|
|
Ride
|
|
|
Gewoon 0-3 winnen is top.
Wel jammer dat volgende week donderdag wat minder spannend wordt zo. Avondje uit in het stadion dus. Gezellig met mijn maten een biertje happen |
|
|
|
|
dege
|
|
|
In mijn ogen heeft AJAX verdiend gewonnen, er kan geroepen worden als Anderlecht die kansen afmaakt, en als Anderlecht die penalty erin schiet, als als als. Als me tante kloten had gehad was het me oom geweest. Heel simpel, als je je kansen niet afmaakt weet je dat ze aan de andere kant wel vallen. AJAX heeft gewoon een goede pot op de mat gelegd en ik heb eigenlijk geen moment getwijfeld of ze zouden winnen. Achterin stond het goed met Jan en Toby, de beide backs waren inderdaad iets minder. Middenveld vond ik erg sterk, penalty zet ik grote vraagtekens bij of het er echt wel een was. Voorin met de steun van Eriksen erg sterk, er werd eindelijk eens niet alleen gevoetbald maar ook geknokt en dat vond ik heerlijk om te zien. Op naar de volgende ronde want dit mag niet meer fout gaan. |
|
|
|
|
verbrande harry
|
|
|
quote:Op vrijdag 18 februari 2011 - 08:29 schreef joduh het volgende:[..] eens,ik vond blind veruit de slechtste gister,enoh kwam daar redelijk bij in de burt trouwens.......die schieten voor europees nivo behoorlijk te kort man....en daarbij siem nog en el hammie(kan ook werkelijk niks anders met zijn linkerbeen dan erop staan man).... positief was eriksen vond ik... Was gister bij anderlecht-ajax maar ik vond blind duidelijk te kort komen die kan dit niveau niet aan,enoh vind ik de laatste tijd zeer matig tot slecht vooral zijn bekende foute pases. En dan die eriksen die maakte duidelijk het verschil gister en dat doelpunt met ze linkerpoot heerlijk gewoon. Vind die bousouffa toch wel een spelertje voor ajax hoor is duidelijk de baas bij anderlecht ook al kwam het er gister niet zo uit. Maar een terechte 0-3 winst,in de arena kan je rustig spelen voor de volgende ronde moet geen probleem zijn.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 18 februari 2011 door verbrande harry -- |
|
|
|
|
amsterdammer113
|
|
|
Ik voorspelde van te voren een moeilijke wedstrijd voor Ajax en vermoedde dat ze dit niet gingen winnen. Alles is anders gebleken. Anderlecht kreeg een paar uitstekende kansen, maar als je die niet afmaakt doet je tegenstander dat wel. Ik zag een paar lichtpuntjes in het Amsterdamse spel. Voornamelijk het sterke optreden van Eriksen doet me goed. Ajax heeft hierdoor in eigen huis een rustiger avondje en dat kan wel eens van doorslaggevend belang zijn met de topper tegen PSV in het vooruitzicht. Die lichtbakken zullen nog aan de bak moeten terwijl Ajax zich iets meer rust kan veroorloven. |
|
|
|
|
nummer10
|
|
|
enoh moet het ook niet hebben van zijn voetballende kwaliteiten.. maar als je ziet hoeveel die jongen opruimt.. en daar is hij tenslotte voor.. Dejong heb ik echt niet gezien gisteren maar goed... denk wel als dezeeuw invorm is dat dejong zijn basis plek kwijt is... |
|
|
|
|
dege
|
|
|
vaak komt De Jong juist in beeld door zwakkere optredens(op het middenveld) Gisteren speelde hij echt in dienst van het elftal en dat deed hij uitermate goed, je hoeft niet constant in beeld te zijn om goed te voetballen. Van te voor had ik ook mijn twijfels toen ik hoorde dat hij op het middenveld speelde, die twijfels heeft hij weg genomen, gelukkig. |
|
|
|
|
nummer10
|
|
|
wat heeft hij gedaan dan ? ballen afgepakt ? is hij uberhaubt aan de bal geweest ? Sorry Dege ik heb hem NIET gezien, gehoord.. en volgens mij moet dat wel met voetballen ? alleen goedlopen en rennen heb je ook weinig aan ? kan me nog 2 steekballen herinderen vanaf het middenveld waar dejong niet in de buurt stond.. ook heb ik hem achter iemand aanzien hollen en op het moment dat hij zag dat hij telangzaam was dat hij gewoon stopt met rennen.. daar hoor ik jammer genoeg niemand over... anita op het middenveld is een betere optie ipv dezeeuw dan de jong |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
Al met al denk ik niet dat we ons rijk moeten rekenen wat betreft het vertoonde spel in de eerste helft. In die eerste helft oogde Ajax uitermate kwetsbaar en mogen we blij zijn dat we Maarten Stekelenburg (nog) tussen de palen hadden staan. Veel andere tegenstanders zouden er meer uitgehaald hebben. Alleen Maarten heeft Anderlecht van scoren weten af te houden. Misschien heeft hij die penalty ook wel "over gekeken" zoals ooit Hans van Breukelen als doelman van het Nederlands elftal - met een grote grijs - verkondigde. De tweede helft vond ik Ajax heel erg goed spelen, zoals ik mijn club het liefst altijd zie spelen: de wedstrijd controleren, de bal snel rond laten gaan, de vrije man zoeken, druk naar voren en met veel branie. En de score van 3-0, misschien iets geflateerd, maar dat mocht de pret niet drukken, ik was zo blij als een kind. |
|
|
|
|
joduh
|
|
|
das fijn voor je pietje haahhaahaha |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote: Was jij dan niet blij?? Ik had er zeker niet op gerekend om met 3-0 te winnen bij Anderlecht. Voor mij was het een leuk extra verjaardagscadeautje :-) |
|
|
|
|
ALTIJD PRIJS IN DE K
|
|
|
quote:Op donderdag 17 februari 2011 - 21:48 schreef nummer10 het volgende:[..] same want zins zijn vertrek is het voetbal aan de linkerkant ver te zoeken ! zo zie je maar dat suarez EN URBY meer betekende voor het team dan sommigen hier dachten Met sie 2 hadden we niet 0-3 gewonnen hoor ;)
Urby is een echte Ajacied, maar ik mis m zeker niet!! Veel te veel dom balverlies en dat hadden we gister met Enoh al genoeg, dus!!
Suarez is een gemis, maar er staan toch wat jongens op nu en we winnen ook nog met 0-3!!
@tevreden!!!!!!!! |
|
|
|
|
nummer10
|
|
|
met urby was het heel wat dreigender geweest aan de linkerkant en die fouten van blind waren Urby (mits in de verdediging) niet overkomen ! |
|
|
|
|
Guyt
|
|
|
Wij zijn AJAX en wij zijn de BESTE!!!! |
|
|
|
|
RedDevil1990
|
|
|
quote: Mooi weer supporter |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op vrijdag 18 februari 2011 - 15:42 schreef nummer10 het volgende:met urby was het heel wat dreigender geweest aan de linkerkant en die fouten van blind waren Urby (mits in de verdediging) niet overkomen ! Dit meen je toch niet serieus of wel??? |
|
|
|
|
joduh
|
|
|
quote:Op vrijdag 18 februari 2011 - 15:14 schreef Pietje het volgende:[..] Was jij dan niet blij?? Ik had er zeker niet op gerekend om met 3-0 te winnen bij Anderlecht. Voor mij was het een leuk extra verjaardagscadeautje :-) ach tuurlijk was ik blij man!!!!alleen vond ik het niet zo,n geweldige pot als jij denk ik......... maar volgende ronde hebben we mooi te pakken man......de halve finale lonkt..............lekker hoor!!!!! |
|
|
|
|
joduh
|
|
|
quote:Op vrijdag 18 februari 2011 - 15:32 schreef ALTIJD PRIJS IN DE K het volgende:[..] Met sie 2 hadden we niet 0-3 gewonnen hoor ;) Urby is een echte Ajacied, maar ik mis m zeker niet!! Veel te veel dom balverlies en dat hadden we gister met Enoh al genoeg, dus!! Suarez is een gemis, maar er staan toch wat jongens op nu en we winnen ook nog met 0-3!! @tevreden!!!!!!!! lul |
|
|
|
|
nummer10
|
|
|
quote: toch wel... jij weet hoe ik over Urby denk.. iedereen zegt het ook frank de boer... dat hij liever Urby nog als linksback had.. zien wij het allemaal zo verkeerd dan ?
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 18 februari 2011 door nummer10 -- |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op donderdag 17 februari 2011 - 22:56 schreef Oceanu het volgende:Geflatteerd ?? Als Ajax (lees: Enoh, EL Handaoui) het in de 2e helft wat beter uitspeelt, schieten ze er gewoon nog 3 a 4 in. Zelfs Vertongen en Alderweireld vonden het geflatteerd, zegt wel genoeg dacht ik.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op vrijdag 18 februari 2011 - 08:29 schreef joduh het volgende:[..] eens,ik vond blind veruit de slechtste gister,enoh kwam daar redelijk bij in de burt trouwens.......die schieten voor europees nivo behoorlijk te kort man....en daarbij siem nog en el hammie(kan ook werkelijk niks anders met zijn linkerbeen dan erop staan man).... positief was eriksen vond ik... Weet je wat het met Siem was, je ziet of zag hem nauwelijks, maar dat hoeft niet te betekenen dat hij slecht heeft gespeeld, ik weet het dus niet... Blind is nu nog niet goed genoeg, dat is duidelijk, maar je ziet hem gelukkig wel groeien en beter worden, aan de bal is hij al een stuk zekerder, en het naar voren toe verdedigen is een heel sterk punt van hem, hij heeft alleen nog heel veel problemen, als hij achteruit verdedigd en dus als hij onder druk staat.. |
|
|
|
|
Oceanu
|
|
|
quote:Op vrijdag 18 februari 2011 - 18:46 schreef nummer10 het volgende:[..] toch wel... jij weet hoe ik over Urby denk.. iedereen zegt het ook frank de boer... dat hij liever Urby nog als linksback had.. zien wij het allemaal zo verkeerd dan ? Nee hoor. Frank kan ook een foutje maken ;) |
|
|
|
|
Oceanu
|
|
|
quote: Op basis van de 1e helft is het wellicht geflatteerd. Op basis van de 2e helft niet, Ajax had met een beetje meer vernuft nog makkelijk 3 a 4 goals kunnen maken, |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op donderdag 17 februari 2011 - 21:44 schreef nummer10 het volgende:[..] totaal niet met je eens.. heb ebicilio juist erg veel zien verdedigen hem nog meer als blind zelf.... Urby gaan we niet weer over beginnen hoop ik ?? Tussen terug verdedigen, en dit ook daadwerkelijk goed doen, zit een groot verschil...
Urby wordt totaal niet gemist, Suarez daarentegen wel heel erg, de dreiging vanaf links is minder geworden, maar verdedigend zijn we er niet slechter, maar ook niet beter op geworden.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op donderdag 17 februari 2011 - 21:48 schreef nummer10 het volgende:[..] same want zins zijn vertrek is het voetbal aan de linkerkant ver te zoeken ! zo zie je maar dat suarez EN URBY meer betekende voor het team dan sommigen hier dachten Urby wordt niet gemist. |
|
|
|
|
Oceanu
|
|
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op vrijdag 18 februari 2011 - 18:53 schreef Oceanu het volgende:[..] Op basis van de 1e helft is het wellicht geflatteerd. Op basis van de 2e helft niet, Ajax had met een beetje meer vernuft nog makkelijk 3 a 4 goals kunnen maken, Dus als er in de eerste helft door Anderlecht wel gescoord was, was Ajax waarschijnlijk overlopen, dat noemt men dus geflateerd, Ajax was namelijk tot aan de 60e minuut helemaal niet de betere ploeg.... Return is ook zeker geen formaliteit, als Anderlecht snel scoort, is Ajax extreem kwetsbaar, en kunnen er rare dingen gebeuren.. |
|
|
|
|
ALTIJD PRIJS IN DE K
|
|
|
|
|
|
Oceanu
|
|
|
quote:Op vrijdag 18 februari 2011 - 19:01 schreef remco k het volgende:[..] Dus als er in de eerste helft door Anderlecht wel gescoord was, was Ajax waarschijnlijk overlopen, dat noemt men dus geflateerd, Ajax was namelijk tot aan de 60e minuut helemaal niet de betere ploeg.... Return is ook zeker geen formaliteit, als Anderlecht snel scoort, is Ajax extreem kwetsbaar, en kunnen er rare dingen gebeuren.. Geflatteerd betekent volgens mij dat iets beter of mooier lijkt dan dat het eigenlijk is. Over de hele wedstrijd gezien vind ik dat Ajax meer mogelijkheden creert dan Anderlecht. Dan valt het denk ik wel mee hoe geflatteerd deze prima overwinning is.
Ben het wel met je eens dat het nog niet gespeeld is. Kan me nog een wedstrijdje van een paar jaar geleden herinneren in de Arena.... |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op vrijdag 18 februari 2011 - 19:37 schreef Oceanu het volgende:[..] Geflatteerd betekent volgens mij dat iets beter of mooier lijkt dan dat het eigenlijk is. Over de hele wedstrijd gezien vind ik dat Ajax meer mogelijkheden creert dan Anderlecht. Dan valt het denk ik wel mee hoe geflatteerd deze prima overwinning is. Ben het wel met je eens dat het nog niet gespeeld is. Kan me nog een wedstrijdje van een paar jaar geleden herinneren in de Arena.... Dat klopt inderdaad, maar als je in de eerste helft 3 opgelegde kansen weggeeft, en ook in de tweede helft met die penalty en twee goede mogelijkheden genoeg kanen tegen krijgt, is de overwinng dus lijkt de overwinng dus makkelijker dan dat het daadwerkelijk was.. |
|
|
|
|
nummer10
|
|
|
dat is een mening remco.. en toch mist iedereen hem waaronder ook frank de boer.. toch wel vreemd dan he ??
en Oceanu jij egt Frank kan een foutje maken.. maar hebben ALLE trainers het dan fout ?
Ten Cate, Koeman, Jol, Van Basten, Frank de boer, etc etc etc... Urby is gewoon een onderschatte voetballer die als Jojo is gebruikt door menig trainer, had eindelijk en vasteplaats onder Frank en je zag hem daar groeien.. en toen was die weg... |
|
|
|
|
nummer10
|
|
|
quote:Op vrijdag 18 februari 2011 - 19:53 schreef remco k het volgende:[..] Dat klopt inderdaad, maar als je in de eerste helft 3 opgelegde kansen weggeeft, en ook in de tweede helft met die penalty en twee goede mogelijkheden genoeg kanen tegen krijgt, is de overwinng dus lijkt de overwinng dus makkelijker dan dat het daadwerkelijk was.. 3 opgelegde kansen die wegkwamen bij een Dejong die zijn man niet dekt en Blind.. Enoh word heel erg onderschat vind ik ook op het middenveld.. enige nadeel is dat ALS hij 1 keer iets fout doet het gelijk gevaarlijk is maar dat komt door zijn possitie.. hij ruimt er 19 van de 20 op maar die ene is gelijk bijna altijd fataal |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op vrijdag 18 februari 2011 - 19:53 schreef nummer10 het volgende:dat is een mening remco.. en toch mist iedereen hem waaronder ook frank de boer.. toch wel vreemd dan he ?? en Oceanu jij egt Frank kan een foutje maken.. maar hebben ALLE trainers het dan fout ? Ten Cate, Koeman, Jol, Van Basten, Frank de boer, etc etc etc... Urby is gewoon een onderschatte voetballer die als Jojo is gebruikt door menig trainer, had eindelijk en vasteplaats onder Frank en je zag hem daar groeien.. en toen was die weg... Ik ontken niet dat hij beter werd als back onder de Boer, dat heb ik ook gezegd, van BAsten heeft overigens ook al eens gezegd, dat hij Urby moest gebruiken omdat hij niet beter had, maar dat hij niet goed genoeg is voor de top op een specifieke positie. Ajax heeft na Maxwell geen goede back meer gehad, Urby had prima als back kunnen blijven spelen. Als je naar die andere trainers kijkt die je opnoemt hebben hem allemaal uit nood op bepaalde posities gebruikt, dit heeft geen betere voetballer van he gemaakt..
Ik ben van mening dat hij niet gemist wordt, zeker niet in aanvallend opzicht, Blind creeert nu namelijk al meer dan Ury in het gehele seizoen heeft gedaan, verdedigend zijn beide spelers gelijkwaardig, alleen moet Blind nog veel leren, maar hij is ook jonger en kan makkelijker leren verwacht ik.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op vrijdag 18 februari 2011 - 19:55 schreef nummer10 het volgende:[..] 3 opgelegde kansen die wegkwamen bij een Dejong die zijn man niet dekt en Blind.. Enoh word heel erg onderschat vind ik ook op het middenveld.. enige nadeel is dat ALS hij 1 keer iets fout doet het gelijk gevaarlijk is maar dat komt door zijn possitie.. hij ruimt er 19 van de 20 op maar die ene is gelijk bijna altijd fataal Dit gaat niet over voetballers, maar of de uitslag wel of niet geflatteerd was.. |
|
|
|
|
Oceanu
|
|
|
quote:Op vrijdag 18 februari 2011 - 19:53 schreef nummer10 het volgende:dat is een mening remco.. en toch mist iedereen hem waaronder ook frank de boer.. toch wel vreemd dan he ?? en Oceanu jij egt Frank kan een foutje maken.. maar hebben ALLE trainers het dan fout ? Ten Cate, Koeman, Jol, Van Basten, Frank de boer, etc etc etc... Urby is gewoon een onderschatte voetballer die als Jojo is gebruikt door menig trainer, had eindelijk en vasteplaats onder Frank en je zag hem daar groeien.. en toen was die weg... Pfff... iedereen mag z'n mening hebben en in dit geval ben ik het met Remco eens. Ik heb hier al vaker gezegd: Ik heb genoten van urby's acties en doelpunten, maar helaas veel vaker heb ik me kapot ge-ergerd aan dom balverlies en onoplettend en slap verdedigen. Hetgeen Ajax heel, heel veel punten (en geld) gekost heeft.
Frank zal em echter wel capabel genoeg vinden. SO be it. |
|
|
|
|
Ajax we love you
|
|
|
Ik zei het toch 0-3 ajax !!!!!! ik wist het het of zei ik nou 1-1???? |
|
|
|
|
Hasjkoph
|
|
|
|
|
|
nummer10
|
|
|
quote:Op vrijdag 18 februari 2011 - 19:59 schreef remco k het volgende:[..] Ik ontken niet dat hij beter werd als back onder de Boer, dat heb ik ook gezegd, van BAsten heeft overigens ook al eens gezegd, dat hij Urby moest gebruiken omdat hij niet beter had, maar dat hij niet goed genoeg is voor de top op een specifieke positie. Ajax heeft na Maxwell geen goede back meer gehad, Urby had prima als back kunnen blijven spelen. Als je naar die andere trainers kijkt die je opnoemt hebben hem allemaal uit nood op bepaalde posities gebruikt, dit heeft geen betere voetballer van he gemaakt.. Ik ben van mening dat hij niet gemist wordt, zeker niet in aanvallend opzicht, Blind creeert nu namelijk al meer dan Ury in het gehele seizoen heeft gedaan, verdedigend zijn beide spelers gelijkwaardig, alleen moet Blind nog veel leren, maar hij is ook jonger en kan makkelijker leren verwacht ik.. blind creeerd nu al meer als Urby ?? waar haal je de wijsheid vandaan ? maar goed laten we er maar over ophouden kerel.. ik weet hoe jij erover denkt en jij hoe ik erover denk.. |
|
|
|
|
nummer10
|
|
|
quote: dat vind ik zwaar overdreven.. je kan een verlies NIET op 1 man afschuiven.. dan kunnen we Vertonghen Alderweireld vdwiel anita Steek etc etc etc etc etc ook wel dingen gaan lopen verwijten.. |
|
|
|
|
Ajax-pwnt
|
|
|
Helemaal niets in Anderlecht, Helemaal niet, Helemaal niets helemaal niets in anderlecht! |
|
|
|
|
alibabba
|
|
|
quote: Yep, Eriksen word alleen nog maar beter! |
|
|
|
|
alibabba
|
|
|
quote:Op donderdag 17 februari 2011 - 22:56 schreef Oceanu het volgende:Geflatteerd ?? Als Ajax (lees: Enoh, EL Handaoui) het in de 2e helft wat beter uitspeelt, schieten ze er gewoon nog 3 a 4 in. Het was zeker geflatteerd Oceanu. Als je alleen al gaat kijken naar het spel van Ajax in het eerste half uur. Alleen al het vele balverlies telkens, vond ik schrijnend en dan kom je helemaal niet aan voetballen toe. Het is dat Anderlecht het ook bij vlagen slecht uitspeelde en de kansen niet benutte, anders sta je gewoon achter bij de rust. Als die Pool bij 0-1 die pingel raak schiet, kan het ook 3 of 4-1 voor Anderlecht worden. Ajax voelde na die gemiste penalty bloed en dat lieten ze ook merken. Het deed het goed, vooral door Eriksen. Al met al een uitstekend resultaat en de volgende ronde is binnen!! YYYYYYEEEEEEEEEEEAAAAAAAAAAAHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH!!! |
|
|
|
|
alibabba
|
|
|
quote:Op vrijdag 18 februari 2011 - 08:29 schreef joduh het volgende:[..] eens,ik vond blind veruit de slechtste gister,enoh kwam daar redelijk bij in de burt trouwens.......die schieten voor europees nivo behoorlijk te kort man....en daarbij siem nog en el hammie(kan ook werkelijk niks anders met zijn linkerbeen dan erop staan man).... positief was eriksen vond ik... Ga je nou toch geloven in Eriksen man???? Werd tijd man!!!! |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
joduhhhhhhhhhhh for president.... |
|
|
|
|
nummer10
|
|
|
ik geloof in eriksen zins ik heb hem zien voetballen bij DK tegen ENG.. tot die tijd vond ik hem zwaaroverschat.. kgeef toe dat dat fout was van mij.. er 1 is grote maar... khoop dat hij deze lijn kan doortrekken en mij vaker kan overtuigen ;) |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zaterdag 19 februari 2011 - 12:51 schreef nummer10 het volgende:ik geloof in eriksen zins ik heb hem zien voetballen bij DK tegen ENG.. tot die tijd vond ik hem zwaaroverschat.. kgeef toe dat dat fout was van mij.. er 1 is grote maar... khoop dat hij deze lijn kan doortrekken en mij vaker kan overtuigen ;) YEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEAAAAAAAAAAAAAAAAAHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH
We hebben er weer een fan bij....... WHOPAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!! |
|
|
|
|
nummer10
|
|
|
hey hey ff goedlezen !! :D
khoop dat hij deze lijn kan doortrekken en mij vaker kan overtuigen ;) |
|
|
|
|
Hasjkoph
|
|
|
quote: Een 'Bijna-maar-toch-eigenlijk-wel-fan' ;) Hehehe |
|
|
|
|
nummer10
|
|
|
|
|
|
joduh
|
|
|
quote: hahahah ben bijna om man.......maarre wist wel dat ie kon ballen,maar vond hem altijd beetje te licht ......en hoop dat hij het ook in mindere potten durft te laten zien....maar ik geef toe dat hij mij echt positief opvalt!!!!voor mij is hij nu de nr 1 op nr 10 in ieder geval man.....biertjuhhhhhh??hahaha joduhh joduhhhh joduhhh |
|
|
|
|
joduh
|
|
|
quote: whahahah komt niet goed maat...... |
|
|
|