BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Van Hooijdonk hekelt moderne voetballer!!!

Headliner: Feyenoord Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
Leon FR1908
 Leon FR1908 - woensdag 02 maart 2011 - 20:57   quote  deeplink  
Pierre van Hooijdonk (41) was graag technisch directeur geworden bij NAC, maar hij werd assistent-bondscoach van Turkije, aan de zijde van Guus Hiddink. Zijn eerste volwaardige baan sinds zijn afscheid als voetballer. De Brabander praat al als een trainer.

,,Het grote probleem van voetbalclubs is dat de macht bij de spelers ligt. ,,Weet je wat je eens zou moeten uitzoeken, zegt Van Hooijdonk in het AD. ,,Hoeveel spelers er tussen grofweg 2004 en 2011 om disciplinaire redenen zijn gestraft door hun trainer of hun club. Of het nou om een boete van twee tientjes ging of om een schorsing; ik doel op disciplinaire straffen.

,,En leg dat dan eens naast pak hem beet de periode 1995- 2002. Ik zweer het je, dan weet je echt niet wat je ziet, aldus Pi-Air. ,,Hoeveel berichten heb je de laatste tijd gelezen dat voetballers te dik zijn? gaat hij verder. ,,De ene na de andere toch? Te dik! Dat is toch niet te geloven? In mijn tijd bij RBC en NAC, in de jaren negentig, heb ik nooit één speler meegemaakt die te dik was. Niet eentje. En nu lees je het overal.

Hij wil vooral niet verkondigen dat vroeger alles beter was, zegt hij er gelijk bij. Met nadruk. ,,Maar het zegt alles over de manier waarop het voetbal, als bedrijfstak, veranderd is, aldus Van Hooijdonk. ,,Sinds het Bosman-arrest is de macht meer en meer naar de spelers geschoven. Dat heeft een enorme impact gehad op de houding van voetballers. Clubs zijn zó bang geworden dat een speler de deur uitloopt, dat ze veel meer zijn gaan accepteren. ,,Voetballers kunnen zich veel meer veroorloven, omdat clubs zich afhankelijk zijn gaan opstellen. Spelers ruiken dat. Ze denken: ach, ik bepaal zelf wanneer ik mijn contract verleng, de club is toch bang om mij kwijt te raken. En in die verhoudingen wordt zelfs te dik zijn niet meer afgestraft. Mido, Van der Meyde, Van Beukering; ze worden gewoon gehaald, omdat zelfs clubs als PSV, Ajax en Feyenoord het niet meer weten. Maar wat voor signaal geef je daarmee af naar je jeugd?

Van Hooijdonk tracht de machtsverschuiving te illustreren met een nagebootste contractbespreking. ,,Stel, jij bent een jonge speler en je doet het aardig, zegt Van Hooijdonk. ,,Je contract loopt nog twee jaar door en de club wil graag verlengen. Dan denk jij, als jonge speler: doe maar lekker niet, want misschien komt er straks wel een mooiere club. Je blijft vrolijk doorvoetballen en je zegt, bij wijze van cliché: Ik wil me volledig focussen op het huidige seizoen. Maar tegelijk wordt het allemaal heel vrijblijvend. Voetballers worden daar lichtzinniger door. De prikkel om je écht te ontwikkelen, wordt minder.

Van Hooijdonk zou het wel weten in dat soort gevallen, als club zijnde. De oplossing klinkt hard maar simpel. ,,Een half jaar later zeg je als club: Oké. Nu is het klaar en nu teken je bij voor minimaal één jaar. Zo niet, dan speel je niet meer. Dan laten we jou een half jaar niet voetballen. Hier, ga maar op de bank zitten. Punt. Geen discussie.

Daar is lef voor nodig. ,,Klopt. En daar gaat het vaak mis. Die speler wordt gepamperd, omdat clubs bang zijn dat hij anders weggaat. Maar er is geen voetballer die het risico neemt om een half jaar niet te spelen. Want dan komt-ie niet meer weg in deze tijd in elk geval niet naar een betere club. En waarom is het een ramp als een speler weggaat? Dan haal je toch gewoon een andere voor die positie? Zolang hij maar niet grátis weggaat. Dát moment moet je als club voor zijn. Als club moet je zorgen dat je in charge blijft. Cruciaal.

Pierre///HELD!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
feyenoord-rotterdam
 feyenoord-rotterdam - woensdag 02 maart 2011 - 21:05   quote  deeplink  
zozozo
Quiroz
 Quiroz - woensdag 02 maart 2011 - 21:11   quote  deeplink  
Leuk bedacht allemaal, maar ik denk wel dat je de spelersvakbond op je dak krijgt als je dat zo zou doen.
Leon FR1908
 Leon FR1908 - woensdag 02 maart 2011 - 21:16   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 02 maart 2011 - 21:11 schreef Quiroz het volgende:
Leuk bedacht allemaal, maar ik denk wel dat je de spelersvakbond op je dak krijgt als je dat zo zou doen.
hoezo? de trainer laat andere spelen die in zijn ogen beter zijn?
Milo
 Milo - donderdag 03 maart 2011 - 09:26   quote  deeplink  
ik hekel v hooijdonk!
Feyenoord till i die
 Feyenoord till i die - donderdag 03 maart 2011 - 12:22   quote  deeplink  
v.HOOYDONK//HELD!!! Hij raakt de gevoelige snaar!!! Niet verlengen per direct naar tribune! Desnoods ten koste van het voetbal!! Zo kweek je in ieder geval inzet!!
qwerto
 qwerto - donderdag 03 maart 2011 - 12:26   quote  deeplink  
ik hekel van hooijdonk ! niet pamperen ? nee wat hij deed was leuk pff de guzmans pet afpakken en kapot maken ofzo toch ? echt van alle spelers die we de afgelopen 10 jaar gehad hebben is van hooijdonk de kinderachtigste !

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 03 maart 2011 door qwerto --
Feyenoord till i die
 Feyenoord till i die - donderdag 03 maart 2011 - 12:30   quote  deeplink  
Hij heeft achteraf en nu wel weer gelijk!!
Het verhaal de Guzman is het perfecte voorbeeld!
qwerto
 qwerto - donderdag 03 maart 2011 - 12:33   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 03 maart 2011 - 12:30 schreef Feyenoord till i die het volgende:
Hij heeft achteraf en nu wel weer gelijk!!
Het verhaal de Guzman is het perfecte voorbeeld!
de guzman verhaal perfecte voorbeeld ?
Waarom omdat hij zoals alle spelers nu doen met een petje en een mp3 in het trainingscomplex inlopen ?

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 03 maart 2011 door qwerto --
Feyenoord till i die
 Feyenoord till i die - donderdag 03 maart 2011 - 12:41   quote  deeplink  
Nee, omdat hij ook totaal de verkeerde instelling had en vergat wie er voor gezorgd heeft waar hij nu is!
Stylzz
 Stylzz - donderdag 03 maart 2011 - 12:44   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 03 maart 2011 - 12:41 schreef Feyenoord till i die het volgende:
Nee, omdat hij ook totaal de verkeerde instelling had en vergat wie er voor gezorgd heeft waar hij nu is!
Misschien heeft meneer van Hooijdonck er wel voor gezorgd dat JdG een andere instelling kreeg na dat incident?
Waarom zou je iemands petje door knippen?
Ik droeg vroeger ook petjes, hadden ze bij mij moeten flikken, had je zo de hele kleedkamer doorgeschopt en een petje in je hol geduwd.
qwerto
 qwerto - donderdag 03 maart 2011 - 12:44   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 03 maart 2011 - 12:41 schreef Feyenoord till i die het volgende:
Nee, omdat hij ook totaal de verkeerde instelling had en vergat wie er voor gezorgd heeft waar hij nu is!
das waar maar toch gun ik hem wel het geluk ! Feyenoord had beter moeten handelen ! ik ben fan van Feyenoord in hart en nieren maar technische zaken zijn altijd prut bij ons !

Die blunder over het contract van luc, het gekloot met de Guzman en dat alle topspelers na 2012 de deur gratis uitlopen ?! hoe kan dat ?
Waarom gaven ze de guzman bij zijn laatste verlenging geen optie voor nog 2 jaar ? waarom lieten ze castaignos toen hij 18 werd geen vast nieuw ontract tekenen ?
Waarom zitten er geen opties ind e contracten van Vlaar,de Vrij,Fer en Wijnaldum?

Ik snap het niet !
qwerto
 qwerto - donderdag 03 maart 2011 - 12:45   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 03 maart 2011 - 12:44 schreef Stylzz het volgende:

[..]

Misschien heeft meneer van Hooijdonck er wel voor gezorgd dat JdG een andere instelling kreeg na dat incident?
Waarom zou je iemands petje door knippen?
Ik droeg vroeger ook petjes, hadden ze bij mij moeten flikken, had je zo de hele kleedkamer doorgeschopt en een petje in je hol geduwd.
idd ik zie Makaay nu toch ook niet de kleedkamer instormen om de uggs van fer en zijn matties kapot te maken ?

Wat geeft pierre het recht om iemands anders zijn eigendommen te verwoesten ?
Feyenoord till i die
 Feyenoord till i die - donderdag 03 maart 2011 - 12:48   quote  deeplink  
Dat wilden ze Luc wel laten doen maar liet het afweten!
De Guzman had voor Feyenoord nog 1 of 2 jaar erbij kunnen nemen maar hij luisterde naar zijn broer en het geld! (overigens ook te jong om langer te tekenen!)
De opties in de contracten van Fer, de Vrij en Wijnaldum konden geen opties in voor langer omdat ze te jong waren. (heeft Luc bewezen!)
Heb je nog een beter verweer?
Het feit dat hij persoonlijke eigendommen kapot maakte had waarschijnlijkm et zijn frustraties te maken over de instelling van deze mannetjes!
Het lijken wel prinsessen op de erwt!
Ook word het hele voetbal kapot gemaakt met de nieuwe reglementen.
Kijk naar een eventuele zogenaamde overtreding van tegenwoordig!!
We verlangen allemaal regelmatig terug naar de tijd van de Wolf, Fraser en co!!
Voetbal lijkt tegenwoordig wel voor ballerina's.
De jeugd hapt daar maar wat graag in toe!
Word weer tijd voor de dienstplicht zodat ze weer een wat harder worden en wat meer discipline vertonen!

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 03 maart 2011 door Feyenoord till i die --
qwerto
 qwerto - donderdag 03 maart 2011 - 13:00   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 03 maart 2011 - 12:48 schreef Feyenoord till i die het volgende:
Dat wilden ze Luc wel laten doen maar liet het afweten!
De Guzman had voor Feyenoord nog 1 of 2 jaar erbij kunnen nemen maar hij luisterde naar zijn broer en het geld! (overigens ook te jong om langer te tekenen!)
De opties in de contracten van Fer, de Vrij en Wijnaldum konden geen opties in voor langer omdat ze te jong waren. (heeft Luc bewezen!)
Heb je nog een beter verweer?
Het feit dat hij persoonlijke eigendommen kapot maakte had waarschijnlijkm et zijn frustraties te maken over de instelling van deze mannetjes!
Het lijken wel prinsessen op de erwt!
Ook word het hele voetbal kapot gemaakt met de nieuwe reglementen.
Kijk naar een eventuele zogenaamde overtreding van tegenwoordig!!
We verlangen allemaal regelmatig terug naar de tijd van de Wolf, Fraser en co!!
Voetbal lijkt tegenwoordig wel voor ballerina's.
De jeugd hapt daar maar wat graag in toe!
Word weer tijd voor de dienstplicht zodat ze weer een wat harder worden en wat meer discipline vertonen!
voetbal is geen voelbal meer maar geldbal !
Feyenoord till i die
 Feyenoord till i die - donderdag 03 maart 2011 - 13:12   quote  deeplink  
Dat bedoel ik te zeggen!

aanvulling:

Ook geen contactsport meer maar een sport voor ballerina's die dan nog steeds janken als ze een keer aangeraakt worden!!
Pietje1
 Pietje1 - donderdag 03 maart 2011 - 13:44   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 03 maart 2011 - 12:26 schreef qwerto het volgende:
ik hekel van hooijdonk ! niet pamperen ? nee wat hij deed was leuk pff de guzmans pet afpakken en kapot maken ofzo toch ? echt van alle spelers die we de afgelopen 10 jaar gehad hebben is van hooijdonk de kinderachtigste !
Dat is nou eenmaal voetbal humor. Jezus, vroeger ging het er wel harder aan toe. Toen werd er in je schoenen gescheten of in je bidon gepist als je een fout maakte in het veld. Nu had van Hooijdonk een luier aan de kapstok van Tiendalli gehangen en meneertje was helemaal van slag en kon echt niet meer spelen.... Pussies zijn het!! Ik ben voor hardere humor in de kleedkamer en ik ben voor de harde stelling van van Hooijdonk. Vroeger waren het echte kerels, wat deden de Wolf en Frazer in de kleedkamer? Als je je als een watje opstelde werd je wel hard gemaakt!
hotjumper
 hotjumper - donderdag 03 maart 2011 - 22:38   quote  deeplink  
Voetbal gaat niet kapot aan de kleedkamer humor van Pierre, wel aan de geldgraai cultus waar Pierre een apostel van was.
ted
 ted - donderdag 03 maart 2011 - 23:21   quote  deeplink  
precies ,hoe zat het ook alweer 1 miljoen voor een seizoen en het tweede seizoen
zou tie toch gratis spelen .Dat was toch de mondelinge afspraak ? En toen voelde hij zich toch nog te goed om dat seizoen gratis/of voor minder salaris te spelen .
Zoiets toch ? Help wie weet nog hoe dat zat?
craven
 craven - donderdag 03 maart 2011 - 23:51   quote  deeplink  
is verleden tijd, ga me daar nie druk over maken. ik weet alleen dat ik in 2002 heel hard heb staan juichen....
G-child
 G-child - vrijdag 04 maart 2011 - 05:44   quote  deeplink  
Door Pierre was 2002 een succes jaar... Geldgraaier of niet
kale co
 kale co - vrijdag 04 maart 2011 - 08:50   quote  deeplink  
schaam je kapot stelletje gekken pi-air was een held !
Arie.Klooster
 Arie.Klooster - vrijdag 04 maart 2011 - 10:01   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 03 maart 2011 - 12:26 schreef qwerto het volgende:
ik hekel van hooijdonk ! niet pamperen ? nee wat hij deed was leuk pff de guzmans pet afpakken en kapot maken ofzo toch ? echt van alle spelers die we de afgelopen 10 jaar gehad hebben is van hooijdonk de kinderachtigste !
Gaat heen jankert, hij heeft zijn petje gepakt, boehoee. Jank maar met dat kleine kind van een Leonardo mee. Hij moet niet zeuren, hij gaat overal met gezeur. Inmiddels had hij toch beter moeten weten, maar hij is nog niet volwassen. Wat een gejank.
Jappie_FEY
 Jappie_FEY - vrijdag 04 maart 2011 - 10:11   quote  deeplink  
wat een gelul allemaal
Arie.Klooster
 Arie.Klooster - vrijdag 04 maart 2011 - 10:18   quote  deeplink  
Trouwens, Van Hooydonk heeft hier helemaal gelijk in. Het zijn watjes tegenwoordig. Kijk maar eens naar dat matennaaien op het veld. Als iemand een arm uitsteekt vallen ze om en liggen ze te slaan op de grond alsof ze een schedelbasisfractuur hebben. Tegenwoordig liggen ze zo te kermen van de "pijn" dat het lijkt alsof ze een been gebroken hebben. Vroeger (jaja, toen was alles beter!) deed je dat alleen als je je been gebroken had. Man je zou er haast naar toe stormen om inderdaad een been te breken. Dit genaai zie je overal. Het is tegenwoordig zelfs een kwaliteit als je je tegenstander naait. Kijk maar naar het gevalletje toivonen. En dit doen ze dus ook bij ons eigen cluppie. Ooit had men het over de patat-generatie, nou, die zanikten en naaiden tenminste niet zo. Hoe moeten we de huidige generatie dan wel niet noemen? De Chinese-rijsttafel-voor-tien-personen-generatie?

Put your hands up for Pi-Air. Pierre van Hooydonk = HELD!!
Feyenoord till i die
 Feyenoord till i die - vrijdag 04 maart 2011 - 10:48   quote  deeplink  
+1
hotjumper
 hotjumper - vrijdag 04 maart 2011 - 11:46   quote  deeplink  
Ach de generatie Laseroms e.d. Zal de generatie van Hooydonk wel watjes gevonden hebben, andere tijden enzo.

Hoewel ik het wel met Pierre eens ben.
Milo
 Milo - vrijdag 04 maart 2011 - 12:29   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 04 maart 2011 - 10:11 schreef Jappie_FEY het volgende:
wat een gelul allemaal
+1 gaaaaaaaaaaaaaaaaaap!
Feyenoord till i die
 Feyenoord till i die - zaterdag 05 maart 2011 - 19:41   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 04 maart 2011 - 10:11 schreef Jappie_FEY het volgende:
wat een gelul allemaal
Heb jij PI-AIR wel bewust mee gemaakt???
Jappie_FEY
 Jappie_FEY - zaterdag 05 maart 2011 - 19:45   quote  deeplink  
ja,hoezo?
Stylzz
 Stylzz - zaterdag 05 maart 2011 - 20:10   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 05 maart 2011 - 19:41 schreef Feyenoord till i die het volgende:

[..]

Heb jij PI-AIR wel bewust mee gemaakt???
nee ik was meestal onder invloed in die tijd.
Crisismanager
 Crisismanager - zaterdag 05 maart 2011 - 20:13   quote  deeplink  
Het zit 't hem allemaal in die zaakwaarnemers. Zolang die vrij spel hebben moeten clubs op hun tellen passen met hun vedettes.
Els
 Els - zaterdag 05 maart 2011 - 20:16   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 04 maart 2011 - 08:50 schreef kale co het volgende:
schaam je kapot stelletje gekken pi-air was een held !
Pardon? Pierre is de ultieme broodvoetballer. Niks mis mee, maar onzin om hem als held te vereren. En hij heeft beduidend meer sympathie voor NAC als voor Feyenoord. Ook niks mis mee, en gezien zijn loopbaan begrijpelijk. Voetballers worden hier of te snel als held benoemd of te snel afgebrand.
FR-Henk
 FR-Henk - zaterdag 05 maart 2011 - 20:36   quote  deeplink  
Onzin om mensen een held te ontzeggen, maken ze zelf uit.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5986
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Van Hooijdonk hekelt moderne voetballer!!!









0.0090889