|
|
|
Loetje
|
|
|
Jongens A.s zondag je cruciale topper tegen psv. hopelijk is er nog geen topic over, anders mijn excuses! het wordt aanhaken of afhaken! ondanks dat psv voor mij favoriet is hoop ik dat we strijden met 0-2 winnen !
scoreverloop: 23 sulejmani 0-1 69 eriksen 0-2
succes allemaal |
|
|
|
|
Guyt
|
|
|
Gewoon winnen daar.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 23 februari 2011 door Guyt -- |
|
|
|
|
biba1970
|
|
|
afmaken die hap!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! |
|
|
|
|
Ajx
|
|
|
we kunne zowieso winnen, denkdat t mogelijk is, psv is erg slecht op t moment`en wij zijn in de mood naar boven, denk 0-3 |
|
|
|
|
Ride
|
|
|
|
|
|
Ride
|
|
|
|
|
|
Ride
|
|
|
We moeten winnen... dan zal Fside ook terugkomen gok ik.. |
|
|
|
|
dege
|
|
|
PSV draait inderdaad niet al te best maar die lampjes winnen wel nog vaak te makkelijk. Hoop echt en ik denk ook dat het zeker mogelijk is om de 3 punten mee te nemen naar Amsterdam. Hoop alleen dat Enoh zich niet te veel laat provoceren door hoe heet die die omgebouwde barbie, Toivonen. Dat is me wel een misselijkmakend mannetje zeg. Word lastig maar ik denk dat ze winnen, beter gezegd, ze moeten winnen anders haak je definitief af in de titelstrijd. |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
Dsudzak in minuut 1 een dubbele beenbreuk trappen en je loopt er over heen |
|
|
|
|
dege
|
|
|
Van de Wiel moet die Dsudzak gewoon voetballend uitschakelen en dat kan hij best, als je eigenlijk altijd de binnenkant dekt bij hem is hij al weg, want 9 van de 10 acties gaat hij naar binnen. In mijn ogen een heel voorspelbare voetballer die naast zijn schoenen loopt, die hele dsudzak. |
|
|
|
|
TomvD
|
|
|
Ajax moet en zal die wedstrijd gaan winnen. Ik hoop dat PSV vanavond tegen Lille een kutwedstrijd speelt. Lille zonder 7 basis spelers vorige week, en nog winnen die boeren niet. Ik hoop dat Lille nu wel met volledige sterkte naar die lampenkappen afreist. Het zou voor het Nederlandse voetbal natuurlijk niet zo fijn zijn, maar dat laat me nu koud. Misschien doet Lille er ook verstandig aan die Toivonen uit te dagen;) Misschien raakt Ballus Doedelzak ook wel geblesseerd? We zullen zien... Maar ook al strijden we sterk tegen sterk zondag: PSV wankelt al een aantal wedstrijden en hebben nu nog alle geluk aan hun zij. Wij blazen ze omver! Ajax komt terug in de titelstrijd en zal geen misstappen meer maken, niet in deze vorm. Ich bin dabij zondag:D! |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
Jongens, ik heb er een vreselijk slecht gevoel bij. PSV uit is hoe dan ook altijd vreselijk lastig voor ons. Ik heb er wat gegevens bijgezocht van de afgelopen 15 jaar en die zijn nou niet bepaald in ons voordeel. Sterker, het voorspelt niet veel goeds. Kijk en huiver:
1995/1996 = 2-0 1996/1997 = 1-1 1997/1998 = 1-1 1998/1999 = 3-1 1999/2000 = 4-0 2000/2001 = 1-1 2001/2002 = 1-1 2002/2003 = 2-0 2003/2004 = 2-2 2004/2005 = 2-0 2005/2006 = 1-0 2006/2007 = 1-5 2007/2008 = 0-0 2008/2009 = 6-2 2009/2010 = 4-3
Kortom, 1 x gewonnen, 6 x gelijkgespeeld en maar liefst 8 x verloren. Het doelsaldo over die 15 jaar: 17-31. Dit zijn bepaald geen cijfers om trots op te zijn, noch om met een gerust hart naar Eindhoven te gaan. Enig optimisme lijkt mij niet op zijn plaats. Helaas. PSV kan freewheelen met zijn 5 punten voorsprong plus aanzienlijk beter doelgemiddelde. Ajax daarentegen MOET winnen. Kunnen onze jongens met die druk omgaan? Ik hoop op een wonder, echter realist als ik ben verwacht ik een nederlaag, waarmee we afstand doen van onze kampioensaspiraties: 3-1.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 24 februari 2011 door Pietje -- |
|
|
|
|
Ride
|
|
|
Eens is de ommekeer Piet.. en die moet dit weekend komen. |
|
|
|
|
verbrande harry
|
|
|
quote: je moet zondag winnen in aidshoven anders nemen die lampen een afstand die moeilijk overbrugbaar is. |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote: Ik hoop het echt, Ride, maar ik schreef al, ik heb er een naar gevoel over. Als je PSV de afgelopen weken ziet stuntelen en met veel mazzel en tegen elke verhouding in de punten ziet pakken... Ik weet het niet. Over het algemeen men ik een positivo maar nu?? Nou goed, laten we maar duimen zondag... |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op donderdag 24 februari 2011 - 15:17 schreef verbrande harry het volgende:[..] je moet zondag winnen in aidshoven anders nemen die lampen een afstand die moeilijk overbrugbaar is. AIDShoven... whahahahaha, die kende ik nog niet. |
|
|
|
|
verbrande harry
|
|
|
quote: aidshoven,is al oud pietje whahahaha |
|
|
|
|
Ride
|
|
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote: Kan best, harry, maar ik kende hem niet, voor mij is-tie nieuw. Ik moest er hard om lachen. Nog een keer: whahahahahahahaha |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote: Nou, vooruit, ik loop in de polonaise met je mee!!!! Hahahaha |
|
|
|
|
verbrande harry
|
|
|
quote:Op donderdag 24 februari 2011 - 15:26 schreef Pietje het volgende:[..] Kan best, harry, maar ik kende hem niet, voor mij is-tie nieuw. Ik moest er hard om lachen. Nog een keer: whahahahahahahaha oke lach maar,maar denk aan je gebit anders pleurt hij uit je giegeltje...hehe |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote: Whahahaha. Kansloos, man. Ik heb al mijn echte tanden en kiezen nog. Wel allemaal gevuld, maar toch!!! Die zitten muurvast en ik kan er flink mee van me af bijten. Whahaha. Lol |
|
|
|
|
verbrande harry
|
|
|
quote:Op donderdag 24 februari 2011 - 15:31 schreef Pietje het volgende:[..] Whahahaha. Kansloos, man. Ik heb al mijn echte tanden en kiezen nog. Wel allemaal gevuld, maar toch!!! Die zitten muurvast en ik kan er flink mee van me af bijten. Whahaha. Lol is goed ouwe... |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
quote:Op donderdag 24 februari 2011 - 10:37 schreef dege het volgende:Van de Wiel moet die Dsudzak gewoon voetballend uitschakelen en dat kan hij best, als je eigenlijk altijd de binnenkant dekt bij hem is hij al weg, want 9 van de 10 acties gaat hij naar binnen. In mijn ogen een heel voorspelbare voetballer die naast zijn schoenen loopt, die hele dsudzak. Dsudzak is de enige speler waar gevaar vanaf komt. |
|
|
|
|
dege
|
|
|
quote: Ben ik met je eens, maar vind ik het toch een voorspelbare voetballer, eentje die nooit de top gaat halen, arrogant ventje vind ik hem die naast zijn schoenen loopt omdat ze in die lampestad hem zo goed vinden. In mijn ogen is hij heel makkelijk uit te schakelen en Van de Wiel moet dat kunnen, moet Greg alleen niet zo nonchalant voetballen als hij best vaak, eigenlijk te vaak, laat zien. |
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
Ik hoop op een kleine overwinning, maar de afgelopen jaren beloven wat dat betrefd niet veel goeds, maar eens moet de ommekeer komen en het liefst NU.
ik zeg 1-3!!!
AJAX FOREVER!!! |
|
|
|
|
ajacied
|
|
|
psv in eigen huis een dreun verkopen ! 1-4 |
|
|
|
|
TomvD
|
|
|
Ich bin dabei! Tres puentos Ajax Amsterdam(H)! We gaan een feestje bouwen int stadion! En genieten als de eigen supporters gaan zingen: Boeren, boeren!!:P Stelletje boeren daar haha. |
|
|
|
|
Eindhovense Ajaxfan
|
|
|
quote: Is dat wat je hoopt, of wat je denkt? Zelf verwacht ik dat het een zeer lastige wedstrijd gaat worden. Laten we eerlijk zijn psv speelde gisteren ook een aller aardigste wedstrijd. Ik ben bang dat die Dzsudzsak weer het verschil gaat maken. Een v/d Wiel in deze vorm wordt aan alle kanten zo voorbij gelopen. Was Dzsudzsak maar een centrum spits dan was hij kansloos geweest tegen Verthongen.
Ik hoop op een Suljemani zoals hij gisteren speelde, en van mij mag die El Hammie eruit, zodat de Jong in de spits gaat voetballen. De Zeeuw die samen met Enoh of Lindgren de verdediging bijstaat moet genoeg zijn om er een 1-2 eruit te slepen. Echter als ik mijn geld in moet zetten wordt het 1-1. |
|
|
|
|
Ride
|
|
|
|
|
|
nummer10
|
|
|
mjah pietje PSV heeft natuurlijk ook 5 in 2 weken om de oren gekregen tegen een 2de van lille en we scoren toch aardig de laatste tijd... 5-0 tegen Anderlecht in 2 weken.. |
|
|
|
|
Wonderdokter
|
|
|
Mensen onderschatten het niveau van PSV een beetje hier, ze hebben een aantal heel volwassen spelers erin staan. Dzsudzsak wordt ook redelijk onderschat door de meeste, vind hem op het moment de beste speler van de ED. De strijd zal gewonnen worden op het middenveld dus ben benieuwd wie het zal laten zien. |
|
|
|
|
Eindhovense Ajaxfan
|
|
|
quote:Op vrijdag 25 februari 2011 - 10:41 schreef nummer10 het volgende:mjah pietje PSV heeft natuurlijk ook 5 in 2 weken om de oren gekregen tegen een 2de van lille en we scoren toch aardig de laatste tijd... 5-0 tegen Anderlecht in 2 weken.. Dat klopt maar zegt dat iets over psv/AJAX of iets over Lille/Anderlecht? Kijk eens naar het doelsaldo in de ED
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 25 februari 2011 door Eindhovense Ajaxfan -- |
|
|
|
|
Rogier
|
|
|
Ik hou me er maar aan vast dat Ajax beter uit speelt dan thuis de laatste tijd. Denk gelijkspel. |
|
|
|
|
dege
|
|
|
quote:Op vrijdag 25 februari 2011 - 10:47 schreef Wonderdokter het volgende:Mensen onderschatten het niveau van PSV een beetje hier, ze hebben een aantal heel volwassen spelers erin staan. Dzsudzsak wordt ook redelijk onderschat door de meeste, vind hem op het moment de beste speler van de ED. De strijd zal gewonnen worden op het middenveld dus ben benieuwd wie het zal laten zien. beste speler van de ED vind ik een beetje overdreven, zo goed is hij nu ook weer niet. Inderdaad is hij belangrijk voor psv, maar schakel hem uit en je bent al een heel eind. Merendeel van de aanvallen lopen via hem, zegt genoeg. Dat psv volwassen speelt ben ik wel met je eens, of het leuk voetbal is zet ik me vraagtekens bij, het is altijd resultaat voetbal iets waar ik het niet zo op heb. AJAX moet winnen zondag, gelijkspel hebben ze ook niks aan. |
|
|
|
|
Eindhovense Ajaxfan
|
|
|
quote: Wie moet dat volgens jou gaan doen? Ik zelf zie dat v/d Wiel niet doen. Dan heb je ook nog eens zijn dodelijke vrije trappen. Ik ben er niet gerust op. Ik zou het niet erg vinden als hij vandaag of morgen een flinke buikgriep oploopt........ |
|
|
|
|
Ajax we love you
|
|
|
quote:Op vrijdag 25 februari 2011 - 11:39 schreef Eindhovense Ajaxfan het volgende:[..] Wie moet dat volgens jou gaan doen? Ik zelf zie dat v/d Wiel niet doen. Dan heb je ook nog eens zijn dodelijke vrije trappen. Ik ben er niet gerust op. Ik zou het niet erg vinden als hij vandaag of morgen een flinke buikgriep oploopt........ Kotszakje wordt gewoon in toom gehouden door niemand minder dan V/d Wiel!! Verwacht geen probleem, alleen ben ik een beetje bang voor vrije trappen. Barbie wordt afgestopt door Enooohhh die zal wel een paar keer op zijn teentjes staan Engelaar is geen probleem, zijn handelingssnelheid is nog trager als die van de Jong, dus ook daar winnen we het duel. Nu is de vraag voor PSV, wie stopt Eriksen en Sulejmani, heb gister gekeken en die verdedigers van PVS zijn wel erg traag :) Ik zie een 0-2 overwinning hier... |
|
|
|
|
TomvD
|
|
|
Ajax is Ajax weer aan te het worden en dat is heel erg mooi om te zien. Wat waren ze weer geweldig gisteren! Sulejmani was genieten geblazen en ook De Jong vond ik niet slecht. Iedereen was gewoon goed en Lindgren viel PRIMA in! Ik ben erbij zondag, zit met 9 andere mensen gewoon in het psv-vak:P! Wordt nog wat haha. Die Balles Doedelzak is gewoon een goede speler, klaar. Maar Ajax gaat dit potje winnen. Kijk nou naar de rest van psv hahaha... Echt een slechte spelers. Das niet veel meer dan middenmoot Eredivisie. Maar toch staan ze zo hoog... Want? Ze hebben veel geluk en de scheids matst ze gewoon heel erg! Ze hebben al 11x tegen 10 man gespeeld en 1x daarvan dan tegen 9(WillemII). Paar kaarten misschien terecht, maar de meesten... Echt vet onterecht! Ik hou mn hart vast, Ola zal enoh misschien een kaart aan gaan naaien. Maargoed, die pisboeren moeten weer met beiden benen op de grond gezet worden. Dit is de taak van Ajax! 0-3 met een fantastische Eriksen en een Sulejmani die het goede spel na Anderlecht voortzet. Ben benieuwd. |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
|
|
|
dege
|
|
|
Ola misschien een kaart aannaaien?? Daar is hij nu al mee bezig hoe hij dat het beste kan doen die misselijke boer |
|
|
|
|
alibabba
|
|
|
Ik zou graag zien dat Vertonghen naar het middenveld zou gaan tegen Psv, maar ik zie geen optie wie hem moet vervangen achterin. Psv heeft een goed middenveld en als Ajax dat niet in handen krijgt, is het kansloos. Ik blijf dan toch zeggen dat Jantje achterin moet blijven en dat Siem in de spits moet, want Siem gaat het afleggen zondag op het middenveld, al was ie gister wel redelijk. Hopen is dat Demy fit genoeg is en dat hij goed mee kan. Enoh/Lindgren en de Zeeuw word dan het blok op het middenveld en Eriksen als 10. Sulejmani natuurlijk en ik zou deze keer kiezen voor Lukoki of Ozbiliz als andere buitenspeler, omdat ik denk dat Ebicilio niet mee kan tegen Psv. Word dit mijn basiselftal; Steek; Wiel, Alderweireld, Vertonghen, Blind; de Zeeuw, Enoh/Lindgren, Eriksen, Siem, Sulejmani, Ozbiliz/Lukoki. |
|
|
|
|
Ajax we love you
|
|
|
quote:Op vrijdag 25 februari 2011 - 14:25 schreef alibabba het volgende:Ik zou graag zien dat Vertonghen naar het middenveld zou gaan tegen Psv, maar ik zie geen optie wie hem moet vervangen achterin. Psv heeft een goed middenveld en als Ajax dat niet in handen krijgt, is het kansloos. Ik blijf dan toch zeggen dat Jantje achterin moet blijven en dat Siem in de spits moet, want Siem gaat het afleggen zondag op het middenveld, al was ie gister wel redelijk. Hopen is dat Demy fit genoeg is en dat hij goed mee kan. Enoh/Lindgren en de Zeeuw word dan het blok op het middenveld en Eriksen als 10. Sulejmani natuurlijk en ik zou deze keer kiezen voor Lukoki of Ozbiliz als andere buitenspeler, omdat ik denk dat Ebicilio niet mee kan tegen Psv. Word dit mijn basiselftal; Steek; Wiel, Alderweireld, Vertonghen, Blind; de Zeeuw, Enoh/Lindgren, Eriksen, Siem, Sulejmani, Ozbiliz/Lukoki. ?? Nee geen Siem in de spits hoor.. Laat hem maar op het middenveld die lange draak van een Engelaar oppakken, denk dat Siem iets beter is dan Engelaar en Blind wil ik ook niet zien op het veld. Die is veel te traag vergeleken met Lens, dat wordt Anita tegen Lens. Enoh op Barbie en Eriksen vooruitgeschoven als vrije man en dan krijgt hij??? van PSV tegen zich. Links gewoon Ebi en mounir in de spits en rechts Suljemani, dat wordt rood voor Pieters. v/d wiel op kotszakje.
Mijn opstelling: Steek; Wiel, Alderweireld, Vertonghen, Anita, Enoh, Siem, Eriksen, Ebi, mounir, Mickey |
|
|
|
|
alibabba
|
|
|
Ik ben bang dat AJAX met Siem op het middenveld tekort komt en ik wil 'm wel in mijn basiself en zie hem liever dan Hammie in de spits. Siem speelt dieper en daardoor is er meer ruimte voor Eriksen. Ajax moet zijn hoop vestigen op Eriksen, want hij kan het verschil maken. Blind moet vooral verdedigend denken en alleen wanneer het kan opkomen. Dat is mijn mening. |
|
|
|
|
Ajax-pwnt
|
|
|
Als Wiel een goeie wedstrijd speelt en dszudzak uit de wedstrijd houdt winnen we. Mijn opstelling>>
----------------Stekelenburg----------------- --Wiel----Alderweireld---Verthongen---Blind-- ----------------- ---Enoh-------------------- ----------De Jong------------Eriksen--------- ---Micky-------------------------Ebicillio--- -----------------Hamlapdoei------------------
Let zondag maar eens op die hutchinson van PSV serieus wat een prutser xD.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 25 februari 2011 door Ajax-pwnt -- |
|
|
|
|
joduh
|
|
|
0-4 opstelling zoals ajax we love you.
komt goed man! |
|
|
|
|
alibabba
|
|
|
quote: Teken ik voor man!! |
|
|
|
|
joduh
|
|
|
|
|
|
alibabba
|
|
|
Morgenmiddag is het zover, de wedstrijd Psv AJAX staat op Super Sunday op het programma. Zondag om 14:30 trappen Psv en Ajax af in het Philips Stadion onder leiding van Eric Braamhaar. Loopt Psv uit tot acht punten voorsprong op de Amsterdammers, of komt Ajax op twee punten van de Eindhovenaren? In deze voorbeschouwing blik ik vooruit op de topper tussen de nummer 1 en 3 van de eredivisie. De laatste paar jaar staat een ontmoeting tussen Psv en Ajax bijna altijd garant voor veel doelpunten. In Eindhoven is het bekend dat Ajax het meer moeilijk heeft dan makkelijk, maar morgen? Ik zal de cijfers er eens bij pakken mensen! Tot nu toe in de Eredivisie 54 ontmoetingen in de lampenstad en meer dan de helft werd verloren daar ( 28 ). 13 om 13 zijn de statistieken van winst en gelijkspel voor Ons AJAX. Meer dan 2 goals per wedstrijd kreeg Ajax om de oren ( 110 ) en 77x werd er in het juiste doel geprikt.
Van de eerste 6 ontmoetingen ( van 1956 t/m 1962 ) verloor Ajax er geen één en de eerste 2 werden zelfs gewonnen. In de eerste pot op 09-12-56 deed Rinus Michels ( R.I.P. ) mee in de 2-3 en op 19-01-58 stond Bobby Haarms ( R.I.P. ) in de basis ( 0-5 ). 8 treffers voor AJAX dus ( Wim Bleijenberg 3, Piet vd.Kuil 2, Willy Schmidt 2 en Loek den Edel 1. Coen Dillen ( R.I.P. ), Psv'er ( Het Kanon, scoorde in het seizoen 56'57 43x, wat tot op heden nog steeds een record is ) was bij beide wedstrijden betrokken, maar kon destijds het tij niet keren.
In het seizoen 65'66 waren Cruijff en Swart ervoor verantwoordelijk dat een 0-2 eindstand op het bord stond. We werden dat seizoen glansrijk kampioen met 7 punten voorsprong op Feyenoord.
Cruijff 0-1 ('35), Cruijff 0-2 ('47), Dick van Dijk ( R.I.P. ) 0-3 ('65). Dit was het scoreverloop op 18-04-1971. Het valt me telkens op dat, wanneer ik terug ga in de geschiedenis, JOHAN CRUIJFF veelal aan bod komt. Vooruit dan;
Ruud Geels was met 3 treffers de man op 23-04-1978; Geels 0-1 ('21), Geels 0-2 ('53), Ernie Brandts 1-2 ('61), Willy vd.Kuijlen 2-2 ('72), Geels 2-3 ('83). Frank Arnesen en Soren Lerby maakte die dag deel uit van het winnende Ajax-team, die beide ook een verleden hebben bij de tegenstander van morgen.
Opstellingen 19-03-1989; Psv: Patrick Lodewijks, Jan Heintze, Berry van Aerle, Ronald Koeman ( ex-AJAX ), Erik Gerets, Søren Lerby ( ex-AJAX ), Gerald Vanenburg ( ex-AJAX ), Stan Valckx, Anton Janssen, Romario de Souza Faria, Hans Gilhaus. AJAX: Stanley Menzo, Danny Blind, Arnold Scholten, Mark Verkuijl, Frank de Boer, Aron Winter, Jan Wouters, Richard Witschge, Bryan Roy, Stefan Pettersson, Dennis Bergkamp. Scoreverloop; Wouters 0-1 ('10), Pettersson 0-2 ('52), Winter 0-3 ('64), Gillhaus 1-3 ('83), Verkuijl 1-4 ('85).
23-10-1994;
Een vernedering was er ook op 18-03-2007; Huntelaar 0-1 ('17), Sneijder 0-2 ('44), Kluivert 1-2 ('68), Huntelaar 1-3 ('73), Gabri 1-4 ('74), Perez 1-5 ('89).
Zoals ik al eerder aangaf hoop ik dat AJAX speelt met; Steek, Wiel, Alderweireld, Vertonghen, Blind, de Zeeuw, Enoh/Lindgren, Sulejmani, Ozbiliz, de Jong en Eriksen. We moeten hopen op een echte goede dag van Eriksen en dat het middenveld zich kan meten met die van Psv. Daarbij hoop ik op Siem in de spits en niet El Hamdaoui, omdat Siem het veld "langer" maakt, waardoor Eriksen kan excelleren. Ik denk dat AJAX het echt moeilijk gaat krijgen en vestig mijn hoop op Christian Eriksen. Mijn voorspelling is...... 1-2..... |
|
|
|
|
ThomasAjacied
|
|
|
|
|
|
alibabba