BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Realistische Zomertransfers?

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
verbrande harry
 verbrande harry - dinsdag 15 februari 2011 - 16:20   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 15 februari 2011 - 16:13 schreef joduh het volgende:
ja,,,daar winnen we de oorlog mee........wat een verstand.......
nee GEEN VERSTAND...hehe
EUMD
 EUMD - dinsdag 15 februari 2011 - 16:32   quote  deeplink  
Ik verwacht dat v/d Wiel, Stekelenburg en Vertonghen deze zomer Ajax zullen verlaten. Voor Vertonghen hebben wij een jaar geleden al een potentiele vervanger gehaald (Boilesen), en begin dit jaar ook een Finse rechtsback met het oog op een evntueel vertrek van v/d Wiel. Hoewel we dus al "op tijd" vooruit hebben gedacht moet je altijd maar afwachten hoe dusdanig jonge spelers zich gaan ontwikkelen en of ze zich staande kunnen houden in Ajax 1, maar in principe dus goed beleid.
Ik ben wel van mening dat er dan alsnog een gerichte defensieve aankoop moet komen die er al meteen staat. Chivu? Is uiteraard welkom, maar of hij echt haalbaar is betwijfel ik. Als v/d Wiel en Vertonghen daadwerkelijk vertrekken worden dit de lastigste posities om te vervangen omdat beide spelers zeer specifieke kwaliteiten hebben. Vertonghen zie ik dit seizoen echt als de leider van de verdediging. Oersterk en een goede trap. Zag hem tegen Milaan in de ArenA zelfs op kracht duels winnen van Zlatan. Dat doe je niet zomaar... Gregory is natuurlijk aanvallend gezien van onschatbare waarde. Het feit dat hij aanvallers van de tegenpartij zo ver terug dringt zorgt er alleen al voor dat er voor 30% minder gevaar van die kant af komt.
Dat hij dan af en toe verdedigend een steekje laat vallen (alhoewel dat ook niet zo vaak is als soms wordt beweerd) neem ik graag op de koop toe.
Stekelenburg vervangen is in mijn ogen makkelijker. Vermeer heb ik teveel twijfels bij om die onbetwist de nummer 1 te laten worden. Mijn voorkeur gaat uit naar het halen van een eerste-keeper-waardige vervanger voor Stekelenburg en dan mag hij het samen met Vermeer gaan uitvechten.
Ik denk dat de 2 beste opties daarvoor Vorm en Cillessen zijn. Hoewel ik groot fan van Vorm ben moet ik zeggen dat de ontwikkeling van Cillessen dusdanig goed is dat mijn voorkeur toch naar hem uit zou gaan. Dan heb je volgens mij een potentiele topper in huis. Velthuizen is eventueel ook nog een optie, en kan wellicht goedkoop worden opgehaald, maar ik denk dat de andere 2 gewoon net iets meer in hun mars hebben.
Verder zou Bas Dost nog steeds een welkome aanwinst zijn. Dan mogen Siem de Jong en El Hamdaoui gaan uitvechten wie er op 10 komt te spelen.
Pietje
 Pietje - dinsdag 15 februari 2011 - 18:22   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 15 februari 2011 - 16:32 schreef EUMD het volgende:
Ik verwacht dat v/d Wiel, Stekelenburg en Vertonghen deze zomer Ajax zullen verlaten. Voor Vertonghen hebben wij een jaar geleden al een potentiele vervanger gehaald (Boilesen), en begin dit jaar ook een Finse rechtsback met het oog op een evntueel vertrek van v/d Wiel. Hoewel we dus al "op tijd" vooruit hebben gedacht moet je altijd maar afwachten hoe dusdanig jonge spelers zich gaan ontwikkelen en of ze zich staande kunnen houden in Ajax 1, maar in principe dus goed beleid.
Ik ben wel van mening dat er dan alsnog een gerichte defensieve aankoop moet komen die er al meteen staat. Chivu? Is uiteraard welkom, maar of hij echt haalbaar is betwijfel ik. Als v/d Wiel en Vertonghen daadwerkelijk vertrekken worden dit de lastigste posities om te vervangen omdat beide spelers zeer specifieke kwaliteiten hebben. Vertonghen zie ik dit seizoen echt als de leider van de verdediging. Oersterk en een goede trap. Zag hem tegen Milaan in de ArenA zelfs op kracht duels winnen van Zlatan. Dat doe je niet zomaar... Gregory is natuurlijk aanvallend gezien van onschatbare waarde. Het feit dat hij aanvallers van de tegenpartij zo ver terug dringt zorgt er alleen al voor dat er voor 30% minder gevaar van die kant af komt.
Dat hij dan af en toe verdedigend een steekje laat vallen (alhoewel dat ook niet zo vaak is als soms wordt beweerd) neem ik graag op de koop toe.
Stekelenburg vervangen is in mijn ogen makkelijker. Vermeer heb ik teveel twijfels bij om die onbetwist de nummer 1 te laten worden. Mijn voorkeur gaat uit naar het halen van een eerste-keeper-waardige vervanger voor Stekelenburg en dan mag hij het samen met Vermeer gaan uitvechten.
Ik denk dat de 2 beste opties daarvoor Vorm en Cillessen zijn. Hoewel ik groot fan van Vorm ben moet ik zeggen dat de ontwikkeling van Cillessen dusdanig goed is dat mijn voorkeur toch naar hem uit zou gaan. Dan heb je volgens mij een potentiele topper in huis. Velthuizen is eventueel ook nog een optie, en kan wellicht goedkoop worden opgehaald, maar ik denk dat de andere 2 gewoon net iets meer in hun mars hebben.
Verder zou Bas Dost nog steeds een welkome aanwinst zijn. Dan mogen Siem de Jong en El Hamdaoui gaan uitvechten wie er op 10 komt te spelen.
Ik vind dit een goed verhaal! Complimenten, EUMD.
Twan
 Twan - dinsdag 15 februari 2011 - 18:42   quote  deeplink  
Dan mogen Siem en E-H gaan vechten wie er op 10 komt te spelen. Wat dacht je van : Geen van 2, en Eriksen op 10??
tony65
 tony65 - dinsdag 15 februari 2011 - 19:00   quote  deeplink  
al die namen!!!
laat ajax gewoon eens kijken in eigen land.
de ridder van de graafschap is een echte ajax speler die we nodig hebben.kopen die vent anders loopt hij eerdaags weer bij die tukkers.
wat dat betreft zijn die net ff slimmer met inkopen.achterin moet ook het nodige gebeuren want we hebben geen echt beest achterin.allemaal te netjes ook bij een 1-0 voorsprong moet je de 3 punten pakken en niet proberen eeuwig te voetballen.laten we eerst die schaal pakken.en geloof me laten ze bassie dost nou nemen met de zomer.jong,sterk ajacied!! en bluf.kan wel wat worden met die gast.minstens 25 goals zijn eerste seizoen.
Eide
 Eide - dinsdag 15 februari 2011 - 19:01   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 15 februari 2011 - 16:32 schreef EUMD het volgende:
Ik verwacht dat v/d Wiel, Stekelenburg en Vertonghen deze zomer Ajax zullen verlaten. Voor Vertonghen hebben wij een jaar geleden al een potentiele vervanger gehaald (Boilesen), en begin dit jaar ook een Finse rechtsback met het oog op een evntueel vertrek van v/d Wiel.
Vergeet Veltman niet, speelt in de Ajax jeugd, heeft net een contract verlenging gehad en is zeker niet slecht. Centraal met je eens.

quote:
Op dinsdag 15 februari 2011 - 16:32 schreef EUMD het volgende:Stekelenburg vervangen is in mijn ogen makkelijker. Vermeer heb ik teveel twijfels bij om die onbetwist de nummer 1 te laten worden. Mijn voorkeur gaat uit naar het halen van een eerste-keeper-waardige vervanger voor Stekelenburg en dan mag hij het samen met Vermeer gaan uitvechten.
Ik denk dat Vermeer een prima opvolger is. Veel meer een lijn keeper dan Steek, dus er moet wel een kopsterke verdediging voor.

quote:
Op dinsdag 15 februari 2011 - 16:32 schreef EUMD het volgende:Verder zou Bas Dost nog steeds een welkome aanwinst zijn. Dan mogen Siem de Jong en El Hamdaoui gaan uitvechten wie er op 10 komt te spelen.
Helemaal mee eens. Edit: Zijn ze voorlopig wel 2e keuze achter Christiaan

quote:
Op dinsdag 15 februari 2011 - 16:32 schreef EUMD het volgende:Vertonghen zie ik dit seizoen echt als de leider van de verdediging.
Dit is indirect mijn grootste zorg. Meer het wegvallen van Luis heeft Ajax geen voorbeeld meer op het veld, niemand die de ploeg echt op sleeptouw kan nemen. Jan lijkt daar nog het meest op, maar ook die heeft niet de persoonlijkheid van Luis. Dit is wat Ajax in mijn ogen op dit moment het meest mankeert, en dus nodig heeft.

Ten slotte is Enoh een prima verdedigende jongen. Helaas weet elke tegenstanber met een halve hersencel ondertussen ook wel dat Enoh onrustig en onzuiver aan de bal is. Tegen Roda was ook weer goed te zien dat zodra Enoh in balbezit kwam er meteen werd doorgedekt en er dan vaak balverlies werd geleden. Met de Zeeuw heeft Ajax toch al een speler die verdedigend lekker meekomt, van mij mag Ajax dus gaan experimenteren met een controlerende verdediger die sterker is aan de bal. Bonevacia is een voorbeeld, maar hier valt dewoon nog veel winst te halen.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 15 februari 2011 door Eide --
EUMD
 EUMD - dinsdag 15 februari 2011 - 19:49   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 15 februari 2011 - 18:42 schreef Twan het volgende:
Dan mogen Siem en E-H gaan vechten wie er op 10 komt te spelen. Wat dacht je van : Geen van 2, en Eriksen op 10??
Hier heb je uiteraard helemaal gelijk in. Ik was Eriksen even "vergeten".
Hij is tenslotten het grootste jeugdige talent wat we in de selectie hebben rondlopen, dus dan vergeet je zo iemand weleens... ;)
Dan kunnen we Siem de Jong als backup voor nummer 10 en/of spits houden, en El Hamdaoui als (backup voor) spits of (als backup voor) een vrije rol vanaf links.
Mocht dit voor problemen gaan zorgen bij Mounir dan moet hij maar verkocht worden, hoe goed hij ook kan voetballen.
Voordeel van de eventuele aankopen Vorm, Cillessen, Dost en Chivu zijn dat ze alleen Nederlands spreken. Communicatie is iets waar de Boer (terecht) veel waarde aan hecht. Chivu zou wat mij betreft een ideale vervanger zijn voor Vertonghen zodat Boilesen nog 1-2 jaar naar een hoger niveau kan groeien, maar nogmaals, of Chivu haalbaar is..!? Ik vrees van niet.
Ajax-pwnt
 Ajax-pwnt - dinsdag 15 februari 2011 - 20:03   quote  deeplink  
je kunt Mertens halen 7 miljoen die verkoop je weer voor 15 tot 20 over een paar jaar!
Seedorf is ook nog wel haalbaar.
maar niet van die oude lui.(teveel salaris)
Opties:
Sergio busquets van barcalona komt weinig aanspelen toe naar komst Mascherano. huren of kopen. bij verkoop van Enoh.
Toni Kroos van Bayern Munchen is nog. huren of kopen. kan eigenlijk overal op het middenveld spelen.
bij verkoop van Stekelenburg vermeer die is van elastiek:P
voor de aanval:
Macheda Man united vast ook niet te duur 19 jaar veel potentie!
Holtby Van fsv Mainz 20 jaar snel en goede speler.
voor de verdediging Rafael Linksback van Man united kan ook op rechts is snel en kan verkoop van van der wiel of blind opvangen.
Bruma huren van Chelsea??
Keepers:
Asenjo van Atlethico Madrid is Talentvol een goeie keeper en speelt niet tot weinig door De gea.
je kunt ook eens rondkijken bij de A1 van topclubs als barca man united ofzo.

volgens mij staat er een aardig lijstje zo.
remco k
 remco k - dinsdag 15 februari 2011 - 21:07   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 15 februari 2011 - 20:03 schreef Ajax-pwnt het volgende:
je kunt Mertens halen 7 miljoen die verkoop je weer voor 15 tot 20 over een paar jaar!
Opties:
Sergio busquets van barcalona komt weinig aanspelen toe naar komst Mascherano. huren of kopen. bij verkoop van Enoh.
Toni Kroos van Bayern Munchen is nog. huren of kopen. kan eigenlijk overal op het middenveld spelen.
voor de aanval:
voor de verdediging Rafael Linksback van Man united kan ook op rechts is snel en kan verkoop van van der wiel of blind opvangen.
Keepers:
Asenjo van Atlethico Madrid is Talentvol een goeie keeper en speelt niet tot weinig door De gea.

Inderdaad lekker 40 miljoen aan spelers uitgeven....
Ajax-pwnt
 Ajax-pwnt - dinsdag 15 februari 2011 - 21:15   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 15 februari 2011 - 21:07 schreef remco k het volgende:

[..]

Inderdaad lekker 40 miljoen aan spelers uitgeven....
als vervangers of eventuele versterkingen vriend.
ThomasAjacied
 ThomasAjacied - dinsdag 15 februari 2011 - 21:15   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 15 februari 2011 - 20:03 schreef Ajax-pwnt het volgende:
Opties:
voor de aanval:
Keepers:

Mertens mee eens!
Halen die gozer, levensgevaarlijk!
Seedorf als ie wil...
Busquets speelt wekelijks, Mascherano zit vaker op de bank, wordt m niet!
Macheda, lukt ook never nooit niet, en te duur.
Toni Kroos, geweldig talent die Bayern niet laat gaan.
Die van Mainz ken ik niet.
Asenjo niet veel aan het werk gezien maar heb vertrouwen in Vermeer!
Plus daarbij komt dat deze talenten allemaal stuk voor stuk te duur zijn!
Ajax-pwnt
 Ajax-pwnt - dinsdag 15 februari 2011 - 21:24   quote  deeplink  
Ik denk dat veel van deze clubs hun talenten toch tijdelijk wel bij ajax willen stallen Ivm opleiding klaar maken voor een doorbraak bij hun club en salaris
ThomasAjacied
 ThomasAjacied - dinsdag 15 februari 2011 - 21:25   quote  deeplink  
Maar dat is voor 1 jaar leuk, maar dan zijn ze weer weg...
Kijk nu bij feyenoord, ze hebben miyaichi, die is nu even leuk, volgend jaar is ie weer weg... Kijk Feyenoord kan ook niet anders, wij moeten dit niet doen!
Ajax-pwnt
 Ajax-pwnt - dinsdag 15 februari 2011 - 21:29   quote  deeplink  
ik denk dat als we in de zomer toch zoiezo een versterking moeten halen. ik heb vertrouwen in de boer het Systeem gaat veel worden uitgebreid Richting het barca voetbal. nou geloof ik niet dat over een jaar ajax barca voetbal speelt maar ik denk dat Ajax in wedstrijden als tegen Roda en Utrecht die toch gebrand zijn te winnen van ons een leider nodig is in de strijd.
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - dinsdag 15 februari 2011 - 21:36   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 15 februari 2011 - 21:29 schreef Ajax-pwnt het volgende:
ik denk dat als we in de zomer toch zoiezo een versterking moeten halen. ik heb vertrouwen in de boer het Systeem gaat veel worden uitgebreid Richting het barca voetbal. nou geloof ik niet dat over een jaar ajax barca voetbal speelt maar ik denk dat Ajax in wedstrijden als tegen Roda en Utrecht die toch gebrand zijn te winnen van ons een leider nodig is in de strijd.
Ten eerste vind ik dat je Ajax ten alletijden met een hoofdletter moet schrijven cq typen,ten tweede zullen wij nooit meer alla Barca voetballen.Simpelweg we hebbben het geld niet en wij kunnen ons jeugd niet lang genoeg vasthouden,tenzij de FIFA gaat ingrijpen wat clubschulden betreft
remco k
 remco k - dinsdag 15 februari 2011 - 21:37   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 15 februari 2011 - 21:15 schreef Ajax-pwnt het volgende:

[..]

als vervangers of eventuele versterkingen vriend.
Ja heel realistisch....Busquets speelt trouwens gewoon bijna wekelijks hoor..
Hasjkoph
 Hasjkoph - dinsdag 15 februari 2011 - 21:42   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 15 februari 2011 - 21:37 schreef remco k het volgende:

[..]

Ja heel realistisch....Busquets speelt trouwens gewoon bijna wekelijks hoor..
En alsof die mensen hier willen spelen..

Ze kunnen makkelijk naar een betere club..
nummer10
 nummer10 - dinsdag 15 februari 2011 - 21:45   quote  deeplink  
je kan hooguit wat talentjes van Barca krijgen nu JC hier zit
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - dinsdag 15 februari 2011 - 21:54   quote  deeplink  
Er zijn 3 belangrijke transfers nodig deze zomer.1 Rick van der Boog aftaaien,2Arie Slob naar Feijenoord en 3Coronel met pensioen
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - dinsdag 15 februari 2011 - 22:01   quote  deeplink  
Tsja en dan Bergkamp?Aardige gozer(te aardig) goede voetballer en Ajacied,maar hoogtevrees en vliegangst en die moet het gaan overbrengengen.Geef mij dan Jari Litmanen maar
remco k
 remco k - dinsdag 15 februari 2011 - 22:43   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 15 februari 2011 - 22:01 schreef nemam-tiL het volgende:
Tsja en dan Bergkamp?Aardige gozer(te aardig) goede voetballer en Ajacied,maar hoogtevrees en vliegangst en die moet het gaan overbrengengen.Geef mij dan Jari Litmanen maar
Wordt als beginnend trainer, toch wel gezien, als 1 van de grootste talenten als trainer van de wereld..
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - dinsdag 15 februari 2011 - 22:55   quote  deeplink  
Door wie dan?eentje met een glazen bol?grootste trainer van de wereld.Schij toch uit Remco wie kan dat zien dan geloof er helemaal niks van,Bergkamp heeft net zoveel krediet als van Basten toen had of Gullit of Rijkaard,allemaal niks geworden.Ik ga ook niet zeggen dat Litmanen het wel ff doet,maar ik vind Bergkamp te soft
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - dinsdag 15 februari 2011 - 23:00   quote  deeplink  
En zijn broertje lekker bij Al Jaziera laten lullen,voegt niks toe in Amsterdam
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - dinsdag 15 februari 2011 - 23:02   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 15 februari 2011 - 23:00 schreef nemam-tiL het volgende:
En zijn broertje lekker bij Al Jaziera laten lullen,voegt niks toe in Amsterdam
Mischien wel een goede scout
Ajax-pwnt
 Ajax-pwnt - woensdag 16 februari 2011 - 10:16   quote  deeplink  
Komt Wildschut van Fc ZWolle naar dit seizoen terug?
is ook niet slecht

+ Als leider op middenveld is Schaars geen slechte optie niet al telang contract.
Tyton is ook een geweldige keeper ter vervanger van Stekelenburg?

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 16 februari 2011 door Ajax-pwnt --
Ajax-pwnt
 Ajax-pwnt - woensdag 16 februari 2011 - 16:44   quote  deeplink  
Sowieso Mertens
Robertbeijt
 Robertbeijt - woensdag 16 februari 2011 - 18:16   quote  deeplink  
Ik heb persoonlijk een zwak voor Michael Owen, maar echt realistisch is dat niet denk ik ondanks dat hij transfervrij is in de zomer..
remco k
 remco k - woensdag 16 februari 2011 - 18:38   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 15 februari 2011 - 14:57 schreef verbrande harry het volgende:

[..]

van der heijden jongen jongen,pfffffffff
hehe
remco k
 remco k - woensdag 16 februari 2011 - 18:40   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 16 februari 2011 - 10:16 schreef Ajax-pwnt het volgende:
Komt Wildschut van Fc ZWolle naar dit seizoen terug?
is ook niet slecht

+ Als leider op middenveld is Schaars geen slechte optie niet al telang contract.
Tyton is ook een geweldige keeper ter vervanger van Stekelenburg?
Als het aan jou ligt geven we deze zomer 400 miljoen uit aan speler..
schapio
 schapio - zaterdag 19 februari 2011 - 15:27   quote  deeplink  
trochowski van hsv en carew van aston villa zijn beide transfervrij aan het einde van dit seizoen
remco k
 remco k - dinsdag 05 april 2011 - 10:45   quote  deeplink  
Ajax toont wederom interesse in Luuk de Jong..

En terecht, wat maakt die jongen een ontwikkelink door zeg de laatste maanden, zou echt een heel goede optie ijn voor onze spitspositie, alleen is het niet haalbaar aangezien Munstermann nog in Twente zit..
Pietje
 Pietje - dinsdag 05 april 2011 - 12:30   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 05 april 2011 - 10:45 schreef remco k het volgende:
Ajax toont wederom interesse in Luuk de Jong..

En terecht, wat maakt die jongen een ontwikkelink door zeg de laatste maanden, zou echt een heel goede optie ijn voor onze spitspositie, alleen is het niet haalbaar aangezien Munstermann nog in Twente zit..
Je schrijft het al, Remco: Munsterman (voor mij nog altijd MONSTERMAN) zit nog in Twente. Die kerel heeft maar één hobby, namelijk Ajax dwarszitten. Die Monsterman laat geen enkele speler voor een normaal bedrag naar "concurrent" Ajax gaan, alleen maar voor de hoofdprijs plus een vette bonus...
JOOD
 JOOD - dinsdag 05 april 2011 - 12:58   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 19 februari 2011 - 15:27 schreef schapio het volgende:
trochowski van hsv en carew van aston villa zijn beide transfervrij aan het einde van dit seizoen
Ow ja? Carew? DOEN!! Das een balvaste, gevaarlijke, kopsterke, kaatsende en scorende spits.
Heeft dus alles! Maar of het haalbaar is?
Die mag van mij best 2,5 miljoen per jaar verdienen.
Als je het over een spits hebt die bij ajax past...
remco k
 remco k - dinsdag 05 april 2011 - 14:10   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 05 april 2011 - 12:30 schreef Pietje het volgende:

[..]

Je schrijft het al, Remco: Munsterman (voor mij nog altijd MONSTERMAN) zit nog in Twente. Die kerel heeft maar één hobby, namelijk Ajax dwarszitten. Die Monsterman laat geen enkele speler voor een normaal bedrag naar "concurrent" Ajax gaan, alleen maar voor de hoofdprijs plus een vette bonus...
Kut voor ons, maar ik zou graag zien dat wij dit zelf ook een gaan doen richting de andere clubs in Europa..
remco k
 remco k - dinsdag 05 april 2011 - 14:12   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 05 april 2011 - 12:58 schreef JOOD het volgende:

[..]

Ow ja? Carew? DOEN!! Das een balvaste, gevaarlijke, kopsterke, kaatsende en scorende spits.
Heeft dus alles! Maar of het haalbaar is?
Die mag van mij best 2,5 miljoen per jaar verdienen.
Als je het over een spits hebt die bij ajax past...
Dat scoren valt best mee, en hij is al 32..
Pietje
 Pietje - dinsdag 05 april 2011 - 14:14   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 05 april 2011 - 14:10 schreef remco k het volgende:

[..]

Kut voor ons, maar ik zou graag zien dat wij dit zelf ook een gaan doen richting de andere clubs in Europa..
Ik ben het (alweer !! - whahaha) helemaal met je eens! Ajax is vaak veel te lief. Ik vermoed, dat Jeroen Slop daar de hand in heeft, immers, snel zakendoen en dus snel de euro's bij laten schrijven doet hij liever, dan het risico lopen, dat een potentiele koper afhaakt.
Wees realistisch
 Wees realistisch - dinsdag 05 april 2011 - 15:03   quote  deeplink  
Deze gaan waarschijnlijk weg:

Vertonghen -> Moreno? Douglas? e.v.t eigen jeugd!
Stekelenburg -> Vorm/Thyton
Van der Wiel -> Eigen jeugd!

Sowieso halen ter versterking:

Jens Toornstra ( topper in spee)
Luuk de Jong ( typische ajax spits)

Huntelaar is leuk maar gaat niet komen.
Seedorf wil zijn contract verlengen bij ACmilan
Chivu heeft nog een contract!

Heitinga komt over 2 jaar terug.
JOOD
 JOOD - dinsdag 05 april 2011 - 15:03   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 05 april 2011 - 14:12 schreef remco k het volgende:

[..]

Dat scoren valt best mee, en hij is al 32..
Klopt maar dat waren andere competities he Remco.. En in Nederland bij ajax krijgt een spits altijd veel meer doelpogingen dan ergens anders gemiddeld.

Pantelic zou ook meer dan 2,5 miljoen waard geweest zijn dit seizoen toch?

Ajax mist een echte spits, een beer van bijna 2 meter met techniek en kracht, een schot waar iedere keeper bang voor is en een balverlies dat nihil is..

En aangezien Rooney ed. te duur zijn en Carew transfervrij is... Daarbij heeft deze kerel ook nog een schat aan ervaring wat Castillion volgend jaar opslurpt en daardoor over 2 jaar veeel verder is dan zonder hem.
joduh
 joduh - dinsdag 05 april 2011 - 15:15   quote  deeplink  
mido?rommedahl?suarez?
Hasjkoph
 Hasjkoph - dinsdag 05 april 2011 - 15:17   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 05 april 2011 - 15:15 schreef joduh het volgende:
mido?rommedahl?suarez?
Ik?
Pietje
 Pietje - dinsdag 05 april 2011 - 15:23   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 05 april 2011 - 15:15 schreef joduh het volgende:
mido?rommedahl?suarez?
Hahahaha. Ja, man, die goeie ouwe tijden ;-)
remco k
 remco k - dinsdag 05 april 2011 - 15:34   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 05 april 2011 - 15:03 schreef JOOD het volgende:

[..]

Klopt maar dat waren andere competities he Remco.. En in Nederland bij ajax krijgt een spits altijd veel meer doelpogingen dan ergens anders gemiddeld.

Pantelic zou ook meer dan 2,5 miljoen waard geweest zijn dit seizoen toch?

Ajax mist een echte spits, een beer van bijna 2 meter met techniek en kracht, een schot waar iedere keeper bang voor is en een balverlies dat nihil is..

En aangezien Rooney ed. te duur zijn en Carew transfervrij is... Daarbij heeft deze kerel ook nog een schat aan ervaring wat Castillion volgend jaar opslurpt en daardoor over 2 jaar veeel verder is dan zonder hem.
Dus een speler die bij een degradatiekandidaat speelt in Engeland in de punt en 1.90 lang is, moet een aanwinst zijn voor Ajax??? AUB dit soort gasten hebben we veel te vaak gezien de laatste jaren... De enige spelers van boven de 30 die ik terug wil zien bij Ajax, zijn "grote" voetballers die bij Ajax hebben gespeeld...
Carew is ook veel te langzaam voor een Ajax spits..
Brandje
 Brandje - dinsdag 05 april 2011 - 15:44   quote  deeplink  
Toornstra, Theo Jansen, Mertens en Dost en je wordt met twee vingers in je neus kampioen. Jansen heeft nog een jaar contract bij Twente. ADO heeft de centjes hard nodig. Dost is al een akkoord over als we de berichten mogen geloven want die mondelinge overeenkomst is rechtsgeldig. Dus voor 20 miljoen ben je klaar. Lijkt veel maar het zijn stuk voor stuk versterkingen. Hamdaoui zal verkocht worden plus er lopen wat dure contracten af dus het zijn allemaal investeringen

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 05 april 2011 door Brandje --
Brandje
 Brandje - dinsdag 05 april 2011 - 15:47   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 05 april 2011 - 15:03 schreef Wees realistisch het volgende:
Deze gaan waarschijnlijk weg:

Vertonghen -> Moreno? Douglas? e.v.t eigen jeugd!
Stekelenburg -> Vorm/Thyton
Van der Wiel -> Eigen jeugd!

Sowieso halen ter versterking:

Jens Toornstra ( topper in spee)
Luuk de Jong ( typische ajax spits)

Huntelaar is leuk maar gaat niet komen.
Seedorf wil zijn contract verlengen bij ACmilan
Chivu heeft nog een contract!

Heitinga komt over 2 jaar terug.
Ajax bepaald wie er wel en niet gaan. We zitten weer wat ruimer in kas dus we hoeven niet te verkopen.
Die Toornstra is ook een speler die ik heeeel graag bij Ajax zou zien. ADO heeft de centjes hard nodig dus voor 3 a 4 miljoen heb je hem.
remco k
 remco k - dinsdag 05 april 2011 - 16:22   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 05 april 2011 - 15:44 schreef Brandje het volgende:
Toornstra, Theo Jansen, Mertens en Dost en je wordt met twee vingers in je neus kampioen. Jansen heeft nog een jaar contract bij Twente. ADO heeft de centjes hard nodig. Dost is al een akkoord over als we de berichten mogen geloven want die mondelinge overeenkomst is rechtsgeldig. Dus voor 20 miljoen ben je klaar. Lijkt veel maar het zijn stuk voor stuk versterkingen. Hamdaoui zal verkocht worden plus er lopen wat dure contracten af dus het zijn allemaal investeringen
Dost is denk ik compleet overbodig, heb de afgelopen wedstrijdn van hem zitten bekijken, maar hij is bij lange na niet eens de beste speler bij H'veen..

Janssen zal denk ik niet naar Ajax willen, Mertens hoop ik echt van dat die komt, en Toornstra heb ik echt niet zo op gelet...
joduh
 joduh - dinsdag 05 april 2011 - 16:28   quote  deeplink  
mertens komt gewoon.....
Booya4Afca
 Booya4Afca - dinsdag 05 april 2011 - 16:30   quote  deeplink  
Er zijn maar 3 spelers uit de Eredivisie die ik graag zie komen:

Mertens, Vorm en Luuk de Jong.

Hoewel Luuk niet voor een appel en een ei te halen is.

Verder verwacht ik dat vertrekken:

Stekelenburg, nog 1 jaar contract
Vertonghen, uitgeleerd
El Hamdaoui, niet bepaald geliefd

Stekelenburg --> Vorm
Vertonghen --> Boilesen
El Hamdaoui --> Luuk de Jong

Mertens aan de linker kant ipv Ebecilio. Die kan concurreren met Ozbiliz.

Middenveld met

-- Eriksen --- de Jong --
-----------??????-------
remco k
 remco k - dinsdag 05 april 2011 - 16:37   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 05 april 2011 - 16:30 schreef Booya4Afca het volgende:
Er zijn maar 3 spelers uit de Eredivisie die ik graag zie komen:

Mertens, Vorm en Luuk de Jong.

Hoewel Luuk niet voor een appel en een ei te halen is.

Verder verwacht ik dat vertrekken:

Stekelenburg, nog 1 jaar contract
Vertonghen, uitgeleerd
El Hamdaoui, niet bepaald geliefd

Stekelenburg --> Vorm
Vertonghen --> Boilesen
El Hamdaoui --> Luuk de Jong

Mertens aan de linker kant ipv Ebecilio. Die kan concurreren met Ozbiliz.

Middenveld met

-- Eriksen --- de Jong --
-----------??????-------
Boilesen moet linksback staan, in het centrum wordt hij geremd in het opkomen, de Boer liet hem ook in de A1 altijd back spelen..
JOOD
 JOOD - dinsdag 05 april 2011 - 16:41   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 05 april 2011 - 15:34 schreef remco k het volgende:

[..]

Dus een speler die bij een degradatiekandidaat speelt in Engeland in de punt en 1.90 lang is, moet een aanwinst zijn voor Ajax??? AUB dit soort gasten hebben we veel te vaak gezien de laatste jaren... De enige spelers van boven de 30 die ik terug wil zien bij Ajax, zijn "grote" voetballers die bij Ajax hebben gespeeld...
Carew is ook veel te langzaam voor een Ajax spits..
Dan denk ik dat we het begrip ajax spits maar eens moeten uitstippelen.

Voor mijn gevoel hoeft hij niet snel te zijn, maar balvast, kopsterk, goed kunnen kaatsen en goals kunnen maken. Dus een statische nummer 9 die altijd ongeveer op dezelfde plek aanspeelbaar is.

Volgens mij bedoel jij een beweeglijke spits toch?
Brandje
 Brandje - dinsdag 05 april 2011 - 16:50   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 05 april 2011 - 16:22 schreef remco k het volgende:

[..]

Dost is denk ik compleet overbodig, heb de afgelopen wedstrijdn van hem zitten bekijken, maar hij is bij lange na niet eens de beste speler bij H'veen..

Janssen zal denk ik niet naar Ajax willen, Mertens hoop ik echt van dat die komt, en Toornstra heb ik echt niet zo op gelet...
Dost is pas 21 en een typ[ische Ajaxspits. Waarom zou Janssen niet naar Ajax willen. Toornstra draagt samen met Verhoek ADO. Geweldig spelinzicht en blijft maar gaan. Absolute aanwinst

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5136
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Realistische Zomertransfers?

0.0150930