BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Van Hanegem: 'Eredivisie Live was schandalige Ajax-show uitzending'

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
AFCAMylife
 AFCAMylife - maandag 07 februari 2011 - 13:10   quote  deeplink  
Van Hanegem: 'Eredivisie Live was schandalige Ajax-show uitzending'
07-02-11

Willem van Hanegem heeft geen goed woord over voor de manier waarop de wedstrijd tussen Ajax en De Graafschap vrijdag werd besproken bij televisiezender Eredivisie Live. De oud-international zag de ploeg van trainer Darije Kalezic een goede eerste helft spelen, maar was met stomheid geslagen toen in de pauze louter over de Amsterdammers werd gesproken. De Ajax-cultuur, ik word daar ziek van.
AjaxF-side.NL
Van Hanegem uit zijn ongenoegen maandag in zijn column in het Algemeen Dagblad. Ik schakelde onze nationale voetbalzender Eredivisie Live in, de zender van alle Eredivisieclubs, dacht ik. Ik werd in de eerste helft verrast door De Graafschap; ze waren de betere ploeg, kregen de betere kansen en durfden aanvallend te blijven denken en spelen in Amsterdam, zag de voormalig middenvelder.

Ik was echt benieuwd wat presentator Jan Joost van Gangelen en analist Patrick Kluivert daarover zouden zeggen. Ik kreeg echter een ingelaste uitzending van Ajax-tv te zien. Het ging alleen maar over Ajax, geen woord over De Graafschap, schandalig gewoon. Dan dúrft er een zogenaamde kleine ploeg eens wat te doen en dan wordt er geen woord aan besteed.

Kluivert had het alleen maar over wat een echte Ajax-spits dient te doen, maar kwam daarbij niet verder dan dat die altijd bij de eerste paal op flankballen moet wachten, vervolgt De Kromme. Wat een goedkope onzin is dat zeg. Alsof een Ajax-spits bij balverlies geen specifieke opdrachten heeft. De Ajax-cultuur, ik word daar ziek van, van het gezeur daarover. Wat is dat dan? Die Ajax-cultuur? Niemand weet dat precies uit te leggen, maar ze vallen er de bestuurders van Ajax wel altijd mee lastig.

Het zijn dezelfde types, de critici, die in de rust alleen Ajax blijken te hebben gezien en over de vorderingen van de tegenstander niks te melden hebben. Wat een misselijke arrogantie, vindt Van Hanegem. Ze bewijzen er hun eigen kortzichtigheid mee. Op zich is dat allemaal niet erg, totdat ze als presentator of analist bij onze nationale voetbalzender zijn ingehuurd. Dan heb je als kijker een probleem.

Tekst: Voetbalzone

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 07 februari 2011 door AFCAMylife --
AFCAMylife
 AFCAMylife - maandag 07 februari 2011 - 13:11   quote  deeplink  
ik zeg ophangen, wat jullie?
Pietje
 Pietje - maandag 07 februari 2011 - 13:16   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 07 februari 2011 - 13:11 schreef AFCAMylife het volgende:
ik zeg ophangen, wat jullie?
Hahaha. Ophangen vind ik wat al te rigoureus. Bovendien ben ik principieel tegen de doodstraf. Ach, je moet maar zo denken: het van Hanegem..., die heeft een pesthekel aan Ajax; dat heb ik hem wel eens horen zeggen. Als hij zo reageert, past dat wel bij zijn eerder verkondigde mening. Hij mag van mij alles zeggen en schrijven wat hij wil. Dan denk ik, ach het is van Hanegem maar...
Benno
 Benno - maandag 07 februari 2011 - 13:24   quote  deeplink  
Wie is willem van hanegem?
AFCAMylife
 AFCAMylife - maandag 07 februari 2011 - 13:30   quote  deeplink  
geen idee maar hij praat slecht over ajax.
clubliefde
 clubliefde - maandag 07 februari 2011 - 13:38   quote  deeplink  
Willem van Hanegem, een fossiel uit lang vervlogen tijden toen er in Rotterdam nog een echte voetbalploeg was.
AFCAMylife
 AFCAMylife - maandag 07 februari 2011 - 13:40   quote  deeplink  
Voetbalploeg in rotterdam?
Benno
 Benno - maandag 07 februari 2011 - 13:41   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 07 februari 2011 - 13:38 schreef clubliefde het volgende:
Willem van Hanegem, een fossiel uit lang vervlogen tijden toen er in Rotterdam nog een echte voetbalploeg was.
Haha was dat niet omstreeks 1840?
echte ajaxfan!
 echte ajaxfan! - maandag 07 februari 2011 - 13:44   quote  deeplink  
van hanegem spoort voor geen meter. Hij gaat steeds dommer lullen.
afcahen
 afcahen - maandag 07 februari 2011 - 13:48   quote  deeplink  
Ik moest meteen denken aan wat Annet van Trigt een enkele jaar geleden zij over ,die iq-loze zandzak.Letterlijk "Zo onbetrouwbaar als de neten" I rest my case!!!!
Brandje
 Brandje - maandag 07 februari 2011 - 13:50   quote  deeplink  
Willem begint een norse en chagrijnige oude man te worden.
E-J
 E-J - maandag 07 februari 2011 - 13:55   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 07 februari 2011 - 13:44 schreef echte ajaxfan! het volgende:
van hanegem spoort voor geen meter. Hij gaat steeds dommer lullen.
Krommer lullen!!??
ALTIJD PRIJS IN DE K
 ALTIJD PRIJS IN DE K - maandag 07 februari 2011 - 13:58   quote  deeplink  
OPROTTEN MET DIE KRULKUT!

images?q=tbn:ANd9GcQCfYvg2ipQMcyK_c-mS5yn1S7xIlmHHsqGKjRmGsqOvl3_Ww5-&t=1 temp-vanhanegem1.jpg
Brandje
 Brandje - maandag 07 februari 2011 - 14:33   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 07 februari 2011 - 13:58 schreef ALTIJD PRIJS IN DE K het volgende:
OPROTTEN MET DIE KRULKUT!

[ afbeelding ] [ afbeelding ]
Hij is weer leuk!!
Frank V.
 Frank V. - maandag 07 februari 2011 - 14:46   quote  deeplink  
van Hanegem moet ze BEK houden!!!!!!!!!!

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 07 februari 2011 door Frank V. --
PSVertjuh93
 PSVertjuh93 - maandag 07 februari 2011 - 15:05   quote  deeplink  
Kijk,
eindelijk eens een bekender iemand die zijn ongenoegen hier over uit.
Ben zelf die hele eredivisie live(/ajax tv)ook helemaal spuug en spuug zat, en zo ook meer mensen.
En dan vinden ajacieden t maar gek dat iedereen een hekel aan ze krijgt,
met al dat pro-ajax gedoe op tv

Om ziek van te worden!
verbrande harry
 verbrande harry - maandag 07 februari 2011 - 15:18   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 07 februari 2011 - 13:24 schreef Benno het volgende:
Wie is willem van hanegem?
een stuk stront uit zeeland...

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 07 februari 2011 door verbrande harry --
verbrande harry
 verbrande harry - maandag 07 februari 2011 - 15:21   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 07 februari 2011 - 15:05 schreef PSVertjuh93 het volgende:
Kijk,
Ben zelf die hele eredivisie live(/ajax tv)ook helemaal spuug en spuug zat, en zo ook meer mensen.

Om ziek van te worden!
lekker je ogen dicht lijmen en een fles purr in je oren spuiten, dan ben je overal vanaf...en gelijk weer oprotten naar je eigen forum.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 07 februari 2011 door verbrande harry --
nummer10
 nummer10 - maandag 07 februari 2011 - 15:53   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 07 februari 2011 - 15:05 schreef PSVertjuh93 het volgende:
Kijk,

Om ziek van te worden!
gast PSV word zelfs nog de hemel in geprezen als ze nog maar net winnen van Willem2.. hoezo pro ajax ? als Ajax voetbalt gaat het inderdaad over Ajax ipv de tegenstander maar is dat niet precies zelfde bij PSV ?

weet je waar ik STRONT ziek van word op EDL... juist het negatieve gelul over Ajax.. als wij moeilijk hebben met wie ook.. OEI AJAX IS WEL SLECHT ZEG is geen titel kandidaat meer.. maar als Twente of PSV KUT spelen dan is het zakelijk goed gedaan...

ook het commentaar is altijd Anti Ajax..

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 07 februari 2011 door nummer10 --
LucSuppAjax
 LucSuppAjax - maandag 07 februari 2011 - 16:16   quote  deeplink  
We weten toch allemaal dat deze gasten 'stiekem' wekelijks naar ons aller Ajax kijken, tja want wat valt er nu eigenlijk te genieten in Rotterdam of Eindhoven...
AFCAMylife
 AFCAMylife - maandag 07 februari 2011 - 16:22   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 07 februari 2011 - 15:53 schreef nummer10 het volgende:

[..]

gast PSV word zelfs nog de hemel in geprezen als ze nog maar net winnen van Willem2.. hoezo pro ajax ? als Ajax voetbalt gaat het inderdaad over Ajax ipv de tegenstander maar is dat niet precies zelfde bij PSV ?

weet je waar ik STRONT ziek van word op EDL... juist het negatieve gelul over Ajax.. als wij moeilijk hebben met wie ook.. OEI AJAX IS WEL SLECHT ZEG is geen titel kandidaat meer.. maar als Twente of PSV KUT spelen dan is het zakelijk goed gedaan...

ook het commentaar is altijd Anti Ajax..
helemaal met je eens.
FsideVak129
 FsideVak129 - maandag 07 februari 2011 - 17:28   quote  deeplink  
Was?
Pim
 Pim - maandag 07 februari 2011 - 17:39   quote  deeplink  
Van Hanegem is een schande voor het hedendaagse voetbal. Overal waar hij komt, is er heibel. Het was vroeger een fantastische voetballer, maar nu zet hij zichzelf overal voor lul...
R!ck
 R!ck - maandag 07 februari 2011 - 18:07   quote  deeplink  
Ik vond dat De Graafschap toch wel wat eer verdiende hoor... Maarja beste Ajacieden als jullie het er niet mee eens zijndan moet je is nagaan wat er gebeurd als Ajax uit speelt bij Psv en dat ze alleen maar over Psv hebben, dat gebeurt nu ook al vaak zat toch?
Dev
 Dev - maandag 07 februari 2011 - 18:28   quote  deeplink  
Ach mensen moeten niet zeiken. EDL is niet gek. Ze hebben heus wel goed nagedacht over hun eigen uitzendingen en AJAX scoort gewoon. Als je het positief over AJAX hebt, dan zijn er miljoenen fans die dat graag horen en als je het negatief over AJAX hebt, dan zijn er ook miljoenen mensen die dat graag willen horen. Daarom hoor je in het commentaar over AJAX nooit dat Ajax een keer zakelijk heeft gewonnen. Want zowel de pro-ajax fans als de anti-ajax fans trek je met zulke uitspraken niet.
Kijk maar naar de wedstrijden van AJAX zelf. Als AJAX eens een keer bijvoorbeeld bij ADO speelt, dan zitten er ineens twee keer zo veel ADO - "fans" in het stadium. Of dan kan de ploeg ineens wel 200% geven in een wedstrijd. En zo is dit bij heel veel clubs.
Hoe je het went of keert, AJAX is de club die het meeste mensen "aantrekt" en EDL wil gewoon veel kijkers hebben. Tuurlijk is het best zielig dat EDL dat ten koste van AJAX moet doen, maar ja welke programma gaat nou zijn nummer 1 onderwerp bewust schuwen terwijl dit zou betekenen dat er minder mensen gaan kijken??
Sarco
 Sarco - maandag 07 februari 2011 - 18:54   quote  deeplink  
In Amsterdam hebben ze het over Ajax-cultuur.
In Rotterdam altijd over legioen ,wat is een legioen ?
Ik denk een stelletje supporters die blij zijn met een punt
als ze spelen en super jaloers zijn op van alles wat uit Amsterdam
komt.
remco k
 remco k - maandag 07 februari 2011 - 19:57   quote  deeplink  
Denk dat de meesten hier een beetje kort door de bocht reageren, eigenlijk heeft hij gewoon gelijk, de Graafschap heeft een prima prestatie geleverd, en men heeft met geen woord over de club gerept, dat is gewoon schandalig, want die club speelt toch ook in de eredivisie...

Ik snap dat Ajax in zo'n analyse de boventoon voert, maar je kan andere clubs niet compleet negeren...
ALTIJD PRIJS IN DE K
 ALTIJD PRIJS IN DE K - maandag 07 februari 2011 - 20:02   quote  deeplink  
Als je 2 goals tegen krijgt, zelf 0 keer weet te scoren in 90 minuten en dus 0 punten hebt gehaald, doe je het dan goed?

Nee hoor, een prima prestatie is als je uit bij Ajax weet te winnen, zelfs een gelijkspel kan altijd gebeuren en is dan ook geen prima prestatie!

Zelfs willemII kan een punt halen in de ArenA en dat zou verassend zijn, als ze winnen bij ons, maakt niet uit hoe, dan spreek je over een prima prestatie..... toch?
1nummer14
 1nummer14 - maandag 07 februari 2011 - 20:02   quote  deeplink  
ja die jongen, die mokotjo
remco k
 remco k - maandag 07 februari 2011 - 20:05   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 07 februari 2011 - 20:02 schreef ALTIJD PRIJS IN DE K het volgende:
Als je 2 goals tegen krijgt, zelf 0 keer weet te scoren in 90 minuten en dus 0 punten hebt gehaald, doe je het dan goed?

Nee hoor, een prima prestatie is als je uit bij Ajax weet te winnen, zelfs een gelijkspel kan altijd gebeuren en is dan ook geen prima prestatie!

Zelfs willemII kan een punt halen in de ArenA en dat zou verassend zijn, als ze winnen bij ons, maakt niet uit hoe, dan spreek je over een prima prestatie..... toch?
Je kan ook goed hebben gevoetbald, en in een analyse van een wedstrijd, kom je nergens zonder ook over de tegenstander te spreken..
ALTIJD PRIJS IN DE K
 ALTIJD PRIJS IN DE K - maandag 07 februari 2011 - 20:06   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 07 februari 2011 - 20:02 schreef 1nummer14 het volgende:
ja die jongen, die mokotjo
? huh?
remco k
 remco k - maandag 07 februari 2011 - 20:06   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 07 februari 2011 - 20:06 schreef ALTIJD PRIJS IN DE K het volgende:

[..]

? huh?
? HUH? 2
ALTIJD PRIJS IN DE K
 ALTIJD PRIJS IN DE K - maandag 07 februari 2011 - 20:07   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 07 februari 2011 - 20:05 schreef remco k het volgende:

[..]

Je kan ook goed hebben gevoetbald, en in een analyse van een wedstrijd, kom je nergens zonder ook over de tegenstander te spreken..
Snap het wel, maar ze hebben aardig tegenstand geboden, dat mag gezegd worden, maar ze hebben gewoon 2-0 verloren dus eigenlijk slecht.. Ik kijk door die Ajax-bril he ;)
ALTIJD PRIJS IN DE K
 ALTIJD PRIJS IN DE K - maandag 07 februari 2011 - 20:07   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 07 februari 2011 - 20:06 schreef remco k het volgende:

[..]

? HUH? 2
+2 = 7 x huh?
remco k
 remco k - maandag 07 februari 2011 - 20:08   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 07 februari 2011 - 20:07 schreef ALTIJD PRIJS IN DE K het volgende:

[..]

Snap het wel, maar ze hebben aardig tegenstand geboden, dat mag gezegd worden, maar ze hebben gewoon 2-0 verloren dus eigenlijk slecht.. Ik kijk door die Ajax-bril he ;)
Ik kijk ook door een Ajax bril, het gaat mij in dit geval eigenlijk meer om ED live in het algemeen.... Hetzelfde gebeurt namelijk met Twente en Psv...
remco k
 remco k - maandag 07 februari 2011 - 20:09   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 07 februari 2011 - 20:07 schreef ALTIJD PRIJS IN DE K het volgende:

[..]

+2 = 7 x huh?
HUH>???
ALTIJD PRIJS IN DE K
 ALTIJD PRIJS IN DE K - maandag 07 februari 2011 - 20:12   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 07 februari 2011 - 20:09 schreef remco k het volgende:

[..]

HUH>???
+ huh = HUH>???huh
nummer10
 nummer10 - maandag 07 februari 2011 - 20:12   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 07 februari 2011 - 20:08 schreef remco k het volgende:

[..]

Ik kijk ook door een Ajax bril, het gaat mij in dit geval eigenlijk meer om ED live in het algemeen.... Hetzelfde gebeurt namelijk met Twente en Psv...
wat ik dus zei ;) hij heeft gelijk maar dan moet hij ook over Twente en PSV beginnen...
soccer
 soccer - maandag 07 februari 2011 - 20:13   quote  deeplink  
Wat een gelul allemaal.
alibabba
 alibabba - maandag 07 februari 2011 - 20:27   quote  deeplink  
Ik vind de reacties van sommige richting v.Hanegem grappig, maar ongepast. V.Hanegem is in mijn ogen één van de betere voetballers die Nederland ooit heeft gehad. Bovendien heb ik hem als mens heel hoog zitten. Zijn denkwijze over voetbal sluit aan bij de mijne en hij maakt voetbal niet moeilijker dan het is. Als trainer word hij zeer onderschat en dat komt omdat hij te "normaal" is. Tegenwoordig moet je welbespraakt zijn en met de kouwe kak meelullen, maar Willem wil gewoon zichzelf blijven, gaat er niet in mee en word daar op afgerekend.

De Kromme ziet het spelletje beter dan een ander en denkt 2 stappen vooruit. Zo was hij als speler, maar ook als trainer en ik heb hem in mijn armen gesloten, ook al is het een Feyenoorder. Wat hij over ED-live zegt is gewoon waar en als hij zoiets zegt over Ajax, voelen de meeste Ajacieden zich gelijk aangevallen. Ik weet hoe v.Hanegem denkt en hij is voor mij zo groot dat deze HELD mag zeggen wat ie wil!

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 07 februari 2011 door alibabba --
ALTIJD PRIJS IN DE K
 ALTIJD PRIJS IN DE K - maandag 07 februari 2011 - 20:32   quote  deeplink  
-1 Ali, die krulslof stinkt naar bami!

Logisch dat het bijna altijd over Ajax gaat, we zijn de grootste en beste en rijkste en hebben verreweg de meeste kijkers en dus stemmen ze daar op af!

Hanekam is misschien wel een trainer voor WILLEM II
soccer
 soccer - maandag 07 februari 2011 - 20:35   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 07 februari 2011 - 20:27 schreef alibabba het volgende:
Ik vind de reacties van sommige richting v.Hanegem grappig, maar ongepast. V.Hanegem is in mijn ogen één van de betere voetballers die Nederland ooit heeft gehad. Bovendien heb ik hem als mens heel hoog zitten. Zijn denkwijze over voetbal sluit aan bij de mijne en hij maakt voetbal niet moeilijker dan het is. Als trainer word hij zeer onderschat en dat komt omdat hij te "normaal" is. Tegenwoordig moet je welbespraakt zijn en met de kouwe kak meelullen, maar Willem wil gewoon zichzelf blijven, gaat er niet in mee en word daar op afgerekend.

De Kromme ziet het spelletje beter dan een ander en denkt 2 stappen vooruit. Zo was hij als speler, maar ook als trainer en ik heb hem in mijn armen gesloten, ook al is het een Feyenoorder. Wat hij over ED-live zegt is gewoon waar en als hij zoiets zegt over Ajax, voelen de meeste Ajacieden zich gelijk aangevallen. Ik weet hoe v.Hanegem denkt en hij is voor mij zo groot dat deze HELD mag zeggen wat ie wil!
Dat zijn nog eens verstandige woorden
alibabba
 alibabba - maandag 07 februari 2011 - 20:53   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 07 februari 2011 - 20:32 schreef ALTIJD PRIJS IN DE K het volgende:

Logisch dat het bijna altijd over Ajax gaat, we zijn de grootste en beste en rijkste en hebben verreweg de meeste kijkers en dus stemmen ze daar op af!

Ik moet er wel om lachen, maar ben het niet met je eens ALTIJD PRIJS!
remco k
 remco k - maandag 07 februari 2011 - 21:00   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 07 februari 2011 - 20:12 schreef ALTIJD PRIJS IN DE K het volgende:

[..]

+ huh = HUH>???huh
Nou snap ik er de ballen nog van.....
remco k
 remco k - maandag 07 februari 2011 - 21:02   quote  deeplink  
quote:

100% mee eens, ik dacht al dat ik alleen stond, maar hoe kan het ook anders, Alibabba to the rescue!!!
cvita
 cvita - maandag 07 februari 2011 - 21:02   quote  deeplink  
Ooh dat mannetje dat achter de rug van John van Loen over hem ging zeiken tegen bestuurders als trainer van Utrecht. Dat mannetje die wanhopig probeert nog iets in het voetbal te betekenen en gefrustreerd is dan niemand hem een betaalde baan aanbied. Die échte feyenoorder die ze zelfs in 010 niet willen hebben, ooh die gááááááááááp
nummer10
 nummer10 - maandag 07 februari 2011 - 21:05   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 07 februari 2011 - 21:02 schreef cvita het volgende:
Ooh dat mannetje dat achter de rug van John van Loen over hem ging zeiken tegen bestuurders als trainer van Utrecht. Dat mannetje die wanhopig probeert nog iets in het voetbal te betekenen en gefrustreerd is dan niemand hem een betaalde baan aanbied. Die échte feyenoorder die ze zelfs in 010 niet willen hebben, ooh die gááááááááááp
die jongen die altijd komt zeiken over van alles en nog wat en voor de rest dat er weinig uitkomt oooh die GAAAAAAAAAAAAAAP
remco k
 remco k - maandag 07 februari 2011 - 21:05   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 07 februari 2011 - 21:02 schreef cvita het volgende:
Respectloze, domme achterlijke opmerking, van iemand die duidelijk geen enkel benul heeft, van wie ons als voetballand groot heeft gemaakt..

Ga rap even je mond spoelen met zeep, en praat pas weer over bepaalde mensen, als je een beetje respect kan opbrengen...
nummer10
 nummer10 - maandag 07 februari 2011 - 21:06   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 07 februari 2011 - 20:32 schreef ALTIJD PRIJS IN DE K het volgende:

hey hanekam blijf je af he die is van studio ajax :d
joduh
 joduh - maandag 07 februari 2011 - 21:10   quote  deeplink  
quote:

GELUKKIG ALIBABBA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

YESSSSS YESSSSS YESSSSSSSSSSSSSSSSSSSS

jij kan TOCH dom lullen !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!hahahahahaha

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3166
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Van Hanegem: 'Eredivisie Live was schandalige Ajax-show uitzending'

0.0067660