Op vrijdag 04 maart 2011 - 07:12 schreef T-FeYeN00rD het volgende:[..]
[..]
[..]
hey leuk; een politiek topic.
punt 1+3 vind ik redelijk onzinnig. punt 1 is lekker generaliserend en punt 3 heb ik eigenlijk niet zo door. hoezo eigenlijk?
om maar effe het rijtje af te gaan. is wat overzichtelijker:
1. onzinnig, veel te generaliserend
2. gevolgtrekking is dus niet passend, aangezien het slechts een geval betreft
3. huh?!? heb ik iets gemist?
4. tsja maar dat is altijd zo bij de oppositie. regeringspartijen worden altijd zwartgemaakt, nu zijn dat overwegend de linkse partijen, maar VVD en PVV bijvoorbeeld hebben in het vorige kabinet zo'n beetje hetzelfde gedaan, daar moet je reeel over zijn. politiek bedrijven schijnt nu eenmaal het promoten van jezelf en het neertrappen van andersdenkenden te zijn. vrij treurig als je er over nadenkt. en dan vinden ze het raar dat sommigen culturen nogal eens botsen in de samenleving. in wezen doen ze hetzelfde. in woorden dan uiteraard.
5. problemen zijn niet alleen door linkse partijen veroorzaakt. VVD heeft indertijd al die immigranten binnengehaald. maar het vorige kabinet heeft structureel teveel uitgegeven, waardoor we nu met de shit zitten. en dan klagen dat het huidige kabinet teveel bezuinigd. ja als je opeens 5miljard per jaar meer gaat uitgeven, terwijl je niet meer binnenkrijgt, dan gaat het natuurlijk een keer fout.
6. vind ik eerlijk gezegd jammer, al zou ik er geen probleem mee hebben, wanneer alles goed zou gaan...
7. eh?? doel je nou op de watersnoodramp van '53???? zo ja, lekker recent voorbeeld. dan ook niet meer handelen met duitsland, zijn nazis! of bedoelde je een andere overstroming?
8. ben ik het wel mee eens. denk dat de linkse partijen onvoldoende doorhebben dat er nu gesaneerd moet worden. de staatsschuld neemt bijvoorbeeld nog met 100miljoen euro per dag toe! de staatschuld is al aardig opgelopen door de jaren en die rekening moet betaald worden door de burger. als we dat nu niet doen, kost het dadelijk alleen nog maar meer. en ja dan zal iedereen een beetje moet inleveren. helaas maar het is niet anders.
9. nope
heb trouwens VVD gestemd, zo kan je het verhaal een beetje in perspectief zien. discussie is prima, graag op inhoud ipv geblaat.