vind ik ook heel erg belangrijk.
Ajax heeft nu een half jaar de tijd om nieuwe spelers te zoeken, volgens mij wordt het scoutingsapparaat al onder de loep genomen.
off topic: Laten we het eens een keertje niet meer hebben over 070 of 010 of wat dan ook. Ik vind dat zooo triest en die zogenaamde haat is nergens op gebaseerd. De onderlinge haat verpest de sfeer in de stadions (denk maar aan de klassieker). Mijn club wordt door velen gehaat. Ik vind dat jammer. We kunnen zelf ook wat doen om de haat tegen onze club te verminderen. |
|
|
|
|
Versace1
|
|
|
als er 2 a 3 voorhoede spelers gebleseerd zijn dan heeft ajax niks meer dit is schande dat ajax geen speler heeft aangetrokken in de breedte is ajax veel te zwak om iets van betekenins te kunnen spelen rest van het seizoen.. JAMMER !! |
|
|
|
|
C. Eriksen
|
|
|
quote:Op dinsdag 01 februari 2011 - 08:43 schreef nummer10 het volgende:ze hadden suarez NIET moeten laten gaan.. Liverpool heeft het slim gespeeld en ajax dom.. liverpool wist dat torres zou gaan voor VEEL geld.. en hebben met suarez hun gewenste opvolger voor een appel en een ei gekocht.... 1 Ding is zeker, het gaat in ieder geval heel erg lastig worden voor ajax. Maar ik denk niet dat dat ligt aan de wintertransfers, ik bedoel kijk wat voor een selectie we nu hebben, ik geloof nog steeds dat we samen met Psv, En Fc Twente de beste selectie hebben. Ik zou wel eens willen zien, dat als een Bas Dost zou komen of hij ajax kampioen zou kunnen maken! Ik denk dat we het kampioensschap nu in onze eigen handen hebben, dus vanaf nu niks geen punten mogen verliezen.
Ajax heeft nog 13 wedstrijden voor de boeg, waarvan 7 thuiswedstrijden en 6 uitwedstrijden. Daarin kan je nog 39 punten pakken, het zijn bijna allemaal makkelijke ploegen, er zitten 3 lastige thuiswedstrijden bij dat is tegen: Az, Fc Groningen en Fc Twente(dat is gunstig) En er zit 1 lastige uitwedstrijd bij, en dat is tegen Psv. Dus ajax heeft het egt niet moeilijk meer, in vergelijk tot Fc Twente en Psv. We krijgen nog een Fc Twente-Psv en nog een Az-Fc Twente en nog een Fc Twente-Fc Utrecht. Dus sowiezo heeft twente het nog moeilijk.
Conclusie: Ajax staat nu 7 punten achter op de nummer 1 Psv. en daar lopen we 3 wedstrijden op agter qua punten die moet psv nog verliezen. En Psv heeft nog het lastigste schema van allemaal, die moeten nog tegen: Az, Fc Twente, Ajax, Fc Utrecht, Feyenoord en Fc Groningen. Dus daar gaan ze sowiezo wel 3 punten mislopen. Dus ik geef de titelkans voor ajax niet op, en ik geloof nog cker in een derde ster.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 01 februari 2011 door C. Eriksen -- |
|
|
|
|
Ride
|
|
|
quote:Op dinsdag 01 februari 2011 - 09:13 schreef C. Eriksen het volgende:[..] 1 Ding is zeker, het gaat in ieder geval heel erg lastig worden voor ajax. Maar ik denk niet dat dat ligt aan de wintertransfers, ik bedoel kijk wat voor een selectie we nu hebben, ik geloof nog steeds dat we samen met Psv, En Fc Twente de beste selectie hebben. Ik zou wel eens willen zien, dat als een Bas Dost zou komen of hij ajax kampioen zou kunnen maken! Ik denk dat we het kampioensschap nu in onze eigen handen hebben, dus vanaf nu niks geen punten mogen verliezen. Ajax heeft nog 13 wedstrijden voor de boeg, waarvan 7 thuiswedstrijden en 6 uitwedstrijden. Daarin kan je nog 91 punten pakken, het zijn bijna allemaal makkelijke ploegen, er zitten 3 lastige thuiswedstrijden bij dat is tegen: Az, Fc Groningen en Fc Twente(dat is gunstig) En er zit 1 lastige uitwedstrijd bij, en dat is tegen Psv. Dus ajax heeft het egt niet moeilijk meer, in vergelijk tot Fc Twente en Psv. We krijgen nog een Fc Twente-Psv en nog een Az-Fc Twente en nog een Fc Twente-Fc Utrecht. Dus sowiezo heeft twente het nog moeilijk. Conclusie: Ajax staat nu 7 punten achter op de nummer 1 Psv. en daar lopen we 3 wedstrijden op agter qua punten die moet psv nog verliezen. En Psv heeft nog het lastigste schema van allemaal, die moeten nog tegen: Az, Fc Twente, Ajax, Fc Utrecht, Feyenoord en Fc Groningen. Dus daar gaan ze sowiezo wel 3 punten mislopen. Dus ik geef de titelkans voor ajax niet op, en ik geloof nog cker in een derde ster. ? 13x3 = 39...
verder mooie omschrijving van je eigen hoop... |
|
|
|
|
PS25
|
|
|
C.Eriksen,
Hoe kom je aan 91 punten? 13 x 3 = 39=> 39+ 41 = maximaal 80 punten!! Vind je Den Haag uit en Heerenveen uit geen lastige wedstrijden? En volgens mij staan we maar 6 punten achter psv, alleen heeft PSV een beter doelsaldo (+16) tov van AJAX |
|
|
|
|
C. Eriksen
|
|
|
quote: Haha, foutje heb al bewerkt. Thanx |
|
|
|
|
C. Eriksen
|
|
|
quote:Op dinsdag 01 februari 2011 - 09:22 schreef PS25 het volgende:C.Eriksen, Hoe kom je aan 91 punten? 13 x 3 = 39=> 39+ 41 = maximaal 80 punten!! Vind je Den Haag uit en Heerenveen uit geen lastige wedstrijden? En volgens mij staan we maar 6 punten achter psv, alleen heeft PSV een beter doelsaldo (+16) tov van AJAX Al verbeterd foutje! Ow ja verrek ik zie het, dus dan is het maar 2 wedstrijden. Tis nog vroeg he? :P |
|
|
|
|
sanderafca1986
|
|
|
quote:Op dinsdag 01 februari 2011 - 09:13 schreef C. Eriksen het volgende:[..] 1 Ding is zeker, het gaat in ieder geval heel erg lastig worden voor ajax. Maar ik denk niet dat dat ligt aan de wintertransfers, ik bedoel kijk wat voor een selectie we nu hebben, ik geloof nog steeds dat we samen met Psv, En Fc Twente de beste selectie hebben. Ik zou wel eens willen zien, dat als een Bas Dost zou komen of hij ajax kampioen zou kunnen maken! Ik denk dat we het kampioensschap nu in onze eigen handen hebben, dus vanaf nu niks geen punten mogen verliezen. Ajax heeft nog 13 wedstrijden voor de boeg, waarvan 7 thuiswedstrijden en 6 uitwedstrijden. Daarin kan je nog 91 punten pakken, het zijn bijna allemaal makkelijke ploegen, er zitten 3 lastige thuiswedstrijden bij dat is tegen: Az, Fc Groningen en Fc Twente(dat is gunstig) En er zit 1 lastige uitwedstrijd bij, en dat is tegen Psv. Dus ajax heeft het egt niet moeilijk meer, in vergelijk tot Fc Twente en Psv. We krijgen nog een Fc Twente-Psv en nog een Az-Fc Twente en nog een Fc Twente-Fc Utrecht. Dus sowiezo heeft twente het nog moeilijk. Conclusie: Ajax staat nu 7 punten achter op de nummer 1 Psv. en daar lopen we 3 wedstrijden op agter qua punten die moet psv nog verliezen. En Psv heeft nog het lastigste schema van allemaal, die moeten nog tegen: Az, Fc Twente, Ajax, Fc Utrecht, Feyenoord en Fc Groningen. Dus daar gaan ze sowiezo wel 3 punten mislopen. Dus ik geef de titelkans voor ajax niet op, en ik geloof nog cker in een derde ster. het zijn 39 punten maar toch er kan wel wat in zitten,ik denk als we dost hadden gehad.en hij draait een dramatische halve seizoen.dan zegt iedereen ook weer een miskoop dus dost is ook niet het eine van de wereld lijkt mij,dost is ook nog jong en hij krijgt ze transfer wel |
|
|
|
|
cvita
|
|
|
Als jullie denken dat het afketsen van de transfer Dost ons de dere ster kost moet ik hard lachen. Goeie zaak gewoon dat AJAX (lees v.d Boog) zijn poot stijf hield, dit is een prima signaal naar al die clubs in Nedeland dat ze bij AJAX niet helemaal gek meer zijn. Schande dat zo'n heerenveen ondertussen de prijs nog even opschroeft van 6 naar 7 miljoen, ze gingen er vanuit dat AJAX uiteindelijk wel ging dokken wat zij wilden, niet dus en dat is nog het meest jammerlijk voor Bas Dost. |
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
quote:Op dinsdag 01 februari 2011 - 08:43 schreef nummer10 het volgende:ze hadden suarez NIET moeten laten gaan.. Liverpool heeft het slim gespeeld en ajax dom.. liverpool wist dat torres zou gaan voor VEEL geld.. en hebben met suarez hun gewenste opvolger voor een appel en een ei gekocht.... helemaal mee eens! |
|
|
|
|
verbrande harry
|
|
|
ja zekers wel je laat 3 spelers vertrekken je maakt dus je selectie dunner of zoals frankie noemt het ''te licht'',je had gewoon spelers moeten halen om de selectie weer op peil te krijgen...maar helaas |
|
|
|
|
C. Eriksen
|
|
|
quote:Op dinsdag 01 februari 2011 - 11:01 schreef verbrande harry het volgende:ja zekers wel je laat 3 spelers vertrekken je maakt dus je selectie dunner of zoals frankie noemt het ''te licht'',je had gewoon spelers moeten halen om de selectie weer op peil te krijgen...maar helaas Ja, maar ja ajax heeft blijkbaar veel vertrouwen in deze selectie. Anders hadden ze egt wel wat gehaald! Geloof mij |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op dinsdag 01 februari 2011 - 09:13 schreef C. Eriksen het volgende:[..] 1 Ding is zeker, het gaat in ieder geval heel erg lastig worden voor ajax. Maar ik denk niet dat dat ligt aan de wintertransfers, ik bedoel kijk wat voor een selectie we nu hebben, ik geloof nog steeds dat we samen met Psv, En Fc Twente de beste selectie hebben. Ik zou wel eens willen zien, dat als een Bas Dost zou komen of hij ajax kampioen zou kunnen maken! Ik denk dat we het kampioensschap nu in onze eigen handen hebben, dus vanaf nu niks geen punten mogen verliezen. Ajax heeft nog 13 wedstrijden voor de boeg, waarvan 7 thuiswedstrijden en 6 uitwedstrijden. Daarin kan je nog 39 punten pakken, het zijn bijna allemaal makkelijke ploegen, er zitten 3 lastige thuiswedstrijden bij dat is tegen: Az, Fc Groningen en Fc Twente(dat is gunstig) En er zit 1 lastige uitwedstrijd bij, en dat is tegen Psv. Dus ajax heeft het egt niet moeilijk meer, in vergelijk tot Fc Twente en Psv. We krijgen nog een Fc Twente-Psv en nog een Az-Fc Twente en nog een Fc Twente-Fc Utrecht. Dus sowiezo heeft twente het nog moeilijk. Conclusie: Ajax staat nu 7 punten achter op de nummer 1 Psv. en daar lopen we 3 wedstrijden op agter qua punten die moet psv nog verliezen. En Psv heeft nog het lastigste schema van allemaal, die moeten nog tegen: Az, Fc Twente, Ajax, Fc Utrecht, Feyenoord en Fc Groningen. Dus daar gaan ze sowiezo wel 3 punten mislopen. Dus ik geef de titelkans voor ajax niet op, en ik geloof nog cker in een derde ster. Leuk verhaal, maar we staan 6 punten achter |
|
|
|
|
alibabba
|
|
|
quote:Op dinsdag 01 februari 2011 - 08:35 schreef Ride het volgende:Ik zie hier vele spreken van het mislopen van de 3e ster omdat we Drost of Mertens of Gudjohnson of wie dan ook niet gekocht hebben. Volgens mij hebben we de kans op de 3e ster al verloren toen we thuis van 070 en 030 verloren. Het gelijkspel tegen 024 deed ons ook niet goed. Zoals ik hier op het forum ook al ergens las zijn dat 8 punten die we nu goed hadden kunnen gebruiken. [ afbeelding ] Met die 8 punten hadden we dus gewoon bovenaan gestaan en in eigen hand gehad. 8 punten verloren door de eeuwige onrust bij AJAX. Luister gewoon naar mensen die verstand hebben van voetbal en de bestuurders moeten hun ego eens opzij zetten, anders gooi ik ´ns een paar granaten in dat stresshok van ze! |
|
|
|
|
bully
|
|
|
quote:Op dinsdag 01 februari 2011 - 11:03 schreef C. Eriksen het volgende:[..] Ja, maar ja ajax heeft blijkbaar veel vertrouwen in deze selectie. Anders hadden ze egt wel wat gehaald! Geloof mij denk dat dat vertrouwen wel meevalt. ze hadden graag zelf ook versterking gezien maar niet tegen elke prijs. denk dat ze goed hebben gehandelt met dost en mertens. alleen hebben ze daar teveel op gegokt en nagelaten iets achter de hand te hebben. en natuurlijk ben je afhankelijk van winterversterkingen als er twee spelers zijn vertrokken. en daarbij ook nog onze beste speler. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op dinsdag 01 februari 2011 - 15:01 schreef alibabba het volgende:[..] 8 punten verloren door de eeuwige onrust bij AJAX. Luister gewoon naar mensen die verstand hebben van voetbal en de bestuurders moeten hun ego eens opzij zetten, anders gooi ik ´ns een paar granaten in dat stresshok van ze! EENS, ik denk dat ik nog wel wat zwaar pools vuurwerk kan regelen.... |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op dinsdag 01 februari 2011 - 15:20 schreef bully het volgende:[..] denk dat dat vertrouwen wel meevalt. ze hadden graag zelf ook versterking gezien maar niet tegen elke prijs. denk dat ze goed hebben gehandelt met dost en mertens. alleen hebben ze daar teveel op gegokt en nagelaten iets achter de hand te hebben. en natuurlijk ben je afhankelijk van winterversterkingen als er twee spelers zijn vertrokken. en daarbij ook nog onze beste speler. EENS |
|
|
|
|
D.B.
|
|
|
Denk dat het allemaal wel meevalt, kan me seizoen herrineren dat we 12 punten achterstonden en het door een gelijk spel op de laatste dag verknalt hadden. PSV hoeft maar twee keer te verliezen en we staan weer gelijk met ze hoor! Dit zijn onderwerpen die pas een paar wedstrijden voor het einde kunnen worden besproken, want nu kan je d'r totaal niets over zeggen |
|
|
|
|
FsideVak129
|
|
|
quote:Op woensdag 02 februari 2011 - 00:18 schreef D.B. het volgende:Denk dat het allemaal wel meevalt, kan me seizoen herrineren dat we 12 punten achterstonden en het door een gelijk spel op de laatste dag verknalt hadden. PSV hoeft maar twee keer te verliezen en we staan weer gelijk met ze hoor![/B] Dit zijn onderwerpen die pas een paar wedstrijden voor het einde kunnen worden besproken, want nu kan je d'r totaal niets over zeggen
En het doelsaldo dan? |
|
|
|
|
D.B.
|
|
|
quote: Miss verliezen ze er nog wel drie en wint Ajax er drie staan we boven ze, heb je geen gelul over doelsaldo :P |
|
|
|
|
FsideVak129
|
|
|
quote:Op woensdag 02 februari 2011 - 00:26 schreef D.B. het volgende:[..] Miss verliezen ze er nog wel drie en wint Ajax er drie staan we boven ze, heb je geen gelul over doelsaldo :P Vorig jaar had je die kut wedstrijd thuis tegen Sparta die ons nekte op het eind. Dit seizoen kan dat domme gelijkspel tegen NEC hetzelfde betekenen.
Elk seizoen weer verliezen we het in November en zijn we steeds in de achtervolging.
Sorry als ik negatief klink maar al sinds 2004 zie ik steeds hetzelfde patroon. Doet gewoon pijn aan mijn hart. |
|
|
|
|
D.B.
|
|
|
quote:Op woensdag 02 februari 2011 - 00:36 schreef FsideVak129 het volgende:[..] Vorig jaar had je die kut wedstrijd thuis tegen Sparta die ons nekte op het eind. Dit seizoen kan dat domme gelijkspel tegen NEC hetzelfde betekenen. Elk seizoen weer verliezen we het in November en zijn we steeds in de achtervolging. Sorry als ik negatief klink maar al sinds 2004 zie ik steeds hetzelfde patroon. Doet gewoon pijn aan mijn hart. Volgens mij doet het iedere Ajacied wel pijn. Alleen is het raar dat vorige maand iedereen nog schreeuwde dat we kampioen zouden worden, omdat De Boer trainer werd. En nu Suarez en Emanuelson weg zijn worden we het niet meer en gaan we dus falen onder leiding van dezelfde De Boer? Beetje hypocriet allemaal... Ik denk dat alles nog wel mogelijk is, als er maar in gelooft wordt ;) |
|
|
|
|
FsideVak129
|
|
|
Mooi man, zo mag ik het graag horen. Ik klink soms als een cynische oude man maar dat komt omdat ik soms het heilige vuur bij onze spelers mis. Geld doet rare dingen met je, kan je gemakzuchtig maken. Wees gerust, ik hoop dat we het redden alleen bespaar ik me soms het enthousiasme van de jongere garde. |
|
|
|
|
ALTIJD PRIJS IN DE K
|
|
|
We hebben in ieder geval 2 x gewonnen van feyenerd! Dat is ook een mooi seizoen, in wat voor n doen ze ook zijn!
Beetje positief mensen! |
|
|
|
|
FsideVak129
|
|
|
Hahahahahahaha, degraderen met die hap |
|
|
|
|
dege
|
|
|
als we net zoals De Boer vertrouwen hebben in de huidige selectie kan er nog wat moois gebeuren, hoop alleen dat El Hamdaoui nu opstaat en laat zien wat hij nog meer kan, hij kan nu heel belangrijk gaan worden nu Luis weg is. Ik hoop dat ze het halen, maar het zal een lastig verhaal worden. Maar het word nu wel het AJAX wat we allemaal voor ogen hebben, eigen jeugd eerst en dan verder kijken, nu zijn we echt aangwezen op onze eigen opgeleide jongens en dat is het positieve van dit verhaal en met de uitstraling die De Boer heeft naar buiten en naar de selectie kan het zeker nog een mooi seizoen worden. |
|
|
|
|
R!ck
|
|
|
quote:Op dinsdag 01 februari 2011 - 08:43 schreef nummer10 het volgende:ze hadden suarez NIET moeten laten gaan.. Liverpool heeft het slim gespeeld en ajax dom.. liverpool wist dat torres zou gaan voor VEEL geld.. en hebben met suarez hun gewenste opvolger voor een appel en een ei gekocht.... Ja echt he de opvolger van Torres, haha laat me niet lachen. Suarez is in de verste verte niet Torres en niet te vergeten ze haalden Carrol voor Torres niet Suarez. Ik ben benieuwd of die het wel gaat redden, denk zelf aan soort Babel scenario. |
|
|
|
|
ALTIJD PRIJS IN DE K
|
|
|
Wie twijfeld aan Suarez = ECHT NIET GOED! |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
quote:Op woensdag 02 februari 2011 - 12:23 schreef R!ck het volgende:[..] Ja echt he de opvolger van Torres, haha laat me niet lachen. Suarez is in de verste verte niet Torres en niet te vergeten ze haalden Carrol voor Torres niet Suarez. Ik ben benieuwd of die het wel gaat redden, denk zelf aan soort Babel scenario. Chelsea bood al op Torres voordat Luis naar The Reds ging. Ze hebben het heel slim gespeeld. Een WK ganger voor een schijntje gehaald. Kijk naar Newcastle. Die verkopen een vrij onbekende speler die amper ervaring heeft in de PL. Geen groot toernooi heeft gespeeld en geen EC-ervaring heeft voor een dikke 30 miljoen. En wij maar blij zijn dat ons bestuur het zo goed heeft gedaan. |
|
|
|
|
ajacied
|
|
|
quote:Op woensdag 02 februari 2011 - 12:23 schreef R!ck het volgende:[..] Ja echt he de opvolger van Torres, haha laat me niet lachen. Suarez is in de verste verte niet Torres en niet te vergeten ze haalden Carrol voor Torres niet Suarez. Ik ben benieuwd of die het wel gaat redden, denk zelf aan soort Babel scenario. saurez schiet ze er overal in ! die gaat zeker slagen bij liverpool |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
Nou, de eigen woorden van Frank de Boer in ogenschouw nemend, waarin hij onomwonden stelt dat de huidige selectie (na verkoop van Suárez en Emanuelson en het uitblijven van versterkingen) te licht is om een constante serie op eredivisie-niveau te spelen, denk ik dat wij niet te veel enthousiasme moeten tonen, en denken dat we alsnog even kampioen zullen gaan worden. Ik lees tussen de regels door, dat hijzelf ook zijn verwachtingen voor dit seizoen daarmee heeft moeten bijstellen. Wel realistisch, maar ik baal als een varken: weer een jaar wachten! Waarom dan uiteindelijk geen water bij de wijn is gedaan om Dost hoe dan ook naar Ajax te krijgen? Het verschil in vraag- en biedprijs was, zo heb ik begrepen, nog "maar" 5 ton. Ik las gisteren in "de Pers" een interview met Peter Boeve (scout) waarin hij Ajax al 5 jaar geleden wees op een supertalent, genaamd Bas Dost (!!) die hij Van Basten-achtige trekjes vond hebben. Ajax kon Dost toen voor een habbekrats halen. Nu moet hij enkele miljoenen gaan kosten. Ajax is voorin erg kwetsbaar, immers El Hamdaoui is bijzonder blessuregevoelig. Hij speelt zeker niet alle 13 komende competitiewedstrijden en Siem de Jong vind ik pertinent geen specifieke "nummer 9". Ik vrees met grote vrezen, dat ook het seizoen 2010/2011 weer een bouwjaar blijkt te zijn. De zoveelste... Maar ja, met de verkoop van Luis en Urbi heeft Jeroen Slop zijn sluitende begroting rond en dus zullen de aandeelhouders van de B.V. Ajax uitermate tevreden zijn. Maar zijn de supporters strakjes aan het einde van dit seizoen net zo tevreden, wanneer Ajax, MIJN AJAX, opnieuw met lege handen staat en diezelfde supporters te horen krijgen, dat de prijs van een seizoenskaart (weer) omhoog gaat en wij maar weer moeten afwachten of Ajax het seizoen 2011/2012 dan eindelijk wel eens kampioen gaat worden. Dan moet je je ook nog maar eens afvragen of de selectie voor het volgend seizoen in tact blijft. Als ik de kranten moet geloven, wordt Ajax straks in de zomer "leeg gekocht" waardoor er misschien maar weer één lachende is: Jeroen Slop... Misschien ben ik wat (te) somber, maar ja het beleid van het bestuur van de afgelopen jaren heeft mij helaas zo somber gemaakt :-( |
|
|
|
|
bully
|
|
|
quote:Op woensdag 02 februari 2011 - 15:39 schreef Pietje het volgende:Nou, de eigen woorden van Frank de Boer in ogenschouw nemend, waarin hij onomwonden stelt dat de huidige selectie (na verkoop van Suárez en Emanuelson en het uitblijven van versterkingen) te licht is om een constante serie op eredivisie-niveau te spelen, denk ik dat wij niet te veel enthousiasme moeten tonen, en denken dat we alsnog even kampioen zullen gaan worden. Ik lees tussen de regels door, dat hijzelf ook zijn verwachtingen voor dit seizoen daarmee heeft moeten bijstellen. Wel realistisch, maar ik baal als een varken: weer een jaar wachten! Waarom dan uiteindelijk geen water bij de wijn is gedaan om Dost hoe dan ook naar Ajax te krijgen? Het verschil in vraag- en biedprijs was, zo heb ik begrepen, nog "maar" 5 ton. Ik las gisteren in "de Pers" een interview met Peter Boeve (scout) waarin hij Ajax al 5 jaar geleden wees op een supertalent, genaamd Bas Dost (!!) die hij Van Basten-achtige trekjes vond hebben. Ajax kon Dost toen voor een habbekrats halen. Nu moet hij enkele miljoenen gaan kosten. Ajax is voorin erg kwetsbaar, immers El Hamdaoui is bijzonder blessuregevoelig. Hij speelt zeker niet alle 13 komende competitiewedstrijden en Siem de Jong vind ik pertinent geen specifieke "nummer 9". Ik vrees met grote vrezen, dat ook het seizoen 2010/2011 weer een bouwjaar blijkt te zijn. De zoveelste... Maar ja, met de verkoop van Luis en Urbi heeft Jeroen Slop zijn sluitende begroting rond en dus zullen de aandeelhouders van de B.V. Ajax uitermate tevreden zijn. Maar zijn de supporters strakjes aan het einde van dit seizoen net zo tevreden, wanneer Ajax, MIJN AJAX, opnieuw met lege handen staat en diezelfde supporters te horen krijgen, dat de prijs van een seizoenskaart (weer) omhoog gaat en wij maar weer moeten afwachten of Ajax het seizoen 2011/2012 dan eindelijk wel eens kampioen gaat worden. Dan moet je je ook nog maar eens afvragen of de selectie voor het volgend seizoen in tact blijft. Als ik de kranten moet geloven, wordt Ajax straks in de zomer "leeg gekocht" waardoor er misschien maar weer één lachende is: Jeroen Slop... Misschien ben ik wat (te) somber, maar ja het beleid van het bestuur van de afgelopen jaren heeft mij helaas zo somber gemaakt :-( dat ajax vast heeft gehouden aan vast bedrag is alleen maar goed. zo verbreek je wel de trent dat als ajax komt ze belachelijke bedragen vragen. het ging in dit geval wel om een reserve speler waar ze nog aan wouen verdienen ook. denk juist dat dit bestuur dat eindelijk eens doorbreekt. wat je ze wel mag aanrekenen is dat ze na mislukken transfer niks achter de hand hadden. je moet niet vergeten dat we na zoveel jaren wanbeleid er niet erg rooskleurig voorstonden. en dan lijken de de dingen van dit bestuur niet altijd leuk. en een boeve die achteraf dingen roept neem ik niet serieus. |
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
quote:Op woensdag 02 februari 2011 - 15:39 schreef Pietje het volgende:Nou, de eigen woorden van Frank de Boer in ogenschouw nemend, waarin hij onomwonden stelt dat de huidige selectie (na verkoop van Suárez en Emanuelson en het uitblijven van versterkingen) te licht is om een constante serie op eredivisie-niveau te spelen, denk ik dat wij niet te veel enthousiasme moeten tonen, en denken dat we alsnog even kampioen zullen gaan worden. Ik lees tussen de regels door, dat hijzelf ook zijn verwachtingen voor dit seizoen daarmee heeft moeten bijstellen. Wel realistisch, maar ik baal als een varken: weer een jaar wachten! Waarom dan uiteindelijk geen water bij de wijn is gedaan om Dost hoe dan ook naar Ajax te krijgen? Het verschil in vraag- en biedprijs was, zo heb ik begrepen, nog "maar" 5 ton. Ik las gisteren in "de Pers" een interview met Peter Boeve (scout) waarin hij Ajax al 5 jaar geleden wees op een supertalent, genaamd Bas Dost (!!) die hij Van Basten-achtige trekjes vond hebben. Ajax kon Dost toen voor een habbekrats halen. Nu moet hij enkele miljoenen gaan kosten. Ajax is voorin erg kwetsbaar, immers El Hamdaoui is bijzonder blessuregevoelig. Hij speelt zeker niet alle 13 komende competitiewedstrijden en Siem de Jong vind ik pertinent geen specifieke "nummer 9". Ik vrees met grote vrezen, dat ook het seizoen 2010/2011 weer een bouwjaar blijkt te zijn. De zoveelste... Maar ja, met de verkoop van Luis en Urbi heeft Jeroen Slop zijn sluitende begroting rond en dus zullen de aandeelhouders van de B.V. Ajax uitermate tevreden zijn. Maar zijn de supporters strakjes aan het einde van dit seizoen net zo tevreden, wanneer Ajax, MIJN AJAX, opnieuw met lege handen staat en diezelfde supporters te horen krijgen, dat de prijs van een seizoenskaart (weer) omhoog gaat en wij maar weer moeten afwachten of Ajax het seizoen 2011/2012 dan eindelijk wel eens kampioen gaat worden. Dan moet je je ook nog maar eens afvragen of de selectie voor het volgend seizoen in tact blijft. Als ik de kranten moet geloven, wordt Ajax straks in de zomer "leeg gekocht" waardoor er misschien maar weer één lachende is: Jeroen Slop... Misschien ben ik wat (te) somber, maar ja het beleid van het bestuur van de afgelopen jaren heeft mij helaas zo somber gemaakt :-( Pietje, ik begin bijna te janken als ik dit zo lees en je hebt nog gelijk ook. toch heb ik wel vertrouwen in een goede afloop van dit seizoen. Juist nu Luis weg is zal je zien dat Mounir het gaat maken bij ONS Ajax. Een Sulejmani die steeds beter wordt en ook de Jong gaat steed beter draaien en de rest volgt dan vanzelf. We kunnen maar 1 ding doen op dit moment en dat is.... ja wel, afwachten en kijken hoe het zich allemaal verder ontwikkelt. Ook ik ben bang voor een behoorlijke leegloop na dit seizoen, maar ga er wel vanuit dat er met dat geld wel 'echte' namen gehaald worden. En ja, graag ook een bestuur met een ECHT Ajax hart. We zullen zien..... |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op woensdag 02 februari 2011 - 15:51 schreef bully het volgende:[..] dat ajax vast heeft gehouden aan vast bedrag is alleen maar goed. zo verbreek je wel de trent dat als ajax komt ze belachelijke bedragen vragen. het ging in dit geval wel om een reserve speler waar ze nog aan wouen verdienen ook. denk juist dat dit bestuur dat eindelijk eens doorbreekt. wat je ze wel mag aanrekenen is dat ze na mislukken transfer niks achter de hand hadden. je moet niet vergeten dat we na zoveel jaren wanbeleid er niet erg rooskleurig voorstonden. en dan lijken de de dingen van dit bestuur niet altijd leuk. en een boeve die achteraf dingen roept neem ik niet serieus. Boeve zegt, dat hij het toenmalige Ajax-bestuur ervan in kennis heeft gesteld, dat Bas Dost een groot talent was, maar dat het bestuur er niets mee wilde doen. Er kwam zelfs niemand kijken. Ik vind dat een regelrechte flater! Dat Ajax vasthoudt aan bedragen, ach... als er grote verschillen zijn (miljoenen) heb ik daar uiteraard grote vrede mee. Maar nu was het verschil maar enkele tonnen. Bovendien zal Ajax met enige regelmaat de rest van dit seizoen zonder spits spelen... Ik word daar niet vrolijk van. |
|
|
|
|
D.B.
|
|
|
Cvitanich is btw teruggekomen voor de spits positie. Hij heeft het in zijn eerste seizoen miss nog niet laten zien, maar hij heeft niet voor niets met Pachuca de Champions League van Amerika gewonnen! Als die jongen zijn draai vindt kan hij echt wel wat betekenen hoor, hij moet enkel de tijd krijgen. Ibrahimovic was ook een dweil, zijn eerste seizoen!
wikipedia: 2009/10 CF Pachuca (huur) Primera División de México 15(w) 17(g) 2010/11 CF Pachuca (huur) Primera División de México 15(w) 11(g) |
|
|
|
|
rikkie12345445
|
|
|
|
|
|
D.B.
|
|
|
Dat Cvitanich constant vergeten wordt en iedereen enkel praat over Hamdaoui, De Jong en dat er geen spitsen zijn. Terwijl een Cvitanich in vorm gewoon een topper is en in de basis thuis hoort! |
|
|
|
|
rikkie12345445
|
|
|
moet hij eerst in vorm komen |
|
|
|
|
D.B.
|
|
|
quote: en dus moet hij spelen, anders heeft hij geen wedstrijdritme :) |
|
|
|
|
rikkie12345445
|
|
|
|
|
|
D.B.
|
|
|
nee man, als we iedereen zonder vorm bij jong Ajax stoppen houden we geen elftal meer over! Hij moet gewoon in het eerste en vertrouwen krijgen, dan komt de rest vanzelf. |
|
|
|
|
rikkie12345445
|
|
|
hij komt net terug van een blessure dan stop je hem toch eerst in jong ajax |
|
|
|
|
D.B.
|
|
|
Hij is toch terug van z'n blessure, dan kan hij dus gewoon weer mee doen hoor! Langzaam inbrengen bij Ajax 1 zou ik zeggen, zodat hij gewoon op niveau kan meedraaien :) |
|
|
|
|
Afcarius
|
|
|
|
|
|
rikkie12345445