|
|
Rotterdam-Zuid
|
|
|
|
|
|
henkie1969
|
|
|
|
|
|
Rotterdam-Zuid
|
|
|
Van Hanegem:'Ik geloof niet dat er echt sprake is van clubleiding, de een reageert zus de ander zo' |
|
|
|
|
Geboren in Rotterdam
|
|
|
Hoewel ik die snor eigenlijk niet kan zien of luchten, dit keer heeft hij volkomen gelijk. |
|
|
|
|
daag gj
|
|
|
|
|
|
F.L.E
|
|
|
Wel een beetje raar dat die snor het volgende schrijft: Nadat een groep supporters erin was geslaagd Jorien van den Herik uit De Kuip te verjagen, voelt deze groepering zich machtig en eisen die heren min of meer een persoonlijke tekst en uitleg van de directie en de sponsors. En dan vervolgens de volledige colum dezelfde punten opnoemt die diezelfde suportersgroep als eisen , overigens al een half jaar geleden, bij de directie hebben neergelegd.
En beenhakker moet niet zeiken, een bankrekening vol miljoenen en dan nog een mega salaris opstrijken. Als je het dan allemaal voor de club doet bedank je daar dan voor. |
|
|
|
|
piet de paler
|
|
|
quote:Op woensdag 02 februari 2011 - 20:24 schreef F.L.E het volgende:Wel een beetje raar dat die snor het volgende schrijft: Nadat een groep supporters erin was geslaagd Jorien van den Herik uit De Kuip te verjagen, voelt deze groepering zich machtig en eisen die heren min of meer een persoonlijke tekst en uitleg van de directie en de sponsors. En dan vervolgens de volledige colum dezelfde punten opnoemt die diezelfde suportersgroep als eisen , overigens al een half jaar geleden, bij de directie hebben neergelegd. En beenhakker moet niet zeiken, een bankrekening vol miljoenen en dan nog een mega salaris opstrijken. Als je het dan allemaal voor de club doet bedank je daar dan voor. roerend mee eens |
|
|
|
|
MMM
|
|
|
quote:Been strijkt een vermogen op, zeurt voortdurend dat bepaalde spelers erg veel verdienen, maar vergeet zichzélf ter discussie te stellen. In dat kader was de opmerking dat hij met de gedachte speelde solidair te zijn met zijn technisch directeur hypocriet en lachwekkend. . |
|
|
|
|
sportdwaas
|
|
|
Derksen maakt Been met de grond gelijk. En er zit wat in |
|
|
|
|
Leon FR1908
|
|
|
Been kan er alleen niks aandoen dat zijn 2 grootste aankopen geblesseerd raakte.. Overigens vind ik het verwijt naar die 2 spelers altijd raar. |
|
|
|
|
Southside 1908
|
|
|
quote:Op woensdag 02 februari 2011 - 20:24 schreef F.L.E het volgende:Wel een beetje raar dat die snor het volgende schrijft: Nadat een groep supporters erin was geslaagd Jorien van den Herik uit De Kuip te verjagen, voelt deze groepering zich machtig en eisen die heren min of meer een persoonlijke tekst en uitleg van de directie en de sponsors. En dan vervolgens de volledige colum dezelfde punten opnoemt die diezelfde suportersgroep als eisen , overigens al een half jaar geleden, bij de directie hebben neergelegd. En beenhakker moet niet zeiken, een bankrekening vol miljoenen en dan nog een mega salaris opstrijken. Als je het dan allemaal voor de club doet bedank je daar dan voor. Ben ik het ook mee eens maar de clubliefde was zeker ook erg groot bij Beenhakker. Die enorme salarissen worden bij alle clubs betaald en dat het financieel slecht gaat komt in mijn ogen door Jacobs. Maar ik geef iedereen gelijk die zegt dat ook Don Leo best wat in had mogen leveren. Moet ik wel bij zeggen dat hij ook een periode vrijwel gratis voor Feyenoord heeft gewerkt toen hij in zijn laatste maanden bij het Poolse nationale team zat. |
|
|
|
|
Southside 1908
|
|
|
quote: Waarom niet?
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 02 februari 2011 door Southside 1908 -- |
|
|
|
|
Vnny
|
|
|
quote:Op woensdag 02 februari 2011 - 21:04 schreef Southside 1908 het volgende:[..] Ben ik het ook mee eens maar de clubliefde was zeker ook erg groot bij Beenhakker. Die enorme salarissen worden bij alle clubs betaald en dat het financieel slecht gaat komt in mijn ogen door Jacobs. Maar ik geef iedereen gelijk die zegt dat ook Don Leo best wat in had mogen leveren. Moet ik wel bij zeggen dat hij ook een periode vrijwel gratis voor Feyenoord heeft gewerkt toen hij in zijn laatste maanden bij het Poolse nationale team zat. Ja een week of 2, wow wat een held! |
|
|
|
|
Leon FR1908
|
|
|
quote:Op woensdag 02 februari 2011 - 21:04 schreef Southside 1908 het volgende:[..] Ben ik het ook mee eens maar de clubliefde was zeker ook erg groot bij Beenhakker. Die enorme salarissen worden bij alle clubs betaald en dat het financieel slecht gaat komt in mijn ogen door Jacobs. Maar ik geef iedereen gelijk die zegt dat ook Don Leo best wat in had mogen leveren. Moet ik wel bij zeggen dat hij ook een periode vrijwel gratis voor Feyenoord heeft gewerkt toen hij in zijn laatste maanden bij het Poolse nationale team zat. Dat Jacobs er nog zit vind ik het vreemdste dat er bestaat!!! |
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
Ach, Droef de Snorhond heeft hier en daar gelijk en ongelijk. Hard naar Mario, hard naar Beenhakker. Hij jat ook alles vanaf dit Forum natuurlijk. |
|
|
|
|
MMM
|
|
|
|
|
|
Southside 1908
|
|
|
quote: langer volgens mij.. maar goed hij kan wel een paar jaar zonder salaris lijkt me :p |
|
|
|
|
Vnny
|
|
|
quote: precies en dat zou een mooi gebaar zijn geweest als hij de echte Feyenoorder is die hij claimt te zijn. Bovendien werd hij in die periode ook nog vorstelijk betaald door de Poolse voetbalbond |
|
|
|
|
ted
|
|
|
Met beenhakker hoeft niemand medelijden te hebben .En met Been ook niet . Ik ben wel van mening dat mario zichzelf heel kwetsbaar heeft opgesteld ,want wat na een verlies tegen vitesse en geen overwinning tegen heracles ?.Tuurlijk hoop ik dat Mario het redt want anders word het toch moeilijk voor hem .En zal tie dan zelf op stappen ? |
|
|
|
|
MMM
|
|
|
quote:Op woensdag 02 februari 2011 - 22:46 schreef ted het volgende:Met beenhakker hoeft niemand medelijden te hebben .En met Been ook niet . Ik ben wel van mening dat mario zichzelf heel kwetsbaar heeft opgesteld ,want wat na een verlies tegen vitesse en geen overwinning tegen heracles ?.Tuurlijk hoop ik dat Mario het redt want anders word het toch moeilijk voor hem .En zal tie dan zelf op stappen ? Nee, hij wilt z'n centjes mee hebben.. |
|
|
|
|
de flh
|
|
|
Goed stuk. Helder de situatie beschreven. Vind de kritiek op Been soms een beetje overdreven, maar daar wordt ie hard van. En volgens mij kon Mario al wel tegen een stootje :) |
|
|
|
|
Milo
|
|
|
doe maar een slot! de judas is er niet meer einde discussie! |
|
|
|
|
FR1962
|
|
|
Johan weet regelmatig goede zaken over voetbal te vertellen, maar mist in dit stuk compleet waar het over gaat. Natuurlijk had Gudde eerder met Leo moeten praten. Het feit dat hij dit niet gedaan heeft past bij de cultuur waar hij vandaan komt. Natuurlijk had Leo geen budget en was het moeilijk winkelen. En juist daarom heeft hij (bewust of onbewust) een grove strategische fout gemaakt door de bestaande selectie als incapabel neer te zetten. Deze communicatie strategie die er naar mijn mening opgericht was om Gudde te verleiden tot het doen van aankopen. Naar mijn mening heeft Leo altijd gedacht dat als de druk hoog genoegd zou worden er door Gudde wel aankopen zouden worden gedaan. Hier heeft Leo een grote fout begaan, want er was nu echt geen geld. Door zijn uitspraken, en in het begin ook die van Mario Been, werd alle zelfverzekerdheid uit de selectie geperst. Ze waren niet goed genoeg en er kwam niets bij. De impact van deze selffullfillnig prophecy mag zeker Leo ernstig worden aangerekend. Derhalve moet er nu niet zielig gedaan worden over de ervaren professional die moest winkelen met een lege portefeuille. Leo wist dit, heeft gegokt en heeft verloren. Met als gevolg dat met name het legioen met lege handen staat. Een bevlogen seizoenskaarthouder van vak QQ |
|
|
|
|
KKL
|
|
|
Kan iemand de column hier in zijn volledig neerzetten.(wordt hier op mijn werkplek forbidden)
Dank je wel alvast. |
|
|
|
|
de flh
|
|
|
Selectieve verontwaardiging nekt Leo Beenhakker 31/01/2011 09:00
Natuurlijk heeft Leo Beenhakker fouten gemaakt bij Feyenoord. Dat geleuter over de Coolsingel was een schrijnende vorm van zelfoverschatting en hij had kunnen weten dat voetballers die gratis mochten vertrekken bij FC Nantes, Borac Cacak, VVV-Venlo, Dinamo Moskou en Zenit Sint-Petersburg geen versterkingen voor Feyenoord zouden zijn. Hij liet zijn oren hangen naar zijn protégé Mario Been, die Sekou Cissé en Dani Fernández per se wilde hebben, en hij bleef tegen beter weten in met een lege portemonnee spelers zoeken die iets aan het elftal moesten toevoegen. Passie kan Beenhakker niet worden ontzegd. Hij werd twee jaar geleden binnengehaald om de onervaren trainer Been uit de wind te houden en als boegbeeld de club te vertegenwoordigen in de media en naar de achterban.
Als trainer behoorde Beenhakker nooit tot mijn favorieten, maar als coach, technisch directeur en people manager was hij een fenomeen. Een man met een schat aan ervaring. Hij deed kennis op als hoofd jeugdopleiding, werkte voor modale clubs en won prijzen met Ajax, Feyenoord en Real Madrid. De Rotterdammer was bovendien bondscoach van Nederland, Saoedi-Arabië, Trinidad en Tobago en Polen en deed ook internationale ervaring op in Spanje, Zwitserland, Turkije en Mexico. Er lopen in het Nederlandse topvoetbal weinig mensen rond met zo veel praktijkervaring als Beenhakker. In dat kader was zijn aanstelling als technisch directeur van Feyenoord heel logisch. Beenhakker en Been waren de ideale persoonlijkheden, met veel krediet en charisma in Rotterdam, om de club door deze moeilijke periode te loodsen.
Beenhakker is nu geliquideerd door een trio lichtgewichten, dat niet wordt geremd door enige voetbalkennis. Algemeen directeur Eric Gudde is een voormalige topambtenaar van de gemeente Rotterdam. Hij bekleedde allerlei functies bij Excelsior Maassluis, maar hield er geen rekening mee dat het runnen van een profclub een vak is. Feyenoord heeft niet zo veel aan de ervaring die hij opdeed in de kantine en op de bijvelden van zijn amateurclub. Gudde maakte alle fouten die iedere rookie maakt. Door schade en schande wordt hij hopelijk snel wijs. Hij was er verantwoordelijk voor dat Jonathan De Guzman transfervrij De Kuip verliet en nog niet zo lang geleden dacht hij dat trainer Gertjan Verbeek uitstekend functioneerde, terwijl er geen enkele basis meer bestond voor een vruchtbare samenwerking. De hele voetbalwereld wist dat, behalve Gudde.
Ik heb nooit begrepen waarom hij werd aangesteld, maar nu hij een paar tropenjaren achter de rug heeft, is het zinloos afscheid van hem te nemen. Hij heeft de afgelopen jaren vooral in zichzelf geïnvesteerd, het is nu maar te hopen dat Feyenoord daarvan in de toekomst profijt heeft. Maar Gudde komt geen moment over als een zelfverzekerde leider. Zijn gebrek aan ervaring en voetbalkennis camoufleerde hij door de destijds 66-jarige Beenhakker aan te trekken.
Inmiddels schermt hij plotseling met een vijf-jarenplan en past de nu 68-jarige technisch directeur niet meer in de toekomstplannen. De paladijnen van Gudde financieel directeur Onno Jacobs en commercieel directeur Mark Koevermans waren het daar roerend mee eens. Jacobs is er verantwoordelijk voor dat de schuld zó hoog opliep dat de club de komende jaren een marginale rol vertolkt en terwijl Beenhakker al ruim veertig jaar in het topvoetbal functioneert, kan Koevermans bogen op een ervaring van ruim veertig dágen. Deze drie heren adviseerden in al hun wijsheid de raad van commissarissen het contract met Beenhakker niet te verlengen.
De afgelopen weken had ik medelijden met Beenhakker. Hij bleef zich van s morgens vroeg tot s avonds laat inzetten voor Feyenoord, maar weigerde ondanks alle waarschuwingen te geloven dat zijn collega-directieleden hem de genadeklap zouden geven. Pas tijdens het trainingskamp in Oman werd het hem duidelijk dat hij als een kwajongen werd behandeld en nam hij kennis van alle drogredenen die aan zijn vertrek ten grondslag liggen. Beenhakker is woedend en terecht. Gudde begrijpt nog steeds niets van de wereld waarin hij zo graag functioneert. Als de verbintenis van een ambtenaar niet wordt verlengd kraait daar geen haan naar, maar Gudde had zich moeten realiseren dat het niet verlengen van het contract van de kleurrijke technisch directeur van Feyenoord voorpaginanieuws is.
Ik heb de indruk dat Gudde een integere man is, maar ik vraag me af of hij geschikt is voor zijn huidige functie. Hij had veel eerder, onder vier ogen, met Beenhakker moeten gaan praten. En hem moeten uitleggen dat de club het contract niet wilde verlengen. In het voetbal gebeurt zoiets, Beenhakker weet dat als geen ander. Dan had de td alles even kunnen laten bezinken om vervolgens tijdens een persconferentie zijn afscheid aan te kondigen, waardoor een man met status met opgeheven hoofd en eervol De Kuip had kunnen verlaten. Ook op het gebied van people management kan Gudde nog veel van Beenhakker leren.
Beenhakker heeft een paar zaken onderschat. Nadat een groep supporters erin was geslaagd Jorien van den Herik uit De Kuip te verjagen, voelt deze groepering zich machtig en eisen die heren min of meer een persoonlijke tekst en uitleg van de directie en de sponsors. Beenhakker lichtte de achterban altijd heel realistisch via de media voor, hij legde geen verantwoording af tegenover individuele fans en dat werd hem kwalijk genomen. Hij had zich verder moeten realiseren dat geldschieters bijna altijd naar macht hunkeren. Zeker investeerders die voortdurend in de media opduiken zijn gevaarlijk voor professionals.
Gudde schurkte slim tegen die sponsors aan, trok met ze op, paaide de heren en moet als golfer spectaculaire vorderingen maken, want het beleid van Feyenoord wordt tegen-woordig op de golfbaan bepaald. Gudde proefde de stemming onder de mensen die een vordering omzetten in aandelen en adviseerde haastig zijn raad van commissarissen niet verder te gaan met Beenhakker, want de algemeen directeur is wel een overlever.
Ook het feit dat de technisch directeur zijn trainer voortdurend in bescherming nam, zelfs na de smadelijke 10-0 bij PSV, was niet verstandig. Mario Been acteert een door clubliefde gedreven supporter, maar zijn hele leven lijkt toch vooral om hemzelf te draaien. Hij beschikt niet over topmateriaal, maar met deze spelers moet Feyenoord moeiteloos onder aan het linkerrijtje of boven aan het rechterrijtje staan. Iedereen kan constateren dat geen speler zich onder de huidige coach heeft ontwikkeld. Been werkt keurig zijn geplande trainingen af, maar de geluiden dat hij niets extras doet en zich na de training haastig in het schnabbelcircuit stort, beginnen tegen hem te werken. Been zou het vreselijk vinden als hij Willem van Hanegem naast zich krijgt, maar de voetbaltechnische progressie stokt dusdanig dat de komst van De Kromme heel logisch zou zijn.
Van Hanegem predikt de mening van het volk, ook hij vindt dat er uit deze groep veel meer rendement is te halen. Been strijkt een vermogen op, zeurt voortdurend dat bepaalde spelers erg veel verdienen, maar vergeet zichzélf ter discussie te stellen. In dat kader was de opmerking dat hij met de gedachte speelde solidair te zijn met zijn technisch directeur hypocriet en lachwekkend. De sponsors en hun sprekende pop Gudde hebben Martin van Geel nu als de ultieme verlosser op de korrel. Als hij hetzelfde budget krijgt als Beenhakker kan hij beter bij Roda JC blijven, want zeker in het topvoetbal gaat voor niets alleen de zon op. Dan moet het trouwe Legioen zich realiseren dat de club nog jaren een zieltogend bestaan zal leiden.
Een technisch directeur zonder budget is een zinloze onkostenpost. Van Geel beschikt over de nodige ervaring, was succesvol bij Willem II, AZ en Roda JC, maar sneuvelde bij Ajax. Zijn vakkennis staat niet ter discussie, al vraag ik me af of zijn formele stijl bij Feyenoord past. Indien de nieuwe td wél een budget krijgt om een weloverwogen beleid neer te zetten, is dat heel onrechtvaardig ten opzichte van Beenhakker. Hij moest bedelend en smekend de internationale voetbalwereld afstropen op zoek naar afdankertjes. Dan is de kans op miskopen erg groot. Toch is er in Rotterdam sprake van selectieve verontwaardiging. Iedereen mag blijkbaar fouten maken en falen in De Kuip. Behalve Leo Beenhakker.
Johan Derksen |
|
|
|
|
Milo
|
|
|
SLOT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! |
|
|
|
|
detrapstaandervanvak
|
|
|
@ Johan Derksen: Boehoe huil huil.... |
|
|
|
|
de kromme2
|
|
|
de 'selectieve verontwaardiging' richting BeenhaKker komt door 2 dingen: - zijn egotripperij ten kosten van rust in de tent - al zijn dramatische gedoe over liefde voor Feyenoord, terwijl ie net zo makkelijk een baantje bij 020 aanneemt |
|
|
|
|
FR1962
|
|
|
Die Johan was afgelopen keer nogal verontwaardigd over de houding van Heerenveen in de soap met Dost. Volgens mij is hij het altijd die roept: "ze hebben met volle verstand getekend, dus moeten ze de consequenties maar dragen". Eigenlijk wordt hij steeds zieliger. Zou de adertjes nu dan toch dichtslibben?!?!?! |
|
|
|