BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: De blonde, Zweedse, irritante matennaaier Toivonen ontsnapt aan schorsing

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
TomvD
 TomvD - maandag 21 februari 2011 - 14:35   quote  deeplink  
Ola Toivonen ontloopt een schorsing voor zijn matennaaierij van afgelopen zondag in de wedstrijd tegen Nac Breda. Hierdoor speelt de Zweed gewoon mee aankomend weekend in de kraker tegen Ajax.

De Zweedse international geeft eerlijk toe dat hij in de vijfde minuut op de voet van Nemanja Gudelj is gaan staan. Maar van provoceren wil hij niets weten. ,,Ik ben gewoon slim in het veld. Zijn reactie was niet zo slim,'' zegt Toivonen in het AD.

De aanklager van de KNVB besloot ondanks de houding van Toivonen geen aanklacht in te dienen. Omdat er geen onderzoek gestart wordt, hoeven de speler en PSV zich geen zorgen te maken. Later volgt er een uitleg van de aanklager. Toch staat de blonde Zweed inmiddels bekend als een vervelend mannetje binnen de lijnen. In de vorige thuiswedstrijd tegen ADO Den Haag had hij het bij een corner aan de stok met Ramon Leeuwin. Toen kregen beide kemphanen geel.
http://www.ajaxf-side.nl/shownews.asp?id=15736

Mijn mening.

Die Toivonen is zwaar irritant zeg. Dit los je maar op 1 manier op: Enoh is hem zondag helemaal de baas! Wij winnen met fantastisch spel en laten de boeren huilend het veld verlaten. Ajax in deze vorm(Als het zo speelt als tegen Anderlecht) veegt psv helemaal van de mat. psv is zo slecht, ze hebben gewoon steeds geluk. En als Lille niet met 6 wisselspelers begint tegen die boeren, maar gewoon in hun sterkste opstelling begint, dan wordt het donderdag al een leuke avond in Eindhoven en gaan de lampenkappen ten onder! Dit is natuurlijk jammer voor het Nederlandse voetbal, maar die boeren hebben al teveel geluk. Ook tegen AZ 2x een elleboog onbestraft, en ja ook van toivonen..., en maza had rood moeten hebben wat die niet kreeg. Je zou haast denken dat psv scheidsrechters omkoopt, maar ze staan er financieel niet echt best voor dus dat lijkt me niet echt verstandig van ze;)
Brandje
 Brandje - maandag 21 februari 2011 - 14:39   quote  deeplink  
Wij zijn Ajax. Wij hoeven niet te janken als de tegenstanders worden gematst door de leidiing.
Gewoon naar ons zelf kijken en geen calimerogedrag dus!!
kwakman
 kwakman - maandag 21 februari 2011 - 14:39   quote  deeplink  
Aan de Dijk kenne we zo'n sweed wel gebruiken om de heenenweer met Noormannen te bemannen.kwak
Ride
 Ride - maandag 21 februari 2011 - 14:48   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 21 februari 2011 - 14:39 schreef Brandje het volgende:
Wij zijn Ajax. Wij hoeven niet te janken als de tegenstanders worden gematst door de leidiing.
images?q=tbn:ANd9GcRvBkWTn-Mo91GIaoPnWL2ChBHepRv9oc2-fUSiGwWzm8sTDsovGw
verbrande harry
 verbrande harry - maandag 21 februari 2011 - 14:49   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 21 februari 2011 - 14:39 schreef Brandje het volgende:
mee eens, maar het neemt wel schrijnende vormen aan.
Pietje
 Pietje - maandag 21 februari 2011 - 14:50   quote  deeplink  
Ik heb het zojuist ook gehoord en gelezen. De KNVB geeft opnieuw en op niet mis te verstane wijze zijn proeve van partijdigheid af. Dit is ronduit schandalig! Ik heb de beelden gisteren gezien en die logen er bepaald niet om. Bovendien heeft Toivonen alles zelf toegegeven!
Ik lijd zeker niet aan Calimero-gedrag, maar is de KNVB ook zo coulant wanneer het een Ajax-speler zou betreffen? Ik dacht het niet, dat heeft de geschiedenis ons wel geleeerd. Dit staaltje van regelrechte partijdigheid (immers PSV-Ajax staat op de agenda..!) van de KNVB doet mij denken aan een akkefietje van jaren geleden, toen Mark van Bommer en Rafael van der Vaart tijdens de toenmalige wedstrijd PSV-Ajax met elkaar overhoop lagen. Beide spelers sloegen en trapten naar elkaar en werden terecht door de arbiter van het veld gezonden. De KNVB schorste Van der Vaart voor een aantal wedstrijden (ik weet niet meer hoeveel) en Van Bommel werd....? Inderdaad: vrijgesproken. Gebrek aan bewijs. Wat was ik toen gigantisch kwaad. Meten met twee maten noemden en noemen we dat. Die gasten in Zeist zijn onverbeterlijke non-valeurs!! :-(((((
Ride
 Ride - maandag 21 februari 2011 - 14:50   quote  deeplink  
Precies... na 7 jaar aan alle kanten genaaid worden begint het nu steeds meer op te vallen.

We mogen geen kampioen meer worden maar met de spelers van de afgelopen zondag worden we het ook niet.
Pietje
 Pietje - maandag 21 februari 2011 - 14:51   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 21 februari 2011 - 14:49 schreef verbrande harry het volgende:

[..]

mee eens, maar het neemt wel schrijnende vormen aan.
Juist, harry, zie mijn stukje hierboven!
Jelle
 Jelle - maandag 21 februari 2011 - 14:59   quote  deeplink  
Dat Toivonen een nogal vervelende speler is mag duidelijk zijn maar het gezeur over dat de knvb hierbij ajax zou "naaien" is natuurlijk onzin. Als je kijkt naar Ajax - VVV Venlo had Enoh in deze wedstrijd zeker voor een aantal overtredingen in de eerste helft een gele kaart moeten krijgen wat hem zou schorsen voor zondag. De KNVB benadeelt ajax dus totaal niet
nora
 nora - maandag 21 februari 2011 - 15:00   quote  deeplink  
Hallo KNVB jullie worden openlijk belachelijk gemaakt door de grootste maatennaaier van de eredivisie dit seizoen IN GROOTBEELD te zien dat hij gewoon heerlijk op de voet gaat staan van de nac speler heeft hij geleerd van Bakkal en hij geeft het gewoon via een intervieuw toe en de slappe dweilen van de KNVB doen niks !!! maar o wee alls Jantje met zijn dronken kop kakkerlakken op het bekerfeest dan is dat wel provoceren en wordt hij geschorst ,heren van KNVB wordt het niet is tijd om de spelers die fysiek mensen provoceren is te schorsen of is dat minder erg als schelden ??? dit is het moment om eindelijk is die figuren aan te pakken !!!
Hasjkoph
 Hasjkoph - maandag 21 februari 2011 - 15:02   quote  deeplink  
Enoh had idd geel moeten krijgen ja..
Maar het is zeg maar Ajax indirect naaien..
Hierdoor kan hij gewoon spelen tegen ons, waardoor dat eventueel gevaarlijk kan zijn..
Ben het voor de rest helemaal eens met Pietje.
Vind zelf ook gewoon dat je van uit je eigen kracht moet winnen..
Ride
 Ride - maandag 21 februari 2011 - 15:02   quote  deeplink  
Pak ze Nora...
Ride
 Ride - maandag 21 februari 2011 - 15:04   quote  deeplink  
Gaat het niet om.. is gewoon dubbele maatstaf.

Teringhonden zijn het daar bij de KNVB.
Net wat Nora zegt.. Bakkal mag een knietje aan Suarez uitdelen als hij zijn veters strikt en die transeksuele Barbie mag op een voet staan. Er om lachen en zich zelf slimmer noemen dan de tegenstander.
2e minuut rood volgende week.
Jelle
 Jelle - maandag 21 februari 2011 - 15:05   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 21 februari 2011 - 15:02 schreef Hasjkoph het volgende:
Hierdoor kan hij gewoon spelen tegen ons, waardoor dat eventueel gevaarlijk kan zijn..
Dan heeft dus zowel ajax als psv geluk gehad dat het een belangrijke middenvelder niet kwijt is voor aanstaande zondag. Het zal aanhaken of afhaken worden voor ajax
Hasjkoph
 Hasjkoph - maandag 21 februari 2011 - 15:08   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 21 februari 2011 - 15:05 schreef Jelle het volgende:

[..]

Dan heeft dus zowel ajax als psv geluk gehad dat het een belangrijke middenvelder niet kwijt is voor aanstaande zondag. Het zal aanhaken of afhaken worden voor ajax
Enoh vind ik op dit moment geen belangrijke middenvelder.. Onder Jol was hij dat wel, nu zou iemand anders hem kunnen opvangen..
Toivonen is wel een belangrijke middenvelder..
Jelle
 Jelle - maandag 21 februari 2011 - 15:13   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 21 februari 2011 - 15:08 schreef Hasjkoph het volgende:

[..]

Enoh vind ik op dit moment geen belangrijke middenvelder.. Onder Jol was hij dat wel, nu zou iemand anders hem kunnen opvangen..
Nou doordat de Zeeuw een tijdje uit de roulatie is zie ik niet in wie er als verdedigende middenvelder zou moeten spelen, als speler ben ik het met je eens dat Enoh op het moment behalve zijn werklust weinig toevoegd.
Hasjkoph
 Hasjkoph - maandag 21 februari 2011 - 15:19   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 21 februari 2011 - 15:13 schreef Jelle het volgende:

[..]

Nou doordat de Zeeuw een tijdje uit de roulatie is zie ik niet in wie er als verdedigende middenvelder zou moeten spelen, als speler ben ik het met je eens dat Enoh op het moment behalve zijn werklust weinig toevoegd.
De Zeeuw is idd weg, dan krijg je De Jong en Lindgren of een jeugdspeler, wat ook neit geweldig is..
Waarom is Lodeiro geblesseerd.. Hij zou deze maand dacht ik terugkomen?
Brandje
 Brandje - maandag 21 februari 2011 - 15:32   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 21 februari 2011 - 14:50 schreef Pietje het volgende:
Ik heb het zojuist ook gehoord en gelezen. De KNVB geeft opnieuw en op niet mis te verstane wijze zijn proeve van partijdigheid af. Dit is ronduit schandalig! Ik heb de beelden gisteren gezien en die logen er bepaald niet om. Bovendien heeft Toivonen alles zelf toegegeven!
Ik lijd zeker niet aan Calimero-gedrag, maar is de KNVB ook zo coulant wanneer het een Ajax-speler zou betreffen? Ik dacht het niet, dat heeft de geschiedenis ons wel geleeerd. Dit staaltje van regelrechte partijdigheid (immers PSV-Ajax staat op de agenda..!) van de KNVB doet mij denken aan een akkefietje van jaren geleden, toen Mark van Bommer en Rafael van der Vaart tijdens de toenmalige wedstrijd PSV-Ajax met elkaar overhoop lagen. Beide spelers sloegen en trapten naar elkaar en werden terecht door de arbiter van het veld gezonden. De KNVB schorste Van der Vaart voor een aantal wedstrijden (ik weet niet meer hoeveel) en Van Bommel werd....? Inderdaad: vrijgesproken. Gebrek aan bewijs. Wat was ik toen gigantisch kwaad. Meten met twee maten noemden en noemen we dat. Die gasten in Zeist zijn onverbeterlijke non-valeurs!! :-(((((
Al krijgt Toivonen tien wedstrijden voor zijn aktie dan nog maakt het niks uit want hij gaat gewoon in beroep en kan gewoon spelen as zondag.
Dat akkefietje tussen Bommel en VDV is mij niet helemaal meer bekend. Was dat niet dat VDV schopte toen er een opstootje was en een speler van psv op de grond lag????? Ik weet nog wel dat Bommel ook geschorst werd na een elleboog tegen Ajax en toe fijn geopereerd kon worden dus hij loerde op een schorsing.
Brandje
 Brandje - maandag 21 februari 2011 - 15:33   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 21 februari 2011 - 15:19 schreef Hasjkoph het volgende:

[..]

De Zeeuw is idd weg, dan krijg je De Jong en Lindgren of een jeugdspeler, wat ook neit geweldig is..
Waarom is Lodeiro geblesseerd.. Hij zou deze maand dacht ik terugkomen?
Lodeiro heeft twee keer een middenvoetsbeentje gebroken wat een nare blessure is
Brandje
 Brandje - maandag 21 februari 2011 - 15:34   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 21 februari 2011 - 15:02 schreef Hasjkoph het volgende:
Toivonen had altijd gespeeld want hij was gewoon in beroep gegaan!!
nummer10
 nummer10 - maandag 21 februari 2011 - 15:36   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 21 februari 2011 - 15:08 schreef Hasjkoph het volgende:

[..]

enoh ruimt veel op hoor vergis je niet !!! tuurlijk zijn passing.. tjah maar geloof me tis gewoon een goeie stofzuiger !!
Hasjkoph
 Hasjkoph - maandag 21 februari 2011 - 15:37   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 21 februari 2011 - 15:36 schreef nummer10 het volgende:

[..]

enoh ruimt veel op hoor vergis je niet !!! tuurlijk zijn passing.. tjah maar geloof me tis gewoon een goeie stofzuiger !!
Weet ik, dat vind ik ook, alleen vond ik hem onder Jol veel belangrijker dan nu..
Brandje
 Brandje - maandag 21 februari 2011 - 15:37   quote  deeplink  
quote:

[..]

Ik vind dat De Jong totaal niet uit de verf komt als centrale middenvelder.
Hasjkoph
 Hasjkoph - maandag 21 februari 2011 - 15:41   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 21 februari 2011 - 15:37 schreef Brandje het volgende:

[..]

Ik vind dat De Jong totaal niet uit de verf komt als centrale middenvelder.
Hij moet ook in de spits staan, of op 10, maar daar staat Eriksen en heb veel liever De Jong in de spits en Eriksen op 10

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 21 februari 2011 door Hasjkoph --
Brandje
 Brandje - maandag 21 februari 2011 - 15:42   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 21 februari 2011 - 15:41 schreef Hasjkoph het volgende:

[..]

Hij moet ook in de spits staan, of op 10, maar daar staat Eriksen en heb veel liever De Jong in de spits en Eriksen op 10
De Jong is ook geen spits. Wel onze spits op dit moment.
nummer10
 nummer10 - maandag 21 februari 2011 - 15:42   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 21 februari 2011 - 15:37 schreef Hasjkoph het volgende:

[..]

Weet ik, dat vind ik ook, alleen vond ik hem onder Jol veel belangrijker dan nu..
mjah toen had je ook een dezeeuw ernaast en ruimde ze met zijn 2en enorm veel op.. Dezeeuw is er niet en dejong ruimt geen fuck op.. dus enoh moet al het verdedigendewerk in zijn uppie doen nu..
Hasjkoph
 Hasjkoph - maandag 21 februari 2011 - 15:44   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 21 februari 2011 - 15:42 schreef nummer10 het volgende:

[..]

mjah toen had je ook een dezeeuw ernaast en ruimde ze met zijn 2en enorm veel op.. Dezeeuw is er niet en dejong ruimt geen fuck op.. dus enoh moet al het verdedigendewerk in zijn uppie doen nu..
En die kan het ook niet allemaal alleen, waardoor de aanval ook helemaal terug moet..
Ajax we love you
 Ajax we love you - maandag 21 februari 2011 - 15:57   quote  deeplink  
quote:

[..]

Ben het hier mee eens, enoh heb je echt nodig tegen PSV. Hij zorgt met zijn acties dat ze niet meer fit verder kunnen spelen en doet het vaak heel slim. Laat enoh maar even op het voetje gaan staan van onze barbie "Ken" kijken of hij dat dan nog zo leuk vind, want blijkbaar mag dat van de knvb. Alleen acties die rood zouden betekenen worden behandeld en andere overtredingen niet, dus met zijn allen jongens op de voetjes trappen als je achteruitloopt, doe ik ook met voetbal!! en als Ajax geen kaart daarvoor krijgt voerlen ze zich op hun teentjes getrapt ;)
nora
 nora - maandag 21 februari 2011 - 16:21   quote  deeplink  
Ondanks dat hij in beroep zou gaan moet hij toch aangepakt worden zo dat die zogenaamde slimme viking weer normaal kan gaan voetballen zonder zijn collega voetballers straffen aan te naaien.En dat is wat de KNVB MOET doen.
nora
 nora - maandag 21 februari 2011 - 16:23   quote  deeplink  
En dat we Drost niet hebben gekocht kost ons vrees ik de titel we hebben gewoon geen echte spits.Ik zou als alternatief toch voor de Jong in de spits gaan en Hammie op links en sulejmanie op rechts en de Zeeuw ondanks zijn ongemak op rechter middenveld.
Sphinx
 Sphinx - maandag 21 februari 2011 - 16:31   quote  deeplink  
Als enoh zo te keer gaat tegen psv kun je er op wachten dat ajax gewoon met 10man speelt want elke scheidrechter die geeft gewoon rode kaarten weg aan de tegenstander van psv zodat ze kunnen winnen :)

Willem 2 hadden de eindhovenaren er zelf 2 nodig om te kunnen beide ontrecht en nu tegen nac zijn ze er ook weer 1 nodig wat niet terecht was. Ajax krijgt zondag rood waardoor we de wedstrijd verliezen let maar op!!!.
TomvD
 TomvD - maandag 21 februari 2011 - 16:39   quote  deeplink  
Ik hoorde dat PSV dit seizoen al 8x tegen 10 man heeft gespeeld. En 1x dan tegen 9 van WillemII. In het begin is het altijd toeval lijkt het, maar nu begint het echt erg op te vallen!
Guyt
 Guyt - maandag 21 februari 2011 - 16:48   quote  deeplink  
Laten we ons niet druk maken om Stoeivonen dat verwijfde figuur loopt nog net niet met een handtasje in het veld.
Ajax we love you
 Ajax we love you - maandag 21 februari 2011 - 16:53   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 21 februari 2011 - 16:48 schreef Guyt het volgende:
Laten we ons niet druk maken om Stoeivonen dat verwijfde figuur loopt nog net niet met een handtasje in het veld.
whawhawhahaha Hij trekt ook zijn hakken aan na de training, zo kwam hij erachter dat het pijn doet als je op iemand zijn tenen staan, hoop dat een paar dames het bij hem terug willen doen. Hierbij roep ik alle blonde lekkere amsterdamse chicks op om deze week in eindhoven uit te gaan en als je die blondse barbie ziet een drankje aan te bieden en met je naalshak hard op zijn teen te staan!!! bij een foto vergoed ik je drankje die je verspeeld heb aan hem.
ALTIJD PRIJS IN DE K
 ALTIJD PRIJS IN DE K - maandag 21 februari 2011 - 17:23   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 21 februari 2011 - 14:50 schreef Pietje het volgende:
+ 1027
joduh
 joduh - maandag 21 februari 2011 - 17:25   quote  deeplink  
+1028
ALTIJD PRIJS IN DE K
 ALTIJD PRIJS IN DE K - maandag 21 februari 2011 - 17:28   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 21 februari 2011 - 17:25 schreef joduh het volgende:
+1028
He man!!!
Pim
 Pim - maandag 21 februari 2011 - 17:31   quote  deeplink  
+1029
ALTIJD PRIJS IN DE K
 ALTIJD PRIJS IN DE K - maandag 21 februari 2011 - 19:18   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 21 februari 2011 - 17:31 schreef Pim het volgende:
+1029
LOL!!

nou wie pakt die magische 1030????
biba1970
 biba1970 - maandag 21 februari 2011 - 19:49   quote  deeplink  
in het bedrijfsleven hadden ze hem al een koppie kleiner gemaakt hij is echt een mannetje dat je doet verraden bij de baas vuile maten naaier
ALTIJD PRIJS IN DE K
 ALTIJD PRIJS IN DE K - maandag 21 februari 2011 - 19:59   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 21 februari 2011 - 19:49 schreef biba1970 het volgende:
in het bedrijfsleven hadden ze hem al een koppie kleiner gemaakt hij is echt een mannetje dat je doet verraden bij de baas vuile maten naaier
+ 1030!!!!!! jaja!!!! heuuuuujj heu heu!!!
Pietje
 Pietje - maandag 21 februari 2011 - 21:33   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 21 februari 2011 - 15:32 schreef Brandje het volgende:

[..]

Al krijgt Toivonen tien wedstrijden voor zijn aktie dan nog maakt het niks uit want hij gaat gewoon in beroep en kan gewoon spelen as zondag.
Dat akkefietje tussen Bommel en VDV is mij niet helemaal meer bekend. Was dat niet dat VDV schopte toen er een opstootje was en een speler van psv op de grond lag????? Ik weet nog wel dat Bommel ook geschorst werd na een elleboog tegen Ajax en toe fijn geopereerd kon worden dus hij loerde op een schorsing.
De preciese details ken ik niet meer, Brandje. Door dit gedoe met Toivonen, kwam dat oude geval even mijn oude hersens binnendrijven. Ik weet nog wel, dat ik furieus was toen Van Bommel destijds werd vrijgesproken en Van der Vaart geschorst werd. Voor hetzelfde euvel...
TomvD
 TomvD - maandag 21 februari 2011 - 21:46   quote  deeplink  
Ze hebben het bij Voetbalinternational ook al aangegeven. Een schande is dit. Ik ben persoonlijk van mening dat wanneer de KNVB hier nog steeds niets mee gaat doen, hun daarbij Flinke imago schade oplopen. En ook PSV, dat zegt dat het hoort bij voetbal en dat Toivonen dit slim gedaan heeft. Stomme boeren;)
alibabba
 alibabba - maandag 21 februari 2011 - 22:30   quote  deeplink  
Toivonen was gisteren zwaar irritant, maar Ben Kadaverkort is een pipo en hij moet zoiets aanvoelen en die speler van Nac er niet af sturen met een 2e gele kaart. Toch zeg ik dat we er niets over moeten zeggen, want wij hadden met Suarez ook een speler die niet helemaal vrijuit ging. Suarez is voor mij een held en een Ajacied forever, maar het gedrag van hem heeft mij vaak tegen de borst gestoten.
schapio
 schapio - dinsdag 22 februari 2011 - 00:00   quote  deeplink  
als de scheids hem er niet af wil sturen moeten onze jongens dat zelf maar doen, niet al te opvallend boven de enkels afzagen.
adriu
 adriu - dinsdag 22 februari 2011 - 00:54   quote  deeplink  
en wie fluit er bij de wedstrijt psv - ajax ? vinkie BOY!
biba1970
 biba1970 - dinsdag 22 februari 2011 - 09:16   quote  deeplink  
laat hem maar lekker voetballen toivonen hij hoeft niet geschorst te worden let maar eens op iedere wedstrijd gaan ze hem op zoeken en zodra ze hem kunnen pakken is het tijd voor hem ik vind het schandalig van de knvb en schapio je hebt gelijk.
PSVMocro
 PSVMocro - dinsdag 22 februari 2011 - 09:24   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 21 februari 2011 - 22:30 schreef alibabba het volgende:
Toivonen was gisteren zwaar irritant, maar Ben Kadaverkort is een pipo en hij moet zoiets aanvoelen en die speler van Nac er niet af sturen met een 2e gele kaart. Toch zeg ik dat we er niets over moeten zeggen, want wij hadden met Suarez ook een speler die niet helemaal vrijuit ging. Suarez is voor mij een held en een Ajacied forever, maar het gedrag van hem heeft mij vaak tegen de borst gestoten.
Ik vind dat juist altijd een kracht van Suarez. Zo een speler heb je nodig, want met ideale schoonzonen win je de oorlog niet. Bij mij begint de grens van het ontoelaatbare als je tegenstanders gaat blesseren, racistische opmerkingen maakt of gaat spugen, dat gaat te ver. Voor de rest is het gewoon een onderdeel van de sport geworden om spelers op allerlei manieren uit hun spel te halen. Kijk naar Heitinga die in de FA-cup tegen Chelsea hard tegen Ashley Cole opliep, toen ze penalties moesten nemen. Hij gaf toe dat het bewust was om te provoceren. Vervolgens schiet Cole hoog over. Misschien toch uit zijn concentratie gehaald. Everton door, Chelsea uitgeschakeld...dus heeft Heitinga dat prima gedaan.

quote:
Op maandag 21 februari 2011 - 21:46 schreef TomvD het volgende:
Ze hebben het bij Voetbalinternational ook al aangegeven. Een schande is dit. Ik ben persoonlijk van mening dat wanneer de KNVB hier nog steeds niets mee gaat doen, hun daarbij Flinke imago schade oplopen. En ook PSV, dat zegt dat het hoort bij voetbal en dat Toivonen dit slim gedaan heeft. Stomme boeren;)
Ja, en toen Perez de grensrechter kankerneger had genoemd, kwam Jaakke op tv om te zeggen dat ze geen koorknapen zijn. Alle clubs hebben zo hun mindere momenten. Ik vind het namelijk ook niet ok dat Brands onsportief gedrag verdedigd. Daar moet je als club afstand van nemen vanwege de jeugd.

Verder moet die Derksen zich niet zo opwinden. Hij glundert bij de verhalen van vroeger waarbij spelers door Van Hanegem, Israël, Neeskens, etc. van het veld werden getrapt, maar krijgt bijna een hartaanval tijdens zijn tirade over een speler die 2 seconde op iemands voet stond.
nora
 nora - dinsdag 22 februari 2011 - 09:36   quote  deeplink  
Beste psv maatje,het is een heel verschil of je hard speelt of als een gluiperige matennaaier iemand er in wil luizen,het is een heel verschil als als heitinga iemand uit zijn spel wil halen door licht tegen hem aan te lopen met een strafschop of dat een of ander rel nicht op je voet gaat staan met zijn volle gewicht dat is namelijk gewoon een rode kaart ook volgens onze oud scheidsrechters Dick Jol en Mario v/d Ende ,maar als deze rel nicht niet geschorst wordt zal hij waarschijnlijk vogel vrij verklaard worden op de voetbalvelden en zullen ze hem op zoeken en ik denk ook dat de scheidsrechters hem niet gaan beschermen en hem van af heden geel gaan geven voor zijn rol partijen ,het is ook wel een idee om als hij op de grond ligt te kermen zoals gewoonlijk even op zijn hand te staan ,en dat die voetballer die dat heeft gedaan later in een intervieuw ook gaat vertellen wat een slimme voetballer hij is.Ik denk dat er een slechte tijd voor hem aankomt als hij UIT speelt ik kan niet wachten .
biba1970
 biba1970 - dinsdag 22 februari 2011 - 09:38   quote  deeplink  
Het bekt wel lekker op zich, 'de nieuwe Suarez'. Maar Ola Toivonen is natuurlijk geen nieuwe Suarez. Dat Chris Zegers-haar alleen al, met die eigenwijze blonde lok, tot net over zijn ogen.

In Zuid-Amerika houden ze daar helemaal niet van, van Chris Zegers-haar. Mannen met lang haar knopen daar liever een stuk kabeltouw om hun voorhoofd, of ze laten het woest wapperen juist, zoals Mario Kempes en Leopoldo Luque.

Eerst een crèmespoeling, daarna föhnen en dan nonchalant een beetje wax, zoals Chris Zegers en Ola Toivonen; Zuid-Amerikaanse mannen doen daar niet aan. Dat vinden ze voor mietjes.

Maar het echte bewijs dat Toivonen vooral niet de nieuwe Suarez is, leverde hij zondagavond zelf, toen hij uit ging leggen hoe dat nou zat met al die irritante provocaties. ,,Ik ben gewoon slim in het veld,'' zei Ola Toivonen toen. Hij glimlachte er een heel klein beetje bij.

Het is zo'n ogenschijnlijk alledaagse quote die alles zegt. Luis Suarez zou dat nooit zeggen over zichzelf, dat hij 'gewoon slim is in het veld'. Die ziet dat namelijk niet zo. Die besluit dat niet van tevoren, dat hij vandaag eens even lekker slim gaat zijn in het veld. Die hoeft niet zo nodig slim te zijn. Die wil winnen en verder niets.

Steeds als Luis Suarez een tegenstander naaide, door weer eens opzichtig over een been heen te duikelen, besloot hij dat in een fractie van een seconde. In het heetst van de strijd, zeg maar. Luis mag dan over lijken gaan, een uitgekookte moordenaar is het natuurlijk niet. Veel eerder een etterbak. Een irritante smeerlap, desnoods.

Die beet in het sleutelbeen van Otman Bakkal, het was waanzin, maar het gebeurde opeens, midden in een kooigevecht. Een soort poging tot doodslag, maar niet met voorbedachte rade. Luis was boos en dan wordt hij een beetje knettergek, soms.

Maar Suarez naait niet om het naaien. Toivonen wel. Je zag dat gelijk bij die twee momenten met Gudelj zondag. Het was nog net niet ingestudeerd, maar wel overduidelijk van te voren bedacht.

Eerst je noppen in de voet van je tegenstander planten, stomtoevallig de aller jongste speler in het veld. Daarna sluw wachten op een reactie en dan opzichtig doorrollen, als een crash test dummy, alsof je doodgaat bijna. Het is matennaaien uit het boekje. Zuigen met een grote z.

Je zou dat slim kunnen noemen, want zijn elftal had er overduidelijk baat bij. Als Ola Toivonen niet zo oneindig slim was geweest, had PSV misschien wel helemaal niet gewonnen zondag.

Maar toch. Ola Toivonen kan doorvoetballen tot hij een ons weegt, zo groots als Luis Suarez zal hij nooit worden uitgezwaaid. Nergens. Ola Toivonen is typisch zo'n voetballer die je onmogelijk in je hart kunt sluiten, hoeveel wedstrijden hij ook voor je wint. Een speler waar je soms heel koud van wordt, maar nooit echt warm.

Te slim, denk ik, in het veld.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3143
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: De blonde, Zweedse, irritante matennaaier Toivonen ontsnapt aan schorsing

0.0094010