BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Huntelaar, bij Schalke'04 hard op weg naar zijn zoveelste miskleun

Headliner: Ajax Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
verbrande harry
 verbrande harry - woensdag 23 februari 2011 - 09:43   quote  deeplink  
Klaas-Jan Huntelaar vestigde zondag een nieuw negatief record. Al 914 minuten staat hij zogenaamd droog. Anders gezegd: in twaalf wedstrijden op rij scoorde hij niet voor Schalke 04. Dat is natuurlijk veel te lang voor een spits, die om zijn doelpunten werd aangetrokken. Het kritieke punt lijkt stilaan bereikt.

Sinds zijn vertrek bij Ajax doolt Huntelaar door diepe dalen. Bij Real Madrid ging het nog niet zo heel slecht: acht treffers in twintig duels. Maar hij was meer invaller dan basisspeler bij de Spaanse topper. Na een half jaar werd ook hij opgeruimd. De schoonmaakwoede in Madrid trof bijna alle zes Nederlanders. Een andere president, Florentino Pérez, was meer gecharmeerd van namen als onder anderen Cristiano Ronaldo, Kaká en Karim Benzema.

AC Milan
In de zomer van 2009 week Huntelaar opgelucht uit naar AC Milan. Een goed gesprek met trainer Leonardo had hem overtuigd. De Italiaanse club snakte naar zijn doelpunten. De schutter van weleer zou weer opbloeien in Milaan. Hij had de juiste keuze gemaakt, verzekerde hij de critici die hem een transfer naar Tottenham Hotspur hadden aangeraden.

Bij AC Milan kwam hij tot slechts zeven goals in 25 wedstrijden in de Serie A. Huntelaar moest na zijn late overstap merkbaar wennen aan het stugge voetbal in Italie en presenteerde pas na vier maanden zijn eerste doelpunt. Het seizoen zwabberde van teleurstelling naar opleving en terug. Hij slaagde weer niet als goalgetter in het buitenland. Hij bracht meer tijd door in de dug-out dan op het veld. De flop in Milaan schaadde ook zijn deelneming aan het WK in Zuid-Afrika.

Bert van Marwijk prefereerde Robin van Persie als diepe spits in het Nederlands elftal. Het experiment met de technicus van Arsenal mislukte in feite, maar Huntelaar mocht slechts minuten bijeensprokkelen als invaller. Krap een helft was hij in totaal actief. Bij AC Milan was de situatie, met de komst van Zlatan Ibrahimovic, alweer uitzichtloos. Huntelaar wilde voor alles regelmatig spelen en snakte naar serieuze erkenning van een club die in zijn capaciteiten geloofde.

Schalke'04
Op de allerlaatste dag van de transferperiode in de zomer 'vluchtte' Huntelaar naar de Bundesliga. Liefst veertien miljoen euro maakte Schalke 04 over naar Milan. Trainer Felix Magath had nog nooit zoveel geld uitgegeven voor een speler en knuffelde de aanwinst als de toekomstige topscorer. De eerste tien wedstrijden sierde Huntelaar op met zeven doelpunten. Het legioen in Gelsenkirchen adoreerde hem als de nieuwe 'Bomber'. Maar ineens raakte het kanon onklaar. Sinds de laatste goal op 13 november tegen VfL Wolfsburg trad de stilte in.

Het record bij Real Madrid en AC Milan, waar hij 880 minuten achtereen niet scoorde, werd tegen Borussia Monchengladbach gebroken. En weer wisselde Magath de tobbende Nederlandse spits in de slotfase. Wat is toch het verschil met Oranje, waar Huntelaar niet minder dan tien keer raak schoot in de laatste zes interlands? Simpel het systeem, de wijze van aanvallen. In het Nederlands elftal fungeert hij als diepe spits. In en rond het strafschopgebied mag hij in alle vrijheid loeren op zijn kansen. Bij Schalke verlangt Magath meer van hem en zal ook nooit de tactiek afstemmen op een centrale aanvaller. Om die reden verkommerde hij ook bij AC Milan.

En zo ontaardt ook de Bundesliga in de zoveelste miskleun voor Huntelaar. Alweer de verkeerde keuze. En helaas voor hem andermaal de bevestiging dat hij met zijn specifieke kwaliteiten in het buitenland alleen daadwerkelijk kan aarden in Engeland. Bij Tottenham had Rafael van der Vaart voor hem een droomproductie kunnen opstarten. Wanneer breekt de relatie met Schalke, waar de wispelturige Magath al lang spijt heeft van het dure meerjarige contract voor Huntelaar? En hoe moet het straks verder bij Oranje, nu de in vorm geraakte Van Persie zijn revanche wil als de meest ideale nummer negen..?

http://www.ajaxf-side.nl/shownews.asp?id=15752
verbrande harry
 verbrande harry - woensdag 23 februari 2011 - 09:44   quote  deeplink  
ik zou het toch proberen om hem komende zomer terug naar mokum te halen,ik weet dat het moeilijk word maar deze spits hebben we hard nodig.
Brandje
 Brandje - woensdag 23 februari 2011 - 09:52   quote  deeplink  
Jammer dat hij naar clubs is gegaan die een systeem spelen wat niet het juiste is voor hem. In de zestien van de tegenstander is er geen betere spits te vinden. Op de counter heb je helemaal niks aan hem en ook meevoetballend is hij niet de beste.
Dus KJ. je bent financieel binnen dus ga lekker weer genieten van het spelletje en kom terug naar Ajax!
tommie77
 tommie77 - woensdag 23 februari 2011 - 10:20   quote  deeplink  
Halen Halen Halen
thomASS
 thomASS - woensdag 23 februari 2011 - 11:10   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 23 februari 2011 - 09:52 schreef Brandje het volgende:
Jammer dat hij naar clubs is gegaan die een systeem spelen wat niet het juiste is voor hem. In de zestien van de tegenstander is er geen betere spits te vinden. Op de counter heb je helemaal niks aan hem en ook meevoetballend is hij niet de beste.
Dus KJ. je bent financieel binnen dus ga lekker weer genieten van het spelletje en kom terug naar Ajax!
Juist! Klopt helemaal. Het is geen counterspits, zelf een man voorbij spelen kan hij niet. Maar in het Ajax systeem is hij dodelijk. In zo'n systeem is hij een van de beste van zijn soort, zo niet de beste..
Ride
 Ride - woensdag 23 februari 2011 - 11:39   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 23 februari 2011 - 11:10 schreef thomASS het volgende:

[..]

Juist! Klopt helemaal. Het is geen counterspits, zelf een man voorbij spelen kan hij niet. Maar in het Ajax systeem is hij dodelijk. In zo'n systeem is hij een van de beste van zijn soort, zo niet de beste..
Zie Nederlands Elftal.. daar krijgt hij ook mooie voorzetten die hij erin kan koppen of rammen.
Met Eriksen plaats je Huntelaar zo een bal voor de voeten die hij in het doel kan rammen.

Huntelaar terug... (voor mij grotere held dan Suarez... geen kaartennaaier en valler)
Pietje
 Pietje - woensdag 23 februari 2011 - 13:28   quote  deeplink  
En toch is het gek! Toen Klaas Jan net bij Schalke was, scoorde hij nagenoeg elke wedstrijd. Ook bij het Nederlands Elftal, zoals Ride hierboven stelt, scoort hij ook (bijna) altijd. Als ik me niet vergis heeft hij bij Ajax ook eens zo'n periode gehad.
Van mij mag hij weer naar Ajax komen, graaf zelfs, maar dat verwacht ik eerlijk gezegd niet. Dat zou een erg grote nederlaag voor hem zijn: Bij Real Madrid: niet gered, bij AC Milan: niet gered en dan nu ook bij Schalke: niet gered. Dat etiket wil hij nooit opgeplakt krijgen. Ik denk echt dat hij voorlopig bij die Duitsers blijft. Klaas Jan kennende, zullen die doelpunten echt wel weer komen!

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 23 februari 2011 door Pietje --
joduh
 joduh - woensdag 23 februari 2011 - 13:53   quote  deeplink  
ik ben geen echte kjh fan man.....maar ik zie hem liever in de spits dan wat er nu loopt!!!!hahahahah;-)
ALTIJD PRIJS IN DE K
 ALTIJD PRIJS IN DE K - woensdag 23 februari 2011 - 13:54   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 23 februari 2011 - 13:53 schreef joduh het volgende:
ik ben geen echte kjh fan man.....maar ik zie hem liever in de spits dan wat er nu loopt!!!!hahahahah;-)
niet grappig!! meer bier?
remco k
 remco k - woensdag 23 februari 2011 - 18:45   quote  deeplink  
vind het ook een beetje misplaatst Joduh, inderdaad nog maar een biertje erbij...
Ajx
 Ajx - woensdag 23 februari 2011 - 19:34   quote  deeplink  
maar als Ajax hem kan halen, direct doen zou ik zeggen heh??? dan maar 10 miljoen besteden van Suarez voor een topspits, of El Ham ermee geven!!
Loetje
 Loetje - woensdag 23 februari 2011 - 19:35   quote  deeplink  
ik ben het compleet met jullie racties eens over wat voor een soort spits hij is!
maar ik vind ook dat hij toen het wel goed ging veel te veel onder druk stond door magath!
maar weten jullie nog toen hij elke wedstrijd scoorde dat hij zei dat hij verwacht dat huntelaar nog meer goals moest maken per wedstrijd!
en vlak daarna is het wel achteruit gegaan, natuurlijk is dat vast niet de hoofdoorzaak maar toch!
kjh is voor mij de beste spits in de 16
en hij rocht zich altijd weer op, alleen voetbalt hij wel bij een club waarbij als het te lang niet goed gaat, dat ze zeggen ga maar!
dus hopelijk beseft hij dat hij de verkeerde clubs gehad heeft en komt hij terug!
ik denk dat hij het zelf onderhand ook wel wil!
hij is van harte welkom!

ik hoop sowiezo aanstaande zomer op een aantal oud ajacieden
zoals pisvee waarschijnelijk mark de trapper, en ruud van megazooi terug wil halen
hoop ik dat Klaas jan huntelaar, clarence seedorf, zdenek grygera en/of christian chivu terug komen, of is dat zon rare gedache? zouden ze haalbaar zijn?
wat zou huntelaar volgens jullie moeten kosten?
ajax Jood 5.
 ajax Jood 5. - woensdag 23 februari 2011 - 19:36   quote  deeplink  
Huntelaar zou het perfecte aanspeelpunt zijn voorin, klaas jan staat bij ajax garant voor 30 doelpunten, omdat wij bijna hetzelfde spelletje spelen zoals oranje. Veel voorzetten e.d. Voor een miljoen of 10 zeker halen !!!
Loetje
 Loetje - woensdag 23 februari 2011 - 19:50   quote  deeplink  
ik vind huntelaar niet echt een aanspeelpunt, vind hem gewoon een fenomenale afmaker, en bij ajax ligt er ook veel minder druk op hem
Ajx
 Ajx - woensdag 23 februari 2011 - 20:50   quote  deeplink  
ik denk dat schalke Huntelaar voor ongeveer 10 miljoen wel wil laten gaa, misschien voor nog wel minder
Ronald 1960
 Ronald 1960 - donderdag 24 februari 2011 - 16:37   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 23 februari 2011 - 13:28 schreef Pietje het volgende:
En toch is het gek! Toen Klaas Jan net bij Schalke was, scoorde hij nagenoeg elke wedstrijd. Ook bij het Nederlands Elftal, zoals Ride hierboven stelt, scoort hij ook (bijna) altijd. Als ik me niet vergis heeft hij bij Ajax ook eens zo'n periode gehad.
Van mij mag hij weer naar Ajax komen, graaf zelfs, maar dat verwacht ik eerlijk gezegd niet. Dat zou een erg grote nederlaag voor hem zijn: Bij Real Madrid: niet gered, bij AC Milan: niet gered en dan nu ook bij Schalke: niet gered. Dat etiket wil hij nooit opgeplakt krijgen. Ik denk echt dat hij voorlopig bij die Duitsers blijft. Klaas Jan kennende, zullen die doelpunten echt wel weer komen!
helemaal met je eens, maar kunnen we hem niet halen en dan Mounir El Hamdaoui in de deal betrekken? lijkt mij een aardig idee....
joduh
 joduh - zaterdag 26 februari 2011 - 10:20   quote  deeplink  
ja strak plan man....the hunt back en we zwaaien met zijn allen naar hamdoewie
ajacied
 ajacied - dinsdag 01 maart 2011 - 15:32   quote  deeplink  
idd liever vandaag dan morgen !
Ajax we love you
 Ajax we love you - dinsdag 01 maart 2011 - 15:53   quote  deeplink  
Tja, ben geen KJH fan, maar idd beter als wat er nu rondloopt, maar hij is echt veel te duur voor Ajax. Ik zie dan liever Van Nistelrooij gratis naar Ajax gaan. Die kan beide systemen spelen en als hij 1 of 2 jaar heeft gespeeld voor Ajax, dan neemt die Castillion het van hem over.
Ajax-pwnt
 Ajax-pwnt - dinsdag 01 maart 2011 - 16:43   quote  deeplink  
Klaas Jan is het zelfde type speler als dost, daarbij komt het dat dost nog maar 20 is een talent voor de toekomst kan ook weer geld opleveren.
Als Klaas komt zou ik dat ook geen probleem vinden, voetballend niet sterk. maar een pure afmaker van rond de 25 meter van de goal. en in de 16 messcherp.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5908
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Huntelaar, bij Schalke'04 hard op weg naar zijn zoveelste miskleun

0.0060541