|
|
Brandje
|
|
|
Rik van den Boog weigert om de Eredivisie van vele extra miljoenen euro's te voorzien. Ajax betaalt op twee manieren al meer dan de rest, betoogt de algemeen directeur in NUsport.
Ajax ontving afgelopen winter liefst 26,5 miljoen euro voor Luis Suarez, maar daarvan werd geen enkele euro uitgegeven. "Wij kunnen niet blijven doorgaan met het subsidiëren van de Eredivisie", zegt Van den Boog. "Wij betalen al meer dan de rest."
"Een percentage van alle inkomsten gaat naar de KNVB. Dat is bij ons twee miljoen euro, terwijl ADO Den Haag misschien een ton betaalt", stelt de Amsterdammer. Hij vervolgt: "De tv-gelden worden keurig verdeeld over alle clubs terwijl er veel meer mensen naar Ajax kijken dan naar de meeste andere clubs."
"De derde wijze waarop wij extra betaalden gebeurde doordat een dikke transfer van ons doorstroomde naar de andere clubs. 'Hé Ajax komt langs, we vragen even zeven, acht miljoen.' Daar komt dus een knip in. Dat doen we niet meer. Dan krijgen die andere clubs een probleem met hun begroting, dus ik hoop dat ze nu normale prijzen gaan vragen. Zo niet, nou ja dan halen wij onze nieuwe spelers uit andere landen", besluit Van den Boog.
http://www.voetbalprimeur.nl/site/nieuws/157186/Ajax_kan_de_Eredivisie_niet_blijven_subsidiren.html |
|
|
|
|
verbrande harry
|
|
|
was hier al niet een topic over of... |
|
|
|
|
TomAjax
|
|
|
Helemaal mee eens!! En over die tv-gelden: Manchester United krijgt dacht ik 53 miljoen euro per jaar aan tv-gelden. Ajax zou ook makkelijk 50 miljoen kunnen verdienen hieraan. Verschil is dat het hier in Nederland wordt verdeeld en dat ze het in Engeland per club gewoon innen. Als Ajax het zou innen, zouden we nu ook toppers in huis gehaald hebben. De verschillen in acceptatie in binnen en buitenland zijn gewoon oneerlijk en veel te groot. Gelukkig komt er een regel zodat er kosten bespaard gaan worden. Geef je meer uit dan je begroting waard is, dan mag je niet meer deelnemen in de champions league of Europa Cup. Nu lachen o.a. de Engelsen ons uit na het vervallen van clubs omdat ze die paar ton niet meer kunnen ophoesten. Straks lachen wij hun keihard uit omdat er geen een club meer uit mag komen in europees verband! en de spelers zullen dan ook geen zin meer hebben om in die competities te gaan spelen. Vervolgens komen er veel spelers naar Nederland en stijgen hier de tv-gelden. Nederland zal weer op de kaart gezet gaan worden en eindelijk zijn wij dan in staat om echte toppers te halen i.p.v. deze op te leiden... Over een paar jaar kunnen we in Nederland spelers als Essien, Messi en Terry halen. Klinkt allemaal best rieel toch?... Het zal ook echt gaan gebeuren! |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
quote:Op dinsdag 08 februari 2011 - 11:06 schreef TomAjax het volgende:Helemaal mee eens!! En over die tv-gelden: Manchester United krijgt dacht ik 53 miljoen euro per jaar aan tv-gelden. Ajax zou ook makkelijk 50 miljoen kunnen verdienen hieraan. Verschil is dat het hier in Nederland wordt verdeeld en dat ze het in Engeland per club gewoon innen. Als Ajax het zou innen, zouden we nu ook toppers in huis gehaald hebben. De verschillen in acceptatie in binnen en buitenland zijn gewoon oneerlijk en veel te groot. Gelukkig komt er een regel zodat er kosten bespaard gaan worden. Geef je meer uit dan je begroting waard is, dan mag je niet meer deelnemen in de champions league of Europa Cup. Nu lachen o.a. de Engelsen ons uit na het vervallen van clubs omdat ze die paar ton niet meer kunnen ophoesten. Straks lachen wij hun keihard uit omdat er geen een club meer uit mag komen in europees verband! en de spelers zullen dan ook geen zin meer hebben om in die competities te gaan spelen. Vervolgens komen er veel spelers naar Nederland en stijgen hier de tv-gelden. Nederland zal weer op de kaart gezet gaan worden en eindelijk zijn wij dan in staat om echte toppers te halen i.p.v. deze op te leiden... Over een paar jaar kunnen we in Nederland spelers als Essien, Messi en Terry halen. Klinkt allemaal best rieel toch?... Het zal ook echt gaan gebeuren! helaas is dit niet reeel want de clubs hebben de macht en niet de UEFA. Geen europees voetbal voor die clubs?!Dan beginnen ze gewoon een eigen toernooi. Mensen kijken toch wel. |
|
|
|
|
Ride
|
|
|
Rik = Held..
hahaha...
zo snel kan het gaan... :P |
|
|
|
|
TomAjax
|
|
|
quote:Op dinsdag 08 februari 2011 - 11:19 schreef Brandje het volgende:[..] helaas is dit niet reeel want de clubs hebben de macht en niet de UEFA. Geen europees voetbal voor die clubs?!Dan beginnen ze gewoon een eigen toernooi. Mensen kijken toch wel. Ja ok, een eigen competite zou idd kunnen. Maar De FIFA en UEFA hebben zich duidelijk uitgelaten over dit soort dingen. Er komt een regel dat er sowieso 6 spelers uit eigen land in het team moeten staan. Nou dan hebben al heel wat clubs een dik probleem! En daarbij komt dus de regel dat men niet meer mag uitgeven dan de begroting groot is. Salarissen zullen veel lager moeten en clubs zullen zo ook geen absurde transfers meer kunnen doen. Alleen maar voordelen dus! Wordt het verschil van macht tussen Nederland en europese toplanden(zoals engeland, duitsland, spanje)toch nog gecompenseerd! Meer mogelijkheden voor Nederland!! Niet meer alleen opleiden... Maar ook echt europees presteren. |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
Die 6+5 regel kan weer niet want dat druist in tegen de regels van de EU |
|
|
|
|
TomAjax
|
|
|
En volgens mij zijn ze daar nu over in beraad. Kennis van me is ambassadeur van ajax vanuit Limburg en hij heeft ook europese contacten. Hij zegt steeds dat er iets gaat gebeuren medio 2012, maar dat moeten we maar afwachten. Zou iig super zijn! |
|
|
|
|
verbrande harry
|
|
|
komt hij wel lekker laat achter,ajax is de hoofdsponser geweest van heereveen en groningen dus.... |
|
|
|
|
FsideVak129
|
|
|
|
|
|
verbrande harry
|
|
|
quote: laten we het hopen man... |
|
|
|
|
ALTIJD PRIJS IN DE K
|
|
|
quote:Op dinsdag 08 februari 2011 - 11:57 schreef verbrande harry het volgende:komt hij wel lekker laat achter,ajax is de hoofdsponser geweest van heereveen en groningen dus.... Beter laat dan nooit! Dit is een goede uitspraak van v/d Boog, neemt niet weg dat ik het liefst op zn kop stamp!
Heel goed, ze gaan maar normale bedragen vragen! BAM!! |
|
|
|
|
verbrande harry
|
|
|
quote:Op dinsdag 08 februari 2011 - 12:28 schreef ALTIJD PRIJS IN DE K het volgende:[..] Beter laat dan nooit! Dit is een goede uitspraak van v/d Boog, neemt niet weg dat ik het liefst op zn kop stamp! Heel goed, ze gaan maar normale bedragen vragen! BAM!! ze kop der aftrekken en in ze keel schijten...bam
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 08 februari 2011 door verbrande harry -- |
|
|
|
|
nummer10
|
|
|
quote: moete ze dat maar aanpassen :d |
|
|
|
|
PS25
|
|
|
Ik betwijfel het of dit wel zo'n goede uitspraak is van Van den Boog. Dit kan namelijk weer kwaad bloed zetten bij andere clubs. Komt je onderhandelingspositie niet ten goede. Ajax heeft toch al een naam arrogant te zijn. Dit soort uitspraken draagt daaraan bij is mijn mening. |
|
|
|
|
Ride
|
|
|
quote:Op dinsdag 08 februari 2011 - 12:49 schreef PS25 het volgende:Ik betwijfel het of dit wel zo'n goede uitspraak is van Van den Boog. Dit kan namelijk weer kwaad bloed zetten bij andere clubs. Komt je onderhandelingspositie niet ten goede. Ajax heeft toch al een naam arrogant te zijn. Dit soort uitspraken draagt daaraan bij is mijn mening. Ja.. het is dit of dat.
Liever dit soort uitspraken dan met hangende pootjes komen bedelen en weer dik 16,5 miljoen aan één of ander tijdelijk talent.
De Amsterdamse bluf en arrogantie moet juist weer dat soort spelers aan gaan trekken... |
|
|
|
|
FsideVak129
|
|
|
Precies, we hebben genoeg slappe ballen lopen. |
|
|
|
|
bully
|
|
|
quote:Op dinsdag 08 februari 2011 - 12:49 schreef PS25 het volgende:Ik betwijfel het of dit wel zo'n goede uitspraak is van Van den Boog. Dit kan namelijk weer kwaad bloed zetten bij andere clubs. Komt je onderhandelingspositie niet ten goede. Ajax heeft toch al een naam arrogant te zijn. Dit soort uitspraken draagt daaraan bij is mijn mening. denk dat het zeer goede uitspraak is. denk niet dat wij van de andere clubs afhankelijk zijn. ze hebben altijd grote mond over ajax behalve als het over televisie gelden verdelen is. ik denk dat dit soort uitspraken spelers ook aan het denken zet. en die zullen daar heus wel aanpassingen in contracten voor maken. want meeste willen gewoon naar ajax als ze de kans krijgen. |
|
|
|
|
Marco vd L
|
|
|
Rick heeft helemaal gelijk. Je kan zo uit de schulden komen |
|
|
|
|
Litmanennr10
|
|
|
Heey Rick zegt eindelijk verstandige dingen! |
|
|
|
|
MBB
|
|
|
quote: Schulden heeft Ajax niet, maar zo kan je wel je Eigen Vermogenspositie verbeteren, wat zeker nodig is! |
|
|
|
|
FsideVak129
|
|
|
Daarom en we verbeteren nu juist onze onderhandelingspositie. Nobody foks with us ... |
|
|
|
|
morkanne
|
|
|
Ajax heeft groot gelijk. Ze moeten zelf een competitie beginnen en tegen zichzelf gaan spelen. Dan kunnen ze de TV gelden alleen opstrijken.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 08 februari 2011 door morkanne -- |
|
|
|
|
astra
|
|
|
een goede scouting van spelers.begin daar maar eens mee.van den boog |
|
|
|
|
alibabba
|
|
|
quote:Op dinsdag 08 februari 2011 - 12:49 schreef PS25 het volgende:Ik betwijfel het of dit wel zo'n goede uitspraak is van Van den Boog. Dit kan namelijk weer kwaad bloed zetten bij andere clubs. Komt je onderhandelingspositie niet ten goede. Ajax heeft toch al een naam arrogant te zijn. Dit soort uitspraken draagt daaraan bij is mijn mening. Helemaal eens PS25! |
|
|
|
|
dege
|
|
|
quote:Op dinsdag 08 februari 2011 - 11:36 schreef TomAjax het volgende:[..] Ja ok, een eigen competite zou idd kunnen. Maar De FIFA en UEFA hebben zich duidelijk uitgelaten over dit soort dingen. Er komt een regel dat er sowieso 6 spelers uit eigen land in het team moeten staan. Nou dan hebben al heel wat clubs een dik probleem! En daarbij komt dus de regel dat men niet meer mag uitgeven dan de begroting groot is. Salarissen zullen veel lager moeten en clubs zullen zo ook geen absurde transfers meer kunnen doen. Alleen maar voordelen dus! Wordt het verschil van macht tussen Nederland en europese toplanden(zoals engeland, duitsland, spanje)toch nog gecompenseerd! Meer mogelijkheden voor Nederland!! Niet meer alleen opleiden... Maar ook echt europees presteren. een eigen competitie opzetten zal ze ook niet zo makkelijk afgaan, maar eindelijk gaan de uefa en fifa eens ingrijpen op de financien bij de topclubs, de schulden bij hen zijn ondertussen zo enorm dat het ze een hele poos zal duren voordat ze dat op orde hebben. Verder hoop ik dat er een 6+5 regel komt, een team als arsenal als voorbeeld te noemen kan meteen opdoeken, want dat lijkt meer op het nationale elftal van frankrijk, chelsea net zoiets, allemaal een bij elkaar gekocht zooitje en hopenlijk komt er eens recht voor de clubs die wel hun eigen spelers opleid en komen er zeker mooiere en betere tijden voor NL en met name voor ons aller AJAX! |
|
|
|
|
PSVMocro
|
|
|
Volgens mij is Ajax toch de grote winnaar geweest met de transfers door de goede scouting van Heerenveen en met name Groningen. Kijk alleen naar de tientallen miljoenen euro's winst die Huntelaar en Suarez Ajax hebben opgeleverd. Dus dat soort spelers van 8/9 miljoen euro wil Van der Boog niet meer halen? |
|
|
|
|
cvita
|
|
|
quote:Op dinsdag 08 februari 2011 - 11:06 schreef TomAjax het volgende:Helemaal mee eens!! En over die tv-gelden: Manchester United krijgt dacht ik 53 miljoen euro per jaar aan tv-gelden. Ajax zou ook makkelijk 50 miljoen kunnen verdienen hieraan. Verschil is dat het hier in Nederland wordt verdeeld en dat ze het in Engeland per club gewoon innen. Als Ajax het zou innen, zouden we nu ook toppers in huis gehaald hebben. De verschillen in acceptatie in binnen en buitenland zijn gewoon oneerlijk en veel te groot. Gelukkig komt er een regel zodat er kosten bespaard gaan worden. Geef je meer uit dan je begroting waard is, dan mag je niet meer deelnemen in de champions league of Europa Cup. Nu lachen o.a. de Engelsen ons uit na het vervallen van clubs omdat ze die paar ton niet meer kunnen ophoesten. Straks lachen wij hun keihard uit omdat er geen een club meer uit mag komen in europees verband! en de spelers zullen dan ook geen zin meer hebben om in die competities te gaan spelen. Vervolgens komen er veel spelers naar Nederland en stijgen hier de tv-gelden. Nederland zal weer op de kaart gezet gaan worden en eindelijk zijn wij dan in staat om echte toppers te halen i.p.v. deze op te leiden... Over een paar jaar kunnen we in Nederland spelers als Essien, Messi en Terry halen. Klinkt allemaal best rieel toch?... Het zal ook echt gaan gebeuren! Wat je wel even vergeet Tom, in Engeland wonen 51.000.000 mensen dus zijn die tv-rechten veel meer waard dan in Nederland met zo'n 16.000.000 (afzetgebied). En niet te vergeten dat de Premier Leaque rechten worden verkocht aan ongeveer 50 andere landen buiten Engeland en de eredivisie is totaal oninteressant voor ander landen dus.............. |
|
|
|
|
Ride
|
|
|
quote:Op woensdag 09 februari 2011 - 01:18 schreef cvita het volgende:[..] Wat je wel even vergeet Tom, in Engeland wonen 51.000.000 mensen dus zijn die tv-rechten veel meer waard dan in Nederland met zo'n 16.000.000 (afzetgebied). En niet te vergeten dat de Premier Leaque rechten worden verkocht aan ongeveer 50 andere landen buiten Engeland en de eredivisie is totaal oninteressant voor ander landen dus.............. Geworden hè, geworden.
Hadden de Russen voor Amsterdam gekozen ipv Londen dan was er hier een injectie geweest. Oke, UK had altijd al uitstraling maar door al dat geld is het wel anders geworden. |
|
|
|
|
verbrande harry
|
|
|
quote: jongen effe serieus ben jij ajacied,welke schulden? |
|
|
|
|
Hasjkoph
|
|
|
quote: En ik ken ook geen Rick ;)
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 09 februari 2011 door Hasjkoph -- |
|
|
|