BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Het vervolg van JOHAN CRUIJFF bij AJAX?

Headliner: Ajax Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
alibabba
 alibabba - zaterdag 05 februari 2011 - 10:59   quote  deeplink  
Eigen Kijk: Cruijff bij Ajax AMSTERDAM door Jaap de Groot;

Gloort of dreigt er de komende week iets bij Ajax? De ledenraad komt weer bijeen en boven aan de agenda staat de invoering van drie platforms, die de club gaan doorlichten. Zeg maar een extra check na het veelbesproken interne onderzoek van de commissie-Coronel.

De platforms richten zich op technische zaken, financiën en de clubstructuur. Er bestaat een reële kans, dat Johan Cruijff de leiding van het technische platform op zich neemt en daarmee geeft de beroemdste Ajacied verder invulling aan zijn verantwoording om de club uit de gevarenzone te halen.

De maand januari heeft uitgewezen dat dit hard nodig is. Het huidige beleid kent geen kop en geen staart. Vijf maanden later dan gepland werd Luis Suarez alsnog verkocht, waardoor het te snel aantrekken van zijn opvolger Mounir El Hamdaoui alsnog werd gerechtvaardigd. Alleen bleek de technische visie weer zo bijgesteld te zijn dat er toch een ander type spits gehaald moest worden. Daarvoor had de club, die het financieel niet breed heeft, opnieuw 4 à 5 miljoen euro over. Hetzelfde bedrag dat eerder voor El Hamdaoui werd betaald.

Zoals de club, enkele maanden na het aantrekken van de mastodonten Mido, Tainio en André Ooijer, zich weer op jonge spelers focust. Bas Dost (21), Davy Pröpper (19), Adi (20) en Dries Mertens (23) weten daar nu alles van.

Intussen werd ook Frank de Boer voor 3,5 jaar vastgelegd. Een zeer talentvolle coach, die van de één op andere dag het vlaggenschip van Ajax op zijn bord kreeg. Een klus waar hij tot het einde van dit seizoen zijn handen vol aan heeft. Tot die tijd had dat zijn enige taak moeten zijn, maar door het meerjarige contract wordt De Boer nu betrokken bij alle beleidsbeslissingen. Die zijn al drastisch (wegsturen hoofdscout Hans van der Zee) en zullen mogelijk nog drastischer worden. Dat zou De Boer allemaal niet aan zijn hoofd moeten hebben. Niet handig en niet gunstig tijdens de inhaalrace richting FC Twente en PSV, waarmee Champions Leaguevoetbal veilig moet worden gesteld.

Kortom, slechts één maand volstaat om te duiden hoe grillig de regie is. Zo blijft Ajax kwetsbaar. Daarom moeten die platforms er ook komen.

GA JE GANG EL SALVADOR EN STRIJK MIJN EN ONS AJAX GLAD! Toch mensen?
joduh
 joduh - zaterdag 05 februari 2011 - 14:40   quote  deeplink  
ik ga met je mee ali!!!!!altijd!
Ronald 1960
 Ronald 1960 - zaterdag 05 februari 2011 - 15:21   quote  deeplink  
Als hij het nu niet gaat doen, gebeurt het nooit meer. en inderdaad; GA JE GANG EL SALVADOR EN STRIJK MIJN EN ONS AJAX GLAD!
cvita
 cvita - zaterdag 05 februari 2011 - 15:40   quote  deeplink  
Johan alsjeblieft, ga ervoor El Salvador !
alibabba
 alibabba - zaterdag 05 februari 2011 - 15:42   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 05 februari 2011 - 15:21 schreef Ronald 1960 het volgende:
Als hij het nu niet gaat doen, gebeurt het nooit meer. en inderdaad; GA JE GANG EL SALVADOR EN STRIJK MIJN EN ONS AJAX GLAD!
Hij is achter de schermen al bezig Ronald! De ledenraad is op zijn advies samengesteld en de Ledenraad is helemaal op de hand van Johan. Keje Molenaar zit ook in die raad en die heeft een goede lijn met El Salvador. Cruijff doet het op zijn manier en laat 'm lekker zijn gang gaan.
Ronald 1960
 Ronald 1960 - zaterdag 05 februari 2011 - 15:48   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 05 februari 2011 - 15:42 schreef alibabba het volgende:

[..]

Hij is achter de schermen al bezig Ronald! De ledenraad is op zijn advies samengesteld en de Ledenraad is helemaal op de hand van Johan. Keje Molenaar zit ook in die raad en die heeft een goede lijn met El Salvador. Cruijff doet het op zijn manier en laat 'm lekker zijn gang gaan.
Ik bedoel; blijft het alleen bij advies geven, of gaat hij zelf ook een aktieve rol spelen en een bepaalde verantwoordelijkheid nemen. ik hoop het laatste.
Pietje
 Pietje - zaterdag 05 februari 2011 - 16:03   quote  deeplink  
Dit moet goed komen jongens. Ik heb (nog...) alle vertrouwen in El Salvador en de ledenraad. Laat de pluche-zitters maar een poepie ruiken. Hun tijd is voorbij. De zieke B.V. Ajax moet weer de gezonde voetbalclub Ajax worden. Ons Ajax, MIJN AJAX!!
MBB
 MBB - zaterdag 05 februari 2011 - 17:09   quote  deeplink  
Van mij mag El Salvador over alles advies geven, behalve over de financiën. Johan heeft daar gewoon geen kaas van gegeten (is persoonlijk al 2x failliet gegaan). Maar van al het overige heeft hij wel veel verstand, dus pak nu de leiding en ga ervoor! Je ziet, ondanks de dalletjes die er zijn, al beter beleid!

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 05 februari 2011 door MBB --
alibabba
 alibabba - zaterdag 05 februari 2011 - 17:52   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 05 februari 2011 - 15:48 schreef Ronald 1960 het volgende:

[..]

Ik bedoel; blijft het alleen bij advies geven, of gaat hij zelf ook een aktieve rol spelen en een bepaalde verantwoordelijkheid nemen. ik hoop het laatste.
Ik denk dat Johan het allemaal op afstand doet en wanneer hij dat het liefste wil, moet je hem zijn gang laten gaan. Er is niemand groter dan JC, als het op voetbalgebied gaat en dat moeten de bobo's goed in de oren knopen in Amsterdam, anders zullen ze snel van het podium verdwijnen Ronald!
alibabba
 alibabba - zaterdag 05 februari 2011 - 18:07   quote  deeplink  
Cruijff weet de juiste mensen te koppelen aan AJAX en daar gaat het om. JC heeft een gevoel daarvoor, dat kan niet anders, want ook bij Barcelona heeft ie de juiste poppetjes op de juiste plek weten te posteren.
Pietje
 Pietje - zaterdag 05 februari 2011 - 18:10   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 05 februari 2011 - 18:07 schreef alibabba het volgende:
Cruijff weet de juiste mensen te koppelen aan AJAX en daar gaat het om. JC heeft een gevoel daarvoor, dat kan niet anders, want ook bij Barcelona heeft ie de juiste poppetjes op de juiste plek weten te posteren.
Helemaal eens!!
alibabba
 alibabba - zaterdag 05 februari 2011 - 18:19   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 05 februari 2011 - 18:10 schreef Pietje het volgende:

[..]

Helemaal eens!!
Alweer Pietje?;-) De 1e stap heeft ie al gezet door mensen aan te stellen in de Ledenraad, die op zijn hand zijn. Die Ledenraad zal nu gaan toezien op hetgeen boven hun gebeurd en ze zullen de bobo's niet met rust laten. De supporters zijn zowiezo op de hand van Cruijff, dus zullen de heren in het stresshok het heel warm gaan krijgen en tenslotte zullen ze verdwijnen. Dan krijg je heel waarschijnlijk een éénzijdig beleid, wat veelal gericht is op de voetbalclub AJAX en daar moeten we naartoe, want daar wringt telkens de schoen!
remco k
 remco k - zaterdag 05 februari 2011 - 18:20   quote  deeplink  
CRUIJFF/////////////HELD
De Boer////////////HELD
Keje///////////////HELD
alibabba
 alibabba - zaterdag 05 februari 2011 - 18:22   quote  deeplink  
EENS
Pietje
 Pietje - zaterdag 05 februari 2011 - 18:29   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 05 februari 2011 - 18:19 schreef alibabba het volgende:

[..]

Alweer Pietje?;-) De 1e stap heeft ie al gezet door mensen aan te stellen in de Ledenraad, die op zijn hand zijn. Die Ledenraad zal nu gaan toezien op hetgeen boven hun gebeurd en ze zullen de bobo's niet met rust laten. De supporters zijn zowiezo op de hand van Cruijff, dus zullen de heren in het stresshok het heel warm gaan krijgen en tenslotte zullen ze verdwijnen. Dan krijg je heel waarschijnlijk een éénzijdig beleid, wat veelal gericht is op de voetbalclub AJAX en daar moeten we naartoe, want daar wringt telkens de schoen!
En inderdaad alibabba: alweer ben ik het helemaal met je eens :-) Het wordt wel eentonig, hè? Maar serieus, je hebt absoluut gelijk. Ik hoop dan ook dat de heren pluche-zitters behoorlijk nerveus beginnen te worden.
MBB
 MBB - zaterdag 05 februari 2011 - 18:37   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 05 februari 2011 - 18:29 schreef Pietje het volgende:

[..]

En inderdaad alibabba: alweer ben ik het helemaal met je eens :-) Het wordt wel eentonig, hè? Maar serieus, je hebt absoluut gelijk. Ik hoop dan ook dat de heren pluche-zitters behoorlijk nerveus beginnen te worden.
De heren `pluchezitters´ zijn juist blij hiermee... Waarom moeten jullie altijd koste wat kost het bestuur bashen? Niet dat ik vind dat El Salvador niets moet doen, juist wel, maar kap eens met constant het bestuur aan te vallen!
dege
 dege - zaterdag 05 februari 2011 - 18:44   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 05 februari 2011 - 18:37 schreef MBB het volgende:

[..]

De heren `pluchezitters´ zijn juist blij hiermee... Waarom moeten jullie altijd koste wat kost het bestuur bashen? Niet dat ik vind dat El Salvador niets moet doen, juist wel, maar kap eens met constant het bestuur aan te vallen!
het bestuur vraagt er van een kant toch om, ik zeg ook niet dat alle beslissingen en acties wat zij ondernemen slecht zijn, maar helemaal goed praten kan ik ze ook niet.
Hoop dat JC komt en zijn lijntjes uit gaat gooien, bij Barca heeft hij succes gehad, waarom niet bij ons ajax.
remco k
 remco k - zaterdag 05 februari 2011 - 18:44   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 05 februari 2011 - 18:29 schreef Pietje het volgende:

[..]

Ik denk ik reageer maar niet eens,, ik ben het zoals gewoomlijk, ook helemaal met jullie eens, en hoef er geen woord aan toe te voegen..

ALIBABBA///////////HELD
PIETJE////////////HELD
MBB
 MBB - zaterdag 05 februari 2011 - 18:47   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 05 februari 2011 - 18:44 schreef dege het volgende:

[..]

het bestuur vraagt er van een kant toch om, ik zeg ook niet dat alle beslissingen en acties wat zij ondernemen slecht zijn, maar helemaal goed praten kan ik ze ook niet.
Hoop dat JC komt en zijn lijntjes uit gaat gooien, bij Barca heeft hij succes gehad, waarom niet bij ons ajax.
Prima, ik ga ook nooit verkondigen dat ze alles goed doen, maar zijn nu met El Salvador als adviseur goed bezig. Laat ze dan met z'n allen (incl. El Salvador) deze klus afmaken, zonder dat ze constant door 'ons' worden aangevallen!
remco k
 remco k - zaterdag 05 februari 2011 - 18:52   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 05 februari 2011 - 18:47 schreef MBB het volgende:

[..]

Prima, ik ga ook nooit verkondigen dat ze alles goed doen, maar zijn nu met El Salvador als adviseur goed bezig. Laat ze dan met z'n allen (incl. El Salvador) deze klus afmaken, zonder dat ze constant door 'ons' worden aangevallen!
Ik denk dat je dit fout ziet, ik denk dat Cruijff bezig is, om ajax weer ajax te maken, en ik denk dat het bestuur onder de publiekelijk druk, Cruijff heeft toegelaten, als het aan hen had gelegen, was Cruijff nooit gekomen, en denk ik ook niet dat de Boer hoofdtrainer was gebleven, v/d Boog riep mij namelijk net iets te hard, dat hij bezig was met een shortlist...

Het bestuur verkoopt gewoon Suarez en Urby, beiden altijd basisspeler onder Jol, maar verlangt nog steeds de 1e of tweede plek in de race om de titel.

Nee, het bestuur roept van alles, maar ik vertrouw ze voor geen meter, en denk dat alles wat ze doen of roepen, niet dient om Ajax beter te maken, maar puur en alleen dient voor lijfbehoud..
Pietje
 Pietje - zaterdag 05 februari 2011 - 18:54   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 05 februari 2011 - 18:37 schreef MBB het volgende:

[..]

Eh, nou nee, dat was ik niet van plan. Ten eerste Uri Coronel: Deze man heeft een uitvoerig rapport geschreven (de weg naar winst) is voorzitter geworden en heeft vervolgens niets, maar dan ook helemaal niets met de bevindingen van zijn eigen (!) rapport gedaan.
Dan Jeroen Slop: Deze man heeft meerdere malen te kennen gegeven, dat de financiële belangen van Ajax wat hem betreft belangrijker zijn dan de spelers en supporters. Hij wist al drie weken geleden te vertellen, dat de miljoenen die Luis Suárez zou opbrengen per definitie naar de verlies- en winstrekening van de B.V. Ajax zouden gaan. Dit terwijl de technische staf, met name Frank de Boer, in de pers melding maakte van het feit, dat er financiële middelen komen om zeker Luis Suárez adequaat te gaan vervangen. Niet dus, dat hebben we gemerkt!!
Rik van den Boog vond het noodzakelijk om naar Zuid-Afrika af te reizen op het moment dat de onderhandelingen met Liverpool op het hoogtepunt waren. Die onderhandelingen liepen vervolgens vertragingen op, wat wel eens de reden zou kunnen zijn, dat Ajax te laat was voor het zoeken naar een eventuele vervanger voor Suárez.
Me dunkt, redenen genoeg om de heren op het pluche op de korrel te nemen. Of je het nou leuk vindt of niet, ik blijf het stelselmatig doen!
remco k
 remco k - zaterdag 05 februari 2011 - 18:56   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 05 februari 2011 - 18:54 schreef Pietje het volgende:

[..]

Eh, nou nee, dat was ik niet van plan. Ten eerste Uri Coronel: Deze man heeft een uitvoerig rapport geschreven (de weg naar winst) is voorzitter geworden en heeft vervolgens niets, maar dan ook helemaal niets met de bevindingen van zijn eigen (!) rapport gedaan.
Dan Jeroen Slop: Deze man heeft meerdere malen te kennen gegeven, dat de financiële belangen van Ajax wat hem betreft belangrijker zijn dan de spelers en supporters. Hij wist al drie weken geleden te vertellen, dat de miljoenen die Luis Suárez zou opbrengen per definitie naar de verlies- en winstrekening van de B.V. Ajax zouden gaan. Dit terwijl de technische staf, met name Frank de Boer, in de pers melding maakte van het feit, dat er financiële middelen komen om zeker Luis Suárez adequaat te gaan vervangen. Niet dus, dat hebben we gemerkt!!
Rik van den Boog vond het noodzakelijk om naar Zuid-Afrika af te reizen op het moment dat de onderhandelingen met Liverpool op het hoogtepunt waren. Die onderhandelingen liepen vervolgens vertragingen op, wat wel eens de reden zou kunnen zijn, dat Ajax te laat was voor het zoeken naar een eventuele vervanger voor Suárez.
Me dunkt, redenen genoeg om de heren op het pluche op de korrel te nemen. Of je het nou leuk vindt of niet, ik blijf het stelselmatig doen!
Ik voeg hier niks aan toe....
Pietje
 Pietje - zaterdag 05 februari 2011 - 18:56   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 05 februari 2011 - 18:52 schreef remco k het volgende:

[..]

Ik denk dat je dit fout ziet, ik denk dat Cruijff bezig is, om ajax weer ajax te maken, en ik denk dat het bestuur onder de publiekelijk druk, Cruijff heeft toegelaten, als het aan hen had gelegen, was Cruijff nooit gekomen, en denk ik ook niet dat de Boer hoofdtrainer was gebleven, v/d Boog riep mij namelijk net iets te hard, dat hij bezig was met een shortlist...

Het bestuur verkoopt gewoon Suarez en Urby, beiden altijd basisspeler onder Jol, maar verlangt nog steeds de 1e of tweede plek in de race om de titel.

Nee, het bestuur roept van alles, maar ik vertrouw ze voor geen meter, en denk dat alles wat ze doen of roepen, niet dient om Ajax beter te maken, maar puur en alleen dient voor lijfbehoud..
+ 1
remco k
 remco k - zaterdag 05 februari 2011 - 18:57   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 05 februari 2011 - 18:56 schreef Pietje het volgende:

[..]

+ 1
weet ik toch....:-)
Pietje
 Pietje - zaterdag 05 februari 2011 - 18:58   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 05 februari 2011 - 18:57 schreef remco k het volgende:

[..]

weet ik toch....:-)
Hahahaha. LOL :-)
MBB
 MBB - zaterdag 05 februari 2011 - 19:00   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 05 februari 2011 - 18:52 schreef remco k het volgende:

[..]

Dat geloof ik niet. Dat ze daar ook voor zichzelf zitten, geloof ik zeker wel. Dat ze het beter moeten doen, ben ik ook mee eens. Het bestuur bij Ajax is alleen bijna altijd het mikpunt, hoe goed of slecht ze het ook doen. Om bestuurlijke veranderingen door te voeren, vind ik het super dat El Salvador daar nu wel de leiding in neemt. Laten we ons alleen nu rustig houden. Als blijkt dat het bestuur niet mee wil gaan met de veranderingen, laten we ons dan horen. Wat Luis en Urby betreft, betreur ik het zeer dat ze tussentijds weggingen. Ik vraag me alleen af of er een andere beslissing mogelijk was.
MBB
 MBB - zaterdag 05 februari 2011 - 19:04   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 05 februari 2011 - 18:54 schreef Pietje het volgende:

[..]

Jij weet alleen niet hoe het is om een grote onderneming te leiden. Dit is dus gewoon zeer voorbarig en zelfs erg dom. Let wel op wat ik zeg, ik zeg echt niet dat ze alles goed doen!! Richt je woede elders op, en zorg dat we weer Ajax worden, inclusief bestuur!
alibabba
 alibabba - zaterdag 05 februari 2011 - 19:06   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 05 februari 2011 - 18:44 schreef remco k het volgende:

[..]

Ik denk ik reageer maar niet eens,, ik ben het zoals gewoomlijk, ook helemaal met jullie eens, en hoef er geen woord aan toe te voegen..

ALIBABBA///////////HELD
PIETJE////////////HELD
;-)
Pietje
 Pietje - zaterdag 05 februari 2011 - 19:09   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 05 februari 2011 - 19:04 schreef MBB het volgende:

[..]

Jij weet alleen niet hoe het is om een grote onderneming te leiden. Dit is dus gewoon zeer voorbarig en zelfs erg dom. Let wel op wat ik zeg, ik zeg echt niet dat ze alles goed doen!! Richt je woede elders op, en zorg dat we weer Ajax worden, inclusief bestuur!
Natuurlijk begrijp ik heel goed, dat ook jij het beste met ons Ajax voor hebt! Welke Ajax-supporter wil dat niet. Overigens ben ik sinds iets meer dan 4 maanden met pensioen en te jouwer informatie: ik ben hoofddirecteur van een zeer grote internationale bank geweest en ken dus het klappen van de zweep hoe een (grote) onderneming te leiden!
MBB
 MBB - zaterdag 05 februari 2011 - 19:10   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 05 februari 2011 - 19:09 schreef Pietje het volgende:

[..]

Natuurlijk begrijp ik heel goed, dat ook jij het beste met ons Ajax voor hebt! Welke Ajax-supporter wil dat niet. Overigens ben ik sinds iets meer dan 4 maanden met pensioen en te jouwer informatie: ik ben hoofddirecteur van een zeer grote internationale bank geweest en ken dus het klappen van de zweep hoe een (grote) onderneming te leiden!
Dan weet je toch ook dat wij als 'simpele' supporters bij lange na niet genoeg informatie hebben om een juist oordeel te vellen over het bestuur?

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 05 februari 2011 door MBB --
alibabba
 alibabba - zaterdag 05 februari 2011 - 19:13   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 05 februari 2011 - 19:10 schreef MBB het volgende:

[..]

Dan weet je toch ook dat wij als 'simpele' supporters bij lange na niet genoeg informatie hebben om een juist oordeel te vellen over het bestuurd?
Met mensenkennis en hetgeen uit de monden van de heren komt, kom je ook al een heel stuk MBB! Ik vind jou mening erg interessant en hoe meer meningen des te beter vind ik altijd. Ik ben het niet eens met je mening, maar respecteer hem zeer zeker!
MBB
 MBB - zaterdag 05 februari 2011 - 19:16   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 05 februari 2011 - 19:13 schreef alibabba het volgende:

[..]

Met mensenkennis en hetgeen uit de monden van de heren komt, kom je ook al een heel stuk MBB! Ik vind jou mening erg interessant en hoe meer meningen des te beter vind ik altijd. Ik ben het niet eens met je mening, maar respecteer hem zeer zeker!
Ik ook uiteraard de mening van andere Ajacieden, laat ik dat voorop stellen! Wel vind ik het altijd erg makkelijk om het bestuur de zwarte piet toe te schuiven. En daarmee zeg ik nogmaals niet dat ik vind dat ze het goed doen. Het is alleen zeer moeilijk oordelen van een afstand en zie ik liever heel Ajax als 1 collectief!

Pietje
 Pietje - zaterdag 05 februari 2011 - 19:18   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 05 februari 2011 - 19:10 schreef MBB het volgende:

[..]

Dan weet je toch ook dat wij als 'simpele' supporters bij lange na niet genoeg informatie hebben om een juist oordeel te vellen over het bestuurd?
De "ins" en "outs" van het bestuur van Ajax ken ik uiteraard niet. Maar wel weet ik, dat de eerder door mij genoemde drie heren cruciale (beoordelings)fouten hebben gemaakt, zoals ik die hierboven heb beschreven. Daarop mogen zij toch worden afgrekend? Sterker: daarop MOETEN zij worden afgerekend!
Het is Johan Cruijff en zeker ook Keje Molenaar wel toevertrouwd om gericht actie te ondernemen. Een en ander neemt niet weg dat wij, de supporters, eveneens kritisch moeten blijven. Dit forum is er bij uitstek voor om onze gedachtes daarover te delen.
Daarnaast, Remco schreef het ook hierboven, de heren "pluche-zitters" (sorry, ik zeg het alweer...) hebben alle middelen uit de kast gehaald om Johan Cruijff tegen te houden, dan wel op zijn minst proberen te dwarsbomen. Enkel al daardoor roept bij mij het gevoel op, dat zij iets te verbergen hebben. Ik vertrouw die mannen voor geen cent. Serieus!
MBB
 MBB - zaterdag 05 februari 2011 - 19:27   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 05 februari 2011 - 19:18 schreef Pietje het volgende:

[..]

De "ins" en "outs" van het bestuur van Ajax ken ik uiteraard niet. Maar wel weet ik, dat de eerder door mij genoemde drie heren cruciale (beoordelings)fouten hebben gemaakt, zoals ik die hierboven heb beschreven. Daarop mogen zij toch worden afgrekend? Sterker: daarop MOETEN zij worden afgerekend!
Het is Johan Cruijff en zeker ook Keje Molenaar wel toevertrouwd om gericht actie te ondernemen. Een en ander neemt niet weg dat wij, de supporters, eveneens kritisch moeten blijven. Dit forum is er bij uitstek voor om onze gedachtes daarover te delen.
Daarnaast, Remco schreef het ook hierboven, de heren "pluche-zitters" (sorry, ik zeg het alweer...) hebben alle middelen uit de kast gehaald om Johan Cruijff tegen te houden, dan wel op zijn minst proberen te dwarsbomen. Enkel al daardoor roept bij mij het gevoel op, dat zij iets te verbergen hebben. Ik vertrouw die mannen voor geen cent. Serieus!
Je hoeft ze ook van mij niet te vertrouwen, alleen denk ik dat die woede beter (in ieder geval op dit moment) gericht kan worden op iets anders dan Ons Aller Ajax! Laat ze (het bestuur en El Salvador/Keije) nu hun gang gaan, dan kunnen we eventueel daarna (bij een mislukking, wat ik natuurlijk niet hoop!) iedereen afzeiken!
remco k
 remco k - zaterdag 05 februari 2011 - 19:34   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 05 februari 2011 - 19:00 schreef MBB het volgende:

[..]

Dat geloof ik niet. Dat ze daar ook voor zichzelf zitten, geloof ik zeker wel. Dat ze het beter moeten doen, ben ik ook mee eens. Het bestuur bij Ajax is alleen bijna altijd het mikpunt, hoe goed of slecht ze het ook doen. Om bestuurlijke veranderingen door te voeren, vind ik het super dat El Salvador daar nu wel de leiding in neemt. Laten we ons alleen nu rustig houden. Als blijkt dat het bestuur niet mee wil gaan met de veranderingen, laten we ons dan horen. Wat Luis en Urby betreft, betreur ik het zeer dat ze tussentijds weggingen. Ik vraag me alleen af of er een andere beslissing mogelijk was.
Natuurlijk was een andere beslissingmogelijk, bij Urby op z'n gevoel spelen, en gewoon vragen waarom hij Ajax die transfer niet gunt, en bij Suarez is het meer Ajax dan Suarez geweest wat hier heeft besloten, Ajax heeft gewoon niet de intentie gehad om te zeggen dat Liverpool in de zomer terug mocht komen..

Je reageert trouwens erg kort door de bocht richting Pietje, ik den knamelijk dat hij iets meer ervaring op dit gebied heeft dan dat jij hebt of denkt te hebben..

En ik roep ook nergens dat we acties moeten gaan veren, maar ik ben het 0,0 eens met het feit dat ze het goed zouden doen, sterker nog, ik denk dat ze een waardelozo prestatie hebben neergezet de laatste jaren...
MBB
 MBB - zaterdag 05 februari 2011 - 19:38   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 05 februari 2011 - 19:34 schreef remco k het volgende:

[..]

Natuurlijk was een andere beslissingmogelijk, bij Urby op z'n gevoel spelen, en gewoon vragen waarom hij Ajax die transfer niet gunt, en bij Suarez is het meer Ajax dan Suarez geweest wat hier heeft besloten, Ajax heeft gewoon niet de intentie gehad om te zeggen dat Liverpool in de zomer terug mocht komen..

Je reageert trouwens erg kort door de bocht richting Pietje, ik den knamelijk dat hij iets meer ervaring op dit gebied heeft dan dat jij hebt of denkt te hebben..

En ik roep ook nergens dat we acties moeten gaan veren, maar ik ben het 0,0 eens met het feit dat ze het goed zouden doen, sterker nog, ik denk dat ze een waardelozo prestatie hebben neergezet de laatste jaren...
En dat weet jij zeker wat betreft Urby en Luis? Ik zeg ook al de hele tijd dat ik niet vind dat het bestuur het geweldig doet, alleen zeg ik dat het moeilijk oordelen is aangezien je nooit alle informatie hebt!
remco k
 remco k - zaterdag 05 februari 2011 - 19:45   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 05 februari 2011 - 19:38 schreef MBB het volgende:

[..]

En dat weet jij zeker wat betreft Urby en Luis? Ik zeg ook al de hele tijd dat ik niet vind dat het bestuur het geweldig doet, alleen zeg ik dat het moeilijk oordelen is aangezien je nooit alle informatie hebt!
Wat kan er een oorzaak van zin dat Ajax beide spelers MOEST verkopen??? Niks anders dan geld, en men wou bij Suarez gewoon niet de gok nemen dat hij minder waard zou worden...
MBB
 MBB - zaterdag 05 februari 2011 - 19:47   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 05 februari 2011 - 19:45 schreef remco k het volgende:

[..]

Wat kan er een oorzaak van zin dat Ajax beide spelers MOEST verkopen??? Niks anders dan geld, en men wou bij Suarez gewoon niet de gok nemen dat hij minder waard zou worden...
Dat laatste zou kunnen, en hoe jammer dat voor ons is als supporter, daar moet door het bestuur wel rekening mee gehouden worden...
remco k
 remco k - zaterdag 05 februari 2011 - 19:55   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 05 februari 2011 - 19:47 schreef MBB het volgende:

[..]

Dat laatste zou kunnen, en hoe jammer dat voor ons is als supporter, daar moet door het bestuur wel rekening mee gehouden worden...
Helemaal niet, complete onzin, als jij als club de verkoop van spelers nodig hebt, om de financiele situatie te redden, dan klopt er organisatorisch iets niet helemaal.
En Suarez had ook aan het einde van dit seizoen, minimaal een beaald bedrag opgeleverd. daar is geen twijfel over mogelijk.
MBB
 MBB - zaterdag 05 februari 2011 - 19:57   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 05 februari 2011 - 19:55 schreef remco k het volgende:

[..]

Helemaal niet, complete onzin, als jij als club de verkoop van spelers nodig hebt, om de financiele situatie te redden, dan klopt er organisatorisch iets niet helemaal.
En Suarez had ook aan het einde van dit seizoen, minimaal een beaald bedrag opgeleverd. daar is geen twijfel over mogelijk.
Dat de situatie anders had moeten zijn, helemaal mee eens! Maar daar hebben we het nu maar mee te doen! Rik vd Boog is niet degene die de rotzooi daarvoor heeft veroorzaakt, dat moet nu worden hersteld!
verbrande harry
 verbrande harry - zondag 06 februari 2011 - 03:14   quote  deeplink  
alles focking der uit kegelen daar...strike
alibabba
 alibabba - zondag 06 februari 2011 - 05:01   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 05 februari 2011 - 19:55 schreef remco k het volgende:

[..]

Helemaal eens Remco! Het lijkt erop of AJAX puur voor de miljoenen heeft gekozen om een wit voetje te halen bij de supporters, maar het is nu eenmaal te laat voor die druiloren.
Men had allang kunnen inspelen op het verlies van Urby en Luis, maar men deed iets voorkomen waar ik niet intrap!
Ikke_tik
 Ikke_tik - zondag 06 februari 2011 - 11:16   quote  deeplink  
Kan die Jaap de Groot niet eens in een wak vallen...
remco k
 remco k - zondag 06 februari 2011 - 11:40   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 06 februari 2011 - 11:16 schreef Ikke_tik het volgende:
Kan die Jaap de Groot niet eens in een wak vallen...
Heeft hij ongelijk dan???

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5984
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Het vervolg van JOHAN CRUIJFF bij AJAX?

0.0080430