|
|
|
Headliner |
|
|
|
Dit topic is geplaatst via het volgende nieuwsbericht:
Ajax legt half elftal talenten vast (Algemeen Dagblad)
|
|
|
Thomas
|
|
|
AMSTERDAM - Ajax verwacht op korte termijn een flink aantal talenten aan zich te binden. De Amsterdamse club gaat er vanuit snel rond te komen met de talentvolle aanvallers Lorenzo Ebecilio (19), Aras Özbiliz (20) en Geoffrey Castillion (19) die respectievelijk tot 2015, 2014 en 2013 kunnen bijtekenen.
Dat meldt het AD vandaag.
De contracten van Ebecilio en Castillion lopen na dit seizoen af, terwijl Ajax nog een optie van een jaar had op Özbiliz. Ajax gaat er vanuit dat Roly Bonevacia (19) en Rodney Sneijder (19), die momenteel bij de beloften in actie komen, hun handtekening zetten onder een verbintenis tot 2013.
Sneijder, het jongere broertje van Wesley, maakte tegen FC Utrecht al deel uit van de wedstrijdselectie, maar viel nog niet in. Dat deed Jody Lukoki, die vorige week zijn contract verlengde bij Ajax, wel in het duel met Feyenoord.
De Amsterdammers hopen ook Joël Veltman en Youri de Kamps snel vast te leggen. De twee tweedejaars A-junioren hebben een tweejarig contract aangeboden gekregen van de hoofdstedelingen.
Florian Jozefzoon, die vandaag twintig jaar wordt en de neef is van zangeres Pearl Jozefzoon, heeft de aanbieding om zijn contract met twee jaar te verlengen, naast zich neergelegd. De buitenspeler die zich deze week vanwege een blessure afmeldde bij Jong Oranje, wil eerst de ontwikkelingen rond het eerste elftal afwachten voordat hij ingaat op het aanbod.
Jozefzoon debuteerde dit seizoen onder trainer Martin Jol in de hoofdmacht maar raakte buiten beeld door een knieblessure. Dat hij vierde keus is aan de rechterkant, bestreed Frank de Boer. ,,Het is duidelijk dat Sulejmani eerste keus is en dat Özbiliz zich goed ontwikkelt. Maar dat Lukoki daar is ingevallen, zegt niet meteen dat Jozefzoon vierde keus is. Dat bepaal ik op het moment." |
|
|
|
|
amsterdammer113
|
|
|
Erg goede zaak. Het word weer duidelijk dat Ajax zijn jeugd gaat gebruiken om de weg naar boven in te slaan. We hebben in de jaren 90 kunnen zien waar dit toe kan leiden. Ajax is goed bezig en ik zie weer enig toekomst in het eerste elftal. Natuurlijk moet Ajax in het elftal ervaring inbouwen, maar zoals het nu gaat voel ik de trots van 'DE TOEKOMST' weer bovenkomen. |
|
|
|
|
nummer10
|
|
|
inderdaad amsterdammer113 |
|
|
|
|
FsideVak129
|
|
|
Laat de jeugd dan eerst eens zo heersen als vroeger. Voorlopig krijgen ze best vaak op hun broek. De beker zijn ze al uit geschopt |
|
|
|
|
FsideVak129
|
|
|
Verder wel een uitstekend plan. |
|
|
|
|
ALTIJD PRIJS IN DE K
|
|
|
Vind dit zeer positief klinken! Jeugd = de toekomst! |
|
|
|
|
verbrande harry
|
|
|
|
|
|
Hasjkoph
|
|
|
Kijk, goed gedaan!! Nu alleen nog wachten op Jozefzoon, hoopt nl datie ook bijtekent! :) |
|
|
|
|
ThomasAjacied
|
|
|
Als die Jozefzoon moeilijk doet, dan toch lekker niet! Wij willen alleen spelers die heel graag voor Ajax willen voetballen! Zoniet, donder dan maar mooi op! |
|
|
|
|
joduh
|
|
|
goeie zaak man,mits ze wel kunnen ballen...hahahah |
|
|
|
|
Hasjkoph
|
|
|
quote:Op woensdag 09 februari 2011 - 18:57 schreef ThomasAjacied het volgende:Als die Jozefzoon moeilijk doet, dan toch lekker niet! Wij willen alleen spelers die heel graag voor Ajax willen voetballen! Zoniet, donder dan maar mooi op! Ik denk datie zeker wel voor Ajax wilt voetballen, maar hij bedenkt nu of hij ooit nog aan spelen zou toe kunnen komen, en adhv de conclusie gaat hij blijven of gaat hij weg.
Hij wil dolgraag voetballen, lijkt me. En als dat niet kan bij Ajax, wilt hij het ergens anders proberen.
Maarja, ik vind dat hij moet blijven.. |
|
|
|
|
alibabba
|
|
|
Dankzij FRANK DE BOER krijgt Jeugdig talent weer de kans. Ik ben er altijd stellig van overtuigd geweest dat Jeugdig talent altijd de voorkeur moet krijgen, want een Jeugdspeler van AJAX kan 30% meer bij AJAX dan bij een andere club. In enkele spelers ben ik zeker overtuigd namelijk Lukoki, Ozbiliz, Bonevacia en Sneijder. Over Ebecilio heb ik twijfels en Castillion heb ik nog niet zien spelen evenals Veltman en de Kamps. Ik denk dat Jozefzoon het niet gaat redden, maar wie weet. Of ze ook daadwerkelijk de status kunnen vergaren van toppers, hangt van veel dingen af, maar bij Ajax hebben ze de grootste kans van slagen! |
|
|
|
|
|