|
|
|
ajaxamsterdam4ever
|
|
|
Ajax presenteert positieve halfjaarcijfers
(Novum) - Ajax heeft over de eerste seizoenshelft een netto winst van 2,2 miljoen euro geboekt. Dat maakte de club maandag bekend. De operationele winst bedroeg 9,8 miljoen euro, maar mede door een afschrijving op de waarde van spelers vielen de netto cijfers een stuk lager uit. Over het vorige boekjaar leed Ajax nog een enorm verlies van 21 miljoen euro.
De opbrengsten uit de transfers van Luis Suarez en Urby Emanuelson zijn nog niet in de cijfers verwerkt. Dit bedrag van minimaal 19,8 miljoen euro wordt pas in het tweede deel van het boekjaar meegenomen. Het totale eigen vermogen van de Amsterdamse club bedraagt 41,8 miljoen euro.
De winst van Ajax is voornamelijk te danken aan de plaatsing voor de Champions League. De netto omzet steeg mede daardoor van 24,7 naar 58,5 miljoen euro. De totale bedrijfslasten bedragen 48,7 miljoen euro.
Financieel directeur Jeroen Slop toonde zich tevreden over de cijfers. "Daarbij hebben we de wetenschap dat die transferinkomsten er voor het komende halfjaar nog bijkomen." Hij beseft dat de winst vooral te danken is aan de deelname aan de Champions League. "Maar we werken er ook hard aan om onze kosten omlaag te krijgen, waardoor het resultaat verder verbetert."
http://sport.nieuws.nl/631595/ajax_presenteert_positieve_halfjaarcijfers
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 28 februari 2011 door ajaxamsterdam4ever -- |
|
|
|
|
thomASS
|
|
|
|
|
|
joduh
|
|
|
ja geweldig zeg........goed gedaan ajax!!!!!!!! |
|
|
|
|
alibabba
|
|
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: Je bent echt nooit sarcastisch he......:-) |
|
|
|
|
verbrande harry
|
|
|
|
|
|
Ajax we love you
|
|
|
Die slop is gek. De enige reden dat we positief zijn geeindigd komt door de Championsleague. Het ziet er goed uit voor Ajax, hahahahah heeft hij pado's gegeten ofzo en ziet hij de cijfertjes een beetje vliegen. Waar we staan op de ranglijst? Volgend jaar waarschijnlijk geen championsleague en dan kom je zomaar weer 14m tekort kijk maar naar de cijfers (bedrijfslasten 48m en omzet 34m). Ja volgend jaar nog steeds een beetje positief, danzij verkopen, maar wat als we Suarez niet hadden verkocht, en geen Championsleague?? dan hadden ze weer 20m in de min gestaan. Wat een eikel die man. Of hebben ze een manier gevonden om die 14m te kunnen basparen, zonder championsleague en verkopen? Dan is het rooskleurig, anders niet. Miss moeten we meer cape town clubjes hebben, die brengen geld in he laadje 7 ton winst zonder verkopen en championsleague!!!
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 01 maart 2011 door Ajax we love you -- |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
quote:Op dinsdag 01 maart 2011 - 11:28 schreef Ajax we love you het volgende:Die slop is gek. De enige reden dat we positief zijn geeindigd komt door de Championsleague. Het ziet er goed uit voor Ajax, hahahahah heeft hij pado's gegeten ofzo en ziet hij de cijfertjes een beetje vliegen. Waar we staan op de ranglijst? Volgend jaar waarschijnlijk geen championsleague en dan kom je zomaar weer 14m tekort kijk maar naar de cijfers (bedrijfslasten 48m en omzet 34m). Ja volgend jaar nog steeds een beetje positief, danzij verkopen, maar wat als we Suarez niet hadden verkocht, en geen Championsleague?? dan hadden ze weer 20m in de min gestaan. Wat een eikel die man. Of hebben ze een manier gevonden om die 14m te kunnen basparen, zonder championsleague en verkopen? Dan is het rooskleurig, anders niet. Miss moeten we meer cape town clubjes hebben, die brengen geld in he laadje 7 ton winst zonder verkopen en championsleague!!! Dat hebben ze. Volgens directie is er geen CL meer nodig om goede cijfers te boeken. Vanaf volgend seizoen moet dat gaan gebeuren. Er lopen ook een aantal "dure" contracten af. Sno? Wieleart en Oleguer zeker. Maar ik had liever geen winst gehad maar een team wat voor de titel kan gaan. We hebben gvd niet eens een fatsoenlijke spits. |
|
|
|
|
Ajax we love you
|
|
|
quote:Op dinsdag 01 maart 2011 - 11:45 schreef Brandje het volgende:[..] Dat hebben ze. Volgens directie is er geen CL meer nodig om goede cijfers te boeken. Vanaf volgend seizoen moet dat gaan gebeuren. Er lopen ook een aantal "dure" contracten af. Sno? Wieleart en Oleguer zeker. Maar ik had liever geen winst gehad maar een team wat voor de titel kan gaan. We hebben gvd niet eens een fatsoenlijke spits. Ja dat zeggen ze dat ze geen championsleague nodig hebben, maar als ik de cijfers bekijk is dat echt onzin. Aflopende contracten, nou dat scheelt dat 4m aan onkosten, Suarez en urbi kosten 4m aan salaris p/j, dus ja 8m bezuinigd. Ook het filmpje van Slop zegt genoeg http://www.ajaxlife.nl/nieuws/detail/7717 Het is gewoon kut zonder championsleague, we hebben niet eens een fatsoenlijk spits idd. Voooruitzichten???? Ik weet het niet, laten we hopen dat Twente de weg kwijt is en we nog een keertje CL kunnen spelen en miss een spits kunnen kopen of Haouir gratis van roda kunnen halen. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op dinsdag 01 maart 2011 - 11:52 schreef Ajax we love you het volgende:[..] Ja dat zeggen ze dat ze geen championsleague nodig hebben, maar als ik de cijfers bekijk is dat echt onzin. Aflopende contracten, nou dat scheelt dat 4m aan onkosten, Suarez en urbi kosten 4m aan salaris p/j, dus ja 8m bezuinigd. Ook het filmpje van Slop zegt genoeg http://www.ajaxlife.nl/nieuws/detail/7717Het is gewoon kut zonder championsleague, we hebben niet eens een fatsoenlijk spits idd. Voooruitzichten???? Ik weet het niet, laten we hopen dat Twente de weg kwijt is en we nog een keertje CL kunnen spelen en miss een spits kunnen kopen of Haouir gratis van roda kunnen halen. Er zijn ook weer een aantal nieuwe sponsoren binnengehaald, misschien dat dit er iets mee te maken kan hebben.. |
|
|
|
|
Ajax we love you
|
|
|
quote:Op dinsdag 01 maart 2011 - 13:20 schreef remco k het volgende:[..] Er zijn ook weer een aantal nieuwe sponsoren binnengehaald, misschien dat dit er iets mee te maken kan hebben.. Ja die heb ik bekeken, maar dat is niet echt veel geld wat binnenkomt. Ze krijgen printers van Xerox en nog wat andere kleine dingen. Ze gaan wel geld verdienen aan die clinics, maar nog steeds niet voldoende. Het is wel iets beter, dat geef ik toe, maar hij heeft het ook over kosten drukken en niet over nieuwe revenue. Jol is ook weer 2m minder, dus nu heb ik al in totaal 10m gevonden en dan is het idd niet heel slecht, maar ze moeten ook nieuwe spelers kopen of opwaarderen en dat kost weer geld. Daarbij is de boekwaarde van spelers nog steeds te hoog ingezet. Hierdoor is de afschrijving elk jaar gigantisch. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op dinsdag 01 maart 2011 - 13:28 schreef Ajax we love you het volgende:[..] Ja die heb ik bekeken, maar dat is niet echt veel geld wat binnenkomt. Ze krijgen printers van Xerox en nog wat andere kleine dingen. Ze gaan wel geld verdienen aan die clinics, maar nog steeds niet voldoende. Het is wel iets beter, dat geef ik toe, maar hij heeft het ook over kosten drukken en niet over nieuwe revenue. Jol is ook weer 2m minder, dus nu heb ik al in totaal 10m gevonden en dan is het idd niet heel slecht, maar ze moeten ook nieuwe spelers kopen of opwaarderen en dat kost weer geld. Daarbij is de boekwaarde van spelers nog steeds te hoog ingezet. Hierdoor is de afschrijving elk jaar gigantisch. Maar nu salarissen drukken, zegt niks over de toekomst, die salariskosten, zullen altijd variabel blijven, aangzien, je onmogelijk kan werken, met een vast salarishuis, en het onmogelijk is, om een maximaal aantal spelers in een selectie vast te stellen |
|
|
|
|
Ajax we love you
|
|
|
quote:Op dinsdag 01 maart 2011 - 13:38 schreef remco k het volgende:[..] Maar nu salarissen drukken, zegt niks over de toekomst, die salariskosten, zullen altijd variabel blijven, aangzien, je onmogelijk kan werken, met een vast salarishuis, en het onmogelijk is, om een maximaal aantal spelers in een selectie vast te stellen klopt die blijven variabel, maar je kan ook als bestuur zeggen we geven max x bedrag uit aan salarissen. We kunnen dan kiezen om 7 dure spelers te hebben en de rest jeugdcontracten, of 3 top en 10 medium contracten en rest jeugd contract etc. Ze hebben al die tijd maar iets gedaan. Ik geloof ook wel dat ze dat nu veranderd hebben en dat ze een salaris plafond hebben geintroduceerd, dus ben benieuwd of ze zich daar aan zullen houden. |
|
|
|
|
|