BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ajax - VVV ( zo 20-02-2011, 14:30 ): 1-0

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
alibabba
 alibabba - zaterdag 19 februari 2011 - 11:04   quote  deeplink  
In aanloop naar morgen heeft iedereen die Ajax een warm hart toedraagt nog even van de overwinning in de Europa League tegen Anderlecht kunnen genieten. Gedurende het nagenieten zal de blik wel weer op morgenmiddag gericht moeten worden als Ajax aantreedt tegen VVV Venlo in De Arena. Deze wedstrijd is extra bijzonder omdat LUIS SUAREZ aanwezig zal zijn om afscheid te nemen van onze club. Leuk om te weten is nog wel dat de uitwedstrijd tegen VVV Venlo werd gewonnen met 2-0 zonder Suarez. Dit was namelijk zijn eerste schorsing na het bekende bijt-incident met Bakkal tijdens Ajax tegen PSV.

VVV heeft tot nu toe in Amsterdam maar één keer gelijkgespeelt voor de competitie en 16x dropen ze af na een nederlaag tegen Ons Aller Ajax. In de dus 17 confrontaties vond Ajax 57x het net en VVV slechts 8x. Een overzicht;

Op 29-10-1977 werd het 5-0; Lerby 1-0 ('51), Geels 2-0 ('63), Pim van Dord 3-0 ('67), Geels 4-0 ('72), Aitze Bouma 5-0 ('85).

Scoreverloop op 08-09-1985; van Basten 1-0 ('24), Vanenburg 2-0 ('31), van 't Schip 3-0 ('32), Stan Valkcx e.d. 4-0 ('51), Bosman 5-0 ('81), Rob Rijnink 6-0 ('88), Peter Corbijn 6-1 ('89), van Basten 7-1 ('90).

In bovenstaand filmpje zag je dat Frank Rijkaard een aandeel had in de 2-0 overwinning in '93. Op 28-05-1995 nam hij afscheid in de Meer van het AJAX-publiek. Kijk en geniet van HELD FRANK RIJKAARD;

"Met de staf hebben we in de bus nog even de eerste helft teruggekeken. Daarin werden we bevestigd in wat we in de rust tegen de spelers hebben gezegd. Het was niet zozeer aan het goede spel van Anderlecht, maar aan onze eigen slordigheid te wijten dat we het in de eerste helft af en toe moeilijk hadden", analyseert De Boer een dag na de wedstrijd. Mijn verwachte opstelling: Stekelenburg; Van der Wiel, Alderweireld, Vertonghen, Blind; De Jong, Eriksen, Enoh; Sulejmani, El Hamdaoui en Ebecilio.

Gaan jullie mee met mijn 4-0 voorspelling?
alibabba
 alibabba - zaterdag 19 februari 2011 - 11:09   quote  deeplink  
Als het afscheid van Suarez net zo mooi word als die van Frank Rijkaard destijds..... Man, man, man, SCHITTEREND;

joduh
 joduh - zaterdag 19 februari 2011 - 11:12   quote  deeplink  
mooi ali...kriebels man........wij zijn AJAX!!!!!!!!!!!!!!!!!!JODUHHHH JODUHHH JODUHHH
alibabba
 alibabba - zaterdag 19 februari 2011 - 11:15   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 19 februari 2011 - 11:12 schreef joduh het volgende:
mooi ali...kriebels man........wij zijn AJAX!!!!!!!!!!!!!!!!!!JODUHHHH JODUHHH JODUHHH
Yep Joduh, WIJ ZIJN AJAX MAN!!!!!!!!!!!!!!! AJAX HEEFT GODENZONEN IN OVERVLOED EN WIJ MAKEN DAAR ONDERDEEL VAN UIT....
joduh
 joduh - zaterdag 19 februari 2011 - 11:23   quote  deeplink  
ennuhh ik ga met je mee man....4-0 moet te doen zijn ali........hahah maar kan ook wweer dompertje worden man.......hahah kut he?
dege
 dege - zaterdag 19 februari 2011 - 11:56   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 19 februari 2011 - 11:23 schreef joduh het volgende:
ennuhh ik ga met je mee man....4-0 moet te doen zijn ali........hahah maar kan ook wweer dompertje worden man.......hahah kut he?
daar ben ik ook altijd bang voor als AJAX zo'n goede prestatie neer zet zoals tegen Anderlecht, dat ze dan in de competitie weer zo onnodig in de fout gaan.
Maar verwacht toch een eenvoudige overwinning van AJAX, zou trouwens ook met dezelfde basiself beginnen als tegen Anderlecht, maar wel dezelfde inzet verwachten van hen, dan is VVV absoluut geen probleem.
remco k
 remco k - zaterdag 19 februari 2011 - 13:02   quote  deeplink  
Iemand anders destijds, die erbij was met het afscheid van FRENKIE????
nummer10
 nummer10 - zaterdag 19 februari 2011 - 13:31   quote  deeplink  
nee man... normaal zoals ik al vaker aangaf ging ik bijna altijd met mijn pa.. maar toen net TOEN lag die in het ziekenhuis :( in groningen.... kwas toen 13 maar heb het toen wel op TV samen met mijn pa gezien en ik vergeet dat afscheid nooit meer !!
joduh
 joduh - zaterdag 19 februari 2011 - 13:38   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 19 februari 2011 - 11:56 schreef dege het volgende:

[..]

daar ben ik ook altijd bang voor als AJAX zo'n goede prestatie neer zet zoals tegen Anderlecht, dat ze dan in de competitie weer zo onnodig in de fout gaan.
Maar verwacht toch een eenvoudige overwinning van AJAX, zou trouwens ook met dezelfde basiself beginnen als tegen Anderlecht, maar wel dezelfde inzet verwachten van hen, dan is VVV absoluut geen probleem.
precies man.....hahah zoals ik altijd zeg?de ene week juichen en de andere huilen......maar het is gvd vvv....kwil nie zoals die zielepoten uit verrotterdom in de 81e minuut gaan juichen omdat we scoren man........tegen VVV!!!!!!!!zo diep wil ik nie man......
Pietje
 Pietje - zaterdag 19 februari 2011 - 15:28   quote  deeplink  
Ali, en alweer een leuk stukkie! Nee, ik ga deze keer niet met je mee: Sollie... Ik denk dat Ajax gaat vlammen. Echt gaat vlammen. Ik ben er absoluut van overtuigd, dat onze jongens zich realiseren dat zij in doelsaldo flink op PSV achterstaan. En daaraan gaat gewerkt worden, let maar op: Ik zeg minstens 6-0 !!!!
joduh
 joduh - zaterdag 19 februari 2011 - 15:56   quote  deeplink  
wat heb jij gebruikt man??????6-0??????????????
Pietje
 Pietje - zaterdag 19 februari 2011 - 16:00   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 19 februari 2011 - 15:56 schreef joduh het volgende:
wat heb jij gebruikt man??????6-0??????????????
Yep. Ik ben vol vertrouwen. Let op: zij gaan aan het doelsaldo werken. Ik voel het, ik weet het zeker. Zonder aan onderschatting te doen, denk ik dat VVV de tegenstander bij uitstek is ;-) Enne... ik heb (nog) niks gebruikt, hoor. Hahahahaha. Dat komt vanavond wel :-))
Ajx
 Ajx - zaterdag 19 februari 2011 - 16:58   quote  deeplink  
denk het ook, ajax moet een goed doelsaldo hebben voor de titelstrijd en daar gaan ze gewoon aan werken morgen! denk 7-0. zelfde elftal als tegen anderlecht en knallen!! ondertussen nog even een van de beste voetballers uit de tijd die ik heb gezien uitzwaaien.... moet een mooie dag worden, als psv en twente dan ook nog even punten verliezen is het helemaal goed!
remco k
 remco k - zaterdag 19 februari 2011 - 17:13   quote  deeplink  
Ik zeg 64-0 voor ons Ajax, met een ontketende Mounir en Sulejmani, beide spelers leggen er zeker 20 in..
Pietje
 Pietje - zaterdag 19 februari 2011 - 17:25   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 19 februari 2011 - 17:13 schreef remco k het volgende:
Ik zeg 64-0 voor ons Ajax, met een ontketende Mounir en Sulejmani, beide spelers leggen er zeker 20 in..
64-0? Whahahaha. Ik ben optimist, maar jij voert de boventoon. Whahaha! Goed man. Dat is elke anderhalve minuut een doelpunt ;-)
Hasjkoph
 Hasjkoph - zondag 20 februari 2011 - 09:47   quote  deeplink  
Ajax en VVV-Venlo staan zondagmiddag voor de achttiende keer tegenover elkaar in Amsterdam. De cijfers van de eerdere ontmoetingen zijn overduidelijk in het voordeel van Ajax. Slechts een keer behaalde VVV een gelijkspel op bezoek bij Ajax. Ook het doelsaldo van de ontmoetingen in Amsterdam spreekt voor zich: 57-8. Ajax.nl zet enkele weetjes over eerder edities van Ajax - VVV op een rij.
* Op 28 november 1954 troffen Ajax en VVV elkaar voor het eerst in competitieverband in Amsterdam. Het duel in de Eerste Klasse D eindigde destijds in een 2-3 nederlaag voor Ajax.

* Tussen 1994 en 2007 speelde VVV niet in de Eredivisie. Tijdens die dertien jaar troffen Ajax en VVV elkaar niet in competitieverband.

* VVV-speler Michael Timisela heeft een verleden bij Ajax. De verdediger speelde in het seizoen 2005-2006 vier duels in het eerste elftal. Tegen Heracles Almelo maakte hij in 2006 zijn enige doelpunt als Ajacied.

* Eerder dit seizoen eindigde VVV - Ajax in 0-2. Invaller Mido en Miralem Sulejmani beslisten het duel in De Koel.

* Vorig seizoen eindige Ajax - VVV in een monsterscore. In de Amsterdam ArenA won Ajax met 7-0. Luis Suarez en Marko Pantelic scoorden allebei een hattrick. Urby Emanuelson maakte de andere goal. Alle drie de doelpuntenmakers hebben Ajax inmiddels verlaten.

* VVV behaalde dit seizoen pas vier punten buiten Venlo. Alleen de uitduels met Willem II (winst) en Heracles Almelo (gelijkspel) leverden de club uit Limburg punten op. De overige negen punten sprokkelde VVV in eigen huis bij elkaar.

* VVV staat na 23 speelronden in de Eredivsie op de voorlaatste plaats. Alleen Willem II doet het dit seizoen vooralsnog slechter dan de club uit Venlo.

* Net als Ajax bereidde ook VVV zich vorige maand in het Turkse Belek voor op de tweede competitiehelft. Ajax en VVV waren niet de enige Nederlandse clubs in de Turkse badplaats. Ook Vitesse, Heracles Almelo, NAC Breda en AZ overwinterden in Belek.

* Na afloop van Ajax - VVV neemt Luis Suarez afscheid van de supporters. De kersverse spits van Liverpool bewaart goede herinneringen aan wedstrijden tegen VVV. Vorig seizoen scoorde hij in competitieverband liefst zeven keer tegen de Limburgers. In de ArenA maakte Suarez een hattrick en in Venlo nam hij de hele doelpuntenproductie (0-4) voor zijn rekening.

* Suarez speelde tussen augustus 2007 en december 2010 in totaal 159 officiële wedstrijden voor Ajax. De Uruguyaan scoorde daarin liefst 111 doelpunten. Het levert hem een gemiddelde op van 0,7 doelpunt per wedstrijd in het shirt van Ajax. Een ongekend hoge score voor de 24-jarige aanvaller.

* Zowel Ajax-trainer Frank de Boer als VVV-coach Wil Boessen hebben een verleden als profvoetballer. De spelersloopbaan van Boessen staat in de schaduw van de imposante carrière van De Boer. Boessen speelde in totaal 374 duels in het betaald voetbal. Hij kwam uit voor Fortuna Sittard, Dordrecht 90, De Graafschap en Helmond Sport.

Ajax - VVV begint zondag om 14:30 uur. Na afloop neemt Ajax officieel afscheid van Luis Suarez. Voor het duel zijn nog kaarten beschikbaar. Op de wedstrijddag is er vanaf 12:30 uur kaartverkoop aan de kassas van het stadion. De stadionkassas bevinden zich aan de Noordzijde van het stadion ter hoogte van ingang D.

http://www.ajax.nl/Nieuws/Nieuwsarchief/Nieuws-artikel/Weetjes-Ajax-VVV.htm

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 20 februari 2011 door Hasjkoph --
Hasjkoph
 Hasjkoph - zondag 20 februari 2011 - 09:47   quote  deeplink  
Nog ffies wat extra ;)
joduh
 joduh - zondag 20 februari 2011 - 10:58   quote  deeplink  
jalalalalalal AJAX AMSTERDAMMMMMMMMMMMMMMMMM
Guyt
 Guyt - zondag 20 februari 2011 - 11:05   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 19 februari 2011 - 15:28 schreef Pietje het volgende:
Ali, en alweer een leuk stukkie! Nee, ik ga deze keer niet met je mee: Sollie... Ik denk dat Ajax gaat vlammen. Echt gaat vlammen. Ik ben er absoluut van overtuigd, dat onze jongens zich realiseren dat zij in doelsaldo flink op PSV achterstaan. En daaraan gaat gewerkt worden, let maar op: Ik zeg minstens 6-0 !!!!
Met Pietje eens.
Hasjkoph
 Hasjkoph - zondag 20 februari 2011 - 11:07   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 20 februari 2011 - 10:58 schreef joduh het volgende:
Jaaalalalalaaaaaaaaaa AJAX AMSTERDAAAAAAAAAAAAMM

HAHA XD

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 20 februari 2011 door Hasjkoph --
amsterdammer113
 amsterdammer113 - zondag 20 februari 2011 - 11:43   quote  deeplink  
Hey Ali bedankt voor die geweldige openingspost. Hopelijk krijgt Suarez een geweldig afscheid vandaag. Helaas moet ik verstek laten gaan. Zit ziek thuis :-(

Ik hoop dat de elf spelers op het veld Suarez een geweldig afscheid geven. Een 6-0 die Pietje voorspelt hoop ik ook, maar gok zelf op een 2 of 3 tegen 0.
remco k
 remco k - zondag 20 februari 2011 - 12:24   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 19 februari 2011 - 17:25 schreef Pietje het volgende:

[..]

64-0? Whahahaha. Ik ben optimist, maar jij voert de boventoon. Whahaha! Goed man. Dat is elke anderhalve minuut een doelpunt ;-)
Makkie toch???
remco k
 remco k - zondag 20 februari 2011 - 12:25   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 20 februari 2011 - 10:58 schreef joduh het volgende:
JODUHHHHHHHHHH!!!!!!!!!JODUHHHHHHHHHHHHHHH!!!!!!!!!JODUHHHHHHHHHHHHHHH!!!!!!!!!!!!!
amsterdammer113
 amsterdammer113 - zondag 20 februari 2011 - 14:44   quote  deeplink  
1-0

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 20 februari 2011 door amsterdammer113 --
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - zondag 20 februari 2011 - 14:44   quote  deeplink  
16,6% voor pietje
Guyt
 Guyt - zondag 20 februari 2011 - 15:23   quote  deeplink  
Slecht,Slecht,Slecht.
remco k
 remco k - zondag 20 februari 2011 - 15:27   quote  deeplink  
Rare eerste helft. 75% balbezit, maar wel gefluit na de eerste helft, geen enkele mogelijkheid weg gegeven.
Mounir vind ik echt heel zwak spelen, zakt constant terug, waardoor alle andere spelers hem niet kunnen vinden met de bal, als andere spelers zoals Eriksen, Sulejmani en Ebecilio een actie maken, dan staat hij te kijken, en is hij niet aanspeelbaar, vooral Eriksen heeft hier last van, omdat Mounir niet voor hem staat, maar achter of naast Eriksen, dat is erg jammer.

Sulejmani en Ebecilio spelen een leuke wedstrijd, maar Enoh speelt heel erg matig, ik zou hem ook wisselen voor bijvoorbeeld de Zeeuw, nog iets meer voetbal, en dat kunnen we best gebruiken, Ik zou dan Mounir naast Eriksen zetten, en de Jong in de punt laten spelen, de Zeeuw als controleur daar achter, en in balbezit moet Vertongen gewoon naast de Zeeuw gaan spelen...
Rogier
 Rogier - zondag 20 februari 2011 - 15:30   quote  deeplink  
pffff.....wedstrijd weer eens niet om aan te zien. Thuis hebben we moeite om met snelheid te spelen.
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - zondag 20 februari 2011 - 15:32   quote  deeplink  
Weer zo een overschatting wedstrijd van dat doen we wel ff
remco k
 remco k - zondag 20 februari 2011 - 15:33   quote  deeplink  
Denk dat dit komt door de keuzes die bepaalde mensen maken, men speelt een bal direct terug, terwijl er zeeen van ruimte ligt voorin, men loopt te veel met de bal, men komt te veel naar binnen, waardoor er geen voorzetten komen, de buitenspelers voetballen aardig, maar er zit veel meer in...
willemamsterdam
 willemamsterdam - zondag 20 februari 2011 - 15:42   quote  deeplink  
1
Hasjkoph
 Hasjkoph - zondag 20 februari 2011 - 15:45   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 20 februari 2011 - 15:42 schreef willemamsterdam het volgende:
1
2
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - zondag 20 februari 2011 - 15:45   quote  deeplink  
3 ??
derde ster
 derde ster - zondag 20 februari 2011 - 15:46   quote  deeplink  
geen goede wedstrijd zeg.
Hasjkoph
 Hasjkoph - zondag 20 februari 2011 - 15:47   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 20 februari 2011 - 15:45 schreef nemam-tiL het volgende:
3 ??
Wat komt er na 3?????????
derde ster
 derde ster - zondag 20 februari 2011 - 15:47   quote  deeplink  
5?
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - zondag 20 februari 2011 - 15:49   quote  deeplink  
Wat een bagger wedstrijd
Hasjkoph
 Hasjkoph - zondag 20 februari 2011 - 15:50   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 20 februari 2011 - 15:47 schreef derde ster het volgende:
5?
HUH?!?!??!?! Wat is dat voor tekentje???
Hasjkoph
 Hasjkoph - zondag 20 februari 2011 - 15:50   quote  deeplink  
Waarom Sulejmani wisselen??
derde ster
 derde ster - zondag 20 februari 2011 - 15:51   quote  deeplink  
ik vond sulejmani ook niet echt geweldig.kan de wissel wel begrijpen .en de boer mag er maar 3 wisselen,dat is wel jammer.
Hasjkoph
 Hasjkoph - zondag 20 februari 2011 - 15:53   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 20 februari 2011 - 15:51 schreef derde ster het volgende:
ik vond sulejmani ook niet echt geweldig.kan de wissel wel begrijpen .en de boer mag er maar 3 wisselen,dat is wel jammer.
Vond hem wel beter dan de rest, waaronder El Hamdaoui, had hem eerder gewisseld..
derde ster
 derde ster - zondag 20 februari 2011 - 15:56   quote  deeplink  
kan ik me ook wel voorstellen,alleen kan el hamdaoui er ineens nog 1tje bij in schieten.en dan is de wedstrijd gespeelt he?
derde ster
 derde ster - zondag 20 februari 2011 - 15:57   quote  deeplink  
zo ook vind ik enoh weer een drama.
Hasjkoph
 Hasjkoph - zondag 20 februari 2011 - 16:04   quote  deeplink  
Haha ROOD!

Nu ff snel die 2-0 maken hoor..
dege
 dege - zondag 20 februari 2011 - 16:04   quote  deeplink  
dit is echt een wedstrijd zoals ik hem had verwacht, na de uitstekende overwinning tegen Anderlecht weer zo'n debacle als dit.
Ze moeten zich schamen
derde ster
 derde ster - zondag 20 februari 2011 - 16:06   quote  deeplink  
ja,snap je niks van he?het blijft zo wisselvallig wat ze laten zien.
dege
 dege - zondag 20 februari 2011 - 16:10   quote  deeplink  
hopen maar dat ze winnen en dat de tussenstand bij twente ook de eindstand word 1-1 tegen NEC
derde ster
 derde ster - zondag 20 februari 2011 - 16:12   quote  deeplink  
van mij mag hij affluiten.
Johnnyafca
 Johnnyafca - zondag 20 februari 2011 - 16:13   quote  deeplink  
huilen ajax, kom op
Rogier
 Rogier - zondag 20 februari 2011 - 16:17   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 20 februari 2011 - 16:10 schreef dege het volgende:
hopen maar dat ze winnen en dat de tussenstand bij twente ook de eindstand word 1-1 tegen NEC
twente kennende maken ze de winnende in de laatste minuten. Zijn rasechte Duitsers.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3169
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ajax - VVV ( zo 20-02-2011, 14:30 ): 1-0

0.0071508