BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Combinatie Johan Cruijff, AJAX en Barcelona

Headliner: Ajax Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
Eindhovense Ajaxfan
 Eindhovense Ajaxfan - maandag 14 februari 2011 - 13:48   quote  deeplink  
Wat ik me al een langere tijd afvraag is het volgende: Nu Johan Cruijff wat te vertellen heeft bij ons AJAX zou hij dan niet een samenwerking tussen Barcelona en ons AJAX kunnen bewerkstelligen. Talenten die bij Barcelona nog niet goed genoeg zijn, of spelers die op de plaats van een Iniesta, Messi of Puyol spelen en daardoor aan weinig spelen toekomen, kunnen gemakkelijk bij ons geplaatst worden. Eventuele talenten, waarvan ze nog niet zeker zijn of ze uitgroeien tot Barcelona waardige spelers kunnen hun kunsten bij ons laten zien.

We spelen het zelfde systeem en spelers die bij ons in het systeem spelen en daarin uitblinken zijn op hun beurt weer geschikt om bij Barcelona te spelen.
Zo snijdt het mes aan twee kanten. Ajax heeft er voordeel van en volgens mij Barcelona ook, omdat zij dan de eerste keus van onze spelers heeft. Neem Eriksen, Ik ga ervan uit dat dit een heel grote speler gaat worden. Hier kan dan niet aleen Ajax van profiteren, maar ook Eriksen en natuurlijk ook Barcelona.

Ik heb niet al te veel vertrouwen in ons scoutingssysteem, dus zo komen we ook aan de talenten.

Het klinkt bijna te logisch, dus er zullen wel haken en ogen aan zitten, maar ik heb ze nog niet gevonden. Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden en of jullie die haken en ogen wel zien.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 14 februari 2011 door Eindhovense Ajaxfan --
AFCAMylife
 AFCAMylife - maandag 14 februari 2011 - 13:49   quote  deeplink  
zou ik voor tekenen ;)
echte ajaxfan!
 echte ajaxfan! - maandag 14 februari 2011 - 14:02   quote  deeplink  
Affelay naar Ajax??
AJACIED uit enschede
 AJACIED uit enschede - maandag 14 februari 2011 - 14:20   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 14 februari 2011 - 14:02 schreef echte ajaxfan! het volgende:
Affelay naar Ajax??
dat gaat te ver, maar krkic ?
www.ajax-blog.nl
 www.ajax-blog.nl - maandag 14 februari 2011 - 14:21   quote  deeplink  
Eerste optie op onze spelers gaat m niet worden denk ik. Verder zie ik wel wat in het idee om 1 a 2 spelers bij Ajax te laten rijpen, denk aan een Bojan. Maar niet te afhankelijk maken van Barca, AJAX moet op eigen poten blijven staan ;)
Brandje
 Brandje - maandag 14 februari 2011 - 14:24   quote  deeplink  
Talenten die niks opbrengen en max twee jaar bij je spelen en je opleidt voor de moederclub????. AUB niet!! Zelf scouten en opleiden. Kijk eens naar Vitesse die worden ook niks beter van het vreemdelingenlegioen van huurlingen.
www.ajax-blog.nl
 www.ajax-blog.nl - maandag 14 februari 2011 - 14:26   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 14 februari 2011 - 14:24 schreef Brandje het volgende:
Talenten die niks opbrengen en max twee jaar bij je spelen en je opleidt voor de moederclub????. AUB niet!! Zelf scouten en opleiden. Kijk eens naar Vitesse die worden ook niks beter van het vreemdelingenlegioen van huurlingen.
Tsja, Ajax is geen Vitesse , 4 of 5 miljoen neerleggen voor totaal nikszeggende spelers uit dubieuze kringen...
AJACIED uit enschede
 AJACIED uit enschede - maandag 14 februari 2011 - 14:29   quote  deeplink  
met alleen talenten word je geen kampioen
Eindhovense Ajaxfan
 Eindhovense Ajaxfan - maandag 14 februari 2011 - 14:31   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 14 februari 2011 - 14:24 schreef Brandje het volgende:
Ook daar kun je afspraken over maken. Een bepaald percentage voor AJAX indien de betreffende speler een X-aantal wedstrijden voor Barcelona gaat spelen.
Eindhovense Ajaxfan
 Eindhovense Ajaxfan - maandag 14 februari 2011 - 14:34   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 14 februari 2011 - 14:29 schreef AJACIED uit enschede het volgende:
met alleen talenten word je geen kampioen
Ik zeg ook niet dat geheel AJAX vol moet staan met talenten. Een mooie combinatie tussen ervaren spelers en talenten zou natuurlijk het beste zijn.
Eindhovense Ajaxfan
 Eindhovense Ajaxfan - maandag 14 februari 2011 - 14:37   quote  deeplink  
Ik zie trouwens nog meer voordelen: Ik denk zelfs dat je eerder, zelf gescoute, talenten aan AJAX kan binden, omdat wij gekoppeld zitten aan Barcelona. Zo kunnen we ook profiteren van de samenwerking.
AJACIED uit enschede
 AJACIED uit enschede - maandag 14 februari 2011 - 14:40   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 14 februari 2011 - 14:34 schreef Eindhovense Ajaxfan het volgende:

[..]

Ik zeg ook niet dat geheel AJAX vol moet staan met talenten. Een mooie combinatie tussen ervaren spelers en talenten zou natuurlijk het beste zijn.
Maar ajax zit vol met talenten, er zijn ook wel oudere spelers, maar die zijn totaal niet ajax waardig, spelers 27+ en ajax waardig hebben meer prioriteit en dan idd in een mix met ajax talenten heb je een prima lopend elftal, maar nu zijn het alleen maar talenten

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 14 februari 2011 door AJACIED uit enschede --
Eindhovense Ajaxfan
 Eindhovense Ajaxfan - maandag 14 februari 2011 - 14:45   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 14 februari 2011 - 14:40 schreef AJACIED uit enschede het volgende:

[..]

Maar ajax zit vol met talenten, er zijn ook wel oudere spelers, maar die zijn totaal niet ajax waardig, spelers 27+ en ajax waardig hebben meer prioriteit en dan idd in een mix met ajax talenten heb je een prima lopend elftal, maar nu zijn het alleen maar talenten
Dan zou het zelfs zo kunnen zijn dat we spelers van Barcelona krijgen die wat ouder zijn (27+) maar hun plaats door een jongere talent zijn kwijtgeraakt. Een voorbeeld hiervan is Gabri. Ik kan me voorstellen dat deze spelers nog wel graag willen spelen.
Brandje
 Brandje - maandag 14 februari 2011 - 14:49   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 14 februari 2011 - 14:31 schreef Eindhovense Ajaxfan het volgende:

[..]

Ook daar kun je afspraken over maken. Een bepaald percentage voor AJAX indien de betreffende speler een X-aantal wedstrijden voor Barcelona gaat spelen.
Ja en daar trap Barca in. Zie je al voor je?? Ajax verhuurt Bonevacia aan WII. Komt daarna terug wordt basisspeler bij Ajax en dan zou Ajax WII moeten gaan betalen. Als dit tenminste is zoals je het bedoeld
Ride
 Ride - maandag 14 februari 2011 - 14:50   quote  deeplink  
Die combinatie is er al... Barca speelt zoals Ajax
Brandje
 Brandje - maandag 14 februari 2011 - 14:53   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 14 februari 2011 - 14:50 schreef Ride het volgende:
Die combinatie is er al... Barca speelt zoals Ajax
Alleen speelt Ajax al jaren niet meer zoals Ajax
Eindhovense Ajaxfan
 Eindhovense Ajaxfan - maandag 14 februari 2011 - 14:58   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 14 februari 2011 - 14:49 schreef Brandje het volgende:

[..]

Ja en daar trap Barca in. Zie je al voor je?? Ajax verhuurt Bonevacia aan WII. Komt daarna terug wordt basisspeler bij Ajax en dan zou Ajax WII moeten gaan betalen. Als dit tenminste is zoals je het bedoeld
Zo gek zou dat toch niet zijn! Het komt AJAX (in jouw voorbeeld) toch ook goed uit dat Bonevacia veel speel minuten krijgt. hier wordt hij alleen maar beter van. Ik zou het niet meer dan terecht vinden om WII een percentage te geven als Bonevacia uitgroeid tot een vaste waarde voor AJAX. Ik praat ook niet over een flink percentage, maar enkele procenten zou ik toch wel op zijn plaats vinden staan.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 14 februari 2011 door Eindhovense Ajaxfan --
Brandje
 Brandje - maandag 14 februari 2011 - 15:06   quote  deeplink  
Je gaat toch niet voor een speler betalen die al bij jou onder contract staat. Ik denk dat geen club met deze constructie akkoord gaat.
Maar ik blijf van menig dat een grote club als Ajax zelf moet opleiden en scouten en geen talenten hoeft te huren. Zo kan je namelijk ook nooit bouwen aan een team en is het verloop binnen een team elk jaar veel te groot.
www.ajax-blog.nl
 www.ajax-blog.nl - dinsdag 15 februari 2011 - 14:10   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 14 februari 2011 - 15:06 schreef Brandje het volgende:
Je gaat toch niet voor een speler betalen die al bij jou onder contract staat. Ik denk dat geen club met deze constructie akkoord gaat.
Geen verhurende club inderdaad, dat is logisch! Voor WII in dit geval denk ik niet dat ze nee zeggen. Maar niet realistisch verder

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5970
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Combinatie Johan Cruijff, AJAX en Barcelona

0.0065879