|
|
Ride
|
|
|
Hier een algemeen topic over de 2 top Ajacieden binnen ons Aller Ajax.
Dirk Franciscus (Danny) Blind (Oost-Souburg, 1 augustus 1961) is een Nederlandse voetballer die zijn top bereikte bij Ajax en het Nederlands elftal. Tegenwoordig is hij assistent-trainer van het eerste elftal van Ajax.
Blind debuteerde op 29 augustus 1979 in het betaalde voetbal bij Sparta, waar hij zeven seizoenen onder contract stond.
In juli 1986 kwam Blind naar Ajax, aangetrokken door technisch directeur Johan Cruijff. Vanaf 1992 speelde hij als centrale verdediger. In Amsterdam bouwde hij een erelijst op die uniek is in het internationale voetbal. Blind won alles wat er op clubniveau te winnen viel. Blind won met Ajax onder meer vijf landstitels, vier nationale bekers, de Champions League, de Europa Cup II, de UEFA-beker en de Wereldbeker.
Blind speelde 537 wedstrijden in de eredivisie en bracht 45 treffers op zijn naam. Hij speelde voor Sparta 10 Europa Cup wedstrijden en voor Ajax 79 (inclusief 4 Europese Supercupwedstrijden en 1 wedstrijd om de Wereldbeker), wat een record is. In totaal speelde Blind 42 keer voor het Nederlands elftal. Hij scoorde in die interlands één keer. Op 16 mei 1999 nam Blind afscheid als speler van Ajax.
Blind is bij de fanatieke aanhang van Ajax altijd erg populair geweest als speler en als trainer, ook in het mindere jaar van 2005/2006 toen hij trainer was, kreeg hij altijd steun van de aanhang, omdat volgens hen de schuld niet bij Blind lag.
Blind is de vader van Daley Blind, die in december 2008 debuteerde bij Ajax. Sinds de invoering van het betaald voetbal in 1954 zijn Danny en Daley Blind de eerste vader en zoon die uitkwamen voor Ajax.
---------------------------------------------------------
Daley Blind (Amsterdam, 9 maart 1990) is een Nederlands voetballer die onder contract staat bij Ajax. De middenvelder, die ook kan meespelen als verdediger, speelde ook interlands voor het diverse nationale jeugdelftallen. Daley Blind is de zoon van voormalig profvoetballer Danny Blind.
Sinds juni 1998 speelt Blind in de jeugdopleiding van Ajax. Als B-junior speelde de net 17-jarige toenmalige verdediger in 2007 mee met de A-jeugd, waar hij uitgroeide tot een vaste waarde. De toenmalige technisch directeur Martin van Geel was zeer lovend over de speler: "Daley is één van de grootste talenten van de club". Nadat er diverse Engelse en Spaanse topclubs al interesse toonden in de diensten van de jonge verdediger, werd Blind op 29 maart 2007 gecontracteerd tot 1 juli 2010 bij de Amsterdammers.
In de zomer van 2008 werd Daley Blind verkozen tot het grootste talent uit de jeugdopleiding van Ajax. Tevens maakte hij de overstap van de A1 naar Jong Ajax, waar hij meteen werd verkozen tot aanvoerder en veelal op het middenveld werd geposteerd. Blind trainde gedurende het seizoen 2008/2009 ook diverse malen mee met het eerste elftal onder leiding van hoofdtrainer Marco van Basten. Hij maakte op 7 december 2008 zijn debuut op het hoogste niveau, door in een uitwedstrijd tegen FC Volendam in te vallen voor Eyong Enoh. Deze wedstrijd was tevens de eerste keer dat hij bij de selectie was geselecteerd. Daley Blind is sinds de invoering van het betaald voetbal in 1954 de eerste zoon van een voormalige Ajax-speler die in het eerste van Ajax debuteert. Youri Mulder, Jordi Cruijff, Danny Muller, Robbin Kieft en Danilo Sousa Campos kwamen ook dichtbij, maar haalden (nog) nooit het eerste elftal. Blind kwam dat seizoen tot vijf competitieoptredens. Onder trainer Martin Jol werd er in het seizoen 2009/2010 geen beroep meer gedaan op de jonge verdediger. Om zijn ontwikkeling te stimuleren, besloot Ajax hem de tweede helft van het seizoen aan FC Groningen te verhuren. Ondertussen kan Blind rekenen op interesse van RSC Anderlecht.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 08 februari 2011 door Ride -- |
|
|
|
|
Ride
|
|
|
quote:Supportershome winnaar 2e editie Bobby Haarms zaalvoetbaltoernooi 08-02-11
Zaterdagavond is in Borchland de 2e editie van het Bobby Haarms zaalvoetbaltoernooi gespeeld. Er werd gestreden tussen 8 teams en AFCA-Maluku was weer sterk vertegenwoordigd om de titelwinst van de eerste editie te verdedigen. Kortom, de messen waren geslepen voor een avond topvoetbal!!! Om 19:00 uur werd er (vooraf gegaan van een minuut stilte) afgetrapt voor de eerste wedstrijden van deze avond. AjaxF-side.NL Het zag er meteen veelbelovend uit en het niveau lag beduidend hoger dan de eerste jaargang. Er werd gestreden op het scherpst van de snede en er vielen mooie doelpunten en er waren knappe acties te bewonderen. De scheidsrechters (waarvoor wederom dank voor het fluiten) hadden weinig moeite om de wedstrijden met daarin soms behoorlijk fanatieke spelers tot een goed einde te brengen.
Henkie-Tombola Ondertussen was er bij Henkie-Tombola goede aftrek van de lootjes voor de tombola die na afloop van het toernooi gehouden werd. Henkie-Tombola had net zoals andere toernooien weer voor een prachtige prijzenschat gezorgd. Hierin ook dank voor Ajax voor het beschikbaar stellen van deze mooie verzameling. Alle aanwezigen hebben zich prima gehouden aan de oproep om buiten te roken en afval in de daarvoor bestemde bakken te deponeren. Ook, namens de organisatie hiervoor grote dank. Dit heeft geresulteerd in een tevreden Borchland en de mogelijkheid volgend jaar wederom terug te kunnen keren naar deze locatie.
Als de finale is aangebroken blijkt dit een herhaling te zijn van vorig jaar: Supportershome-AFCA Maluku. Dit beloofd een spetterend einde van een gezellige avond met veel passie en strijd. Als er word gefloten voor het begin van de laatste alles beslissende wedstrijd gaan beide teams er meteen met volle inzet tegenaan en golft het spel op en neer. AFCA-Maluku opent de score en bij een ieder staat de finale van vorig jaar weer op het netvlies gebrand. Het team van Supportershome lijkt even uit het veld te zijn geslagen maar herpakt zich na enkele tellen knap en gaat vol voor de gelijkmaker. Het niveau van de finalewedstrijd stijgt naar ongekende hoogte en de gelijkmaker van het Supportershome valt volkomen verdiend.
De spanning is niet te houden langs de kant en de klok tikt de secondes gestaag af. De lotenverkoop bij Henkie-Tombola ligt compleet stil want er is alleen oog voor de titanenstrijd op veld 1 van de sporthal in Borchland. Als iedereen denkt dat door het gelijke niveau in deze finale penalty"s de beslissing moeten gaan verzorgen valt het winnende doelpunt voor het team Supportershome. Als het laatste fluitsignaal klinkt is de winnaar van deze 2e editie van het Bobby Haarms zaalvoetbaltoernooi bekend en maakt iedereen zich op voor de prijsuitreiking en de Tombola. Terwijl de spelers van de finale zich omkleden loopt het nog even storm bij Henkie-Tombola voor de verkoop van de laatste lootjes waarna de prijsuitreiking volgt.
Familie Blind De wisselbeker word weer uitgereikt door Danny Blind die als enige van de technische staf de moeite heeft genomen om aanwezig te zijn bij dit supporterstoernooi ter nagedachtenis van Bobby Haarms. Hiermee toont Danny aan respect voor "zijn"supporters te hebben en ons WEL serieus te nemen. Wij zijn dan ook ZEER teleurgesteld in de rest van de technische staf dat zij de moeite niet hebben genomen om even langs te komen en zo te tonen dat ook zij de supporters serieus nemen.
Na de prijsuitreiking volgt de Tombola waarbij Daley Blind de trekking van de lootjes voor zijn rekening neemt. Dat Daley de enige aanwezige was vanuit de spelersgroep zegt ook genoeg over hoe men binnen de spelersgroep denkt over haar supporters. Wij vinden het SCHANDALIG dat er, buiten Daley, door geen enkele speler de moeite is genomen om te komen kijken bij dit toernooi. Excuses als we wisten het niet gaan absoluut niet op deze keer gezien we het bij zowel de directie alsmede mensen rondom het team kenbaar hebben gemaakt. Het is niet toevallig dat Daley net als zijn vader aanwezig is bij een supporters toernooi gezien hij ook als enige speler aanwezig was bij een editie van het Para Smit toernooi.
Daley begrijpt het gevoel voor supporters en heeft dit met de paplepel ingegoten gekregen van zijn vader. Hopelijk kunnen Danny en Daley hun gevoel eens overbrengen op de rest van de groep. Maar even terug naar de Tombola, Daley toverde het ene na het andere lootje te voorschijn en de prijzen verhuisde van de tafel naar de gelukkige nieuwe eigenaren. Na dat de sporthal opgeruimd was en iedereen een laatste afzakkertje had genomen kwam er een einde aan een mooi en geslaagde 2e editie van het Bobby Haarms zaalvoetbaltoernooi
De AFCA Supportersclub feliciteerd het team Supportershome met de winst en bedankt Danny en Daley Blind voor hun komst en medewerking.
Op naar de 3e editie aan het eind van dit jaar!!! Ongelooflijk eigenlijk dat deze 2 heren de enige afvaardiging waren... |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
Wat een kolder!! De Boer, Bergkamp, Heitinga, Cruijff en wat(sommige al tientallen jaren) de jeugd traint zijn ook allemaal echte Ajacieden. Dat je niet meer bij onze club speelt/zit wil niet zeggen dat je geen Ajacied bent!!! Er hadden idd best wat meer spelers of andere prominenten aanwezig kunnen zijn dat dan weer wel.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 08 februari 2011 door Brandje -- |
|
|
|
|
verbrande harry
|
|
|
sorry maar daley zal zich eerst moeten bewijzen als ajacied en tot nu toe ben ik niet tevreden over zijn spel. |
|
|
|
|
verbrande harry
|
|
|
quote:Op dinsdag 08 februari 2011 - 09:53 schreef Brandje het volgende:Wat een kolder!! De Boer, Bergkamp, Heitinga, Cruijff en wat(sommige al tientallen jaren) de jeugd traint zijn ook allemaal echte Ajacieden. Dat je niet meer bij onze club speelt/zit wil niet zeggen dat je geen Ajacied bent!!! Er hadden idd best wat meer spelers of andere prominenten aanwezig kunnen zijn dat dan weer wel. en inderdaad zo zijn er meerdere... |
|
|
|
|
Ride
|
|
|
Oke...
Echte Ajacieden dan maar ;) |
|
|
|
|
Ride
|
|
|
Enige vader/zoon in Ajax-selectie ooit |
|
|
|
|
verbrande harry
|
|
|
quote: ja inderdaad uniek maar daley moet zich toch eerst bewijzen, over danny kan ik alleen maar met trots en opgeheven hoofd praten. |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
quote:Op dinsdag 08 februari 2011 - 10:01 schreef verbrande harry het volgende:sorry maar daley zal zich eerst moeten bewijzen als ajacied en tot nu toe ben ik niet tevreden over zijn spel. Een Ajacied ben je!! Dat heeft er niks mee te maken hoe iemand speelt. |
|
|
|
|
verbrande harry
|
|
|
quote: man lul niet,danny heb zich ook moeten bewijzen toen hij van sparta kwam,overigens niks mis mee...
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 08 februari 2011 door verbrande harry -- |
|
|
|
|
Ride
|
|
|
Daley Blind is al sinds 1990 Ajacied...
Dat is 21 jaar... :P |
|
|
|
|
verbrande harry
|
|
|
quote: ja zo kan ik ook wel effe doorgaan. |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
quote:Op dinsdag 08 februari 2011 - 10:34 schreef verbrande harry het volgende:[..] man lul niet,danny heb zich ook moeten bewijzen toen hij van sparta kwam,overigens niks mis mee... Dus je bent alleen een ajacied als je goed presteert?????? Zijn jou woorden!! |
|
|
|
|
Ride
|
|
|
|
|
|
verbrande harry
|
|
|
quote: ja die status MOET JE VERDIENEN en krijg je bij mijn niet zo maar...
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 08 februari 2011 door verbrande harry -- |
|
|
|
|
Ride
|
|
|
quote: En.. heb jij hem al verdiend in de ogen van Echte Ajacieden.. |
|
|
|
|
nummer10
|
|
|
quote: maar dan vraag ik mij weer af, is daley echt zo goed als zijn pa OF zit hij nu bij Ajax omdat zijn Pa er toevallig zit... tijd zou het uitwijzen.. ik denk namelijk niet dat Daley een speler is die zou zijn gescout door Ajax, maar goed kan er naast zitten
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 08 februari 2011 door nummer10 -- |
|
|
|
|
Ride
|
|
|
Daley is als toptalent genomineerd en was bij Groningen far-out één van de beste mannen op rechtsback.
Dus volgens mij zit je er wel goed naast ja.. |
|
|
|
|
nummer10
|
|
|
tjah... nog nie echt gezien eerlijk gezegt.. bij groningen wel hoor maar bij Ajax NOG niet.... er zijn gewoon spelers die erin komen voor het eerst en dat je denkt van JA dat word er 1.. bijv had ik dat met Alderweireld op amsterdam tournament nog onder MvB... maar dat gevoel heb ik gewoon nog niet met daley |
|
|
|
|
verbrande harry
|
|
|
quote:Op dinsdag 08 februari 2011 - 13:29 schreef Ride het volgende:Daley is als toptalent genomineerd en was bij Groningen far-out één van de beste mannen op rechtsback. Dus volgens mij zit je er wel goed naast ja.. leuk eerst presteren bij ajax...it's a simpel |
|
|
|
|
Ride
|
|
|
quote: Ajax I bedoel je. Hij heeft allang gepresteerd bij Ajax... aanvoerder in de jeugd.. |
|
|
|
|
verbrande harry
|
|
|
quote: ja ja hij moet mijn eerst overtuigen in ajax 1,dat hij jou al heeft overtuigd vind ik bijna vreemd.
|
|
|
|
FsideVak129
|
|
|
Waarom? Had hij gescoord afgelopen keer dan was het je held geweest. |
|
|
|
|
verbrande harry
|
|
|
quote: nee spelers worden niet zo maar mijn held,dat moet je verdienen. |
|
|
|
|
FsideVak129
|
|
|
quote: Noem er eens een paar van de afgelopen maanden dan...
Laatste wedstrijd van mij was thuis tegen Ado. Daar geen helden gezien hoor. De eerst volgende wordt pas thuis tegen Twente als we kampioen zijn of kunnen worden. Verbod of niet, dan ben ik op het vak. |
|
|
|
|
Naks
|
|
|
De heren Blind zijn niet alleen echte Ajacieden maar mogen er ook best wezen, al zeg ik het zelf :) |
|
|
|
|
FsideVak129
|
|
|
quote:Op dinsdag 08 februari 2011 - 19:00 schreef Naks het volgende:De heren Blind zijn niet alleen echte Ajacieden maar mogen er ook best wezen, al zeg ik het zelf :) Interessant... En jij bent? |
|
|
|
|
Naks
|
|
|
quote: een liefhebster mooi voetbal en mannen :) dus is het voor mij extra genieten als Ajax-fan |
|
|
|
|
Johnnyafca
|
|
|
Weer een vrouw/man die op mannen valt op het forum? |
|
|
|
|
FsideVak129
|
|
|
Welkom, heb je nog niet eerder gezien.
Lees door de teksten heen dan valt de mentale schade hier op dit forum mee ;) |
|
|
|
|
FsideVak129
|
|
|
quote: Voordeel van de twijfel alsnog.
Nora is er ook nog ;) |
|
|
|
|
Naks
|
|
|
quote: weer ? val jij ook op mannen ? |
|
|
|
|
Naks
|
|
|
quote:Op dinsdag 08 februari 2011 - 20:14 schreef FsideVak129 het volgende:Welkom, heb je nog niet eerder gezien. Lees door de teksten heen dan valt de mentale schade hier op dit forum mee ;) thnx en dank je voor de waarschuwing ;) |
|
|
|
|
FsideVak129
|
|
|
quote: We hebben wat intriganten gehad van andere clubs. Je moet je nog even bewijzen om twijfels weg te halen.
Hoe lang al fan? |
|
|
|
|
Naks
|
|
|
quote:Op dinsdag 08 februari 2011 - 20:19 schreef FsideVak129 het volgende:[..] We hebben wat intriganten gehad van andere clubs. Je moet je nog even bewijzen om twijfels weg te halen. Hoe lang al fan? ik ben al een tijdje Ajax-fan en heb bv Aron Winter en Van Basten nog zien debuteren in de Meer Piet Schrijvers, Dick Schoenaker, Tjeu la Ling ....ik heb er wat zien komen en gaan op mn vakkie M |
|
|
|
|
FsideVak129
|
|
|
|
|
|
joduh
|
|
|
danny en daley zijn uiteraard echte ajacieden........maar er zijn er heel veeel man!!!! |
|
|
|