|
|
verbrande harry
|
|
|
Jan Vertonghen werd in het verleden al met verschillende clubs in verband gebracht, maar concreet werd een vertrek nooit. De Belg gaf ook altijd aan nog even bij Ajax te willen blijven, nu is dat echter anders.
"De transferperiode was roerig, maar ook wel mooi", zegt Vertonghen in gesprek met De Telegraaf. "Transfers waren altijd een ver van mijn bed show. Totdat Thomas Vermaelen naar Arsenal ging. Hoe hij het doet, hoe het voetbal daar leeft. Dat hoop ik ooit mee te maken. Vertrekken was in de winter nooit een optie. Maar dit jaar wil ik er wel voor het eerst over nadenken in de zomer."
De Belgisch international denkt dat hij een transfer zoals Urby Emanuelson naar AC Milan en Luis Suarez naar Liverpool zelf in de hand heeft. "Ik moet nu elke week laten zien dat ik het niveau van het buitenland aankan. Door mijn directe tegenstander altijd de baas te zijn en het elftal bij de hand te nemen."
Voorlopig is de eerste missie van Vertonghen duidelijk: "Proberen kampioen te worden, de beker te winnen en ver te komen in Europa. Pas daarna wil ik verder kijken." En met dat verder kijken sluit de centrale verdediger een vertrek niet uit, hoewel hij niet denkt dat de transfers van Emanuelson en Suarez een vertrek makkelijker hebben gemaakt bij Ajax. "Door het geld dat nu is binnengekomen, is er misschien minder noodzaak om spelers te laten vertrekken. Daarnaast heb ik het nog steeds erg goed naar mijn zin bij Ajax en wil ik alleen weg naar een Europese topclub."
http://www.ajaxf-side.nl/shownews.asp?id=15476 |
|
|
|
|
verbrande harry
|
|
|
verwacht in de zomer toch het vertek van 2-3 spelers die namen zijn algemeen bekend,maar met wie gaan we de gaten opvullen...iemand namen?
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 04 februari 2011 door verbrande harry -- |
|
|
|
|
dege
|
|
|
een leegloop zal vrees ik ook het geval zijn, Vertonghen, Steek, Greg misschien De Zeeuw ook wel, zou zo niet weten wie dat op moeten gaan vangen, maar ik hoop dat AJAX zelf er ook al rekening mee houd en dat het scoutingapparaat al druk zoekende is naar goede vervangers. |
|
|
|
|
verbrande harry
|
|
|
quote:Op vrijdag 04 februari 2011 - 09:51 schreef dege het volgende:een leegloop zal vrees ik ook het geval zijn, Vertonghen, Steek, Greg misschien De Zeeuw ook wel, zou zo niet weten wie dat op moeten gaan vangen, maar ik hoop dat AJAX zelf er ook al rekening mee houd en dat het scoutingapparaat al druk zoekende is naar goede vervangers. de zeeuw denk ik niet ik hoop alleen maar dat ze niet enkelt met jeugd aan komen zetten,ik hoop eigenlijk op een goede mix.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 04 februari 2011 door verbrande harry -- |
|
|
|
|
RoodWit81
|
|
|
Wat mij betreft de grootste aderlating voor het team als hij vertrekt. Vertonghen is de beste speler van Ajax naar mijn mening. Misschien wel een van de beste centrale verdedigers die ze ooit hebben gehad. Als deze jongen de bal aan z'n voeten heeft dan maak ik me nooit zorgen. Kalm, overzicht, ijzersterk en waanzinnig balgevoel. Ik vind persoonlijk dat hij de aanvoerdersband nog meer verdient dan Stekelenburg.
Opvlogers zijn er wel, maar de ervaring die hij al heeft maakt hem onmisbaar.
Alderweireld zal de nieuwe sterkhouder moeten worden centraal achterin. Misschien Daly ernaast? Boilesen is ook een zeer goede optie. Ik heb er wel vertrouwen in dat het goed komt >insert three little birds< maar dit zou de transfer zijn die ik als supporter het meest zou betreuren.
Dat de grote jongens volgend jaar voor hem komen is een feit. Ik weet heel zeker dat hij elke topclub in Europa binnen de kortste keren een basisplaats veroverd. Barcelona zou een goede zijn voor hem. Zeker omdat Puyol op z'n retour is. Ik denk dat hij heel erg bij die club past qua spel en instelling. |
|
|
|
|
Eindhovense Ajaxfan
|
|
|
quote:Op vrijdag 04 februari 2011 - 10:12 schreef RoodWit81 het volgende:Wat mij betreft de grootste aderlating voor het team als hij vertrekt. Vertonghen is de beste speler van Ajax naar mijn mening. Misschien wel een van de beste centrale verdedigers die ze ooit hebben gehad. Als deze jongen de bal aan z'n voeten heeft dan maak ik me nooit zorgen. Kalm, overzicht, ijzersterk en waanzinnig balgevoel. Ik vind persoonlijk dat hij de aanvoerdersband nog meer verdient dan Stekelenburg. Opvlogers zijn er wel, maar de ervaring die hij al heeft maakt hem onmisbaar. Alderweireld zal de nieuwe sterkhouder moeten worden centraal achterin. Misschien Daly ernaast? Boilesen is ook een zeer goede optie. Ik heb er wel vertrouwen in dat het goed komt >insert three little birds< maar dit zou de transfer zijn die ik als supporter het meest zou betreuren. Dat de grote jongens volgend jaar voor hem komen is een feit. Ik weet heel zeker dat hij elke topclub in Europa binnen de kortste keren een basisplaats veroverd. Barcelona zou een goede zijn voor hem. Zeker omdat Puyol op z'n retour is. Ik denk dat hij heel erg bij die club past qua spel en instelling. Goed gesproken. Ik denk er precies zo over. Al moet ik wel zeggen dat ik zelf niet zo gecharmeerd ben van Alderweireld en zeker nog niet van Daley. Ook ik verwacht dat er meer dan 3 basis spelers gaan vertrekken. AJAX moet zich dan op meerdere plekken versterken, en dan moet het plaatje ook weer gaan kloppen. Een hele puzzel, maar aankomende zomer moet iniedersgeval duidelijk worden of het scoutings beleid van AJAX werkt.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 04 februari 2011 door Eindhovense Ajaxfan -- |
|
|
|
|
alibabba
|
|
|
Vertonghen zou perfect bij Bayern Munchen passen, maar ik hoop dat we 'm nog lang kunnen bewonderen bij AJAX. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op vrijdag 04 februari 2011 - 14:43 schreef alibabba het volgende:Vertonghen zou perfect bij Bayern Munchen passen, maar ik hoop dat we 'm nog lang kunnen bewonderen bij AJAX. Een Bayern Munchen, een Manutd, een Juventus, dat zou hem denk ik wel passen, ik denk dat hij kan exceleren, bij een ploeg, met een niet te best voetballende verdediging, die normaal wel staat als een huis... |
|
|
|
|
Yordee1
|
|
|
Ik hoop natuurlijk dat hij blijft, maar ik gun Jan echt het allerbeste. Als er een topclub voor 'm komt, begrijp ik dat hij dat niet kan weigeren. |
|
|
|
|
FsideVak129
|
|
|
Waar zijn de Danny Blind's van deze tijd. Echte Clubliefde tot aan je pensioen. En daar voorbij. Ik gun ze eigenlijk niks, ze moeten bij ons blijven en de jaren 90, her laten beleven. Zodat ze weer een decennia lang niet tegen ons kunnen opboxen. Litmanen die bijna een decennia bleef. de Boertjes ook al zo lang. Ik mis ze, de laatste is de Steek, Urby is al weg... |
|
|
|
|
astra
|
|
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op vrijdag 04 februari 2011 - 18:55 schreef FsideVak129 het volgende:Waar zijn de Danny Blind's van deze tijd. Echte Clubliefde tot aan je pensioen. En daar voorbij. Ik gun ze eigenlijk niks, ze moeten bij ons blijven en de jaren 90, her laten beleven. Zodat ze weer een decennia lang niet tegen ons kunnen opboxen. Litmanen die bijna een decennia bleef. de Boertjes ook al zo lang. Ik mis ze, de laatste is de Steek, Urby is al weg... ik zei dat laatst ook al, ik gun die spelers het allerbeste, maar eigenlijk gun ik de spelers helemeaal geen transfer, ze spelen al bij de mooiste club van de wereld, en het wordt tijd, dat ze zich dit eens gaan realiseren.. |
|
|
|
|
morkanne
|
|
|
Blind kwam van een kleinere ploeg, was ouder en Ajax was zijn eindstation. Vertongen staat aaan het begin van zijn loopbaan, dat kun je niet vergelijken. |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote:Op vrijdag 04 februari 2011 - 18:55 schreef FsideVak129 het volgende:Waar zijn de Danny Blind's van deze tijd. Echte Clubliefde tot aan je pensioen. En daar voorbij. Ik gun ze eigenlijk niks, ze moeten bij ons blijven en de jaren 90, her laten beleven. Zodat ze weer een decennia lang niet tegen ons kunnen opboxen. Litmanen die bijna een decennia bleef. de Boertjes ook al zo lang. Ik mis ze, de laatste is de Steek, Urby is al weg... Het kan wel maar dan dan moet eerst de Uefa en Fifa ingrijpen.Het wordt tijd dat clubs niet meer dan 10+ miljoen schuld mogen hebben,zodra dat geregeld is dan wordt de koopdrift automatisch minder en blijven spelers langer bij de club,op uitzonderingen zoals bv Suarez na.Het zou mischien ook goed zijn om een salaris plafond in te stellen van pak weg 5 miljoen per jaar,de rest van je inkomsten regel je maar met je sponsoren |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op vrijdag 04 februari 2011 - 19:54 schreef morkanne het volgende:Blind kwam van een kleinere ploeg, was ouder en Ajax was zijn eindstation. Vertongen staat aaan het begin van zijn loopbaan, dat kun je niet vergelijken. Blind aan het einde van zijn Carriere, hij heeft 13 jaar voor Ajax nog gespeeld... |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op vrijdag 04 februari 2011 - 20:17 schreef nemam-tiL het volgende:[..] Het kan wel maar dan dan moet eerst de Uefa en Fifa ingrijpen.Het wordt tijd dat clubs niet meer dan 10+ miljoen schuld mogen hebben,zodra dat geregeld is dan wordt de koopdrift automatisch minder en blijven spelers langer bij de club,op uitzonderingen zoals bv Suarez na.Het zou mischien ook goed zijn om een salaris plafond in te stellen van pak weg 5 miljoen per jaar,de rest van je inkomsten regel je maar met je sponsoren 5 Miljoen per jaar??? bedoel je dit geregeld via de Fifa, of iedere club voor zich, en dat ajax dan dit plafond moet instellen?? |
|
|
|
|
morkanne
|
|
|
Ik wil niets negatiefs over Danny Blind zeggen maar hij kwam op een ander moment van zijn loopbaan bij Ajax. |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
Via de Fifa,en 5 Miljoen is maar een indicatie.Het is aan de club of ze dat willen betalen ik zeg niet dat ze dat moeten maar het wel de max die een club mag betalen.Suarez krijgt bv bij Ajax,Liverpool,Real,inter Bayern maximaal 5 Mil,maar via bv Adidas,Nike enz extra inkomen.Volgens mij(weet niet zeker) bestaat deze constructie ook in het NBA.Micheal Jordan is groot verdiener geworden vooral door zijn sponsors,ok hij had ook een riant salaris |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
Clubliefde bestaat niet meer, ik lees hier en daar op de topics van haal Huntelaar terug,die gast verdient iets van tussen de 6 en 8 Mil per jaar.dat kan en mag Ajax never nooit betalen,goeie baller maar zou hij de helft willen dan moet Ajax het echt niet doen |
|
|
|
|
derde ster
|
|
|
geld is te belangrijk geworden he?ik ben 46 en heb de gloriejaren meegemaakt,maar daar gaan we niet meer komen ben ik bang. |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote:Op vrijdag 04 februari 2011 - 21:12 schreef derde ster het volgende:geld is te belangrijk geworden he?ik ben 46 en heb de gloriejaren meegemaakt,maar daar gaan we niet meer komen ben ik bang. Tenzij er door de Fifa/Uefa regels worden ingevoerd wat schuldenlasten voor clubs betreft,dan blijven spelers langer bij een club.Dan kan het zomaar weer gebeuren |
|
|
|
|
derde ster
|
|
|
quote:Op vrijdag 04 februari 2011 - 21:27 schreef nemam-tiL het volgende:[..] Tenzij er door de Fifa/Uefa regels worden ingevoerd wat schuldenlasten voor clubs betreft,dan blijven spelers langer bij een club.Dan kan het zomaar weer gebeuren ja dan is er ook een eerlijke concurentie..zou een goeie zijn.nu kunnen wij nooit meer tegen de grote clubs opboksen. |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote:Op vrijdag 04 februari 2011 - 21:31 schreef derde ster het volgende:[..] ja dan is er ook een eerlijke concurentie..zou een goeie zijn.nu kunnen wij nooit meer tegen de grote clubs opboksen. Ik vrees dat het nooit meer zal gebeuren,ons land is te klein.Voetbal wordt in alle Europese landen belangrijker.Stel dat per inwoner 20% voetbal belangrijk vind door middel van actieve betaling(kaartverkoop,supporterveringing,clubkaart,lid knvb enz)
Duitsland 82 Miljoen inwoners = 16.400.000 betalers Engeland 51 Miljoen inwoners = 10.200.000 Frankrijk 61 Miljoen 12.300.000 Italie 57 Miljoen 11.400.000 Spanje 46 Miljoen 9.200.00 |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
Nederland heeft 16.000.000 inwoners en daarvan 20% betalende supporters =3.200.000 |
|
|
|
|
alibabba
|
|
|
quote:Op vrijdag 04 februari 2011 - 18:08 schreef remco k het volgende:[..] Een Bayern Munchen, een Manutd, een Juventus, dat zou hem denk ik wel passen, ik denk dat hij kan exceleren, bij een ploeg, met een niet te best voetballende verdediging, die normaal wel staat als een huis... Bij Bayern zou hij met een sterke man naast 'm kunnen excelleren en Louis is denk ik wel gecharmeerd van Jan. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zaterdag 05 februari 2011 - 00:02 schreef alibabba het volgende:[..] Bij Bayern zou hij met een sterke man naast 'm kunnen excelleren en Louis is denk ik wel gecharmeerd van Jan. Inderdaad...EENS dus.... |
|
|
|