|
|
nummer10
|
|
|
ach jongens wees blij.. word dus een mooie opendag met paar nieuwe goeie aankopen... :D |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Goeiendag zeg... geeft Ajax te veel geld uit (noem maar eens een paar tranfers van de afgelopen jaren) en volop gezeik en gelul. Pikt Ajax het niet dat er veel te veel moet worden betaald: drie maal raden.... ja hoor, gezeik en gelul.
Ik had Dost graag zien komen. Ik ben ook blij dat Ajax geen 5, 6 of 7 miljoen voor hem heeft neergeteld. Ajax heeft meer dan voldoende kwaliteit om met de eigen selectie kampioen te worden in Nederland. Dan moet de ploeg wel eens consistenter gaan voetballen, in plaats van steeds grillige momenten te hebben waardoor veel punten verloren gaan.
Tuurlijk hebben we geen vervanger voor Suarez, niemand die voor Ajax betaalbaar is kan die doen vergeten. Wat we wel hebben is aanstormend talent, een trainer die dat (denk ik) juist weet in te schatten. Liever eigen jeugd een kans geven dat te veel uit te geven aan iemand waar we ook niet van kunnen zeggen of die gaat slagen...
Vergeet niet dat we nu Urby kwijt zijn (met prima vervanging achter de hand) en Suarez (geen vervanging), maar het zit er meer dan dik in dat aankomende zomer Vertonghen, de Zeeuw, Stekelenburg en v.d. Wiel gaan vertrekken. Er zal het aankomende half jaar dus op technisch gebied en scouting HEEL VEEL moeten gaan gebeuren. Nu heeft Ajax in ieder geval alvast een potje om zaken mee te doen. Dat vind ik eigenlijk belangrijker.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 01 februari 2011 door Eide -- |
|
|
|
|
nummer10
|
|
|
quote:Op dinsdag 01 februari 2011 - 19:53 schreef bird het volgende:hou toch op met respect voor het bestuur je verkoopt je beste speler noem 1 speler waarvoor mensen nu naar het stadion komen we hebben niet eens een normale spits het is schandalig weg 3e ster we hadden mertens of een goeie spits moeten halen geen bankzitter van heerenveen elhammie (tot nu toe meer mooie dingen zien doen dan dat suarez deed dit seizoen) sulejmani die opkomt eriksen die STAPJES maakt(ja remco stapjes ;) ) vertonghen met zijn snoeihardepegels.. ebicilio, lukoki met zijn panna.. kom op zeg nu suarez weg is voelt elhammie zich erg belangrijk voor de groep, wedden dat hij op staat samen met sulejmani ... |
|
|
|
|
nummer10
|
|
|
ben nu extra op mertens aanletten maar vind het niet echt een versterking... ebicilio doet betere dingen ? kvind zelfs de ridder van de graafschap gevaarlijker dan Mertens :X |
|
|
|
|
cvita
|
|
|
Hallo huilebalkjes, Dost kost een half jaar geleden 2,8 miljoen + 3 ton tekengeld. Willen die boeren van ons eerst 6 miljoen en daarna eigenlijk 7 miljoen voor hun bankzitter, met de achterliggende gedachte dat betalen ze toch wel want het klokje tikt verder. Mooi niet dus, een prima signaal naar alle clubs in Nederland, Wij zijn AJAX, wij laten ons niet chanteren of het vel over de neus trekken. Ze beginnen het eindelijk te leren daar in de directie ! |
|
|
|
|
astra
|
|
|
laten we het hopen dat el Hammie de pannen van het dak gaat spelen.samen met sulejmani. |
|
|
|
|
nummer10
|
|
|
Ajax zet ze keihard op de bank. 01-02-11
Transferperiodes, zoals velen met mij heb ik er een broertje dood aan, want 9 van de 10 keer lijkt het toch vaak net jouw/mij cluppie te zijn die misgrijpt en enkel lijkt in te leveren. Koffiedik kijken laat ik liever aan opoe over, maar de gedachte dat de 31e januari 11 de geschiedenisboeken van Ajax in zal gaan is helemaal zo gek nog niet.
AjaxF-side.NL Op de 28e januari werd bekend gemaakt dat Luis Suarez voor de som van ruim 22 miljoen de overstap had gemaakt naar de Reds en met de eventuele positieve resultaten in de nabij toekomst kan daar nog zon 4 miljoen bijkomen. Waarneer Luis minimaal het rendement behaald als hij dat deed bij Ajax dan komen die miljoenen vanzelf in de kas van Ajax en tel daar de al reeds ontvangen ruime miljoen voor Urby bij op dan kan je enkel tot een financieel positief resultaat komen.
Als beursgenoteerd bedrijf dien je niet enkel maar een aandeel te werven op de markt en het daarbij te laten, maar ook dien je te leren van pieken en dalen om zodoende alsmaar sterker te worden en hierdoor jouw aandeel om te zetten in een meerwaarde die zoveel mogelijk groeit. Helaas is sinds Ajax op 11 mei 1998 de beurs op ging er weinig positief te melden geweest over het aandeel Ajax dat ooit begon met een introductieprijs van €11,35 (destijds 25,- gulden) en momenteel schommelt rond de €6,50 wat snel berekend een verlies van ca. 40 tot 45% betekend. Na het vertrek van Martin Jol en de bekendmaking van Frank de Boer als hoofdtrainer ging het aandeel iets omhoog en dus kunnen alle verdere positieve handelingen vanuit het huidige bestuur mogelijk het aandeel Ajax na jaren van verlies een steuntje in de rug betekenen.
Natuurlijk is er nog geen ruimte voor een hosanna stemming, maar blijde gezichten zouden zeker de boventoon moeten voeren bij zowel bestuur als supporters want zeker sinds het aantreden van Frank de Boer speelt Ajax weer regelmatig zoals we dat graag zien in Amsterdam. De meeste punten in de laatste wedstrijden zijn behaald zonder inbreng van de vertrokken Suarez (bijtincident) alsmede de afwezige El Hamdaoui en dus was het voor het sluiten van de markt sowieso de vraag of er wel versterking moest worden gekocht? Waarneer je een speler op basis van prestatiecontract of transfervrij kan halen is het meegenomen, maar om nou gelijk verdiende euros weer uit te geven werkt ook niet mee naar t behalen van de zo gewenste zwarte cijfers.
In een kort interview met AT5 liet Rik van den Boog onlangs weten dat bij het horen van de vraagprijs voor Mertens er een kleine glimlach om zijn mond verscheen om direct daarna weer over te gaan naar de orde van de dag. Wat betreft de soap rondom Bas Dost is Ajax naar mijn mening als enige winnaar uit de bus gekomen door zich niet zoals helaas al veel te vaak was gebeurd te laten piepelen door de andere partij en meer te betalen dan reëel zou zijn geweest. Ondanks grote transfers in het verleden van Huntelaar en Sneijder kwam Ajax lange tijd niet uit de rode cijfers, maar 2011 beloofd wat dat betreft al een heel ander jaar te worden. Waar Ajax tot voor kort vaak met de lege knip zat na diverse verkopen hielden ze nu hun poot stijf en bedankten ze voor t prijskaartje dat Dost diende te kosten.
Op de Toekomst glorieert sinds het aantreden van de Boer de hoop naar een plek in de hoofdmacht van Ajax, zie je op het veld per wedstrijd weer meer plezier en passie bij de spelers, heeft de trainer een niet mopperende bank en zet Ajax gewoon eens heerlijk de miljoenen op de bank. Laat de selectie zich maar tonen met de wilskracht om in Europa te stunten, de dennenappel te pakken en wie weet de schaal te tonen aan het einde van de rit. In mei zal de balans weer worden opgemaakt, maar de eerste stappen naar een nieuw Ajax zijn naar mijn idee gezet, komt de toekomst daadwerkelijk weer van de Toekomst en hebben we straks weer een extraatje over voor een eventuele aankoop, maar dan niet voor de hoofdprijs. Voor nu kan ik enkel zeggen; chapeau bestuur met een stap in de goede richting.
Pepperoni
lees dit maar eens door bird, en je maakt mij niet wijs dat je het hier NIET mee eens bent... |
|
|
|
|
joduh
|
|
|
quote: en wat iedereen zegt interesseert me allemaal geen ene hol man.....ik deel gewoon de mening van f-sidevak129............;-) |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op dinsdag 01 februari 2011 - 21:30 schreef joduh het volgende:[..] en wat iedereen zegt interesseert me allemaal geen ene hol man.....ik deel gewoon de mening van f-sidevak129............;-) Ik dan ook ofzo... |
|
|
|
|
joduh
|
|
|
jij ook.!1 voor allen,allen voor 1 ...... |
|
|
|
|
MBB
|
|
|
Dit topic zorgt weer voor lekker veel onrust onderling. Neem een voorbeeld aan de supportersverenigingen! Het bestuur heeft het juist supergoed gedaan, en laten we daar nu juist trots op zijn, in plaats van ze af te zeiken! |
|
|
|
|
FsideVak129
|
|
|
Nooit?
Altijd :P
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 02 februari 2011 door FsideVak129 -- |
|
|
|
|
nummer10
|
|
|
bewijs dat FsideVak129 nooit eerdere berichten kijkt... :D je hoeft maar iets naar boven kerel !! |
|
|
|
|
busje440
|
|
|
AFCA Roelio. ja zo is het wel niets Anders |
|
|
|
|
D.B.
|
|
|
quote:Op dinsdag 01 februari 2011 - 19:53 schreef bird het volgende:hou toch op met respect voor het bestuur je verkoopt je beste speler noem 1 speler waarvoor mensen nu naar het stadion komen we hebben niet eens een normale spits het is schandalig weg 3e ster we hadden mertens of een goeie spits moeten halen geen bankzitter van heerenveen Gast... je komt toch voor je club naar het stadion, toch niet voor één speler? Of ga je nu wekelijks naar Liverpool om naar Suarez te kijken? :P
Dat iedereen praat over titel weggooien vind ik trouwens overdreven, want we hebben de laatste jaren wel met meer punten achter gestaan en het toch op de laatste speeldag verspeeld. Die gasten die nu nog bij Ajax zitten hebben echt wel potentie om Ajax kampioen te maken hoor ;) |
|
|
|
|
FsideVak129
|
|
|
quote:Op dinsdag 01 februari 2011 - 23:01 schreef nummer10 het volgende: bewijs dat FsideVak129 nooit[/B] eerdere berichten kijkt... :D je hoeft maar iets naar boven kerel !!
Niet zo piepen man...
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 02 februari 2011 door FsideVak129 -- |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
quote: Een spits in 442 systeem is heel wat anders dan een aanspeeltpunt zijn in het systeem wat Ajax speelt |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
quote:Op dinsdag 01 februari 2011 - 20:52 schreef nummer10 het volgende:ben nu extra op mertens aanletten maar vind het niet echt een versterking... ebicilio doet betere dingen ? kvind zelfs de ridder van de graafschap gevaarlijker dan Mertens :X Zeker niet gezien hoe onze oranje-back helemaal zoek werd gespeeld door Mertens??
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 02 februari 2011 door Brandje -- |
|
|
|
|
Versace1
|
|
|
quote:Op woensdag 02 februari 2011 - 00:06 schreef D.B. het volgende:[..] Gast... je komt toch voor je club naar het stadion, toch niet voor één speler? Of ga je nu wekelijks naar Liverpool om naar Suarez te kijken? :P Dat iedereen praat over titel weggooien vind ik trouwens overdreven, want we hebben de laatste jaren wel met meer punten achter gestaan en het toch op de laatste speeldag verspeeld. Die gasten die nu nog bij Ajax zitten hebben echt wel potentie om Ajax kampioen te maken hoor ;) die gasten wie er nu zitten hebben potentie maar nog niet de kwaliteit om belangrijk te zijn voor ajax het is zo goed als zeker dat je met deze selectie wie je nu heb geen kampioen wordt |
|
|
|
|
FsideVak129
|
|
|
quote:Op woensdag 02 februari 2011 - 10:32 schreef Versace1 het volgende:[..] die gasten wie er nu zitten hebben potentie maar nog niet de kwaliteit om belangrijk te zijn voor ajax het is zo goed als zeker dat je met deze selectie wie je nu heb geen kampioen wordt Hey Johan... |
|
|
|
|
FsideVak129
|
|
|
quote: Door wie niet afgelopen seizoen... |
|
|
|
|
Rogier
|
|
|
quote: HAD ja.....daar was al vrijwel niks meer van over. Nog zo'n seizoen als vorig jaar en het EV was op. net zoals in het echte leven moet je minder uitgeven dan binnenkomt. En niet meteen een broek bij de eerste winkel kopen, paar winkels verderop hangt misschien een mooiere voor een goedkoepre prijs. |
|
|
|
|
ALTIJD PRIJS IN DE K
|
|
|
quote:Op woensdag 02 februari 2011 - 11:07 schreef Rogier het volgende:[..] HAD ja.....daar was al vrijwel niks meer van over. Nog zo'n seizoen als vorig jaar en het EV was op. net zoals in het echte leven moet je minder uitgeven dan binnenkomt. En niet meteen een broek bij de eerste winkel kopen, paar winkels verderop hangt misschien een mooiere voor een goedkoepre prijs. vrijwel nix meer van over??? noem het even niks! wat was het NOG MAAR 40.000.000?? |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op woensdag 02 februari 2011 - 09:58 schreef Brandje het volgende:[..] Een spits in 442 systeem is heel wat anders dan een aanspeeltpunt zijn in het systeem wat Ajax speelt MOunir was de beste spits van de ED onder Luis van Gaal bij AZ, en die speelde toch echt 4-3-3, met Mounir in de punt, maar ook regelmatig vanaf links.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: Door vrijwel niemand afgelopen seizoen, toen was hij toch heel goed?? |
|
|
|