BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Wijnaldum's geniale ingeving met dank aan tomasson

Headliner: Feyenoord Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
BRAYY
 BRAYY - maandag 28 februari 2011 - 00:04   quote  deeplink  
Georginio Wijnaldum kreeg de laatste weken bakken kritiek over zich heen wegens zijn matige spel bij Feyenoord. Maar de middenvelder gaf vanmiddag tegen FC Groningen met vier treffers antwoord. "Deze doen doelpunten doen me heel veel", zei de Feyenoorder. Mario Been vond de doeltreffendheid van Wijnaldum 'overdreven'.

"Het zou makkelijk zijn om te zeggen dat ik nu mijn gram heb gehaald", vond de jeugdinternational na de 5-1 zege. "Maar de werkelijkheid is dat ik op dezelfde manier ben blijven voetballen als de afgelopen weken. Alleen kwam het er nu wel allemaal uit en vlogen de ballen erin."

Helemaal hetzelfde was het spel van Wijnaldum toch niet. Jon Dahl Tomasson had zijn collega gewezen op een andere manier van schieten in scoringspositie. Niet met de wreef, maar met de binnenkant van de voet. "Ik heb daar de laatste tijd veel op getraind. Net zolang totdat schieten met de binnenkant een automatisme werd. Vandaag deed de kans zich voor en betaalde de tijd op het trainingsveld zich uit."

Been was uiteraard zeer content met de doeltreffendheid van Wijnaldum. "Gino werkt veel potentie en werkt keihard om het eruit te laten komen. De laatste weken was zijn rendement inderdaad laag. Maar ik blijf altijd vertrouwen in hem houden. Ik vind het wel een beetje overdreven van hem om dat met niet minder dan vier doelpunten terug te betalen", grapte de trainer tegen De Telegraaf.
BRAYY
 BRAYY - maandag 28 februari 2011 - 00:05   quote  deeplink  
Ik weet niet hoe het met jullie zit maar wij leerden in de F'jes al met de binnenkant te schieten,, beetje apart dit

maarja bedankt dan maar jon dahl!
Roy15
 Roy15 - maandag 28 februari 2011 - 00:11   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 28 februari 2011 - 00:05 schreef BRAYY het volgende:
Ik weet niet hoe het met jullie zit maar wij leerden in de F'jes al met de binnenkant te schieten,, beetje apart dit

maarja bedankt dan maar jon dahl!
onzin, iedere speler schiet anders, T.Janssen schiet bijvoorbeeld geniaal met de wreef.
Feit is wel dat Wijnaldum nu pas iets anders probeert, na al zijn mislukte schoten.
Met de wreef is hij inderdaad iets minder, zie de vrije trap.. Drama! ik snap niet dat je een bal zo slecht kan raken. Maarja we hebben gewonnen! =D
Nu lekker dromen, truste.
BRAYY
 BRAYY - maandag 28 februari 2011 - 00:16   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 28 februari 2011 - 00:11 schreef Roy15 het volgende:

[..]

onzin, iedere speler schiet anders, T.Janssen schiet bijvoorbeeld geniaal met de wreef.
Feit is wel dat Wijnaldum nu pas iets anders probeert, na al zijn mislukte schoten.
Met de wreef is hij inderdaad iets minder, zie de vrije trap.. Drama! ik snap niet dat je een bal zo slecht kan raken. Maarja we hebben gewonnen! =D
Nu lekker dromen, truste.
tuurlijk maar ik vraag me af hoe slim gini is als hij iemand anders nodig heeft die zegt hey probeer het eens met de binnenkant. dat is niveau Fjes.
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - maandag 28 februari 2011 - 00:38   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 28 februari 2011 - 00:05 schreef BRAYY het volgende:
Ik weet niet hoe het met jullie zit maar wij leerden in de F'jes al met de binnenkant te schieten,, beetje apart dit

maarja bedankt dan maar jon dahl!
het gaat er niet om dat hij niet zou kunnen schieten met binnenkant voet, maar dat hij kennelijk in sommige situaties de neiging had te schieten met zn wreef ipv zijn binnenkant. soms moet je kiezen voor kracht (wreef) en op andere momenten voor plaatsing (binnenkant). de kunst is natuurlijk om beiden te combineren. dus hard schieten met binnenkant voet (wat Gini vandaag deed) of geplaatst schieten met de wreef (wat Jansen heel goed kan).

vergis je niet, het was een open kans, maar lang niet iedereen kan de bal op die manier goed raken met zn binnenkant.

Jon heeft Gini kennelijk geholpen met het herkennen van situaties waarin het een te prefereren is boven het ander. Gini is daarmee aan de slag gegaan, waardoor hij vandaag en de situatie herkende en wist hoe hij de bal moest raken (en ook het vermogen bezat om die bal ook daadwerkelijk goed te kunnen raken).
hotjumper
 hotjumper - maandag 28 februari 2011 - 05:47   quote  deeplink  
ik verbaas me er over dat niet alle spelers 2 benig zijn, als ik dat al kon leren moet dat voor mensen die wel kunnen voetballen toch gemakkelijk zijn
sevillana
 sevillana - maandag 28 februari 2011 - 21:29   quote  deeplink  
mede met dank aan Mario die 't vertrouwen in Gini is blijven houden natuurlijk
Jooppie
 Jooppie - maandag 28 februari 2011 - 21:40   quote  deeplink  
Zo zie je maar weer gini, bij Feyenoord kan je nog heeeeelll veel leren, dus teken maar snel bij! haha
FR-Henk
 FR-Henk - maandag 28 februari 2011 - 23:21   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 28 februari 2011 - 21:40 schreef Jooppie het volgende:
Zo zie je maar weer gini, bij Feyenoord kan je nog heeeeelll veel leren, dus teken maar snel bij! haha
Is goed meneer Jooppie, 'k ga het morgen meteen doen. Groetjes, Gini.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3145
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Wijnaldum's geniale ingeving met dank aan tomasson









0.0048069