BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Harde ware woorden over het scheidsrechterskorps.

Headliner: Ajax Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
remco k
 remco k - vrijdag 04 maart 2011 - 16:59   quote  deeplink  
Gertjan Verbeek heeft vrijdag tijdens het wekelijkse persmoment de media toegesproken. De trainer blikte vooruit op het uitduel met ajax en sprak over de afwezigen. Daarnaast liet hij zijn onvrede over de KNVB blijken: "De arbitrage in Nederland leeft ook nog in een prehistorisch tijdperk."

AjaxF-side.NL
"De KNVB komt steeds meer in de problemen", sprak Verbeek naar aanleiding van de schorsing van Nick Viergever. "De rechtvaardigheid is in het geding. Straks ontstaat er complete anarchie. We weten niet meer waar we aan toe zijn. Jan Vertonghen geeft een stomp waarvoor je op straat opgepakt wordt door de politie, maar hij gaat vrijuit. Viergever krijgt een wedstrijd schorsing voor een onbegrijpelijke rode kaart. Ik krijg voor heel net commentaar op de leiding een schorsing, maar bepaalde andere trainers eten de vierde man bijna op en krijgen geen sanctie. Ola Toivonen mag wedstrijd op wedstrijd dingen doen waarmee hij lange tijd is weggekomen. Douglas wordt voor zes wedstrijden geschorst. Zo worden kampioenschappen beslist. Dat is toch marchanderen?"

Struisvogel
Verbeek: "Zie je bijvoorbeeld Dick van Egmond of Ruud Bossen voor de camera alles weer goedpraten. Dan ben je een struisvogel die zijn kop in het zand steekt. Zo worden ze totaal ongeloofwaardig en wordt het voor arbiters steeds moeilijker om wedstrijden te fluiten. De arrogantie waarmee zij met de recente gevallen is omgegaan, vind ik schrijnend."

Khadaffi
"De KNVB moet accepteren dat de tijden zijn veranderd", vindt Verbeek. "De wereld is aan het globaliseren. Nieuws is overal. Als ik wil kan ik live een toespraak van Muammar Khadaffi zien. Je kunt de mensen niet meer dom houden. In het Midden Oosten vallen die ouderwetse leiders ook achter elkaar om omdat ze niet met hun tijd meegaan. Men komt in opstand. De arbitrage in Nederland leeft ook nog in een prehistorisch tijdperk. Het voelt hier echter nog als vechten tegen windmolens. Nu schiet ik me weer in mijn eigen voet en moet ik straks bij het minste of geringste weer naar de tribune. Maar we leven in een democratisch land, dus ik blijf er tegenaan schoppen. Ze houden het misschien nog een jaar of twee jaar tegen, maar dan barst de bom."
remco k
 remco k - vrijdag 04 maart 2011 - 16:59   quote  deeplink  
100% mee eens...
Pietje
 Pietje - vrijdag 04 maart 2011 - 17:19   quote  deeplink  
Een leuk stukje. Ik ben het er ook helemaal mee eens. De willekeur van de heren arbiters en hun bazen in Zeist kan niet in een wereld die zich professioneel noemt. Vergeet niet dat de voetbalsport meer een commercieel bedrijf is, dan dat het om het spelletje voetbal gaat. Te vaak worden er beslissingen genomen door scheidsrechters die volledig fout zijn, of op zijn minst discutaabel zijn. Het kwaad is dan al geschied. Denk daarbij aan een onterechte rode kaart, welke later geseponeerd wordt. Het elftal van de speler die dus kennelijk onterecht is weggezonden, heeft dus wel met een man minder de wedstrijd moeten uitspelen. Wel of geen strafschop geven is ook zo'n fenomeen. De ene arbiter legt de bal makkelijker op de stip dan de ander. Juist in een sport waarbij de centen het allerbelangrijkst is, kan dat niet (meer). Je zult maar net een doelpunt tekort komen aan het einde van het seizoen. Of je zult maar net een punt tekort komen in een seizoen. Toevalligerwijze is het allebei al een keer bij Ajax voorgekomen. Maar in z'n algemeenheid gesproken, vind ik dat de technische hulpmiddelen die de KNVB hanteren om een speler alsnog te schorsen wel degelijk ook toegepast zouden moeten worden bij arbitraire dwalingen: wel of geen doelpunt, wel of geen rode kaart, wel of geen strafschop, wel of geen onterechte sytrafschop. Hoe de KNVB een en ander vervolgens moet oplossen (herstellen) weet ik op dit moment ook niet. Een wedstrijd over laten spelen, daar waar een schreidsrechter openlijk in de fout is gegaan, is in mijn ogen geen optie.
Maar al met al vind ik wel dat Gertjan Verbeek gelijk heeft!
remco k
 remco k - vrijdag 04 maart 2011 - 19:12   quote  deeplink  
Ik denk dat het vrij simpel is op te lossen, men moet het opleidigsinstituuut voor scheidsrechters extreem moet verbeteren, de opleiding moet ook veel zwarer worden, het gevolg hiervan is dat er meer geld nodig is, gelukkig zit de knvb goed in het geld en kan dit dus prima bekostigen.

Je hebt dan dus betere scheidsrechters.
Het is echter nog belangrijker om dingen aan het voetbal te veranderen, zo moet het eens afgelopen zijn, wedstrijden zonder electronische hulpmiddelen te spelen, op iedere doellijn dus een camera. Verder moet iedere aanvoerder van een elftal net als bij tennis, een aantal momenten per wedstrijd krijgen om een moment terug te laten kijken door de 4e official, bijvoorbeeld 2 keer per helft per aanvoerder.

Vaak gaat het in een wedstrijd die "fout" wordt gefloten, om drie of vier momenten totaal, op deze manier, denk ik dat je de fouten eruit haalt.

Wat ik ook vind is dat men consquenter moet gaan fluiten, het is nu namelijk zo, dat een overtreding waar buiten de 16 altijd voor wordt gefloten, binnen de 16 nooit wordt bestraft, denk hierbij vooral aan het vasthouden bij corners, ik weet zeker dat zodra de scheidsrechters hier voor gaan fluiten, dan zul je misschien de eerste 4/5 speelrondes nog heel veel penalty's en aanvallende fouten zien, maar na verloop van tijd, zal het spel er een stuk netter door worden.
Ook zullen ploeg die veel aanvallen, meer in het vorodeel zijn, wat weer ten goede komt van het kijkplezier, je kan immers geen penalty's meekrijgen als je altijd aan het verdedigen bent.

Het hoeft allemaal ook niet zo moeilijk te zijn, maar men moet niet bang zijn te willen veranderen, en zolang Blatter nog aan de macht is, zal dit nooit gaan gebeuren..
alibabba
 alibabba - vrijdag 04 maart 2011 - 22:51   quote  deeplink  
Het schIJtsrechterskorps.....ik ga er geen woorden meer aan vuil maken...
Pietje
 Pietje - zaterdag 05 maart 2011 - 15:13   quote  deeplink  
Zou het toeval zijn dat Nederlandse scheidsrechters niet of nauwelijks worden geselecteerd door de UEFA en/of FIFA om op de WK- en EK-tournooien te mogen fluiten? Ik denk dat dat genoeg zegt. Toch?
soccer
 soccer - zaterdag 05 maart 2011 - 15:54   quote  deeplink  
heel mooi allemaal,alleen vergeet niet dat scheidsrechters ook mensen zijn die fouten kunnen en mogen maken. Wat je een scheidsrechter kunt verwijten is dat hij niet consequent fluit of dat hij na een fout goedmakertjes gaat weggeven. Verder is het natuurlijk ook zo wat voor de een zijn beoordeling een strafschop of overtreding is is het voor een ander niet. ik denk dat je altijd in bepaalde gevallen discussies zult blijven houden en opzich vind ik dat niet erg wat is er nu mooier dan van mening te verschillen over bepaalde situaties. Tot slot dit Pietje ik heb op het wk scheidsrechters ook fouten zien maken die hier in nederland de gemoederen ook zouden doen oplaaien.Maar voor iedereen die het beter weet ga eens een zondag of zaterdag een wedstrijdje fluiten. Dan ervaar je wat het is en waar de belangen niet zo hoog zijn en waar geen duizenden mensen je uitmaken voor van alles en nog wat en je moeder een beroep geven waar dat mens nog nooit van gehoord heeft;-)
ALTIJD PRIJS IN DE K
 ALTIJD PRIJS IN DE K - zaterdag 05 maart 2011 - 16:39   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 05 maart 2011 - 15:54 schreef soccer het volgende:
heel mooi allemaal,alleen vergeet niet dat scheidsrechters ook mensen zijn die fouten kunnen en mogen maken. Wat je een scheidsrechter kunt verwijten is dat hij niet consequent fluit of dat hij na een fout goedmakertjes gaat weggeven. Verder is het natuurlijk ook zo wat voor de een zijn beoordeling een strafschop of overtreding is is het voor een ander niet. ik denk dat je altijd in bepaalde gevallen discussies zult blijven houden en opzich vind ik dat niet erg wat is er nu mooier dan van mening te verschillen over bepaalde situaties. Tot slot dit Pietje ik heb op het wk scheidsrechters ook fouten zien maken die hier in nederland de gemoederen ook zouden doen oplaaien.Maar voor iedereen die het beter weet ga eens een zondag of zaterdag een wedstrijdje fluiten. Dan ervaar je wat het is en waar de belangen niet zo hoog zijn en waar geen duizenden mensen je uitmaken voor van alles en nog wat en je moeder een beroep geven waar dat mens nog nooit van gehoord heeft;-)
Nee, als een slager de stukken vlees afleverd met stukjes bot, dan gaan de mensen naar een andere slager die dat niet doet (is menselijk) en als een bakker elke week zijn brood te donker bakt, dan koopt de consument het ook ergens anders (ook menselijk).

Uiteindelijk zal die slager en die bakker geen klanten meer overhouden omdat het geleverde werk niet voldoet aan de eis van de consument en dus zullen ze failiet gaan. Zo werkt het ook in scheidsrechtersland, doe je je werk niet goed, dan is er vast een ander die het wel (beter) goed doet, dus afscheid(s) nemen!!

Ben je een topbakker of slager, dan zijn de verkopen goed en verdien je die naam, ben je een topscheids, dan fluit je veel mooie wedstrijden en verdien je die naam.
joduh
 joduh - zaterdag 05 maart 2011 - 16:40   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 05 maart 2011 - 16:39 schreef ALTIJD PRIJS IN DE K het volgende:

[..]

Nee, als een slager de stukken vlees afleverd met stukjes bot, dan gaan de mensen naar een andere slager die dat niet doet (is menselijk) en als een bakker elke week zijn brood te donker bakt, dan koopt de consument het ook ergens anders (ook menselijk).

Uiteindelijk zal die slager en die bakker geen klanten meer overhouden omdat het geleverde werk niet voldoet aan de eis van de consument en dus zullen ze failiet gaan. Zo werkt het ook in scheidsrechtersland, doe je je werk niet goed, dan is er vast een ander die het wel (beter) goed doet, dus afscheid(s) nemen!!

Ben je een topbakker of slager, dan zijn de verkopen goed en verdien je die naam, ben je een topscheids, dan fluit je veel mooie wedstrijden en verdien je die naam.
pdfjeeeeeeee man.....wat ben jij ne weer serieus aan het lullen???ik snap er niks meer van....hahahhahaa ik ben geen bakker en ook geen slager...(alleen zondags) ;-)
ALTIJD PRIJS IN DE K
 ALTIJD PRIJS IN DE K - zaterdag 05 maart 2011 - 16:42   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 05 maart 2011 - 16:40 schreef joduh het volgende:

[..]

pdfjeeeeeeee man.....wat ben jij ne weer serieus aan het lullen???ik snap er niks meer van....hahahhahaa ik ben geen bakker en ook geen slager...(alleen zondags) ;-)
Leg ik het juist uit met een bakker en een slager......snapt die lul het nog niet!!?? :P
joduh
 joduh - zaterdag 05 maart 2011 - 16:42   quote  deeplink  
ik ben dameskapper...leg ff uit man....vriend.....
ALTIJD PRIJS IN DE K
 ALTIJD PRIJS IN DE K - zaterdag 05 maart 2011 - 16:45   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 05 maart 2011 - 16:42 schreef joduh het volgende:
ik ben dameskapper...leg ff uit man....vriend.....
Nou, als jij mijn pruik dus verneukt, dan ga ik dat aan iedereen doorlullen en komt er niemand meer bij jou en dus ga je failiet, maar achmed op de hoek bij de febo, die knipt voor een tientje wel alle haren mooi netjes weg, die krijgt een goede naam!!

Je kan ook zeggen, "he, maar altijd prijs.....wat moet jij nou bij een dameskapper??" XD
verbrande harry
 verbrande harry - zondag 06 maart 2011 - 02:52   quote  deeplink  
het is een grote teringzooi...iemand toevallig nog exelcior-040 gezien pfffffff

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 06 maart 2011 door verbrande harry --
dege
 dege - zondag 06 maart 2011 - 09:38   quote  deeplink  
Op dit moment worden de scheidsrechters alleen opgeleid door scheidsrechters. Wat volgens mij ook een optie is om scheidsrechters ook opgeleid worden door (oud-) voetballers, wat je daarmee kan bereiken is dat een scheidsrechter aanvoelt wat een voetballer denkt, want tegenwoordig zijn er nog maar bitter weinig scheidsrechters die een wedstrijd aanvoelen.
Verder ben ik het helemaal eens met Verbeek, dat ziet iedereen denk ik wel wat hij zegt en inderdaad, de enige die het niet ziet is het huidige scheidsrechterkorps.
Blaatkoe
 Blaatkoe - zondag 06 maart 2011 - 10:47   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 06 maart 2011 - 09:38 schreef dege het volgende:
Op dit moment worden de scheidsrechters alleen opgeleid door scheidsrechters. Wat volgens mij ook een optie is om scheidsrechters ook opgeleid worden door (oud-) voetballers, wat je daarmee kan bereiken is dat een scheidsrechter aanvoelt wat een voetballer denkt, want tegenwoordig zijn er nog maar bitter weinig scheidsrechters die een wedstrijd aanvoelen.
Verder ben ik het helemaal eens met Verbeek, dat ziet iedereen denk ik wel wat hij zegt en inderdaad, de enige die het niet ziet is het huidige scheidsrechterkorps.
Dat lijkt me nou niet echt een heel goed idee..... dan krijg je dus zoiets van: ow tenen trappen is wel ok in het heetst van de strijd. Nee ik denk dat je moet beginnen met de opleiding aan te pakken, want die werkt niet afdoende. Daarnaast is het van belang om een scheidsrechter die duel op duel k*t fluit voorlopig niet te laten fluiten en een opfriscursus te geven..... als dit niet werkt dan is het met die scheids gewoon afgelopen. Daarnaast vind ik ook dat wanneer je voor een camera verschijnt en je beweert dat de foute beslissing juist niet fout was, dat je dan maar beter niet kan reageren.

Ik vind het ook wel apart dat scheidsrechters zoals Nijhuis(twente-supp.) cruciale wedstrijden van bijv. Ajax en PSV mogen fluiten. Niet dat ik zeg dat Nijhuis ajax en psv expres zou benadelen, maar je moet als KNVB alle schijn van competitievervalsing tegengaan.

Maar ja de KNVB is net als de FIFA en UEFA een log orgaan met een monopolie-positie, dus die kunnen doen en laten wat ze willen.
Benno
 Benno - zondag 06 maart 2011 - 10:56   quote  deeplink  
Nee die verbeek geeft het goeie voorbeeld met zn kinderachtige gedrag tijdens persconferenties.
Hij moet eerst maar eens naar zichzelf kijken voor hij commentaar op anderen geeft.
( overigens heeft hij wel deels gelijk)
Heico
 Heico - zondag 06 maart 2011 - 11:49   quote  deeplink  
Het is toch al jaren zo dat de KNVB de lievelingetjes Twente en Pisvee voortrekt?
Nou konden ze in het geval van Douglas ook niet zo veel anders meer doen, scheids aanvallen ( want dat was het bijna ) kunnen ze niet goed praten. En dat Toivonen nu eindelijk eens geschorst wordt mag ook een wonder heten.
Waar ik me overigens vorig weekend ook flink aan heb geërgerd was inderdaad die misselijke kop van die Preudhomme en hoe hij zat te kafferen op de 4e man.... Die was bij mij sowieso voor 2 wedstrijden geschorst...
Blaatkoe
 Blaatkoe - zondag 06 maart 2011 - 12:03   quote  deeplink  
Ik moet trouwens zeggen dat ik op dit moment het mee vind vallen wat betreft de scheidsrechterlijke dwalingen tegen Ajax. In het begin van het seizoen was dat wel een stuk erger (een stuk of 6 zuivere penalties niet gegeven).
Pietje
 Pietje - zondag 06 maart 2011 - 13:20   quote  deeplink  
Over scheidsrechters gesproken... Heeft iemand gisteren (de samenvatting van) Excelsior-PSV gezien???? Scheidsrechter Makkelie deed zijn naam wel heel erg veel eer aan! Hij gaf de strafschop aan PSV in blessuretijd erg Makkelie weg... Tjonge, jonge. Ik moest gelijk even aan de woorden van Verbeek denken! Volgens mij wilde de keeper van Excelsior alleen maar de bal oppakken, waarna Koevermans tegen die doelman aanliep. Niks strafschop. Ik vond het een regelrechte schande!!!
PSVMocro
 PSVMocro - zondag 06 maart 2011 - 13:27   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 06 maart 2011 - 13:20 schreef Pietje het volgende:
Over scheidsrechters gesproken... Heeft iemand gisteren (de samenvatting van) Excelsior-PSV gezien???? Scheidsrechter Makkelie deed zijn naam wel heel erg veel eer aan! Hij gaf de strafschop aan PSV in blessuretijd erg Makkelie weg... Tjonge, jonge. Ik moest gelijk even aan de woorden van Verbeek denken! Volgens mij wilde de keeper van Excelsior alleen maar de bal oppakken, waarna Koevermans tegen die doelman aanliep. Niks strafschop. Ik vond het een regelrechte schande!!!
Wat vond je van de eerste penalty? Marcelo draait weg van de bal en dus niet naar de bal toe, heeft zijn arm naast zijn lichaam en de bal wordt op een meter afstand tegen hem aangeschoten. Lijkt me een duidelijk geval van aangeschoten hands, zeker omdat hij niet met zijn arm zwaaide. Was ook erg makkelijk gefloten.
Pietje
 Pietje - zondag 06 maart 2011 - 13:33   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 06 maart 2011 - 13:27 schreef PSVMocro het volgende:

[..]

Wat vond je van de eerste penalty? Marcelo draait weg van de bal en dus niet naar de bal toe, heeft zijn arm naast zijn lichaam en de bal wordt op een meter afstand tegen hem aangeschoten. Lijkt me een duidelijk geval van aangeschoten hands, zeker omdat hij niet met zijn arm zwaaide. Was ook erg makkelijk gefloten.
Dat ben ik zeker met je eens! Maar ja, ik kijk door een Ajax-bril ;-) en ben als zodanig enigszins partijdig. Ook de penalty die jij bedoelt was erg goedkoop. Maar er zijn meer scheidsrechters die de bal daarvoor op de stip leggen. De tweede penalty (voor PSV) sloeg echt alles.
alibabba
 alibabba - zondag 06 maart 2011 - 14:03   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 06 maart 2011 - 09:38 schreef dege het volgende:
Inderdaad Dege. Scheidsrechters handelen puur uit het boekje, maar ze moeten ipv dat boekje de playboy bekijken. Gewoon globaal de regels weten en verder je eigen wedstrijd fluiten. Dan blijf je het meest jezelf en voel je mee in de gedachtengang van de spelers.
soccer
 soccer - zondag 06 maart 2011 - 15:12   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 06 maart 2011 - 11:49 schreef Heico het volgende:
Het is toch al jaren zo dat de KNVB de lievelingetjes Twente en Pisvee voortrekt?
Nou konden ze in het geval van Douglas ook niet zo veel anders meer doen, scheids aanvallen ( want dat was het bijna ) kunnen ze niet goed praten. En dat Toivonen nu eindelijk eens geschorst wordt mag ook een wonder heten.
Waar ik me overigens vorig weekend ook flink aan heb geërgerd was inderdaad die misselijke kop van die Preudhomme en hoe hij zat te kafferen op de 4e man.... Die was bij mij sowieso voor 2 wedstrijden geschorst...
ze spreken anders vertonghen wel vrij. Het was toch overduidelijk een slaande beweging. Het maakt dan verder ook niet uit wat er gebeurt is. Slaan hoort in de boksring niet op een voetbalveld. Ik vind toch het gezeur over scheidsrechters onzin. Oke ze maken fouten en oke ze zullen clubs benadelen,maar ik denk dat de kleinere clubs meer benadeeld worden dan de grotere en ik denk ook dat het op het eind van het seizoen de grote clubs elkaar niet veel ontlopen met voor-of nadeel.
joey
 joey - zondag 06 maart 2011 - 20:46   quote  deeplink  
Wat een geweldige uitspraken!!!!!
alibabba
 alibabba - zondag 06 maart 2011 - 20:49   quote  deeplink  
Ik vond die Liesveld bij Heerenveen Feyenoord echt een geweldige wedstrijd fluiten. Als hij puur de spelregels hanteert gaan er zeker 2 man vanaf. Hij floot zijn eigen wedstrijd en voelde de wedstrijd goed aan. Dat spelregelboekje moeten ze veranderen in de playboy. De regels globaal weten en jezelf zijn. Dan komt het nog eens goed met het schIJtsrechterskorps!
Ajax-pwnt
 Ajax-pwnt - zondag 06 maart 2011 - 21:52   quote  deeplink  
Verbeek
For
President
remco k
 remco k - zondag 06 maart 2011 - 21:54   quote  deeplink  
Heb Verbeek vandaag de wedstrijd horen analiseren, en dat sloeg werkelijk als een lul op een drumstel.....

Geen heldenstatus voor hem dus...
Ajax we love you
 Ajax we love you - dinsdag 08 maart 2011 - 17:44   quote  deeplink  
We hebben geen goede scheidsrechters meer op dit moment in Nederland. Ze moeten zich houden aan regeltjes van de KNVB en daardoor maken ze alleen maar meer fouten. Hoeveel rode kaarten zijn er wel niet dit jaar geseponeerd?

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3165
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Harde ware woorden over het scheidsrechterskorps.

0.0086860