BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Jong Ajax verliest opnieuw van Feyenoord

Headliner: Ajax Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
sevillana
 sevillana - woensdag 23 februari 2011 - 22:24   quote  deeplink  
Jong Ajax - Jong Feyenoord/Excelsior0-1 (0-0)

21 februari 2011

Jong Ajax heeft maandagavond van Jong Feyenoord/ Excelsior verloren. Op sportcomplex de Toekomst ging het team van trainer Gery Vink met 0-1 onderuit. Jerson Cabral maakte na een uur spelen de winnende treffer. Voor de derde keer dit seizoen verloor Jong Ajax de Klassieker op broekzakformaat.
Opnieuw bleek Jong Feyenoord een maatje te groot voor Ajax. Na de nederlagen in beker en competitie (beide keren 3-1) waren de Beloften van Feyenoord ook in Amsterdam de sterkste. Uitgerekend op het moment dat Jong Ajax even met een man minder stond, sloegen de bezoekers effectief toe. De voetbaljaargang 2010-2011 wordt er voor Jong Ajax wat Klassiekers betreft dan ook een om snel te vergeten.

De mini-Klassieker werd maandagavond in een spookachtig decor gespeeld. Als gevolg van de reeks incidenten bij eerdere duels tussen de Beloften van Ajax en Feyenoord worden de onderlinge duels al een paar jaar zonder supporters gespeeld. Zeker omdat de Toekomst doorgaans goed gevuld is bij thuisduels van Jong Ajax gaven de lege tribunes een aparte sfeer aan de kleine Klassieker. Alleen journalisten, de opleidingsploeg van televisie, scouts en trainers waren daardoor aanwezig bij de pocketuitgave van Ajax - Feyenoord.

Net als het eerste elftal van Feyenoord staan ook de Beloften van Feyenoord in het rechterrijtje. Al is de rechterkant van de ranglijst bij de Beloften uiteraard niet te vergelijken met de Eredivisie. Behalve dan dat ook hier de Beloftenploeg van PSV aan kop gaat en FC Groningen bovenin meedraait. Jong Ajax behoort in de Eredivisie voor Beloften bij de achtervolgers. Toch geldt datzelfde eigenlijk ook Jong Feyenoord, zeker na de nederlaag van maandagavond, nog slechts twee punten bedraagt. Daarbij heeft Feyenoord ook nog een wedstrijd tegoed.

In de eerste helft creëerde Jong Ajax een aantal kansen. Tom Overtoom, Aras Özbiliz en Roly Bonevacia probeerden alle drie met schoten keeper Lamprou te passeren. Aan de andere kant was Jerson Cabral gevaarlijk. Na een halfuur schoot hij een (aangeraakte) vrije trap net over het doel van Ajax. De daaropvolgende hoekschop zorgde vervolgens voor nieuw Rotterdams gevaar. André Bahia kopte de bal tegen de lat. Daarmee was het grootste Rotterdamse gevaar wel genoemd. Het onderstreepte dat Jong Ajax voor rust in ieder geval een keer had moeten scoren, zo vond ook trainer Gery Vink. ,,We verzuimden onszelf toen al te belonen.

De nederlaag werd maandagavond na een uur spelen ingeleid. Uitgerekend op het moment dat Jong Ajax even met een man minder stond ging het mis. Een moment van onachtzaamheid werd het team van Vink fataal. Terwijl Lorenzo Burnet (scheenbeen) langs de zijlijn werd behandeld na een overtreding van André Bahia sloegen de bezoekers toe. Met een man meer profiteerde Feyenoord optimaal van de tijdelijke overtalsituatie. Aanvaller Jerson Cabral snelde de zestienmeter van Ajax binnen en rondde vervolgens bekwaam af met een schuiver langs Verhoeven: 0-1. ,,Uiteindelijk hebben we maar tweeënhalve minuut met een man minder gestaan, maar juist op dat moment was de organisatie even weg. Op het moment van de tegengoal stonden we niet goed. Dat mag niet gebeuren."

In het laatste halfuur kwam Jong Ajax die tegentreffer niet meer te boven. Ook het inbrengen van Jody Lukoki en Hyun Jun Suk leverde geen succes op in het laatste kwartier. De derde nederlaag tegen Jong Feyenoord kon daardoor niet meer worden voorkomen. ,,Ondanks de nederlaag ben ik heel tevreden over het vertoonde spel vandaag. Het is jammer van de uitslag, zeker als je het over de gehele wedstrijd bekijkt. We hadden zeker voor rust moeten scoren, maar dat hebben we niet gedaan.
joduh
 joduh - woensdag 23 februari 2011 - 22:30   quote  deeplink  
ach,als kakkerlak zijnde heb je dan toch iets he?blij mee????
sevillana
 sevillana - woensdag 23 februari 2011 - 22:37   quote  deeplink  
3 in a row
joduh
 joduh - woensdag 23 februari 2011 - 22:41   quote  deeplink  
erg belangrijk.....
remco k
 remco k - woensdag 23 februari 2011 - 22:52   quote  deeplink  
En hoeveel in a row is het al voor het eerste elftal van Ajax????
remco k
 remco k - woensdag 23 februari 2011 - 23:08   quote  deeplink  
Het gaat om het juist opleiden van de jeugdspelers, niet om het winnen van wedstrijden in de jeugd.
sevillana
 sevillana - woensdag 23 februari 2011 - 23:08   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 23 februari 2011 - 22:52 schreef remco k het volgende:
En hoeveel in a row is het al voor het eerste elftal van Ajax????
de laatste jaren kampioen worden bedoel je?

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 23 februari 2011 door sevillana --
sevillana
 sevillana - woensdag 23 februari 2011 - 23:10   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 23 februari 2011 - 23:08 schreef remco k het volgende:
Het gaat om het juist opleiden van de jeugdspelers, niet om het winnen van wedstrijden in de jeugd.
gaat wel redelijk bij ons toch?
Ride
 Ride - donderdag 24 februari 2011 - 07:50   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 23 februari 2011 - 22:24 schreef sevillana het volgende:
Jong Ajax - Jong Feyenoord/Excelsior0-1 (0-0)

21 februari 2011
.
Je bent net zo langzaam als van de Burgerking

hahahahaha
remco k
 remco k - donderdag 24 februari 2011 - 19:22   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 23 februari 2011 - 23:10 schreef sevillana het volgende:

[..]

gaat wel redelijk bij ons toch?
Ben ik niet met je eens, en dat meen ik ook oprecht, de spelers worden tot aan het eerste denk ik prima opgeleid, daarna vallen ze echter in een groot gat, en sinds hum debuut, zie je vrijwel geen enkel talent echt beter worden.
Sommige jongens worden wel beter, maar hebben dit aan hun eigen talent te danken, en niet aan de trainer BEEN, die man is jullie zwakte, maar omdat jullie allemaal een zwak voor deze man hebben, zien jullie zijn matige optreden vrijwel niet.

Feyenoord moet met de selectie die ze hebben makkelijk bij de eerste 7 kunnen voetballen..
joduh
 joduh - zaterdag 26 februari 2011 - 10:19   quote  deeplink  
010 sucks.......
ALTIJD PRIJS IN DE K
 ALTIJD PRIJS IN DE K - zaterdag 26 februari 2011 - 14:22   quote  deeplink  
010 sucks.........
joduh
 joduh - zaterdag 26 februari 2011 - 15:50   quote  deeplink  
hahah papegaai!!!!
ALTIJD PRIJS IN DE K
 ALTIJD PRIJS IN DE K - zaterdag 26 februari 2011 - 16:08   quote  deeplink  
hahah papegaai!!!!
joduh
 joduh - zaterdag 26 februari 2011 - 16:24   quote  deeplink  
ik hou van jou joduh!
Hasjkoph
 Hasjkoph - zaterdag 26 februari 2011 - 16:28   quote  deeplink  
ik hou van mezelf
remco k
 remco k - zaterdag 26 februari 2011 - 16:54   quote  deeplink  
ik ook
Pietje
 Pietje - zaterdag 26 februari 2011 - 17:06   quote  deeplink  
Ik houd van Stegeman. Was toch ooit een reclame? ;-)
remco k
 remco k - zaterdag 26 februari 2011 - 19:38   quote  deeplink  
viezerik
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - zaterdag 26 februari 2011 - 19:40   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 26 februari 2011 - 17:06 schreef Pietje het volgende:
Ik houd van Stegeman. Was toch ooit een reclame? ;-)
en een wielrenner
Sebbe
 Sebbe - zondag 27 februari 2011 - 11:54   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 24 februari 2011 - 19:22 schreef remco k het volgende:

[..]

Ben ik niet met je eens, en dat meen ik ook oprecht, de spelers worden tot aan het eerste denk ik prima opgeleid, daarna vallen ze echter in een groot gat, en sinds hum debuut, zie je vrijwel geen enkel talent echt beter worden.
Sommige jongens worden wel beter, maar hebben dit aan hun eigen talent te danken, en niet aan de trainer BEEN, die man is jullie zwakte, maar omdat jullie allemaal een zwak voor deze man hebben, zien jullie zijn matige optreden vrijwel niet.

Feyenoord moet met de selectie die ze hebben makkelijk bij de eerste 7 kunnen voetballen..
Kom eens op ons forum, wij zien de zwakte van Been ook, het is alleen wel lastig om hier als supporter wat tegen te doen en laten we reeel zijn, Jol en van Basten kochten ook maar raak waardoor er bij jullie weinig talenten echt doorbraken.
remco k
 remco k - zondag 27 februari 2011 - 13:07   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 27 februari 2011 - 11:54 schreef Sebbe het volgende:

[..]

Kom eens op ons forum, wij zien de zwakte van Been ook, het is alleen wel lastig om hier als supporter wat tegen te doen en laten we reeel zijn, Jol en van Basten kochten ook maar raak waardoor er bij jullie weinig talenten echt doorbraken.
Ik heb een ban op jullie forum, al ruim 2 jaar kom ik daar al niet meer.

Over Jol en van Basten heb je helemaal gelijk, al is dat bij van Basten in mindere mate, op dat moment, stond er namelijk weinig talent op het punt van doorbreken, hij had het namelijk nooit kunnen doen met de nu geariveerde spelers in Ajax 1.
ALTIJD PRIJS IN DE K
 ALTIJD PRIJS IN DE K - zondag 27 februari 2011 - 17:50   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 27 februari 2011 - 13:07 schreef remco k het volgende:

[..]

Ik heb een ban op jullie forum, al ruim 2 jaar kom ik daar al niet meer.

Over Jol en van Basten heb je helemaal gelijk, al is dat bij van Basten in mindere mate, op dat moment, stond er namelijk weinig talent op het punt van doorbreken, hij had het namelijk nooit kunnen doen met de nu geariveerde spelers in Ajax 1.
+47394058 ik heb ook een ban daar!

raar he, dat er hier wel alles gezegt mag worden door de kakkies!?!
remco k
 remco k - zondag 27 februari 2011 - 17:53   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 27 februari 2011 - 17:50 schreef ALTIJD PRIJS IN DE K het volgende:

[..]

+47394058 ik heb ook een ban daar!

raar he, dat er hier wel alles gezegt mag worden door de kakkies!?!
Inderdaad, al moet ik eerlijk toegeven, dat mijn ban destijds wel terecht was.... :-)
ALTIJD PRIJS IN DE K
 ALTIJD PRIJS IN DE K - zondag 27 februari 2011 - 17:57   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 27 februari 2011 - 17:53 schreef remco k het volgende:

[..]

Inderdaad, al moet ik eerlijk toegeven, dat mijn ban destijds wel terecht was.... :-)
ach, ik zei hetzelfde een paar seizoenen lang als die piraat hier nu doet.. wel een beetje provocerend, maar nooit een scheldwoord gebruikt!

We hebben de laatste 6 seizoenen bijna alles gewonnen van de havenslaven, dat heb ik duidelijk laten weten na elke aja-fey en fey-aja, opmerkingen als: jammer jongens, volgende keer beter. en dan een ban?

Ach, piet piraat sevil... gaat nu maar het tweede erbij halen! Echt te grappig! kijk waar hun eerste staat de laatste jaren!! ;)

Beter dan Ajax zullen ze nooit meer kunnen worden! dat staat vast!! HEERLIJK!!
remco k
 remco k - zondag 27 februari 2011 - 18:04   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 27 februari 2011 - 17:57 schreef ALTIJD PRIJS IN DE K het volgende:

[..]

ach, ik zei hetzelfde een paar seizoenen lang als die piraat hier nu doet.. wel een beetje provocerend, maar nooit een scheldwoord gebruikt!

We hebben de laatste 6 seizoenen bijna alles gewonnen van de havenslaven, dat heb ik duidelijk laten weten na elke aja-fey en fey-aja, opmerkingen als: jammer jongens, volgende keer beter. en dan een ban?

Ach, piet piraat sevil... gaat nu maar het tweede erbij halen! Echt te grappig! kijk waar hun eerste staat de laatste jaren!! ;)

Beter dan Ajax zullen ze nooit meer kunnen worden! dat staat vast!! HEERLIJK!!
Inderdaad, heerlijk..
joey
 joey - zondag 27 februari 2011 - 18:23   quote  deeplink  
Ze gaan volgens mij nou niet bepaald geweldig heh!?

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5135
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Jong Ajax verliest opnieuw van Feyenoord

0.0068261