|
|
|
Leon FR1908
|
|
|
Hoop doet leven
De spanning in een wedstrijd leidt bij mij soms tot negatieve uitspraken over het spelbeeld van Feyenoord, vooral als een middenvelder het niet voor elkaar krijgt een simpele breedte pass over 20, 30 of 40 meter af te leveren bij een mede speler (ik noem geen namen.) of als een vleugelspits geen voorzet in de 16 krijgt (ook een regelmatige terugkerend fenomeen).
Of zes keer achter elkaar een hoekschop niet in het strafschop gebied kunnen plaatsen, ook zon fijn veel voorkomend verschijnsel (onder andere denk ik dan even aan die talloze hoekschoppen op het kunstgrasveld van onze Woudestein vrienden, waarvan toch echt iedereen in het uitvak wist dat het veld kleiner was.. Het lijkt me toch dat hier op te trainen valt?!?
Toch ben ik door de bank genomen een rasoptimist, net als de meeste Feyenoord supporters. Misschien wel wat té optimistisch als je de vorige columns van mijn hand leest. Maar dat is ook typisch een Feyenoord supporter eigenschap, dunkt me.
Bij iedere vlucht van de bekende helikopter bij het begin van het seizoen. Bij iedere opleving van het elftal in bange tijden. En ook nu weer net na het sluiten van het transferwindow op 31 januari jl. heeft Feyenoord het, platzak als we zijn, toch voor elkaar gekregen nieuwe spelers aan te trekken. Minddenvelder Marcel Meeuwis, aanvallers Soren Larsen, Ryo Myaichi en Kristián Simon, verdediger Gil Swerts en pinchhitter Jhonny van Beukering.
Het is een interessant rijtje namen, waarbij aan iedereen wel een boeiend verhaal kleeft. Voor Mario Been en zijn technische staf wordt de allesbepalende en beslissende uitvoering om in zeer korte tijd een team te smeden met de overgebleven spelersgroep en de nieuwkomers binnen deze groep.
Daar hoop ik niet alleen op. Eigenlijk reken ik er ook op, wellicht een beetje tegen beter weten in, gezien de beperkte invloed die de technische staf in zijn geheel tot nu toe heeft gehad op het effectief samenwerken van het team. De voorbeelden waarmee ik begon spreken boekdelen, en tóch geloof ik er nog in. In het heilige vuur. Het overslaan van het geloof in elkaar en in het collectief.
Laten we nu eindelijk ook het beetje geluk dat we nodig hebben, met volle kracht en daden gaan afdwingen. Met de getoonde wilskracht van de wedstrijd tegen landskampioen (!) FC Twente van afgelopen zondag in het achterhoofd, moeten we in staat zijn om Vitesse en Heracles af te troeven. Toch?
Ik zal het deze keer zelf niet kunnen aanschouwen, want ik ben in Barcelona voor de wedstrijd Barcelona-Atletico Madrid. Over voorzetten, passes en samenwerken gesproken
Met rood-witte groeten,
Johan van Campen |
|
|
|
|
Jappie_FEY
|
|
|
quote:Op zaterdag 05 februari 2011 - 10:46 schreef Leon FR1908 het volgende:Toch ben ik door de bank genomen een rasoptimist, net als de meeste Feyenoord supporters. Misschien wel wat té optimistisch als je de vorige columns van mijn hand leest. Maar dat is ook typisch een Feyenoord supporter eigenschap, dunkt me. tsja, komt me bekend voor....... |
|
|
|
|
sevillana
|
|
|
quote:Op zaterdag 05 februari 2011 - 10:46 schreef Leon FR1908 het volgende:Hoop doet leven Ik zal het deze keer zelf niet kunnen aanschouwen, want ik ben in Barcelona voor de wedstrijd Barcelona-Atletico Madrid. Over voorzetten, passes en samenwerken gesproken Met rood-witte groeten, Johan van Campen Barcelona; voorzetten, passes en samenwerken, . . . . . . . . tsja . . . . . . . . . . |
|
|
|
|
|